Selectie PSV: Algemeen

Dat het een spannende laatste week van Augustus word staat nu dus al vast. Er is geld voor het aantrekken van een grote naam. Zelfs Malen wordt genoemd. Nu weet ik niet waarom wat er zal voor hem geen 20 milj worden uitgegeven. Maar als we in de prijs klasse kunnen winkelen dan met het extra geld van de CL kunnen we denk ik nog 2 nieuwe spelers verwachten. En dan zie ik Max graag vertrekken. Gakpo blijft nog een jaartje. Schiet PSV woensdag naar de 2 - 0 en daarmee naar de CL.
 
  • Leuk
Reactions: DrJ
John de Jong zegt geen 20 miljoen voor Karlson te willen betalen. Nu vind ik dat voor een AZ-speler sowieso te veel maar bij de Jong klonk het meer als principe dat PSV niet zulke bedragen gaat betalen. Het versterken van de selectie lijkt vooral gericht te zijn op het vinden van buitenkansjes. Maar hoe leuk dat ook is, als je echt je selectie wilt versterken moet je soms gewoon een flinke investering durven doen, als wij nooit een keer 20 miljoen gaan betalen zullen we ook niet snel staan waar we willen staan. Want de El Ghazi's van deze wereld zullen PSV niet redden. En kijkend naar deze selectie denk ik dat een speler die voor 20 miljoen overkomt, er meteen moet staan, bijvoorbeeld in het hart van de verdediging, tsja, dan ben je wel meteen vijf stappen verder.
 
John de Jong zegt geen 20 miljoen voor Karlson te willen betalen. Nu vind ik dat voor een AZ-speler sowieso te veel maar bij de Jong klonk het meer als principe dat PSV niet zulke bedragen gaat betalen. Het versterken van de selectie lijkt vooral gericht te zijn op het vinden van buitenkansjes. Maar hoe leuk dat ook is, als je echt je selectie wilt versterken moet je soms gewoon een flinke investering durven doen, als wij nooit een keer 20 miljoen gaan betalen zullen we ook niet snel staan waar we willen staan. Want de El Ghazi's van deze wereld zullen PSV niet redden. En kijkend naar deze selectie denk ik dat een speler die voor 20 miljoen overkomt, er meteen moet staan, bijvoorbeeld in het hart van de verdediging, tsja, dan ben je wel meteen vijf stappen verder.
Alleen is 20m voor PSV serieus veel geld. Dan moet de inkomende speler er ook echt staan. Niet alleen dat: het moet een absolute sterspeler zijn a la Gakpo vorig seizoen, met vergelijkbare cijfers. Een hoop grote investeringen van PSV zijn in recente jaren geflopt: Bruma, Baumgartl, Max en ook Zahavi was niet wat men er van had gehoopt (zijn 2x jaarsalaris is bij elkaar een groot bedrag). Alleen Sangare en Gotze zijn/waren een succes. Dat probleem ligt bij de scouting, die te vaak mis zit bij grote inkomende transfers. Of je het financiele risico moet nemen om 20m uit te geven aan een mogelijke miskoop is dus de vraag. Dat kan uberhaupt hooguit als je CL speelt of een grote uitgaande transfer realiseert. In de huidige situatie, met een EL begroting en actief in die competitie, moet je dat nooit doen. Dan is het altijd verstandiger om slim te investeren in meerdere posities met die 20m.
 
Laatst bewerkt:
Gewoon vragen om salarisverlaging, met de belofte dat je het gemiste salaris in de komende jaren vergoed. En hem dan zsm verkopen. Kan niet misgaan.
Contract tot medio 2023. Afgelopen seizoen heel weinig gespeeld, 1 wedstrijd de oude Marco gezien. Koop t maar af, dat is nl een andere kostenpost en dus ontstaat er ruimte in het salarisgebouw. wat dat betreft ook goed dat Derrick lijkt te gaan.
 
Verkoop/verhuur dan Marco van Ginkel, Luckassen en Vinicius binnen 3 dagen. Meer ruimte in de financiële huishouding van PSV.
 
Verkoop/verhuur dan Marco van Ginkel, Luckassen en Vinicius binnen 3 dagen. Meer ruimte in de financiële huishouding van PSV.
Vinicius hebben we gehuurd, valt lastig te verhuren/verkopen.
Van Ginkel, aan wie? contract ontbinden zou ik niet vreemd vinden
Luckassen, wordt reeds aan een transfer gelinkt!!!
 

Ah, het salarishuis zit te vol, dat is dus de uitdaging. Als ik t goed heb zitten dat soort regels vast aan jaaromzet enzo.

Het erge is ook nog dat spelers die veel verdienen waarschijnlijk ook Luckassen, Vinicius, Ramalho en Max zijn. Drommel zal vast ook veel verdienen omdat hij vorig jaar als eerste keeper is gehaald. Til zal vast ook wel een aardig salaris krijgen. We betalen gewoon veel geld voor spelers die het totaal niet waard zijn, als het salarishuis een probleem is dan zal het echt nog een aantal jaren gaan duren voordat al deze spelers weg zijn en het opgelost is.
 
Reden te meer om op fatsoenlijke wijze afscheid te nemen van Marco.
Noni ook onlangs bijgetekend, die zal ook tot de grootverdieners horen. Het probleem is dat PSV met Marco, Luckassen, Hoever, Ramalho, Drommel, Noni, Vinicius en Til teveel breedtespelers heeft rondlopen die rond een miljoen verdienen.

Snap daarom niet dat ze Drommel niet hebben laten gaan. Dan had je gewoon Waterman kunnen doorschuiven. Heb ik een beter gevoel bij dan Drommel als stand in Benitez. En Peersman 3e doelman. Volgend seizoen ben je eindelijk af van dikke salaris vinicius (mag van mij in het rijtje grote missers John). Hoever mag je blij zijn dat ie gehuurd is. Sambo 3 klassen beter. Kan in principe volgend seizoen terugkeren. Marco gelukkig ook na de seizoen van loonlijst. Luckassen misschien al dit seizoen weg. Dat ziet er voor volgend seizoen een stuk beter uit.
 
Noni ook onlangs bijgetekend, die zal ook tot de grootverdieners horen. Het probleem is dat PSV met Marco, Luckassen, Hoever, Ramalho, Drommel, Noni, Vinicius en Til teveel breedtespelers heeft rondlopen die rond een miljoen verdienen.

Snap daarom niet dat ze Drommel niet hebben laten gaan. Dan had je gewoon Waterman kunnen doorschuiven. Heb ik een beter gevoel bij dan Drommel als stand in Benitez. En Peersman 3e doelman. Volgend seizoen ben je eindelijk af van dikke salaris vinicius (mag van mij in het rijtje grote missers John). Hoever mag je blij zijn dat ie gehuurd is. Sambo 3 klassen beter. Kan in principe volgend seizoen terugkeren. Marco gelukkig ook na de seizoen van loonlijst. Luckassen misschien al dit seizoen weg. Dat ziet er voor volgend seizoen een stuk beter uit.
Heel veel eens, maar Noni een breedtespeler noemen vind ik een opvallende stellingname...
 
Heel veel eens, maar Noni een breedtespeler noemen vind ik een opvallende stellingname...
Ik anticipeer op komst El Ghazi en dan vrees ik het ergste voor hem. Ruud is onverbiddelijk tegen een blunderende ervaren cv als Ramalho, laat staan Nederlandse-weer-voetballer Noni
 
Alleen is 20m voor PSV serieus veel geld. Dan moet de inkomende speler er ook echt staan. Niet alleen dat: het moet een absolute sterspeler zijn a la Gakpo vorig seizoen, met vergelijkbare cijfers. Een hoop grote investeringen van PSV zijn in recente jaren geflopt: Bruma, Baumgartl, Max en ook Zahavi was niet wat men er van had gehoopt (zijn 2x jaarsalaris is bij elkaar een groot bedrag). Alleen Sangare en Gotze zijn/waren een succes. Dat probleem ligt bij de scouting, die te vaak mis zit bij grote inkomende transfers. Of je het financiele risico moet nemen om 20m uit te geven aan een mogelijke miskoop is dus de vraag. Dat kan uberhaupt hooguit als je CL speelt of een grote uitgaande transfer realiseert. In de huidige situatie, met een EL begroting en actief in die competitie, moet je dat nooit doen. Dan is het altijd verstandiger om slim te investeren in meerdere posities met die 20m.
Precies. Je moet JdJ helemaal geen geld laten uitgeven.
 
Ik anticipeer op komst El Ghazi en dan vrees ik het ergste voor hem. Ruud is onverbiddelijk tegen een blunderende ervaren cv als Ramalho, laat staan Nederlandse-weer-voetballer Noni
Als fit (wat een hele grote als is) kan ik me toch niet voorstellen dat Noni een breedtespeler wordt. Zijn potentieel is zo groot dat hij dan altijd in of tegen de basis zal zitten. Maar eerst maar eens langere tijd fit blijven. RvN kan zich als geen ander in spelers verplaatsen die zware blessures oplopen, natuurlijk. En weet ook dat je een absolute topcarrière kunt hebben na twee enorm zware blessures. Wat dat betreft hopen dat we Madueke nog niet hoeven af te schrijven.
 
Als fit (wat een hele grote als is) kan ik me toch niet voorstellen dat Noni een breedtespeler wordt. Zijn potentieel is zo groot dat hij dan altijd in of tegen de basis zal zitten. Maar eerst maar eens langere tijd fit blijven. RvN kan zich als geen ander in spelers verplaatsen die zware blessures oplopen, natuurlijk. En weet ook dat je een absolute topcarrière kunt hebben na twee enorm zware blessures. Wat dat betreft hopen dat we Madueke nog niet hoeven af te schrijven.
Je vergeet een belangrijke toevoeging: als fit én in vorm. Voor zijn laatste blessure mislukte er veel bij hem. Hij had nog steeds dat druistige van een jeugdspeler. Daar heb ik me regelmatig aan geërgerd. Maar in vorm was hij beter dan Gakpo. Nu moet hij weer terugkomen van een zware blessure. Tegen de tijd dat hij wedstrijdfit is en zijn oude vorm heeft hervonden is het seizoen zo goed als voorbij. Ben daarom wel heel blij met de komst van El Ghazi
 
Je vergeet een belangrijke toevoeging: als fit én in vorm. Voor zijn laatste blessure mislukte er veel bij hem. Hij had nog steeds dat druistige van een jeugdspeler. Daar heb ik me regelmatig aan geërgerd. Maar in vorm was hij beter dan Gakpo. Nu moet hij weer terugkomen van een zware blessure. Tegen de tijd dat hij wedstrijdfit is en zijn oude vorm heeft hervonden is het seizoen zo goed als voorbij. Ben daarom wel heel blij met de komst van El Ghazi
Dat hij wisselvallig was klopt. Maar dat is niet hetzelfde als dat hij een diesel is die veel wedstrijden nodig heeft om zijn vorm te hervinden - die spelers zijn er ook. Was hij niet pas terug van een blessure toen hij een wereldpot speelde tegen Vitesse? Los daarvan is El Ghazi een uitstekende aanwinst die je zonder problemen op alle drie de plekken voorin in de basis kunt zetten, en waarschijnlijk stukken stabieler dan Noni. Misschien tegen beter weten in, maar ik geef hem nog niet op. Laat deze staf maar eens écht met hem werken, als hij fit blijft.
 
Dat hij wisselvallig was klopt. Maar dat is niet hetzelfde als dat hij een diesel is die veel wedstrijden nodig heeft om zijn vorm te hervinden - die spelers zijn er ook. Was hij niet pas terug van een blessure toen hij een wereldpot speelde tegen Vitesse? Los daarvan is El Ghazi een uitstekende aanwinst die je zonder problemen op alle drie de plekken voorin in de basis kunt zetten, en waarschijnlijk stukken stabieler dan Noni. Misschien tegen beter weten in, maar ik geef hem nog niet op. Laat deze staf maar eens écht met hem werken, als hij fit blijft.
Ik geef hem ook zeker niet op. Alleen dat is wat anders dan op hem rekenen voor het leeuwendeel van dit seizoen. En dan vind ik het te vroeg om die verantwoordelijkheid door te schuiven naar Bakayoko of Saibari. Daarom blij met El Ghazi. Nu maar hopen dat Gakpo ook blijkt want anders hebben we echt een probleem met de namen die nu rondzingen
 
Goed, de transferperiode is bijna ten einde en het lijkt er op dat dit het blijft. Om de balans op te maken even een overzicht van de selectie hoe ik het zie:

Cody (Vertessen/El Ghazi*) - De Jong (Vinicius/Vertessen) - Madueke (Sávio/Bakayoko/El Ghazi*/Saibari)
Veerman (Ledezma/Van Ginkel) - Simons (Til/Saibari)
Sangaré (Guti)
Mauro (Max/Oppegard) - Boscagli (Obispo/Branthwaite) - Teze (Ramalho) - Mwene (Hoever)
Benitez (Drommel/Peersman)

* Nog niet definitief maar lijkt vrijwel zeker te komen

Ik vind dat we een sterke basis elf op de mat kunnen leggen mits iedereen fit is. Helaas de botte pech dat we opnieuw met enorm veel blessures kampen. Ik heb vernomen dat het binnen PSV op psychologisch vlak niet altijd helemaal vlotjes loopt en dat zou een verklaring kunnen zijn voor de vele blessures en het niet behalen van het niveau in wedstrijden waar veel op het spel staat. Mocht dat waar zijn dan heeft het ook niet veel nut om spelers erbij te halen in de hoop dat het dit keer wel anders zal lopen. Ook op tactisch vlak vind ik dat we dat terug kunnen zien. RvN is volgens mij geen koekenbakker die totaal niet weet waar hij het over heeft.

Qua personeel vind ik ook niet dat het defensief niet voldoende is. Mwene had misschien wat beter gekund maar een zwakke positie houd je altijd wel. Van Nistelrooij gaf aan meer structuur en geduld te willen binnen de defensie, en ik kan wel zien dat dat de insteek is. Komt er echter nog lang niet altijd voldoende uit. Gezien het verschil in tactiek zonder balbezit tussen Schmidt en RvN vind ik dat ook niet heel gek dat dit een flinke aanpassingstijd nodig heeft. Bij nieuwe trainers zie je toch vaak dat het wel een paar maanden aan competitievoetbal overheen gaat voor iedereen echt is gewend aan het idee van de nieuwe coach. Klote dat we zo vroeg in het seizoen al moesten pieken onder een nieuwe coach met (vooral defensief) een aantal belangrijke afwezigen.

Het middenveld vind ik geweldig. Sangaré als slot op de deur, maar ook niet te bang om wat hoger op het veld druk te zetten. Veerman in de Pirlo rol en Xavi ervoor die continu in beweging is om vrij te komen van de directe tegenstander om vervolgens de bal te ontvangen. Dat kan echt als een trein gaan lopen als de jongens langer samen hebben gespeeld in deze rollen. En wanneer er wedstrijden tussen zitten waarin dit om wat voor reden dan ook niet uit te voeren is kun je altijd nog een Til brengen die als schaduwspits achter De Jong opduikt zoals in de JCS tegen Ajax. Het is alleen te hopen dat Veerman niet weg gaat vallen, want op Ledezma durf ik nog niet echt te vertrouwen en Van Ginkel is het gewoon niet meer. Dan vallen we vast wel weer terug op een middenveld met Guti en Sangaré, wat te defensief en te weinig creatief is voor PSV.

Voorin is het niet erg in balans. Op links heb je weinig echte opties als Cody wegvalt. Vooral aangezien RvN aan heeft gegeven Vertessen als spits te zien en je sowieso tot de winterstop nog zonder Madueke (en dus neem ik aan El Ghazi op rechts) speelt. Ook ben ik bang dat er te veel wordt geleund op voetbal mét Luuk de Jong. Tegen Rangers viel het op dat we ineens geen duidelijke aanpak meer hadden met een andere spits.

Al met al denk ik dat we het dit jaar vooral moeten hebben van ons middenveld. Genoeg jongens lopen die daar voor gevaar kunnen zorgen bij de tegenstander. Met Veerman die de bal neer kan leggen waar hij wil en Xavi die erg sterk is in de kleine ruimtes hebben we twee ideale spelers voor wanneer we weer eens tegen een tegenstander staan die zich met de rug tegen de muur ingraaft en PSV het spel maar liet maken. Laatste jaren toch te vaak gezien dat we hier weinig raad mee wisten en vooral goed waren in de omschakeling.

+++ Benitez ipv Drommel
+++ Aantrekken Xavi
++ De Jong ipv Zahavi
++ (vooralsnog) behouden Cody en Sangaré
+ Weinig uitgegeven aan transfers. Tekenbonussen zullen alsnog wel flink zijn geweest maar toch
- De contractvorm van Sávio. Zo'n jongen moet je echt veel beter maken anders is het nutteloos. Nog veel te bewijzen in ieder geval
- Rechtsback niet voldoende
- Geen duidelijke vervanger voor Cody
-- De ervaren kracht achterin (Ramalho) is geen speler die onbetwist basisspeler is
-- Blessures
--- Uitspraken aan het begin van het seizoen dat we Ajax voorbij willen gaan blablabla. DOM!

Vaak onenigheid met velen hier over hoe het verloopt bij PSV, daarom deze post hoe ik het zie hoe het nu verloopt binnen de club. Vergeet vast nog wel iets. Ik denk en hoop dat we het in ieder geval over één ding eens kunnen worden: Dit seizoen weer met de borst vooruit en alles geven voor een mooi seizoen voor ONS PSV :PSV:
 
Terug
Bovenaan Onderaan