Selectie PSV: Algemeen

Nou... Marcel brand(t)s maar los: seizoen 2017-18 begint vroeg met voorrondes, dus dit keer TIJDIG handelen, en KORDAAT. Dus staak alvast de zoektocht naar geblesseerde (jeugd)spelers maar. Graag échte versterkingen. En niet aankomen met de volgende AZ speler, geen Haps dus (maar dat is dubbelop, ik zie al: graag échte versterkingen).

Voorrondes, huh? Voor wat dan? We gaan derde eindigen, wat directe plaatsing voor Europa League betekent, toch? :unsure:
 
Doe ik alvast een voorzetje voor volgend seizoen met spelers die aangetrokken worden en jeugd die doorschuift.
Vertrekkende spelers zijn een aanname. Je hebt na een seizoen als deze nu eenmaal niet zomaar Luuk de Jong verkocht. Daarnaast hoeft een aantal spelers niet weg van mij, zoals Moreno, maar ik denk niet dat PSV die nog een jaar kan houden. En tenslotte verwacht ik ook dat we niet in één keer van alle twijfelachtige spelers af komen, daarom houden we een twijfelachtige RCV positie ;). Dat we Van Ginkel kunnen behouden is meer gebaseerd op hoop, dan een werkelijk reële verwachting.

K: Jurjus (Koopmans)
RVV: Brenet (Dumfries / Troupée?)
RCV: Isimat (Schwaab)
LCV: Hoedt (De Wijs)
LVV: Matarrita (De Wijs)
CVM: Hendrix (Rosario)
RCM: Ramselaar (?)
LCM: Van Ginkel (Gudmundsson)
RV: Pavon (Pereiro)
SP: Oberlin (Lammers, Locadia)
LV: Onyekuru (Bergwijn)

Kortom: ik mis alleen nog een middenvelder :think:
 
Doe ik alvast een voorzetje voor volgend seizoen met spelers die aangetrokken worden en jeugd die doorschuift.
Vertrekkende spelers zijn een aanname. Je hebt na een seizoen als deze nu eenmaal niet zomaar Luuk de Jong verkocht. Daarnaast hoeft een aantal spelers niet weg van mij, zoals Moreno, maar ik denk niet dat PSV die nog een jaar kan houden. En tenslotte verwacht ik ook dat we niet in één keer van alle twijfelachtige spelers af komen, daarom houden we een twijfelachtige RCV positie ;). Dat we Van Ginkel kunnen behouden is meer gebaseerd op hoop, dan een werkelijk reële verwachting.

K: Jurjus (Koopmans)
RVV: Brenet (Dumfries / Troupée?)
RCV: Isimat (Schwaab)
LCV: Hoedt (De Wijs)
LVV: Matarrita (De Wijs)
CVM: Hendrix (Rosario)
RCM: Ramselaar (?)
LCM: Van Ginkel (Gudmundsson)
RV: Pavon (Pereiro)
SP: Oberlin (Lammers, Locadia)
LV: Onyekuru (Bergwijn)

Kortom: ik mis alleen nog een middenvelder :think:

Als je het toch doet, doe het dan dan goed: Isimat (Schwaab), beide geen PSV-materiaal en zeker niet als je zoveel jonge gasten als Dumfries/Trouppe/Brenet, of Matarrita enz. er in wil zetten. Het duo Isimat/Schwaab is goed genoeg voor AZ/Heerenveen. Isimat is ook jong maar heeft niet het talent van een Trouppe of Hendrix om zich nog heel erg te gaan ontwikkelen tot een PSV-waardige cv.
Overigens zal deze hele selectie niet hoger eindigen dan een AZ......
 
Als je het toch doet, doe het dan dan goed: Isimat (Schwaab), beide geen PSV-materiaal en zeker niet als je zoveel jonge gasten als Dumfries/Trouppe/Brenet, of Matarrita enz. er in wil zetten. Het duo Isimat/Schwaab is goed genoeg voor AZ/Heerenveen. Isimat is ook jong maar heeft niet het talent van een Trouppe of Hendrix om zich nog heel erg te gaan ontwikkelen tot een PSV-waardige cv.
Overigens zal deze hele selectie niet hoger eindigen dan een AZ......

Dat schreef ik al: dat Isimat en Schwaab geen PSV materiaal is, maar je kunt nu eenmaal niet álles in één keer vervangen. Isimat heeft ook goede wedstrijden gespeeld, daarom laat ik die positie maar even voor wat het is. Bij Dumfries en Troupée heb ik niet voor niks al een vraagteken gezet.Overigens vind ik hen niet minder twijfelachtig dan Haps waarover velen lyrisch zijn, maar bij laatstgenoemde weet je vrij zeker dat er niet of nauwelijks nog groei mogelijk is.
Of deze selectie van het niveau AZ is waag ik te betwijfelen. Van Ginkel, Pavon (of Lozano) en Oberlin zijn topspelers. Hoedt is zeker voldoende, die heeft zich vorig jaar in de serie A al staande gehouden. Matarrita en Onyekuru zijn mogelijk iets meer 'dark horses', maar zijn dat niet meer of minder dan Pereiro of Arias waren. Het is wellicht (nog) geen kampioenselftal, maar wel een elftal waar ik vermoedelijk met veel plezier naar zal kijken.
Tenslotte moet je ook de haalbaarheid in ogenschouw nemen. PSV lukt het maar matig om goede structurele inkomsten te genereren, de Nederlandse competitie wordt met de maand minder interessant, dus ik denk dat we er ook rekening mee moeten houden dat dit het hoogst haalbare is. Daarom zoek ik de oplossing in talent, een beetje de Red Bull strategie.
 
Blijkbaar raken zelfs de Zuid-Amerikaanse spelers van wie je normaal gesproken denkt dat ze nooit verzadigd raken......., ook gewoon na 2 kampioenschappen verzadigd. Guardado is erg goed maar oh zo kwestbaar wanneer de tegenstander beslist om hem te overlopen, zelfs tegen de kleintjes als NEC is hij dan kwestbaar. Tegen Feyenoord was dat erg duidelijk te zien, ook toen net als tegen NEC, kwam de goal doordat zijn man doorliep. Dat geldt ook voor Arias of Pereiro (afgezien van zijn schitterende goal). Je zou toch denken dat dit soort jongens zich niet snel laten intimideren door de Kuip.
De conclusie m.b.t. hun bijdrage is dan ook wat mij betreft dat ze allen, ja ook Guardado, erg wisselvallig hebben gepresteerd hier, Arias al helemaal. Guardado was in zijn eerste seizoen een verademing. Later veel blessures en niet meer zo fris en fruitig. Dit seizoen begon met het gedoe rondom al die toernooitjes waar hij zo graag aan wilde doen. De start was dus niet goed. Dat heeft lang geduurd: pas vanaf eind januari was hij, zij het wisselend, weer de Guardado die we kennen van zijn eerst seizoen hier.
Ik vrees echter dat dit het hoogst haalbare is voor psv. En ik vrees ook nog dat we volgend jaar zelfs dat niet meer hebben. Dit soort spelers komen hier niet voor het weer en de lekkere Hollandse stampot maar voor de CL en kampioenschappen.
 
http://m.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=300855

Hier ben ik het dan wel weer mee eens, we mogen nogsteeds blij zijn dat we spelers als moreno, Guardado hebben, Gewoon de matige spelers zoals die Swaab eruit, Ik vind ook taken als motiveren ook bij een coach hoort en ik reken het daarom niet aleen op de spelers af.

Als je kijkt hoeveel er sowieso op de nominatie staan om te vertrekken, is een leegloop niet te voorkomen, lijkt me.
En de woorden "Het komt wel goed" & "Dat is Brands wel toevertrouwd", doen ons nou juist al jaren de das om.
 
Nou, ik ben het met hem eens dat een impuls van een CV, LB en spits al een hoop kan schelen. Waarom hij nog op Brands vertrouwt is me wel een raadsel.
 
Als je de wedstrijd van gisteren toch bekijkt, dat geeft dat toch weer veel vertrouwen voor volgend jaar MITS de juiste versterkingen komen.
Locadia was gisteren in één wedstrijd net zo gevaarlijk als Luuk het hele jaar was.
Hendrix speelde als een koning.
Ik hoop ook dat net als het jaar dat Wijnaldum en Depay afspraken bij elkaar te blijven, dat ook Pröpper, Willems en Van Ginkel zo'n afspraak maken.
Willems doet het weer aardig (staat soms nog wel een half voetbalveld bij z'n mannetje vandaan) en zou toch moeten willen bewijzen dat het afgelopen jaar een incident was.
Pröpper moet nog niet vertrekken, dat is te vroeg. En al helemaal niet naar een land als Rusland.
Van Ginkel zou toch moeten realiseren dat zijn carrière niets waard is als hij voor de zoveelste keer verhuurd gaat worden aan wéér een andere ploeg.
 
Wie o wie mogen er vertrekken bij de grote schoonmaak van Brands ? Siem gaat terug naar Engeland, Van Ginkel wordt weer hetzelfde liedje als vorig seizoen en Zinchenko zal vrijwel zeker niet meer terugkeren in Eindhoven. De spelers die van mij mogen vertrekken omdat ze het niveau niet aankunnen zijn Schwaab en Isimat in de achterhoede. Op het middenveld komt in mijn ogen Ramselaar te kort en in de voorhoede is dat voor mij Pereiro. Spelers die zeer waarschijnlijk verkocht gaan worden zijn : Willems, Guardado, Propper, Moreno en Luuk de Jong. Wat houden wij over aan de verkoop van de genoemde spelers? Wellicht niet meer dan 40 miljoen euro....Kan Brands voor nauwelijks 40 miljoen euro geschikte vervangers halen? Ik denk het niet....! Conclusie: volgend seizoen wordt een opbouw-seizoen, waarbij PSV niet voor het kampioenschap zal gaan (tenzij het ons nog een keer in de schoot geworpen wordt ). Maar ik heb er zelfs een hard hoofd in dat we volgend seizoen uberhaupt in de Top-3 zullen eindigen.
 
Wie o wie mogen er vertrekken bij de grote schoonmaak van Brands ? Siem gaat terug naar Engeland, Van Ginkel wordt weer hetzelfde liedje als vorig seizoen en Zinchenko zal vrijwel zeker niet meer terugkeren in Eindhoven. De spelers die van mij mogen vertrekken omdat ze het niveau niet aankunnen zijn Schwaab en Isimat in de achterhoede. Op het middenveld komt in mijn ogen Ramselaar te kort en in de voorhoede is dat voor mij Pereiro. Spelers die zeer waarschijnlijk verkocht gaan worden zijn : Willems, Guardado, Propper, Moreno en Luuk de Jong. Wat houden wij over aan de verkoop van de genoemde spelers? Wellicht niet meer dan 40 miljoen euro....Kan Brands voor nauwelijks 40 miljoen euro geschikte vervangers halen? Ik denk het niet....! Conclusie: volgend seizoen wordt een opbouw-seizoen, waarbij PSV niet voor het kampioenschap zal gaan (tenzij het ons nog een keer in de schoot geworpen wordt ). Maar ik heb er zelfs een hard hoofd in dat we volgend seizoen uberhaupt in de Top-3 zullen eindigen.

Isimat kan prima in de selectie, je kunt je wel afvragen of ie in de basis thuis hoort. Pereiro is geen rechterspits, hoort in een 2-spitsensysteem thuis. Dus veel is afhankelijk van het systeem wat volgend jaar gespeeld wordt (wellicht dat met een vertrek van Cocu een andere trainer komt die ook voor een ander systeem kiest).

40 miljoen gaan we overigens niet halen denk ik. Moreno en Guardado zullen voor een appel en een ei vertrekken, Willems heeft nog maar een 1-jarig contract en Luuk....nou ja, de cijfers spreken voor zich.

Maar er is dus een linksback nodig. Hendrix kan prima de rol van verdedigende middenvelder op zich pakken, dus er is een vervanger voor Pröpper nodig. Misschien eens gek doen en op het middenveld een jeugdspeler een kans geven. Indien Luuk blijft, kijken of Siem zin heeft om nog een jaartje in Eindhoven te blijven. Van Ginkel zal eerst voor een kans in Engeland gaan, voordat ie gaat denken voor een verlenging in Eindhoven.
Grootste probleem zie ik in het vertrek van Moreno. D'r wordt zo een of ander groeibriljantje of een nooit ingewisselde belofte in de basis gegooid.
 
Scorend vermogen in een notendop

Centrumspits Luuk de Jong

28 wedstrijden volledig en 1 wedstrijd 87 minuten ... Totaal 2607 minuten
8 goals

Centrale Verdediger Hector Moreno
26 wedstrijden volledig, 1 wedstrijd 70 minuten, 1 wedstrijd 61 minuten ... Totaal 2471 minuten
6 goals

Onthutsende statistieken. :ai:
Een PSV-spits die nauwelijks meer scoort dan de centrale verdediger en vrijwel alle minuten meespeelt in de eredivisie. Ongelooflijk maar waar en niet gewisseld worden na opzichtig falen.
Bij iedere andere coach en club was deze spits meerdere malen op de bank beland.

 
Terug
Bovenaan Onderaan