Selectie PSV: Algemeen

Selectie algemeen? Kloten selectie
Technische staf? **T
Grote jongens en grootverdieners? Hun geld niet waard. De een mag een enkeltje VS kopen en anderen mogen respectievelijk terug naar Twente en Vitesse. Om maar te zwijgen over die Franse clown achterin.
 
Selectie algemeen? Kloten selectie
Technische staf? **T
Grote jongens en grootverdieners? Hun geld niet waard. De een mag een enkeltje VS kopen en anderen mogen respectievelijk terug naar Twente en Vitesse. Om maar te zwijgen over die Franse clown achterin.

Selectie en technische staf zijn niet in balans. Dat zag iedereen bij aanvang van het seizoen. Helaas hebben we gelijk gekregen. Ik vind je wel heel streng voor Isimat. Mijn ergernis zit 'm meer bij Guardado, Luuk en Willems. Dat zijn sterkhouders die veel te vaak verzaakt hebben dit seizoen.

De kern van de selectie is echt wel aardig, maar er moet wel heel gericht op aangekocht worden. Vooral een beetje kerels/karakters. Je ziet wat de terugkeer van Locadia doet met het spel. En in de staf moet ook wat meer pit. Van de aanblik van Brood en V.d. Weerden val ik ook in slaap en de selectie dus blijkbaar ook. Het is hip om mee te huilen met de wolven, maar van mij hoeft Cocu nog niet weg. Ik denk niet dat een andere trainer het (veel) beter had gedaan.
 
Selectie en technische staf zijn niet in balans. Dat zag iedereen bij aanvang van het seizoen. Helaas hebben we gelijk gekregen. Ik vind je wel heel streng voor Isimat. Mijn ergernis zit 'm meer bij Guardado, Luuk en Willems. Dat zijn sterkhouders die veel te vaak verzaakt hebben dit seizoen.

De kern van de selectie is echt wel aardig, maar er moet wel heel gericht op aangekocht worden. Vooral een beetje kerels/karakters. Je ziet wat de terugkeer van Locadia doet met het spel. En in de staf moet ook wat meer pit. Van de aanblik van Brood en V.d. Weerden val ik ook in slaap en de selectie dus blijkbaar ook. Het is hip om mee te huilen met de wolven, maar van mij hoeft Cocu nog niet weg. Ik denk niet dat een andere trainer het (veel) beter had gedaan.

Akkoord dat ik misschien te streng ben voor een "weinigzeggende" basiskracht. Ook ik zelf pak ik liever de grote jongens aan dan een nobody als Isimat of Bergwijn enz.. Die grote jongens deden meer fout het hele seizoen dan dat ze de trainer gingen helpen. Guardado of de Jong als het verlengstuk van de trainer? Wat een lachertje. Beide zouden een keer goed moeten kijken naar de veel jongere aanvoerder van de concurrent.....
Cocu nu wegsturen heeft geen nut, dat heb ik al eerder gezegd.
PSV gaat zware jaren tegemoet wanneer het 3e wordt: een leegloop en niet kunnen aantrekken van goede spelers zijn daar de gevolgen van.
 
Ik denk dat we best een voorbeeld kunnen nemen aan Feyenoord in dit geval. Die Jörgensen kostte 3,5 miljoen, Toornstra 3,5, Elia kostte niks en El Ahmadi 7 ton. Ook met weinig geld kun je een goede selectie bij elkaar kopen. Uiteindelijk is dan de wil om te strijden het belangrijkste. Ik ben er eerlijk gezegd nog niet bang voor dat we ineens helemaal in elkaar zakken, zoiets zeiden we een aantal jaren geleden ook. Er moet gewoon broodnodig iets gebeuren binnen de club. Scouting, technische staf, selectie, overal moet goed naar worden gekeken. Want het is wel duidelijk dat het op deze manier echt niet gaat lukken.
 
Akkoord dat ik misschien te streng ben voor een "weinigzeggende" basiskracht. Ook ik zelf pak ik liever de grote jongens aan dan een nobody als Isimat of Bergwijn enz.. Die grote jongens deden meer fout het hele seizoen dan dat ze de trainer gingen helpen. Guardado of de Jong als het verlengstuk van de trainer? Wat een lachertje. Beide zouden een keer goed moeten kijken naar de veel jongere aanvoerder van de concurrent.....
Cocu nu wegsturen heeft geen nut, dat heb ik al eerder gezegd.
PSV gaat zware jaren tegemoet wanneer het 3e wordt: een leegloop en niet kunnen aantrekken van goede spelers zijn daar de gevolgen van.

Zolang Cocu er zit maakt het niet uit wat er omheen gebeurt; het laffe spel en het 'de onheil over jezelf afroepen' zal dan in het DNA van de selectie blijven. En ja, men heeft al aangegeven dat Cocu gewoon blijft, dus dat wordt weer een geweldig aankomend seizoen...

Propper zo snel mogelijk zien te verkopen, want die slapjanus wordt ook per wedstrijd minder waard. Ze hadden die 20 miljoen (of was het 25?) van Zenit echt meteen moeten pakken.

Arias, op zijn beroerde wedstrijd tegen Feyenoord na misschien wel de meest constante en beste speler, verkopen, daar kun je gezien zijn aankoopbedrag goeie winst op pakken die je dan weer in het vernieuwen van selectie kunt steken.

Guardado bedanken voor zijn diensten en lekker naar Amerika laten gaan. Luuk dumpen. Zoet verkopen. Eigenlijk moet je gewoon helemaal opnieuw beginnen zodat het loser DNA uit de selectie geloosd kan worden.
 
Guardado bedanken voor zijn diensten en lekker naar Amerika laten gaan. Luuk dumpen. Zoet verkopen. Eigenlijk moet je gewoon helemaal opnieuw beginnen zodat het loser DNA uit de selectie geloosd kan worden.

Je weet dat prutser de Jong zijn contract tot 2020 heeft verlengt hé? Ik heb liever een jaartje dat ze sabbatical nemen dat weer voor lul staan met prutsers Cocu & Luuk :/
Met alle veranderingen op komst en die 2 waar je geen fuck aan hebt, is het gewoon verloren zaak terwijl het seizoen pas over 4 maanden begint.

Zware triestheid gewoon.
 
Nieuw elan komend seizoen. Inderdaad veel verkopen en gericht aankopen. De beste jeugd door laten stromen en die ook echt een kans geven en Jorrit als aanvoerder.
 
Goed, we zijn op het punt aangekomen dat Zoet en Guardado weg moeten en Hendrix aanvoerder moet worden.

Misschien kan ik mezelf een hoop ergernis en teleurstelling besparen als ik gewoon zelf een jaartje een sabbatical neem van PSV.
 
Goed, we zijn op het punt aangekomen dat Zoet en Guardado weg moeten en Hendrix aanvoerder moet worden.

Misschien kan ik mezelf een hoop ergernis en teleurstelling besparen als ik gewoon zelf een jaartje een sabbatical neem van PSV.

Overdrijf nou niet zo ;)
Volgens mij wordt de hele selectie onder vuur genomen hier. Alleen je verwacht dat we de kleintjes als Bergwijn of Hendrix wel hard aanpakken maar de zogenaamde leiders niet. Zo werkt het niet. Wanneer een mindere speler een penalty mist kun je het ook beter voor jezelf verkopen dan wanneer de sterspelers de ene na andere penalty missen.
Guardado heeft al vanaf vorig seizoen niet meer gebracht wat hij in het eerste jaar wel deed. Hij is net als de rest niet constant geweest en draaide hij goed mee als de rest ook goed draaide. Dat is het enige verschil geweest met die andere grootverdiener de Jong bij wie het niet uitmaakte hoe psv speelde: hij was enkel slecht en dan maalt die goals ook niets meer uit...
 
De laatste 3 wedstrijden doen niets meer met het algemene beeld, dus laten we eens de selectie beoordelen zo op het einde. De kleur geeft aan of ik dank dat iemand blijft (niet hoe ze gepresteerd hebben):
Zoet: vorig seizoen goed, maar dit jaar geen vervolg aan kunnen geven. Hij heeft het niet slecht gedaan, maar eigenlijk ook geen verschil gemaakt. Hij heeft een keer punten behouden voor PSV, maar ook zeker verspeeld doordat hij niet naar de zijkant weg stompt. Grote kans dat hij verkocht wordt
Pasveer: aardige vervanger, maar niet veel meer dan dat. Is wat hij is en wordt niet beter. Nog liever 'gok' ik dan door Jurjus en Koopmans door te schuiven.
Arias: goed seizoen, paar mindere wedstrijden, geen toeval dat hij hoog eindigt in onze speler van de week competitie. Na 4 jaar is hij echter wel toe aan een nieuwe uitdaging, dat is goed voor hem, maar uiteindelijk ook voor PSV.
Isimat: krijgt veel kritiek, wisselt goede en slechte wedstrijden af, maar zal wel blijven.
Schwaab: kleurloze speler, aardig voor de breedte en misschien voor zijn ervaring.
Moreno: goed seizoen, hoewel hij op het einde ook wel wat slordigheidsfoutjes heeft gemaakt. Maar ja, het is ook moeilijk overeind blijven als iedereen om je heen verzaakt. Net als Arias toe aan nieuwe uitdaging en ook daarvoor geldt m.i. dat het voor hem en PSV goed is als hij verder gaat.
Willems: begint weer beter te spelen, maar heeft wel 3/4 van het seizoen staan kl*ten en veel punten gekost. Mits er goede prijs voor komt, lekker laten gaan. Juist zijn flegmatieke stijl is exemplarisch voor dit PSV.
Brenet: misschien niet het talent van Willems, maar verdedigend beter. Hij heeft ook doorgezet toen het publiek weinig toekomst in hem zag en tijdens afwezigheid Brenet heeft hij hem prima vervangen. Lekker erbij houden en speler halen om hem van concurrentie te voorzien: dat lijkt bij hem te werken om beter te worden
Guardado: redelijk seizoen, maar als sterkhouder had hij meer moeten brengen. Heeft wedstrijden het verschil gemaakt, maar ook in negatieve zin. Twente was zeker niet zijn eerste foutje. Tijd dat Hendrix de nieuwe kapitein wordt
Hendrix: half seizoen gespeeld en nog bovenin geëindigd in speler van de week competitie. Weinig fouten gemaakt. Zal heus nog wel eens foutjes maken, maar verdient wat mij betreft basisplaats en aanvoerdersband.
Pröpper: matig seizoen, maar dan toch nog best vaak een voldoende. Blijft ook veel bij de aanvallen betrokken. Half seizoen op verkeerde positie gezet. Hij zou uit eergevoel niet weg moeten willen gaan. Ik hoop dat hij blijft.
Van Ginkel: redelijk seizoen, zorgt vooral voor balans in het elftal. Ik hoop dat hij blijft, ook voor hem om te bewijzen dat hij nog iets wil maken van zijn carrière. Het zou ook wel heel opportunistisch van hem zijn als hij nu wéér naar een andere club gaat, omdat hij een EL wil spelen. Hopelijk is het mogelijk hem nogmaals te huren met optie tot koop
Siem de Jong: half seizoen niet kunnen spelen, uiteindelijk nog wat punten gepakt voor PSV, maar pure armoede dat PSV heeft moeten terugvallen op hem. Mag gewoon weer terug.
Zinchenko: nooit kunnen overtuigen, te licht en onduidelijk waar hij het beste tot zijn recht komt. Mag weer terug naar City.
Ramselaar: begon en eindigt aardig, maar blijft soms onzichtbaar. Ik denk dat hij niet altijd goed benut is qua speltype. Mag zeker blijven wat mij betreft
Pereiro: kent geen ondergrens, wisselt een 8 af met een 1 en doet dat ook te vaak. Het is dat hij veel geld gekost heeft..., hoewel ook voor hem geldt dat hij niet goed gebruikt wordt: het is geen vleugelspeler. Hij zal wel blijven, maar moet echt progressie tonen volgend seizoen.
Luuk: slecht seizoen. Toen hij kwam speelde hij met 2 houten benen en dit seizoen weer. Het was fout om hem nog meer salaris te bieden (in wat voor slimme constructie dan ook), misschien heeft die prikkel wel zelfs averechts gewerkt. Mag van mij weg, maar raak je denk ik niet kwijt na een seizoen als deze.
Locadia: is hard gemist. Heel PSV voetbalt beter met hem voorin. Meer gif, meer verrassing en tenminste een kerel voorin. Volgend jaar als eerste keuze in de spits
Bergwijn: vaak 'leuk', maar niet altijd goed. Heeft potentie, maar niet de persoonlijkheid om zich te onttrekken aan een slecht functionerend elftal. Hopelijk krijgt hij volgend jaar meer gelegenheid om zich te onderscheiden door andere spelers om zich heen. Ik zou het niet fair vinden om hem af te rekenen op dit seizoen.

Dan blijft er dus maar een kleine kern over. Daarom cursief spelers die wat mij betreft doorgeschoven mogen worden:
K: Jurjus, Koopmans
RVV: Brenet, ...?...
RCV: Isimat, ...?...
LCV: ...?..., De Wijs
LVV: ...?..., ...?...
CVM: Hendrix, Rosario
RM: Pröpper, Ramselaar
LM: Van Ginkel, ...?...
RV: Pereiro, ...?...
SP: Locadia, ...?...
LV: Bergwijn, Gudmundsson

Er moet dus flink gerenoveerd worden. Ik twijfel of Lammers al klaar is achter Locadia. Als je die gok neemt, dan moet je zorgen dat je ook een scorende vleugelspeler aankoopt zoals Pavon, Lozano of Oneykuru. Gudmundsson lijkt me als hangende vleugel het beste uit de verf te komen. Hij heeft zelf ook aangegeven dat die rol hem wel bevalt. Ik ga uit van 4-3-3, maar qua spelersmateriaal vraag ik me af of dat het beste systeem is. Zeker Pereiro en Gudmundsson spelen beter tussen middenveld en spits in.

Er zouden dus 8 nieuwe spelers moeten komen (de vraagtekens). Dat zie ik niet gebeuren en lijkt me ook niet haalbaar. Luuk en Schwaab zullen wel blijven vrees ik, maar dan nog moeten er 5-6 échte versterkingen komen.
 
Laatst bewerkt:
Goed, we zijn op het punt aangekomen dat Zoet en Guardado weg moeten en Hendrix aanvoerder moet worden.

Wat mij betreft geen probleem. Zeker als ik dan het volgende lees van Jeroen "stomp de bal in de voeten van de tegenstander" Zoet:

De Oranje-international (Zoet) lijkt zich niet in de felle kritieken van de achterban te kunnen vinden. "We hebben ze (de supporters, red.) de afgelopen twee jaar verwend. Dan wordt er wat verwacht en dat hebben we ook aan onszelf te danken. Sowieso is het publiek af en toe wel kritisch, maar dat mag. Als PSV-speler moet je kampioen worden. Dat gebeurt niet dit jaar. Wat mensen zeggen, moeten ze zelf weten", stelt Zoet tot slot.

Ik hoop dat hij puur op de kampioenschappen doelt hier, want op de CL prestatie in het eerste kampioensseizoen na was het nou niet bepaald spetterend oid de afgelopen 2 seizoenen. Vond hij dat wel, dan zeg ik:
Ik weet niet in welke spiegel Zoet telkens kijkt na de zoveelste belabberde zeperd, maar die Sneeuwwitje spiegel kan hij iig beter inruilen tegen een spiegel die gewoon de waarheid laat zien.
 
Wat mij betreft geen probleem. Zeker als ik dan het volgende lees van Jeroen "stomp de bal in de voeten van de tegenstander" Zoet:



Ik hoop dat hij puur op de kampioenschappen doelt hier, want op de CL prestatie in het eerste kampioensseizoen na was het nou niet bepaald spetterend oid de afgelopen 2 seizoenen. Vond hij dat wel, dan zeg ik:
Ik weet niet in welke spiegel Zoet telkens kijkt na de zoveelste belabberde zeperd, maar die Sneeuwwitje spiegel kan hij iig beter inruilen tegen een spiegel die gewoon de waarheid laat zien.

Nou, als hij dit echt zo zegt, dan valt me dat erg tegen.
 
Wat mij betreft geen probleem. Zeker als ik dan het volgende lees van Jeroen "stomp de bal in de voeten van de tegenstander" Zoet:



Ik hoop dat hij puur op de kampioenschappen doelt hier, want op de CL prestatie in het eerste kampioensseizoen na was het nou niet bepaald spetterend oid de afgelopen 2 seizoenen. Vond hij dat wel, dan zeg ik:
Ik weet niet in welke spiegel Zoet telkens kijkt na de zoveelste belabberde zeperd, maar die Sneeuwwitje spiegel kan hij iig beter inruilen tegen een spiegel die gewoon de waarheid laat zien.

Iets klopt er niet. :unsure:

Als hij wil dat de supporters niet zeuren moeten de PSV spelers gewoon voetballen.
 
Wat mij betreft geen probleem. Zeker als ik dan het volgende lees van Jeroen "stomp de bal in de voeten van de tegenstander" Zoet:



Ik hoop dat hij puur op de kampioenschappen doelt hier, want op de CL prestatie in het eerste kampioensseizoen na was het nou niet bepaald spetterend oid de afgelopen 2 seizoenen. Vond hij dat wel, dan zeg ik:
Ik weet niet in welke spiegel Zoet telkens kijkt na de zoveelste belabberde zeperd, maar die Sneeuwwitje spiegel kan hij iig beter inruilen tegen een spiegel die gewoon de waarheid laat zien.

De spiegel van sneeuwitje sprak toch de waarheid? Of heb ik mijn sprookjes niet meer op orde?

Enfin, mooi gevalletje clickbait. Ik neem aan dat als het zo gezegd is dit inderdaad meer slaat op tweemaal op rij kampioen worden + een europese uitschieter dan aan het vertoonde spel.
Dat was namelijk vorige seizoenen niet heel anders dan nu, en valt voor mij niet in de categorie van mooi voetbal. Overigens, zijn er ooit jaren geweest waarin we (de supportes, red.) niet verwachten dat PSV de titel moet veroveren?
 
De spiegel van sneeuwitje sprak toch de waarheid? Of heb ik mijn sprookjes niet meer op orde?

Enfin, mooi gevalletje clickbait. Ik neem aan dat als het zo gezegd is dit inderdaad meer slaat op tweemaal op rij kampioen worden + een europese uitschieter dan aan het vertoonde spel.
Dat was namelijk vorige seizoenen niet heel anders dan nu, en valt voor mij niet in de categorie van mooi voetbal. Overigens, zijn er ooit jaren geweest waarin we (de supportes, red.) niet verwachten dat PSV de titel moet veroveren?

Nou, het spel was de afgelopen 2 jaar echt hééél wat beter te pruimen dan dit jaar. Het is dit jaar stroperig, traag en zonder enige creativiteit. Waar PSV dit jaar rond 70 doelpunten uitkomen, was dat de afgelopen 2 jaar 88 om 92 doelpunten.
 
Nou, het spel was de afgelopen 2 jaar echt hééél wat beter te pruimen dan dit jaar. Het is dit jaar stroperig, traag en zonder enige creativiteit. Waar PSV dit jaar rond 70 doelpunten uitkomen, was dat de afgelopen 2 jaar 88 om 92 doelpunten.

Hoho, dan reken je de 8-0 tegen Ajax nog niet mee.. ;)

Maar is het spelbeeld echt zo anders voor jou gevoel? Ook vorig jaar was volgens mij de opbouw voorspelbaar, de speelstijl behoudend, de start-instelling te mat en het tempo vaak laag. Het verschil zit er vooral in dat Luuk toen wel tenmiste 1 op de 4 kansen afmaakte terwijl dat dit seizoen 1 op de 12 ofzo is. Het jaar daarvoor met Gini, Narsingh en Memphis spelers die wel eens een counter erin legden (terwijl Bergwijn, onze enige huidige speler met wat snelheid - 1 op 1 vrijwel altijd recht op de keeper schiet).
 
Laatst bewerkt:
Hoho, dan reken je de 8-0 tegen Ajax nog niet mee.. ;)

Maar is het spelbeeld echt zo anders voor jou gevoel? Ook vorig jaar was volgens mij de opbouw voorspelbaar, de speelstijl behoudend, de start-instelling te mat en het tempo vaak laag. Het verschil zit er vooral in dat Luuk toen wel tenmiste 1 op de 4 kansen afmaakte terwijl dat dit seizoen 1 op de 12 ofzo is. Het jaar daarvoor met Gini, Narsingh en Memphis spelers die wel eens een counter erin legden (terwijl Bergwijn, onze enige huidige speler met wat snelheid - 1 op 1 vrijwel altijd recht op de keeper schiet).

De uitvoering was vooral heel veel beter. De 5-3-2 truc was nieuw en werd ook goed uitgevoerd.
Probleem is dat er mensen zijn weggegaan en 'nieuwe' sterkhouders zoals Zoet, Pröpper en Willems niet zijn opgestaan en zelfs in vormcrisis verkeren. Net zoals Luuk de Jong, die ook in vorm een beperkte spits is natuurlijk. Ook is de aanvallende versterking en loper op het middenveld uitgebleven. Laatstgenoemde is pas in de winter gehaald. Tel daarbij blessures van Hendrix en Locadia op, en dan heb je een heel moeilijk seizoen.

 
Terug
Bovenaan Onderaan