Selectie PSV: Algemeen

De Jong: ‘We hebben nu geen echte buitenspelers meer, maar dat hoeft niet’

http://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=299299

“We hebben nu geen echte buitenspelers meer, maar we hebben laten zien dat dat in ons team ook niet hoeft. Wij kunnen het ook op een andere manier invullen”, stelt De Jong in gesprek met de NOS.
Onvermijdelijk blijft de vraag naar de doelpuntenproductie van De Jong zelf, die dit seizoen vooralsnog achter blijft. “Ga er maar vanuit dat ik elke week keihard train om ervoor te zorgen dat de ballen er op een gegeven moment wél invliegen.”

:ai:

Nou Luuk ... We hebben vooral een spits nodig die scoort. Als je het niet als de wiedeweerga gaat doen .... :mad: :bat:

 
Brands krijgt het druk, komende zomer.

Jeroen Zoet, Jetro Willems, Santiago Arias, Héctor Moreno, Nicolas Isimat-Mirin, Andrés Guardado en Davy Pröpper worden genoemd als spelers die mogelijk bezig zijn aan hun laatste maanden in Eindhoven. Siem de Jong en Van Ginkel vertrekken na hun huurperiode uiteraard ook weer.

Wel enigszins zorgelijk natuurlijk gezien dit de beste spelers zijn... neem aan dat doelpuntloze Luuk ook gaat. Vang je dit intern op dan krijg je:

Jurjus
Brenet Schwaab De Wijs v Vlerken
Ramselaar Hendrix Zinchenko
Pereiro Lammers Locadia

daar wordt je toch niet gelukkig van...en zeker geen kampioen mee.
maw het is te hopen dat Brands t niet alleen druk krijgt met uitgaande maar ook in dat geval met inkomende transfers.
 
Laatst bewerkt:
Brands krijgt het druk, komende zomer.

Jeroen Zoet, Jetro Willems, Santiago Arias, Héctor Moreno, Nicolas Isimat-Mirin, Andrés Guardado en Davy Pröpper worden genoemd als spelers die mogelijk bezig zijn aan hun laatste maanden in Eindhoven. Siem de Jong en Van Ginkel vertrekken na hun huurperiode uiteraard ook weer.

:unsure:Iedereen aan zijn contract houden. :re: PSV kan toch geen vervangers kopen. ;)
 
Wel enigszins zorgelijk natuurlijk gezien dit de beste spelers zijn... neem aan dat doelpuntloze Luuk ook gaat. Vang je dit intern op dan krijg je:

Jurjus
Brenet Schwaab De Wijs v Vlerken
Ramselaar Hendrix Zinchenko
Pereiro Lammers Locadia

daar wordt je toch niet gelukkig van...en zeker geen kampioen mee.
maw het is te hopen dat Brands t niet alleen druk krijgt met uitgaande maar ook in dat geval met inkomende transfers.

Als er zoveel verkocht wordt dan is er denk ik wel geld om wat vervangers te kopen.
 
Wel enigszins zorgelijk natuurlijk gezien dit de beste spelers zijn... neem aan dat doelpuntloze Luuk ook gaat. Vang je dit intern op dan krijg je:

Jurjus
Brenet Schwaab De Wijs v Vlerken
Ramselaar Hendrix Zinchenko
Pereiro Lammers Locadia

daar wordt je toch niet gelukkig van...en zeker geen kampioen mee.
maw het is te hopen dat Brands t niet alleen druk krijgt met uitgaande maar ook in dat geval met inkomende transfers.

Je wordt dan hoogstens een concurrent voor AZ en Heerenveen en meer ook niet, echt niet.
 
Vanzelfsprekend. Ging me er meer om aan te geven dat er weinig overblijft als iedereen vertrekt die Remy benoemd.

Bij zo'n enorme leegloop kost het de club een paar jaar voordat er weer een elftal op niveau staat, en met de kans dat er veel prut wordt gehaald, zoals in '94 of in '98.

Je wordt dan hoogstens een concurrent voor AZ en Heerenveen en meer ook niet, echt niet.

Dat zou het maximaal haalbare zijn idd. rondom plek 5-9.
 
Wel enigszins zorgelijk natuurlijk gezien dit de beste spelers zijn... neem aan dat doelpuntloze Luuk ook gaat. Vang je dit intern op dan krijg je:

Jurjus
Brenet Schwaab De Wijs v Vlerken
Ramselaar Hendrix Zinchenko
Pereiro Lammers Locadia

daar wordt je toch niet gelukkig van...en zeker geen kampioen mee.
maw het is te hopen dat Brands t niet alleen druk krijgt met uitgaande maar ook in dat geval met inkomende transfers.

Dat is toch een aardige basis om op bij te kopen?
Isimat en Luuk zie ik niet zomaar vertrekken. Nu niet wéér 5 geblesseerde huurspelers halen, maar goede gerichte aankopen doen:
RVV: breedteaankoop
CV: Hoedt?
LVV: ?
CM: proberen om Van Ginkel te kopen a 8 mln (of huren, maar nu met optie tot koop?)
Vleugelspits: Cristian Pavon?
 
Na dit seizoen lijkt me doorselecteren wel noodzakelijk. Het huidige elftal is te stroef, te langzaam, niet meer helemaal gretig na twee landstitels (al was AZ-uit redelijk positief). Jongens als de Jong, Pröpper, Isimat, Guardado en Willems kun je voor aardig wat geld laten gaan. Bij vervangers voor Willems en Pröpper denk ik aan Haps en Baker (zoals bekend bij jullie). Ik zie weinig goeds in de Eredivisie rondlopen (zo ben ik geen fan van jongens als Larsson en Jahanbaksh), maar Haps en Baker hebben denk ik wel veel potentie. Baker doet het ook vrij goed bij het Engelse jeugdelftal, begreep ik. Voor de spitspositie gaan mijn gedachten uit naar bankzitters als Santos (Real Sociedad, ex NEC) en Mitrovic (Newcastle), maar een echt lichtvoetige spits (Zivkovic? Of is dat te veel counter?) zie ik ook wel zitten. En verder proberen van Ginkel aan te trekken en misschien Afellay (of een heel seizoen te huren), Verreth doorschuiven en Kenny Tete halen, in wie ik een geweldige centrale verdediger zie a la Mascherano.

Zoet
Arias-Tete-Moreno-Haps
van Ginkel-Hendrix-Baker
Afellay-Bergwijn
Mitrovic

Bank: Jurjus, Brenet, Schwaab, Verreth, Ramselaar, Zivchenko, Pereiro, Locadia

Ik denk dat je dan een selectie hebt met veel jongens die zich willen bewijzen (Haps, Tete, Afellay, Hendrix, Bergwijn) die allen hebben bewezen te kunnen voetballen. Ik zou het overigens wel snappen als mensen het hier niet mee eens zijn, vanwege twijfelgevallen als Mitrovic en Afellay en Eredivisie-talenten als Haps en Baker, maar ik hoop dat jullie ongeveer snappen waar ik heen wil (fris, talentvol, divers).
 
Na dit seizoen lijkt me doorselecteren wel noodzakelijk. Het huidige elftal is te stroef, te langzaam, niet meer helemaal gretig na twee landstitels (al was AZ-uit redelijk positief). Jongens als de Jong, Pröpper, Isimat, Guardado en Willems kun je voor aardig wat geld laten gaan. Bij vervangers voor Willems en Pröpper denk ik aan Haps en Baker (zoals bekend bij jullie). Ik zie weinig goeds in de Eredivisie rondlopen (zo ben ik geen fan van jongens als Larsson en Jahanbaksh), maar Haps en Baker hebben denk ik wel veel potentie. Baker doet het ook vrij goed bij het Engelse jeugdelftal, begreep ik. Voor de spitspositie gaan mijn gedachten uit naar bankzitters als Santos (Real Sociedad, ex NEC) en Mitrovic (Newcastle), maar een echt lichtvoetige spits (Zivkovic? Of is dat te veel counter?) zie ik ook wel zitten. En verder proberen van Ginkel aan te trekken en misschien Afellay (of een heel seizoen te huren), Verreth doorschuiven en Kenny Tete halen, in wie ik een geweldige centrale verdediger zie a la Mascherano.

Zoet
Arias-Tete-Moreno-Haps
van Ginkel-Hendrix-Baker
Afellay-Bergwijn
Mitrovic

Bank: Jurjus, Brenet, Schwaab, Verreth, Ramselaar, Zivchenko, Pereiro, Locadia

Ik denk dat je dan een selectie hebt met veel jongens die zich willen bewijzen (Haps, Tete, Afellay, Hendrix, Bergwijn) die allen hebben bewezen te kunnen voetballen. Ik zou het overigens wel snappen als mensen het hier niet mee eens zijn, vanwege twijfelgevallen als Mitrovic en Afellay en Eredivisie-talenten als Haps en Baker, maar ik hoop dat jullie ongeveer snappen waar ik heen wil (fris, talentvol, divers).

Over de namen kun je altijd discussiëren, maar de stelling an sich vind ik zeer te billijken.
 
Na dit seizoen lijkt me doorselecteren wel noodzakelijk. Het huidige elftal is te stroef, te langzaam, niet meer helemaal gretig na twee landstitels (al was AZ-uit redelijk positief). Jongens als de Jong, Pröpper, Isimat, Guardado en Willems kun je voor aardig wat geld laten gaan. Bij vervangers voor Willems en Pröpper denk ik aan Haps en Baker (zoals bekend bij jullie). Ik zie weinig goeds in de Eredivisie rondlopen (zo ben ik geen fan van jongens als Larsson en Jahanbaksh), maar Haps en Baker hebben denk ik wel veel potentie. Baker doet het ook vrij goed bij het Engelse jeugdelftal, begreep ik. Voor de spitspositie gaan mijn gedachten uit naar bankzitters als Santos (Real Sociedad, ex NEC) en Mitrovic (Newcastle), maar een echt lichtvoetige spits (Zivkovic? Of is dat te veel counter?) zie ik ook wel zitten. En verder proberen van Ginkel aan te trekken en misschien Afellay (of een heel seizoen te huren), Verreth doorschuiven en Kenny Tete halen, in wie ik een geweldige centrale verdediger zie a la Mascherano.

Zoet
Arias-Tete-Moreno-Haps
van Ginkel-Hendrix-Baker
Afellay-Bergwijn
Mitrovic

Bank: Jurjus, Brenet, Schwaab, Verreth, Ramselaar, Zivchenko, Pereiro, Locadia

Ik denk dat je dan een selectie hebt met veel jongens die zich willen bewijzen (Haps, Tete, Afellay, Hendrix, Bergwijn) die allen hebben bewezen te kunnen voetballen. Ik zou het overigens wel snappen als mensen het hier niet mee eens zijn, vanwege twijfelgevallen als Mitrovic en Afellay en Eredivisie-talenten als Haps en Baker, maar ik hoop dat jullie ongeveer snappen waar ik heen wil (fris, talentvol, divers).

Baker lijkt me een mooie aanwinst, maar niet haalbaar. Eigendom Chelsea toch?
 
Baker lijkt me een mooie aanwinst, maar niet haalbaar. Eigendom Chelsea toch?

Ja, maar die maakt op dit moment geen aanspraak op speeltijd daar. Ze lieten ooit Matic naar Portugal gaan om hem later voor veel geld op te halen, dus laten we hopen dat zo'n scenario erin zit voor ons met Baker.

Bacchus Dank
 
Na dit seizoen lijkt me doorselecteren wel noodzakelijk. Het huidige elftal is te stroef, te langzaam, niet meer helemaal gretig na twee landstitels (al was AZ-uit redelijk positief). Jongens als de Jong, Pröpper, Isimat, Guardado en Willems kun je voor aardig wat geld laten gaan. Bij vervangers voor Willems en Pröpper denk ik aan Haps en Baker (zoals bekend bij jullie). Ik zie weinig goeds in de Eredivisie rondlopen (zo ben ik geen fan van jongens als Larsson en Jahanbaksh), maar Haps en Baker hebben denk ik wel veel potentie. Baker doet het ook vrij goed bij het Engelse jeugdelftal, begreep ik. Voor de spitspositie gaan mijn gedachten uit naar bankzitters als Santos (Real Sociedad, ex NEC) en Mitrovic (Newcastle), maar een echt lichtvoetige spits (Zivkovic? Of is dat te veel counter?) zie ik ook wel zitten. En verder proberen van Ginkel aan te trekken en misschien Afellay (of een heel seizoen te huren), Verreth doorschuiven en Kenny Tete halen, in wie ik een geweldige centrale verdediger zie a la Mascherano.

Zoet
Arias-Tete-Moreno-Haps
van Ginkel-Hendrix-Baker
Afellay-Bergwijn
Mitrovic

Bank: Jurjus, Brenet, Schwaab, Verreth, Ramselaar, Zivchenko, Pereiro, Locadia

Ik denk dat je dan een selectie hebt met veel jongens die zich willen bewijzen (Haps, Tete, Afellay, Hendrix, Bergwijn) die allen hebben bewezen te kunnen voetballen. Ik zou het overigens wel snappen als mensen het hier niet mee eens zijn, vanwege twijfelgevallen als Mitrovic en Afellay en Eredivisie-talenten als Haps en Baker, maar ik hoop dat jullie ongeveer snappen waar ik heen wil (fris, talentvol, divers).

Eens met je gedachten hierover. Alleen denk ik dat een hoop namen die je noemt niet haalbaar zijn en daar draait het toch uiteindelijk om: Mitrovic en Afellay zijn de salarissen van 3 miljoen en hoger per jaar gewend. Afellay is zon voetballer die eerst de hele rij met clubs als Swansea enz afgaat voordat hij een keer hier weer terug is.
Tete zoekt het ook elders op want van Ajax naar psv is zowel financieel als sportief geen vooruitgang.
Zelfs voor Haps zal AZ 7 of 8 miljoen vragen als het niet meer is.
Ben het wel met je eens dat jongens als Jahanbaksh of Larsson geen echte groei meer zullen doormaken. Dit is hun max. En ook die zullen naar een Crystal Palace oid gaan.
 
The Joker Zivkovic mogen ze lekker in amsterdam laten. Die liet gisteren weer even zien hoe goed hij is in het missen van 100% kansen. Daar was hij bij Willem II vorig seizoen ook al zo'n ster in.
 
Eens met je gedachten hierover. Alleen denk ik dat een hoop namen die je noemt niet haalbaar zijn en daar draait het toch uiteindelijk om: Mitrovic en Afellay zijn de salarissen van 3 miljoen en hoger per jaar gewend. Afellay is zon voetballer die eerst de hele rij met clubs als Swansea enz afgaat voordat hij een keer hier weer terug is.
Tete zoekt het ook elders op want van Ajax naar psv is zowel financieel als sportief geen vooruitgang.
Zelfs voor Haps zal AZ 7 of 8 miljoen vragen als het niet meer is.
Ben het wel met je eens dat jongens als Jahanbaksh of Larsson geen echte groei meer zullen doormaken. Dit is hun max. En ook die zullen naar een Crystal Palace oid gaan.

Guardado verdiende ook meer voordat hij hierheen kwam. Ik denk dat met het vertrek van jongens als Guardado en Pröpper er daarnaast in het salarishuis veel mogelijk is. Voor Tete zou PSV sportief een stap vooruit zijn, omdat hij hier zich simpel in de basis kan spelen en hij bij Ajax op de bank zit te verpieteren. 7 a 8 miljoen voor Haps is veel, maar dat is de huidige markt. Wij zullen er ook profijt van hebben met duurdere uitgaande transfers, lijkt me, dus dan kun je wat meer neerleggen voor dat soort spelers.
robpsv11 Zivkovic is inderdaad nog niet top, maar het talent straalt ervan af. Zijn motoriek, snelheid, techniek, lichtvoetigheid... Goede spits in wording denk ik.
 
Guardado verdiende ook meer voordat hij hierheen kwam. Ik denk dat met het vertrek van jongens als Guardado en Pröpper er daarnaast in het salarishuis veel mogelijk is. Voor Tete zou PSV sportief een stap vooruit zijn, omdat hij hier zich simpel in de basis kan spelen en hij bij Ajax op de bank zit te verpieteren. 7 a 8 miljoen voor Haps is veel, maar dat is de huidige markt. Wij zullen er ook profijt van hebben met duurdere uitgaande transfers, lijkt me, dus dan kun je wat meer neerleggen voor dat soort spelers.
robpsv11 Zivkovic is inderdaad nog niet top, maar het talent straalt ervan af. Zijn motoriek, snelheid, techniek, lichtvoetigheid... Goede spits in wording denk ik.

Interessante posts om te lezen. Tete zou ik ook graag zien komen, omdat dat verdedigend gewoon een enorm talent is, al weet ik niet of hij de lengte heeft om ook centraal te kunnen. Haps zou ik niet halen, en al helemaal niet voor 7-8 miljoen. Dat lijkt mij weer typisch zo'n (overrated) AZ-speler die het leuk doet daar, maar tekort komt voor bij een topclub. Natuurlijk zal iedere andere haalbare linksback die er gelijk moet staan een achteruitgang zijn ten opzichte van de Willems in deze huidige vorm, dus zou ik eerder weer naar een jonkie kijken die ook die soort potentie heeft als Willems i.p.v. een Haps die ouder is dan Willems en dat niveau nooit aan zal gaan tikken. Zivkovic heeft talent, maar qua mentaliteit is het niks, dus die zou ik ook nooit halen. Mitrovic vind ik ook echt niks trouwens; meer een Feyenoord speler.
 
Helemaal eens met iedereen over Tete, die zou ik graag zien komen. Onajax ook: geen schreeuwlelijk. Ik vraag me wel af hoe PSV wil voetballen volgend jaar: terug naar 4-3-3 of 4-4-2. Ik vind Tete buitengewoon geschikt in 4-4-2 (zoals ik ook Pereiro daarin beter tot zijn recht vind komen). Tete's contract loopt af in 2018, dus Ajax heeft wel enige urgentie om hem te verkopen. Enige probleem is dat Ajax op het moment nog de kantinejuffrouw transfereert voor de hoofdprijs :(
 
Nou... Marcel brand(t)s maar los: seizoen 2017-18 begint vroeg met voorrondes, dus dit keer TIJDIG handelen, en KORDAAT. Dus staak alvast de zoektocht naar geblesseerde (jeugd)spelers maar. Graag échte versterkingen. En niet aankomen met de volgende AZ speler, geen Haps dus (maar dat is dubbelop, ik zie al: graag échte versterkingen).
 
Nou... Marcel brand(t)s maar los: seizoen 2017-18 begint vroeg met voorrondes, dus dit keer TIJDIG handelen, en KORDAAT. Dus staak alvast de zoektocht naar geblesseerde (jeugd)spelers maar. Graag échte versterkingen. En niet aankomen met de volgende AZ speler, geen Haps dus (maar dat is dubbelop, ik zie al: graag échte versterkingen).

Tijdig en kordaat handelen.
Échte versterkingen.
Geen AZ'er.

We hebben het over Brands toch?
 
Terug
Bovenaan Onderaan