Selectie PSV: Algemeen

En gewoon; je hebt van die selecties en dank denk je: “Ik kan mij niet voorstellen dat die namen afgeroepen worden op het stadhuisplein.“
Bij deze selectie denk je: “Ik kan mij heel goed het gejuich bij elke naam voorstellen.“ :giggle:
 
Oppegard is gewoon de vervanger van Max. Lijkt me een prima keuze. Daar hoef je geen LCV voor op te offeren,.
Oh ja, die heb je ook nog. Dan is er achterin eigenlijk niks nodig. In de situatie die Jerommeke schetst kan je eventueel ook nog 2 linkspoten in het centrum zetten.

Nou, alleen een aanvallertje nog dan...
 
Dat, en dat die dure goede speler die meestal op de bank zit zijn waarde wel verliest, maar wel een fors salaris zal willen hebben. En vervolgens denken andere spelers op de bank dat ze ook zo‘n salaris waard zijn.
Inherent aan een topclub willen zijn en blijven. Goede en dure spelers kunnen niet allemaal spelen. Zahavi verdient ook veel te veel en heeft totaal geen restwaarde maar kan ook gewoon op de bank terecht komen of gewisseld worden als de wedstrijd er om vraagt. En zo hoort het gewoon. Kruideniers hoeven ook geen miljoenen bedrijf op te zetten. Dat is namelijk hun ding niet.. PSV wil naar de CL en daar ook presteren en we willen kampioen worden. Voor wat hoort wat.
 
Ik zou een basis-RB willen zien. Max als basis voor links. Mwene als backup voor beiden. Dan heeft PSV ook nog Sambo en Oppegård. Prima.

Dan denk je: waar is Teze? Die moet zich gewoon op het centrum richten. Samen met Ramalho, Boscagli en Obispo. Dan kan Viergever ook weg.

Naast komende spelers vind ik dat prioriteit eigenlijk ook aan de andere kant ligt (we zitten op 31+ selectiespelers?)..

Viergever weg (naar Feyenoord?) 🔲, Luckassen weg (naar AZ of Heerenveen?) 🔲, Sadilek weg naar Twente ☑️, Rosario weg ☑️, Ihatarren weg 🔲, Bruma weg 🔲, Dumfries naar inter 🔲, Malen naar Dortmund ☑️, Guti weg 🔲

Om de selectie sterker te maken hoop ik vooral op n paar uitgaande transfers. Als dat lukt kan er weer gericht wat bijkomen. Zeker ook voor jong PSV zou er ook nog wel wat moeten bijkomen waar we in volgende seizoen wat aan hebben? Neem aan dat als wij de groepsfase CL halen ook JPSV weer internationaal aan de bak moet?
 
Achterin hebben we niks meer nodig; prima bezetting met Mwene, Viergever, Obispo, Sambo en oppegard meer dan voldoende mogelijkheden.

Middenvelder reserve voor Sangare is nodig; hoeft niet direct basisspeler te zijn maar een toptalent die kan wennen en groeien in luwte van onze middenvelders

Voorin een backup voor Madueke en Zahavi. De backup voor Madueke ook graag een toptalent en voor Zahavi directe concurrentie.

Dan hebben we echt een selectie die tegen een stootje kan; voldoende ervaring en toekomstperspectief.

Ben nu al best tevreden maar moet nog breder om het ajax echt moeilijk te maken. We hebben nog voldoende geld over van Malen; Rosario en straks Dumfries en de rest. Dit kan een briljante transferperiode worden met onderaan de streep een betere selectie en winst
 
  • Leuk
Reactions: DrJ
Ik zeg nog steeds: Vervanger voor Malen ( dus ook zo'n type), Vervanger voor Rosario als backup voor Sangare en Vervanger voor Ihattaren als backup voor Gotze. Erg natuurlijk nog enkele spelers lozen. Viergever mag wat mij betreft wel blijven als extra backup.
 
  • Leuk
Reactions: IPF
Ik hoor vervanger Rosario/Backup Sangaré best veel, maar volgens mij kan die rol toch best door Boscagli en of Thomas worden vervuldbl bij n schorsing of Blessure? Of Pröpper/Ginkel beide op t veld? Of zijn die opties fysiek te zwak in body/uithoudingsvermogen voor CVM?
 
Ik hoor vervanger Rosario/Backup Sangaré best veel, maar volgens mij kan die rol toch best door Boscagli en of Thomas worden vervuldbl bij n schorsing of Blessure? Of Pröpper/Ginkel beide op t veld? Of zijn die opties fysiek te zwak in body/uithoudingsvermogen voor CVM?
Ja het kan denk ik ook zo, maar laatst kwam er een bericht dat PSV een vervanger voor Rosario zoekt. Dus denk dat mensen er daarom van uitgaan dat die ook gaat komen
 
Geen gevalletje recency biass? (Weet even niet het Nederlandse woord hier voor). Ik denk dat JDJ ook wel vatbaar zal zijn voor dit sentiment. Kan me eerlijk gezegd niet herinneren dat we een seizoen zo spectaculair gestart zijn. Maar vergeet niet dat je gedurende een seizoen zo vaak te maken hebt met afwezigheid en vormverlies. Als we het gat willen dichten met Ajax dan moet er wat kwaliteit bij, vooral in de voorhoede. Je verliest Malen en Mo en je krijgt daar Bruma en Doan voor terug. Gakpo mag ook niet op zijn lauweren rusten en het gevoel krijgen dat zijn basisplek vanzelfsprekend is. En dat geldt ook voor Zahavi. Madueke en Götze zijn op dit moment wel onaantastbaar in deze vorm. Je hebt bovendien de middelen om goede zaken te doen op de transfermarkt. Ik zou het wel weten.
Ik ook. Een mooie lange broek, een stropdas en een jasje. :maniac:
 
Inderdaad...eerst verkopen en dan kopen. Luckassen, Guti, Thomas, Mauro, Romero, Bruma, Viergever en uiteraard Dumfries en Ihattaren. Vervolgens een ervaren CV halen, Luuk de Jong in de spits en ik zou het wel aandurven om Joey Veerman te halen voor het middenveld.
Thomas, Mauro gaan zeker niet weg. Romero denk ik ook niet. Viergever denk ik ook niet. Rigo,Bruma,Luckassen, Guti en Mo eerst maar eens van de hand doen.
 
Ik zou sowieso een paar karakters en persoonlijkheden toevoegen aan deze selectie, een Guardado type die als het even tegenzit de kar trekt. We hebben nu voor 99% spelers die leuk willen voetballen en het gezellig hebben met elkaar. Dat is prima zolang alles mee zit en goed gaat. Komen er blessures en verliespartijen bij, dan moet je echt uit een ander vaatje gaan tappen dan met alle respect een van Ginkel, Pröpper of Gakpo of zelfs Götze. PSV heeft al jaren niet opgelet op dat aspect en hebben we daarom de Gutti’s en Doans of Bruma van deze wereld aangetrokken: technisch mankeren ze niets maar ze kunnen niet terugvallen op tactiek en karakter. Heb het vanaf het begin van dit seizoen al gezegd: dat is een groot gemis bij dit gezelschap.
 
Ik zou sowieso een paar karakters en persoonlijkheden toevoegen aan deze selectie, een Guardado type die als het even tegenzit de kar trekt. We hebben nu voor 99% spelers die leuk willen voetballen en het gezellig hebben met elkaar. Dat is prima zolang alles mee zit en goed gaat. Komen er blessures en verliespartijen bij, dan moet je echt uit een ander vaatje gaan tappen dan met alle respect een van Ginkel, Pröpper of Gakpo of zelfs Götze. PSV heeft al jaren niet opgelet op dat aspect en hebben we daarom de Gutti’s en Doans of Bruma van deze wereld aangetrokken: technisch mankeren ze niets maar ze kunnen niet terugvallen op tactiek en karakter. Heb het vanaf het begin van dit seizoen al gezegd: dat is een groot gemis bij dit gezelschap.
Wel een heel verdekte manier om te zeggen dat je Luuk de Jong graag ziet komen ;P
 
  • Hahaha!
Reactions: IPF
Terug
Bovenaan Onderaan