Selectie PSV: Algemeen

Jerommeke

Routinier
Terwijl als je iemand koopt, wil je dat dat een speler is die beter is dan wat er nu rondloopt en je team versterkt. Maar wil diegene dan wel reserve zijn? Op dit moment gaan snijden in een goed draaiend team zou zowel financieel als sportief wanbeleid zijn.
Ja, maar 50 wedstrijden dit seizoen, die krijgen echt wel hun minuten.

Bij blessures van bepaalde spelers, zit je nu gelijk in de problemen qua breedte.
Stel dat Ramalho geblesseerd raakt, dan schuift Teze waarschijnlijk naar rcv, Mwene naar rb. Je beoogde wissel voor beide backposities staat dan in de basis. Je hebt geen rcv meer op de bank en voor de backposities heb je jeugd (die soms best een terugval kunnen hebben) of Thomas en Mauro

Kruspe

Administrator
Administrator
Ja, maar 50 wedstrijden dit seizoen, die krijgen echt wel hun minuten.

Bij blessures van bepaalde spelers, zit je nu gelijk in de problemen qua breedte.
Stel dat Ramalho geblesseerd raakt, dan schuift Teze waarschijnlijk naar rcv, Mwene naar rb. Je beoogde wissel voor beide backposities staat dan in de basis. Je hebt geen rcv meer op de bank en voor de backposities heb je jeugd (die soms best een terugval kunnen hebben) of Thomas en Mauro
Dat snap ik, je moet altijd toewerken naar de sterkste selectie. Maar oké, stel dat je een aankoop doet voor jouw voorbeeld, dus een backup voor Ramalho:

1. Zou het een heel goede, dus waarschijnlijk dure, speler moeten zijn
2. Gaan Teze en Obispo geen kans meer maken op deze plek
3. Zou deze dure aankoop oké moeten zijn met een plek op de bank

Ik zie dit niet goed gaan op de langere termijn. En dat geldt eigenlijk voor alle posities. Zahavi gaat ook niet banken en een spits die niet beter is dan Zahavi is geen versterking.

Rubberen Robbie

Jeugdspeler
Dat snap ik, je moet altijd toewerken naar de sterkste selectie. Maar oké, stel dat je een aankoop doet voor jouw voorbeeld, dus een backup voor Ramalho:

Ik zie dit niet goed gaan op de langere termijn. En dat geldt eigenlijk voor alle posities. Zahavi gaat ook niet banken en een spits die niet beter is dan Zahavi is geen versterking.
Precies dit is het dilemma. Aan de ene kant dien je als topclub voorbereid te zijn op situaties zoals blessures, schorsingen etc, aan de andere kant kan je het geld maar één keer goed uitgeven. Betekent eigenlijk dat je een jong talent moet kopen die zich moet gaan bewijzen. Bijvoorbeeld zo Vd Ven, maar of die het niveau heeft... verder zou ik er zo ook geen één weten.
Haps als concurrent voor Max is ook nog wel een optie, maar ik denk dat een Obispo, Boscagli of Viergever dat ook in kan vullen.

Voorin lijkt me ook nog wel een speler nodig. Vertessen en Fofana als back up is gewoon te weinig. Een jonge, talentvolle buitenspeler/spits erbij. In Nederland zie ik 'm alleen niet.

-040-

Assistent Bondscoach

Dat, en dat die dure goede speler die meestal op de bank zit zijn waarde wel verliest, maar wel een fors salaris zal willen hebben. En vervolgens denken andere spelers op de bank dat ze ook zo‘n salaris waard zijn.

DrJ

Routinier
Precies dit is het dilemma. Aan de ene kant dien je als topclub voorbereid te zijn op situaties zoals blessures, schorsingen etc, aan de andere kant kan je het geld maar één keer goed uitgeven. Betekent eigenlijk dat je een jong talent moet kopen die zich moet gaan bewijzen. Bijvoorbeeld zo Vd Ven, maar of die het niveau heeft... verder zou ik er zo ook geen één weten.
Haps als concurrent voor Max is ook nog wel een optie, maar ik denk dat een Obispo, Boscagli of Viergever dat ook in kan vullen.

Voorin lijkt me ook nog wel een speler nodig. Vertessen en Fofana als back up is gewoon te weinig. Een jonge, talentvolle buitenspeler/spits erbij. In Nederland zie ik 'm alleen niet.
Oppegard is gewoon de vervanger van Max. Lijkt me een prima keuze. Daar hoef je geen LCV voor op te offeren,.

-040-

Assistent Bondscoach
En gewoon; je hebt van die selecties en dank denk je: “Ik kan mij niet voorstellen dat die namen afgeroepen worden op het stadhuisplein.“
Bij deze selectie denk je: “Ik kan mij heel goed het gejuich bij elke naam voorstellen.“ :giggle:

Rubberen Robbie

Jeugdspeler
Oppegard is gewoon de vervanger van Max. Lijkt me een prima keuze. Daar hoef je geen LCV voor op te offeren,.
Oh ja, die heb je ook nog. Dan is er achterin eigenlijk niks nodig. In de situatie die Jerommeke schetst kan je eventueel ook nog 2 linkspoten in het centrum zetten.

Nou, alleen een aanvallertje nog dan...

Der Jaufe

Internationale Legende
Ik twijfel oprecht of PSV nog wat moet halen. Het lijkt haast zeker te gaan gebeuren, maar ik durf het met dit team aan. Het feit dat we nu al spelers als Pröpper, Teze, Vertessen, Mvogo en Obispo op de bank hebben, en talentvolle spelers als Romero, Oppergaard, Sambo, Ledezma en Fofana er aan komen (die allemaal wel aanspraak maken op minuten) zou ik het zelf lekker hiermee doen denk ik.

Je wil ook geen te groot elftal. Zowel voor de financiën als voor de teamspirit.
Niet nog een goede ervaren backup voor achter Max?

Kruspe

Administrator
Administrator
Niet nog een goede ervaren backup voor achter Max?
Als die Oppergaard zo een groot talent is gooi je hem maar voor de leeuwen als het echt nodig is. Blijkt hij er dan niet klaar voor te zijn heb je altijd nog Viergever en Mwene om de eventuele blessure van Max door te komen. Vier spelers die op die plek kunnen spelen, overbodig om daar een dure reservekracht voor te strikken als je het mij vraagt.

Der Jaufe

Internationale Legende
Als die Oppergaard zo een groot talent is gooi je hem maar voor de leeuwen als het echt nodig is. Blijkt hij er dan niet klaar voor te zijn heb je altijd nog Viergever en Mwene om de eventuele blessure van Max door te komen. Vier spelers die op die plek kunnen spelen, overbodig om daar een dure reservekracht voor te strikken als je het mij vraagt.
Ok, dan talenten aantrekken voor JPSV om volgend jaar de backup te zijn als t een en ander gaat verschuiven ten gevolge van het verkopen van diverse spelers?

IPF

Winnaar 'Beste Post' & 'Meeste Voetbalkennis' 2020
Dat, en dat die dure goede speler die meestal op de bank zit zijn waarde wel verliest, maar wel een fors salaris zal willen hebben. En vervolgens denken andere spelers op de bank dat ze ook zo‘n salaris waard zijn.
Inherent aan een topclub willen zijn en blijven. Goede en dure spelers kunnen niet allemaal spelen. Zahavi verdient ook veel te veel en heeft totaal geen restwaarde maar kan ook gewoon op de bank terecht komen of gewisseld worden als de wedstrijd er om vraagt. En zo hoort het gewoon. Kruideniers hoeven ook geen miljoenen bedrijf op te zetten. Dat is namelijk hun ding niet.. PSV wil naar de CL en daar ook presteren en we willen kampioen worden. Voor wat hoort wat.

Mikasa

Internationale Legende
Ik zou een basis-RB willen zien. Max als basis voor links. Mwene als backup voor beiden. Dan heeft PSV ook nog Sambo en Oppegård. Prima.

Dan denk je: waar is Teze? Die moet zich gewoon op het centrum richten. Samen met Ramalho, Boscagli en Obispo. Dan kan Viergever ook weg.

Relix

Slimste Forummer 2020
Ik zou een basis-RB willen zien. Max als basis voor links. Mwene als backup voor beiden. Dan heeft PSV ook nog Sambo en Oppegård. Prima.

Dan denk je: waar is Teze? Die moet zich gewoon op het centrum richten. Samen met Ramalho, Boscagli en Obispo. Dan kan Viergever ook weg.

Naast komende spelers vind ik dat prioriteit eigenlijk ook aan de andere kant ligt (we zitten op 31+ selectiespelers?)..

Viergever weg (naar Feyenoord?) 🔲, Luckassen weg (naar AZ of Heerenveen?) 🔲, Sadilek weg naar Twente ☑️, Rosario weg ☑️, Ihatarren weg 🔲, Bruma weg 🔲, Dumfries naar inter 🔲, Malen naar Dortmund ☑️, Guti weg 🔲

Om de selectie sterker te maken hoop ik vooral op n paar uitgaande transfers. Als dat lukt kan er weer gericht wat bijkomen. Zeker ook voor jong PSV zou er ook nog wel wat moeten bijkomen waar we in volgende seizoen wat aan hebben? Neem aan dat als wij de groepsfase CL halen ook JPSV weer internationaal aan de bak moet?

Schoutjes

Supporter
Achterin hebben we niks meer nodig; prima bezetting met Mwene, Viergever, Obispo, Sambo en oppegard meer dan voldoende mogelijkheden.

Middenvelder reserve voor Sangare is nodig; hoeft niet direct basisspeler te zijn maar een toptalent die kan wennen en groeien in luwte van onze middenvelders

Voorin een backup voor Madueke en Zahavi. De backup voor Madueke ook graag een toptalent en voor Zahavi directe concurrentie.

Dan hebben we echt een selectie die tegen een stootje kan; voldoende ervaring en toekomstperspectief.

Ben nu al best tevreden maar moet nog breder om het ajax echt moeilijk te maken. We hebben nog voldoende geld over van Malen; Rosario en straks Dumfries en de rest. Dit kan een briljante transferperiode worden met onderaan de streep een betere selectie en winst

• Leuk
Reactions: DrJ

DrJ

Routinier
Ik zeg nog steeds: Vervanger voor Malen ( dus ook zo'n type), Vervanger voor Rosario als backup voor Sangare en Vervanger voor Ihattaren als backup voor Gotze. Erg natuurlijk nog enkele spelers lozen. Viergever mag wat mij betreft wel blijven als extra backup.

• Leuk
Reactions: IPF

Relix

Slimste Forummer 2020
Ik hoor vervanger Rosario/Backup Sangaré best veel, maar volgens mij kan die rol toch best door Boscagli en of Thomas worden vervuldbl bij n schorsing of Blessure? Of Pröpper/Ginkel beide op t veld? Of zijn die opties fysiek te zwak in body/uithoudingsvermogen voor CVM?

Jerommeke

Routinier

Mikasa geeft het antwoord! Zo moet het, naar mijn mening opgelost worden!

Bovenaan Onderaan