Selectie PSV: Algemeen

Ik hoor vervanger Rosario/Backup Sangaré best veel, maar volgens mij kan die rol toch best door Boscagli en of Thomas worden vervuldbl bij n schorsing of Blessure? Of Pröpper/Ginkel beide op t veld? Of zijn die opties fysiek te zwak in body/uithoudingsvermogen voor CVM?
Ja het kan denk ik ook zo, maar laatst kwam er een bericht dat PSV een vervanger voor Rosario zoekt. Dus denk dat mensen er daarom van uitgaan dat die ook gaat komen

Ik twijfel oprecht of PSV nog wat moet halen. Het lijkt haast zeker te gaan gebeuren, maar ik durf het met dit team aan. Het feit dat we nu al spelers als Pröpper, Teze, Vertessen, Mvogo en Obispo op de bank hebben, en talentvolle spelers als Romero, Oppergaard, Sambo, Ledezma en Fofana er aan komen (die allemaal wel aanspraak maken op minuten) zou ik het zelf lekker hiermee doen denk ik.

Je wil ook geen te groot elftal. Zowel voor de financiën als voor de teamspirit.

Geen gevalletje recency biass? (Weet even niet het Nederlandse woord hier voor). Ik denk dat JDJ ook wel vatbaar zal zijn voor dit sentiment. Kan me eerlijk gezegd niet herinneren dat we een seizoen zo spectaculair gestart zijn. Maar vergeet niet dat je gedurende een seizoen zo vaak te maken hebt met afwezigheid en vormverlies. Als we het gat willen dichten met Ajax dan moet er wat kwaliteit bij, vooral in de voorhoede. Je verliest Malen en Mo en je krijgt daar Bruma en Doan voor terug. Gakpo mag ook niet op zijn lauweren rusten en het gevoel krijgen dat zijn basisplek vanzelfsprekend is. En dat geldt ook voor Zahavi. Madueke en Götze zijn op dit moment wel onaantastbaar in deze vorm. Je hebt bovendien de middelen om goede zaken te doen op de transfermarkt. Ik zou het wel weten.

Geen gevalletje recency biass? (Weet even niet het Nederlandse woord hier voor). Ik denk dat JDJ ook wel vatbaar zal zijn voor dit sentiment. Kan me eerlijk gezegd niet herinneren dat we een seizoen zo spectaculair gestart zijn. Maar vergeet niet dat je gedurende een seizoen zo vaak te maken hebt met afwezigheid en vormverlies. Als we het gat willen dichten met Ajax dan moet er wat kwaliteit bij, vooral in de voorhoede. Je verliest Malen en Mo en je krijgt daar Bruma en Doan voor terug. Gakpo mag ook niet op zijn lauweren rusten en het gevoel krijgen dat zijn basisplek vanzelfsprekend is. En dat geldt ook voor Zahavi. Madueke en Götze zijn op dit moment wel onaantastbaar in deze vorm. Je hebt bovendien de middelen om goede zaken te doen op de transfermarkt. Ik zou het wel weten.
Ik ook. Een mooie lange broek, een stropdas en een jasje. :maniac:

Ik denk inderdaad dat het verkopen van de te licht bevonden spelers (Luckassen en Guti) prioriteit heeft. In mijn optiek mag Bruma daar vanwege z'n bizarre salaris ook bij, maar ik volg PSV deze maanden vrij intensief en hij ligt wel erg goed in de groep. Iets wat niet onderschat moet worden.

Denk dat het verkopen van deze 2/3 spelers meer prioriteit heeft dan weer kopen.
Inderdaad...eerst verkopen en dan kopen. Luckassen, Guti, Thomas, Mauro, Romero, Bruma, Viergever en uiteraard Dumfries en Ihattaren. Vervolgens een ervaren CV halen, Luuk de Jong in de spits en ik zou het wel aandurven om Joey Veerman te halen voor het middenveld.

Inderdaad...eerst verkopen en dan kopen. Luckassen, Guti, Thomas, Mauro, Romero, Bruma, Viergever en uiteraard Dumfries en Ihattaren. Vervolgens een ervaren CV halen, Luuk de Jong in de spits en ik zou het wel aandurven om Joey Veerman te halen voor het middenveld.
Thomas, Mauro gaan zeker niet weg. Romero denk ik ook niet. Viergever denk ik ook niet. Rigo,Bruma,Luckassen, Guti en Mo eerst maar eens van de hand doen.

Geen gevalletje recency biass? (...)
Deels zeker waar, maar toch is dat niet het hele verhaal. Ik denk oprecht dat we beter kunnen focussen op de hele middelmaat eruit rammen (lastig zat) en echt investeren in toekomstige parels. In theorie is een concurrent halen voor een positie die op dit moment goed is ingevuld natuurlijk heel erg aan te raden (houden elkaar scherp, mogelijkheid te rouleren bij blessures/vormdips/schorsingen etc), maar in de praktijk werkt het volgens mij heel anders.

Ten eerste loop je dus al aan tegen het feit dat je nooit een speler van niveau kunt halen die het prima vindt om voor de bank te komen. Daarnaast kosten die erg veel geld. Maar waar ik vooral bang voor ben is dat er te veel spelers aanspraak maken op een basisplaats en dat dit ten koste gaat van de hiërarchie. Een Madueke hoort nu helemaal niet gewisseld te worden, idem voor Götze, Sangaré en Van Ginkel.

Stel je nou voor dat er inderdaad een CVM bij komt - want Rosario, hoe gaat Pröpper zich voelen? Dat is tenslotte zijn positie. Die degradeert dan naar tweede reserve. Goede vrienden met Van Ginkel, wilde alleen naar PSV etc. Kan nooit goed zijn voor het moraal.

Wat dacht je van de gevolgen op het gebied van de talenten: als zij zien dat de sterk spelende Teze en Obispo niet alleen geen basisspeler kunnen zijn, maar er zelfs nog een externe speler wordt gehaald als invaller, dan is het vertrouwen van die andere jeugdspelers bij PSV ook weg. Zeker jij als Mo adept hebt het vaak genoeg over het voorbeeld van toptalenten voor de (kansen van de) andere jeugdspelers.

Daarom zeg ik: alles verkopen wat er te verkopen valt waarvan we weten dat het geen top is (Bruma, Luckassen, Doan, Rigo, Guti, Baumgartl en zelfs Thomas, Mauro, Ihattaren en Viergever als je de kans krijgt) en dat geld lekker investeren in aankomende toptalenten zoals we ook hebben gedaan bij Madueke, Fofana, Sambo, Malen en zelfs Romero. Er is op dit moment ervaring genoeg. Speel dan lekker in op het vertrek van de volgende cashcows: Gakpo en Madueke.

Laatst bewerkt:
Deels zeker waar, maar toch is dat niet het hele verhaal. Ik denk oprecht dat we beter kunnen focussen op de hele middelmaat eruit rammen (lastig zat) en echt investeren in toekomstige parels. In theorie is een concurrent halen voor een positie die op dit moment goed is ingevuld natuurlijk heel erg aan te raden (houden elkaar scherp, mogelijkheid te rouleren bij blessures/vormdips/schorsingen etc), maar in de praktijk werkt het volgens mij heel anders.

Ten eerste loop je dus al aan tegen het feit dat je nooit een speler van niveau kunt halen die het prima vindt om voor de bank te komen. Daarnaast kosten die erg veel geld. Maar waar ik vooral bang voor ben is dat er te veel spelers aanspraak maken op een basisplaats en dat dit ten koste gaat van de hiërarchie. Een Madueke hoort nu helemaal niet gewisseld te worden, idem voor Götze, Sangaré en Van Ginkel.

Stel je nou voor dat er inderdaad een CVM bij komt - want Rosario, hoe gaat Pröpper zich voelen? Dat is tenslotte zijn positie. Die degradeert dan naar tweede reserve. Goede vrienden met Van Ginkel, wilde alleen naar PSV etc. Kan nooit goed zijn voor het moraal.

Wat dacht je van de gevolgen op het gebied van de talenten: als zij zien dat de sterk spelende Teze en Obispo niet alleen geen basisspeler kunnen zijn, maar er zelfs nog een externe speler wordt gehaald als invaller, dan is het vertrouwen van die andere jeugdspelers bij PSV ook weg. Zeker jij als Mo adept hebt het vaak genoeg over het voorbeeld van toptalenten voor de (kansen van de) andere jeugdspelers.

Daarom zeg ik: alles verkopen wat er te verkopen valt waarvan we weten dat het geen top is (Bruma, Luckassen, Doan, Rigo, Guti, Baumgartl en zelfs Thomas, Mauro, Ihattaren en Viergever als je de kans krijgt) en dat geld lekker investeren in aankomende toptalenten zoals we ook hebben gedaan bij Madueke, Fofana, Sambo, Malen en zelfs Romero. Er is op dit moment ervaring genoeg. Speel dan lekker in op het vertrek van de volgende cashcows: Gakpo en Madueke.
De spelers die nodig zijn, moeten voldoende niveau voor de basis hebben en moeten JPSV ontgroeid zijn. Alleen dan is je bank sterk genoeg om mee te strijden tegen Ajax en in Europa. Dat kunnen natuurlijk prima talenten zijn. Dat hoeven geen 29-jarigen te zijn.

Middelmaat eruit rammen teken ik voor. Alleen de vraag is wat je ervoor in de plaats haalt. Het probleem met alleen talenten op je bank is dat wanneer ze in vorm verkeren ook een basisplek gaan opeisen en als ze de vorm niet hebben dan kunnen ze niet terugvallen op routine in voor PSV belangrijke wedstrijden waar ze er moeten staan als er een basisspeler geblesseerd is.

Uiteindelijk moet het een goede mix zijn. Ik zou wel goed kijken naar de posities waar de grootste talenten spelen en het daar rustig aan doen qua aankopen. Desnoods huur je voor die posities een speler. Kan me bijvoorbeeld voorstellen dat je een Luuk de Jong voor één seizoen huurt zodat hij Fofana niet in de weg staat (al moet hij eerst bijtekenen) of een comeback van Romero. Al ben ik geen fan van Luuk en ook niet het type voetbal wat hij teweeg brengt in het team. Maar gaat hier even om het voorbeeld.

Als Denzel vertrekt zou ik wel weer gaan voor een topaankoop. Blijkbaar is Sambo niet goed genoeg bevonden als back up aangezien Mwene gehaald is. Dan mag Sambo verhuurd worden om elders ervaring op te doen. Teze moet zich richten op RCV. Mwene komt gewoon kwaliteit tekort als basisspeler.

Overigens ben ik wel voorstander van een vervanger voor Sangaré. Pröpper concurreert met Van Ginkel wat mij betreft voor één positie. Vooral in grote wedstrijden kun je bij een blessure van Sanga niet aankomen met Pröpper, Van Ginkel en Götze op het middenveld. Dan word je overlopen. Thomas vind ik ook teveel een voetballer dan een agressieve balveroveraar. Het liefst zie ik een type Kudus die beide facetten beheerst, maar die zijn zeldzaam.

Conclusie: denk dus dat je niet één lijn moet volgen voor de bezetting op de bank met alleen talenten of alleen routine. Per positie beoordelen. Maar PSV mag best steviger doorselecteren. Mauro oogt over 10 jaar nog steeds als een A-junior. Hoe lief dat ventje ook is. Afscheid van nemen.

Ik zou sowieso een paar karakters en persoonlijkheden toevoegen aan deze selectie, een Guardado type die als het even tegenzit de kar trekt. We hebben nu voor 99% spelers die leuk willen voetballen en het gezellig hebben met elkaar. Dat is prima zolang alles mee zit en goed gaat. Komen er blessures en verliespartijen bij, dan moet je echt uit een ander vaatje gaan tappen dan met alle respect een van Ginkel, Pröpper of Gakpo of zelfs Götze. PSV heeft al jaren niet opgelet op dat aspect en hebben we daarom de Gutti’s en Doans of Bruma van deze wereld aangetrokken: technisch mankeren ze niets maar ze kunnen niet terugvallen op tactiek en karakter. Heb het vanaf het begin van dit seizoen al gezegd: dat is een groot gemis bij dit gezelschap.

Even opgezocht:
Zoetebier, Addo, Bogelund, Van der Schaaf, Afellay, De Pinho, Sibon.

Dat was dus de bank in de halve finale CL.

Ik durf te zeggen dat de bank nu waarschijnlijk beter is. Spelers waar geen plan meer voor is (De Luckassen) moeten gewoon weg. Bij Viergever is de jinx eraf ( ;) ) en die is een prima back-up. De back-up moet vooral goed kunnen leven met het feit dat hij een back-up is, niets zo erg als dat soort Mo-taferelen. En dan graag spelers die multi-inzetbaar zijn en toch een zo hoog mogelijke kwaliteit hebben. En daarnaast aanvullen met talent, wat kan spelen als de situatie het toelaat/vereist.

Ik zou sowieso een paar karakters en persoonlijkheden toevoegen aan deze selectie, een Guardado type die als het even tegenzit de kar trekt. We hebben nu voor 99% spelers die leuk willen voetballen en het gezellig hebben met elkaar. Dat is prima zolang alles mee zit en goed gaat. Komen er blessures en verliespartijen bij, dan moet je echt uit een ander vaatje gaan tappen dan met alle respect een van Ginkel, Pröpper of Gakpo of zelfs Götze. PSV heeft al jaren niet opgelet op dat aspect en hebben we daarom de Gutti’s en Doans of Bruma van deze wereld aangetrokken: technisch mankeren ze niets maar ze kunnen niet terugvallen op tactiek en karakter. Heb het vanaf het begin van dit seizoen al gezegd: dat is een groot gemis bij dit gezelschap.
Wel een heel verdekte manier om te zeggen dat je Luuk de Jong graag ziet komen ;P

• Hahaha!
Reactions: IPF

Ah ja zo'n echte zuiger a la Toivonen ofzo, afschuwelijk om tegen te spelen maar prima wanneer hij in jouw team zit.

Terug
Bovenaan Onderaan