Selectie PSV: Algemeen

Ik zou sowieso een paar karakters en persoonlijkheden toevoegen aan deze selectie, een Guardado type die als het even tegenzit de kar trekt. We hebben nu voor 99% spelers die leuk willen voetballen en het gezellig hebben met elkaar. Dat is prima zolang alles mee zit en goed gaat. Komen er blessures en verliespartijen bij, dan moet je echt uit een ander vaatje gaan tappen dan met alle respect een van Ginkel, Pröpper of Gakpo of zelfs Götze. PSV heeft al jaren niet opgelet op dat aspect en hebben we daarom de Gutti’s en Doans of Bruma van deze wereld aangetrokken: technisch mankeren ze niets maar ze kunnen niet terugvallen op tactiek en karakter. Heb het vanaf het begin van dit seizoen al gezegd: dat is een groot gemis bij dit gezelschap.

Ah ja zo'n echte zuiger a la Toivonen ofzo, afschuwelijk om tegen te spelen maar prima wanneer hij in jouw team zit.
 
Dubbele bezetting (+ jeugd)

Keepers: Drommel, Mvogo (Müller/Delanghe)
-> geen keepers nodig/weg

RB: Dumfries/vervanger, Mwene (Sambo)
RCV: Ramalho, Teze
LCV: Boscagli, Obispo
LB: Max, Mwene (Oppegard)
-> Indien Dumfries vertrekt, is hiervoor een vervanger nodig. Verder kunnen Luckassen en evt. Viergever vertrekken.

CVM: Sangaré (Matuta)
B2BM: Van Ginkel, Pröpper (Saibari)
AM: Götze, Doan (Kjolo)
joker: Thomas
-> Hierboven overtuigd door Retro Willems dat alleen Matuta te karig is als vervanger voor Sangaré. Persoonlijk zie ik Doan liever vervangen worden door een doelgerichter talent. Guti, Rigo en Ihattaren kunnen vertrekken.

RB: Madueke, Vertessen (Ledezma)
S: Zahavi, Romero (Fofana)
LB: Gakpo, Mauro (Antonisse)
-> gezien de historie van Romero vind ik de spitspositie mager bezet. Daarbij is de kwaliteit op de bank maar zozo. Eigenlijk een speler nodig die gewoon op alle 4 de aanvallende posities uit de voeten zou kunnen. Vertrekken: Bruma

Samenvatting aankopen:
- vervanger Dumfries
- stand-in Sangaré
- talent dat in de spits, op 10 en aan de zijkant kan spelen en een beetje doeltreffend is.

Samenvatting verkopen:
- Luckassen, Guti, Rigo, Ihattaren, Bruma
- eventueel ook: Viergever, Doan, Thomas, Mauro. Te weinig kwaliteit en Viergever is overtallig.
 
Laatst bewerkt:
Dubbele bezetting (+ jeugd)

Keepers: Drommel, Mvogo (Müller/Delanghe)
-> geen keepers nodig/weg

RB: Dumfries/vervanger, Mwene (Sambo)
RCV: Ramalho, Teze
LCV: Boscagli, Obispo
LB: Max, Mwene (Oppegard)
-> Indien Dumfries vertrekt, is hiervoor een vervanger nodig. Verder kunnen Luckassen en evt. Viergever vertrekken.

CVM: Sangaré (Matuta)
B2BM: Van Ginkel, Pröpper (Saibari)
AM: Götze, Doan (Kjolo)
joker: Thomas
-> Hierboven overtuigd door Retro Willems dat alleen Matuta te karig is als vervanger voor Sangaré. Persoonlijk zie ik Doan liever vervangen worden door een doelgerichter talent. Guti, Rigo en Ihattaren kunnen vertrekken.

RB: Madueke, Vertessen (Ledezma)
S: Zahavi, Romero (Fofana)
LB: Gakpo, Mauro (Antonisse)
-> gezien de historie van Romero vind ik de spitspositie mager bezet. Daarbij is de kwaliteit op de bank maar zozo. Eigenlijk een speler nodig die gewoon op alle 4 de aanvallende posities uit de voeten zou kunnen. Vertrekken: Bruma

Samenvatting aankopen:
- vervanger Dumfries
- stand-in Sangaré
- talent dat in de spits, op 10 of aan de zijkant kan spelen en een beetje doeltreffend is.


Samenvatting verkopen:
- Luckassen, Guti, Rigo, Ihattaren, Bruma
- eventueel ook: Viergever, Doan, Thomas, Mauro. Te weinig kwaliteit en Viergever is overtallig.

Goeie uiteenzetting, ik kan me er aardig in vinden. Het dikgedrukte is ongeveer hetzelfde als: Vervanger voor Mo, Rosario en Dumfries.
Ik heb ergens nog hoop dat ze naar een rechtsback gaan kijken, aangezien Sambo ook in gesprek is voor verhuur. Of Teze moet voor het 2e jaar op rij ons gaan verrassen.

Extra spits snap ik wel, maar vind een extra zijkant misschien wel belangrijker. Natuurlijk is die zijkant niet van het niveau Cody / Chukwunonso, maar alleen Vertessen voor 2 a 3 posities is echt te weinig. Zeker voor aanvallers, die wil je kunnen wisselen als ze hun dag niet hebben. En als je een moderne aanvaller hebt, kunnen die vaak ook in de spits spelen.

Het is ook mogelijk dat bijvoorbeeld Bruma niet vertrekt, dan moeten we ervan uitgaan dat hij nog minuten gaat maken als extra winger. Zit ik niet op te wachten. Ik snap wel dat we nog niemand halen zolang hij er nog is. Voor de teamdynamiek maakt het niet super veel uit, de beoogde basis staat al.
 
Dubbele bezetting (+ jeugd)

Keepers: Drommel, Mvogo (Müller/Delanghe)
-> geen keepers nodig/weg

RB: Dumfries/vervanger, Mwene (Sambo)
RCV: Ramalho, Teze
LCV: Boscagli, Obispo
LB: Max, Mwene (Oppegard)
-> Indien Dumfries vertrekt, is hiervoor een vervanger nodig. Verder kunnen Luckassen en evt. Viergever vertrekken.

CVM: Sangaré (Matuta)
B2BM: Van Ginkel, Pröpper (Saibari)
AM: Götze, Doan (Kjolo)
joker: Thomas
-> Hierboven overtuigd door Retro Willems dat alleen Matuta te karig is als vervanger voor Sangaré. Persoonlijk zie ik Doan liever vervangen worden door een doelgerichter talent. Guti, Rigo en Ihattaren kunnen vertrekken.

RB: Madueke, Vertessen (Ledezma)
S: Zahavi, Romero (Fofana)
LB: Gakpo, Mauro (Antonisse)
-> gezien de historie van Romero vind ik de spitspositie mager bezet. Daarbij is de kwaliteit op de bank maar zozo. Eigenlijk een speler nodig die gewoon op alle 4 de aanvallende posities uit de voeten zou kunnen. Vertrekken: Bruma

Samenvatting aankopen:
- vervanger Dumfries
- stand-in Sangaré
- talent dat in de spits, op 10 of aan de zijkant kan spelen en een beetje doeltreffend is.

Samenvatting verkopen:
- Luckassen, Guti, Rigo, Ihattaren, Bruma
- eventueel ook: Viergever, Doan, Thomas, Mauro. Te weinig kwaliteit en Viergever is overtallig.
Bijna eens. Alleen over de vertrekkende spelers ben ik het niet eens.

Als Obispo gebleseerd raakt en Ramalho rood heeft. Mocht er dan iets zijn dan moet je jeugd inbrengen, terwijl die misschien nog niet klaar zijn. Daarvoor is Viegever perfect achter de hand. Hij gaat je weinig opbrengen als je verkoopt. Maar zeurt (vlgms) niet, lijkt goed in de groep te liggen en heeft ervaring. Zonde om hem dan van de hand te doen.

Ook Thomas en Mauro lijken me nodig om te houden. Met corona op de loer + een lang seizoen kunnen er altijd blessures ontstaan. Jouw bezetting ziet er goed uit maar zodra het tegen zit kunnen we op sommige posities weinig wisselen. Thomas en Mauro hebben wat ervaring, kunnen overal spelen en ze te vervangen is duurder dan ze te houden. Ideaal om als 3de optie te hebben voor sommige posities. Ten slotte, als keuze 1 uitvalt dan speelt keuze 2. Maar als keuze 2 geen 90 min kan maken moet je wisselen (wat vaak ook is bij jeugdspelers, niet altijd). Dan kun je dus mooi een Mauro brengen.

Om te winnen van Ajax, moeten we ten slotte ook in de breedte goed zijn.

Edit:
@CNG MrKrateos , mooiste zou zijn een (centrale) aanvaller die ook op de flanken kan spelen. Geeft extra opties :)
 
Bijna eens. Alleen over de vertrekkende spelers ben ik het niet eens.

Als Obispo gebleseerd raakt en Ramalho rood heeft. Mocht er dan iets zijn dan moet je jeugd inbrengen, terwijl die misschien nog niet klaar zijn. Daarvoor is Viegever perfect achter de hand. Hij gaat je weinig opbrengen als je verkoopt. Maar zeurt (vlgms) niet, lijkt goed in de groep te liggen en heeft ervaring. Zonde om hem dan van de hand te doen.

Ook Thomas en Mauro lijken me nodig om te houden. Met corona op de loer + een lang seizoen kunnen er altijd blessures ontstaan. Jouw bezetting ziet er goed uit maar zodra het tegen zit kunnen we op sommige posities weinig wisselen. Thomas en Mauro hebben wat ervaring, kunnen overal spelen en ze te vervangen is duurder dan ze te houden. Ideaal om als 3de optie te hebben voor sommige posities. Ten slotte, als keuze 1 uitvalt dan speelt keuze 2. Maar als keuze 2 geen 90 min kan maken moet je wisselen (wat vaak ook is bij jeugdspelers, niet altijd). Dan kun je dus mooi een Mauro brengen.

Om te winnen van Ajax, moeten we ten slotte ook in de breedte goed zijn.

Edit:
@CNG MrKrateos , mooiste zou zijn een (centrale) aanvaller die ook op de flanken kan spelen. Geeft extra opties :)
Hier kan ik me het meest in vinden.
 
@CNG MrKrateos , mooiste zou zijn een (centrale) aanvaller die ook op de flanken kan spelen. Geeft extra opties :)
Type Malen, zou je zeggen dan he. Berisha is alleen meer iemand die echt in de as speelt, als 10, valse of hele spits. Zahavi op 10 kun je ook nog eens overkomen tegen een mindere ploeg, maar die zou ik echt niet aan de zijkant zetten.
 
Als Obispo gebleseerd raakt en Ramalho rood heeft. Mocht er dan iets zijn dan moet je jeugd inbrengen, terwijl die misschien nog niet klaar zijn. Daarvoor is Viegever perfect achter de hand. Hij gaat je weinig opbrengen als je verkoopt. Maar zeurt (vlgms) niet, lijkt goed in de groep te liggen en heeft ervaring. Zonde om hem dan van de hand te doen.
Als hij inderdaad geen problemen heeft met 5e verdediger zijn: prima argumenten om hem te houden. Ik geloof niet dat er bij JPSV centraal achterin echt talenten spelen.
 
Als hij inderdaad geen problemen heeft met 5e verdediger zijn: prima argumenten om hem te houden. Ik geloof niet dat er bij JPSV centraal achterin echt talenten spelen.
Afgelopen pot speelden Vos en Seelt samen centraal bij JPSV.

Geen idee hoe goed die zijn, nooit gezien. Maar het is inderdaad wel iets om rekening mee te houden, op welke posities loopt er in JPSV nog wat rond, en op welke posities moet je het toch buiten De Herdgang zoeken. Ik wilde eerste heel graag een extra linksback, maar om een of andere reden krijg ik wel vertrouwen dat Oppergard wat kan worden, ook omdat hij vaker mee mag en minuten krijgt. Zou dan zonde zijn nog een linksback te halen.
 
Afgelopen pot speelden Vos en Seelt samen centraal bij JPSV.

Geen idee hoe goed die zijn, nooit gezien. Maar het is inderdaad wel iets om rekening mee te houden, op welke posities loopt er in JPSV nog wat rond, en op welke posities moet je het toch buiten De Herdgang zoeken. Ik wilde eerste heel graag een extra linksback, maar om een of andere reden krijg ik wel vertrouwen dat Oppergard wat kan worden, ook omdat hij vaker mee mag en minuten krijgt. Zou dan zonde zijn nog een linksback te halen.
Volgens mij is Vos een 13-in-een-dozijn verdediger en Seelt wel een groot talent.
 
Als hij inderdaad geen problemen heeft met 5e verdediger zijn: prima argumenten om hem te houden. Ik geloof niet dat er bij JPSV centraal achterin echt talenten spelen.

Ik heb ze nooit zien spelen maar Seelt en Van de Blaak schijnen wel grote talenten te zijn. Van de Blaak is echter pas 16 dus dat duurt nog wel even. Leysen maakte op mij ook wel een positieve indruk in de 2 potjes die ik hem heb zien spelen. Vos en Luis Felipe zijn (nog) niet goed genoeg.
 
Fofana bijgetekend tot 2025 en Antonisse tot 2024! :D

Ook in ander topic al gemeld. Tekenen naar alle waarschijnlijkheid….. dat hebben we eerder gehoord.
 
Kunnen zeggen wat we willen, maar als je bij PSV 1 onder Schmidt speelt hoef je je geen zorgen te maken over speelminuten.

















Behalve als je Mo Ihattaren heet:lmao::lmao:
 
Terug
Bovenaan Onderaan