Scouting - Algemeen & Beleid

Dat heeft NEC ook een tijd gedaan. Met zo n bedrijf samengewerkt, heel leuk hoor gekke buitenlanders uit alle windhoeken van Europa. maar ze konden er allemaal niet veel van. En je vroeg je af hoe slecht moet de jeugd wel niet zijn, als dit soort gasten de voorkeur kregen. En voor je het weet belanden NEC in de KKD. zal bij PSV niet zo lopen maar dit is een voorbeeld hoe het niet moet.
Ik geloof het meteen, maar ik hoopte op een wat ruimere samenvatting van het artikel door iemand die wel zo gek is om ervoor te betalen :maniac:
 
Betaalmuur; synopsis?
Scisports houdt veel data bij van spelers over de hele wereld. Ook de lagere niveaus. Wat ik opvallend vond, is dat ze ook een combinatie kunnen maken met de gewenste speelstijl van de club. Feyenoord en Ajax werken er wel mee. PSV niet.
Ik geloof het meteen, maar ik hoopte op een wat ruimere samenvatting van het artikel door iemand die wel zo gek is om ervoor te betalen :maniac:
€5 per maand om de digitale krant te lezen. Lijkt me niet zo gek.
 
Scouting :…..

Jordi Mboula
Alan Velasco
Octavian Popescu
Roony Bardghji
Adamo Nagalo
André Amaro

En probeer Jayden Braaf en Ian Maatsen.

Ardon Jashari is zeker wel een optie, maar wel (weer) een middenvelder
Ian Maatsen gaat lastig worden, speelt al 2 seizoenen in de championship en die marktwaarde stijgt de laatste tijd ook flink, zal of worden uitgeleend aan een PL club of heel misschien wel wat minuten maken voor Chelsea.
 
Braaf is op huurbasis naar Udinese. Heeft hier altijd wel prima gepresteerd.

zou hier nog aan toe willen voegen:
Fabricio Diaz(Liverpool de montevideo)
Valentin Gomez(Velez Sarsfield)
Julian Aude(lanus)
Calegari(Sao Paulo)
Daniel ruiz Rivera(Milionarios)
Omar Campos(santos Laguna)
Victor Guzman(Monterrey)
Maximiliano Araujo(Toluca)
Braaf is de laatste tijd echter alles behalve braaf;) Hij heeft zich onmogelijk gemaakt bij Dortmund en wordt regelmatig uit de selectie gezet. Mensen hebben hier al veel commentaar op Madueke, omdat Ruud een keertje heeft gezegd dat Noni constanter moet worden…
 
Klopt dat Braaf niet braaf is, maar er hebben geleerd van Ihattaren mag ik zo hopen? Ruud en Fred vertrouw ik dat wel toe.
En idd Maatsen zal lastig worden net als Danjuma, maar als je t niet probeert dan….
En altijd voor het hoogste gaan lijkt me
 
Klopt dat Braaf niet braaf is, maar er hebben geleerd van Ihattaren mag ik zo hopen? Ruud en Fred vertrouw ik dat wel toe.
En idd Maatsen zal lastig worden net als Danjuma, maar als je t niet probeert dan….
En altijd voor het hoogste gaan lijkt me
Wat hebben we geleerd van Ihattaren dan?
 
Als je toch aan bord op schoot scouting doet, ga toch eerder voor spelers van Sparta en Excelsior dan de dure en pseudo talenten van AZ. Zoveel spelers vanuit de opleiding van die twee clubs die later de top of subtop van Europa hebben gehaald, veel meer dan AZ iig. En nu zie je ook een Wieffer het goed doen bij Feyenoord. 6 ton gekost. Redt ie het niet, dan is het ook geen 6 miljoen geweest zoals met Lukassen…
 
Als je toch aan bord op schoot scouting doet, ga toch eerder voor spelers van Sparta en Excelsior dan de dure en pseudo talenten van AZ. Zoveel spelers vanuit de opleiding van die twee clubs die later de top of subtop van Europa hebben gehaald, veel meer dan AZ iig. En nu zie je ook een Wieffer het goed doen bij Feyenoord. 6 ton gekost. Redt ie het niet, dan is het ook geen 6 miljoen geweest zoals met Lukassen…
Ik vind 't nog steeds helemaal ruk dat we toentertijd niet Schouten hebben opgehaald. Dat was bij Excelsior echt zo'n goede, intelligente speler. Nu lijkt hij mij te duur. Ik kijk veel Eredivisie, en de spelers waarvan ik denk dat het directe versterkingen zouden kunnen zijn, zijn Odgaard, Karlsson, van Ewijk, Hilgers, Zerrouki, Sarr en Noppert, waarbij we laatstgenoemde niet nodig hebben ivm Benitez.
 
Ik vind 't nog steeds helemaal ruk dat we toentertijd niet Schouten hebben opgehaald. Dat was bij Excelsior echt zo'n goede, intelligente speler. Nu lijkt hij mij te duur. Ik kijk veel Eredivisie, en de spelers waarvan ik denk dat het directe versterkingen zouden kunnen zijn, zijn Odgaard, Karlsson, van Ewijk, Hilgers, Zerrouki, Sarr en Noppert, waarbij we laatstgenoemde niet nodig hebben ivm Benitez.
Allemaal veel te duur.
 
Ja maar ook met ontwikkeling. Ze hadden die ervaring misschien wel nodig om hier aan te kunnen haken.

In het geval Van Ewijk had je hem makkelijk kunnen verhuren, Odgaard speelt net een half jaar voor AZ dus het lijkt me niet dat hij nu zoveel beter is geworden dat hij nu pas goed genoeg voor PSV zou zijn. Verder hadden ze hier nu ook genoeg speeltijd gekregen met al die blessures waar we al 3 jaar last van hebben.
 
In het geval Van Ewijk had je hem makkelijk kunnen verhuren, Odgaard speelt net een half jaar voor AZ dus het lijkt me niet dat hij nu zoveel beter is geworden dat hij nu pas goed genoeg voor PSV zou zijn. Verder hadden ze hier nu ook genoeg speeltijd gekregen met al die blessures waar we al 3 jaar last van hebben.
Het gaat ook over stapgrootte. Meteen naar een topclub en meedoen om het kampioensschap is wel anders dan een jaartje bij Heerenveen voetballen. Ik weet ook niet of Dumfries was geslaagd als hij meteen na Sparta al bij ons neer zou strijken. Zo'n tussenstap om met iets meer druk om te gaan, en gewoon vlieguren, dat is wel anders. Had ook gekund dmv verhuren, dat ben ik met je eens.

Er zijn zat voorbeelden te noemen waarin de stap te groot bleek, en daarom wordt de 'Wijnaldum route' geprezen. Ik zeg niet dat dat altijd nodig is, want we hadden allicht sommige van deze jongens direct kunnen gebruiken. Maar je kunt het ook niet helemaal zo omdraaien imo.
 
Het gaat ook over stapgrootte. Meteen naar een topclub en meedoen om het kampioensschap is wel anders dan een jaartje bij Heerenveen voetballen. Ik weet ook niet of Dumfries was geslaagd als hij meteen na Sparta al bij ons neer zou strijken. Zo'n tussenstap om met iets meer druk om te gaan, en gewoon vlieguren, dat is wel anders. Had ook gekund dmv verhuren, dat ben ik met je eens.

Er zijn zat voorbeelden te noemen waarin de stap te groot bleek, en daarom wordt de 'Wijnaldum route' geprezen. Ik zeg niet dat dat altijd nodig is, want we hadden allicht sommige van deze jongens direct kunnen gebruiken. Maar je kunt het ook niet helemaal zo omdraaien imo.

Maar het alternatief is dus dat we 'buitenkansjes' zoals Zahavi, Mwene, Van Ginkel, Vinicius en Max, die ook geen zekerheidjes zijn gebleken maar wel veel meer aan salaris kost(t)en dan de eerder genoemde spelers. Hadden we Strootman niet moeten halen omdat hij 'slechts' goed presteerde bij Sparta? Had Feyenoord Wieffer niet moeten halen omdat hij het 'slechts' goed deed bij Excelsior? Want dat is het huidige beleid, we kijken eerst naar spelers die zich vroeger al in de Eredivisie hebben bewezen of dat in een grote competitie hebben gedaan. En als gevolg van dat beleid zitten we nu én in de financiële problemen en zijn we onder JdJ ook geen kampioen geworden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan