Deels zeker waar, maar toch is dat niet het hele verhaal. Ik denk oprecht dat we beter kunnen focussen op de hele middelmaat eruit rammen (lastig zat) en echt investeren in toekomstige parels. In theorie is een concurrent halen voor een positie die op dit moment goed is ingevuld natuurlijk heel erg aan te raden (houden elkaar scherp, mogelijkheid te rouleren bij blessures/vormdips/schorsingen etc), maar in de praktijk werkt het volgens mij heel anders.
Ten eerste loop je dus al aan tegen het feit dat je nooit een speler van niveau kunt halen die het prima vindt om voor de bank te komen. Daarnaast kosten die erg veel geld. Maar waar ik vooral bang voor ben is dat er te veel spelers aanspraak maken op een basisplaats en dat dit ten koste gaat van de hiërarchie. Een Madueke hoort nu helemaal niet gewisseld te worden, idem voor Götze, Sangaré en Van Ginkel.
Stel je nou voor dat er inderdaad een CVM bij komt - want Rosario, hoe gaat Pröpper zich voelen? Dat is tenslotte zijn positie. Die degradeert dan naar tweede reserve. Goede vrienden met Van Ginkel, wilde alleen naar PSV etc. Kan nooit goed zijn voor het moraal.
Wat dacht je van de gevolgen op het gebied van de talenten: als zij zien dat de sterk spelende Teze en Obispo niet alleen geen basisspeler kunnen zijn, maar er zelfs nog een externe speler wordt gehaald als invaller, dan is het vertrouwen van die andere jeugdspelers bij PSV ook weg. Zeker jij als Mo adept hebt het vaak genoeg over het voorbeeld van toptalenten voor de (kansen van de) andere jeugdspelers.
Daarom zeg ik: alles verkopen wat er te verkopen valt waarvan we weten dat het geen top is (Bruma, Luckassen, Doan, Rigo, Guti, Baumgartl en zelfs Thomas, Mauro, Ihattaren en Viergever als je de kans krijgt) en dat geld lekker investeren in aankomende toptalenten zoals we ook hebben gedaan bij Madueke, Fofana, Sambo, Malen en zelfs Romero. Er is op dit moment ervaring genoeg. Speel dan lekker in op het vertrek van de volgende cashcows: Gakpo en Madueke.