Scouting - Algemeen & Beleid

Te denken in een landen als Peru, Ecuador, Costa Rica en Mexico. Daar zou PSV gewoon veel aanweziger moeten zijn. Ook met alle bekende oud spelers van PSV
Als je er in elk land dat jij hierboven noemt 5 goede scouts neerzet, kosten plus onkosten ruw gerekend 2 miljoen per jaar, zou je toch zeggen dat dat makkelijk terug te verdienen moet zijn. Met 20 scouts moet je toch wel 1 speler kunnen vinden die 2 miljoen winst oplevert. Hebben we het nog niet over dat je een echte topper vindt. Maar je moet natuurlijk wel investeren in scouts die kwaliteit kan onderscheiden.
 
Bij Luzern loopt na die Jashari die in de belangstelling van Feyenoord en interessante CV van 22 rond.
https://www.transfermarkt.nl/marco-burch/profil/spieler/479268

Marco Burch

Marco Burch is een sterke CV, die heerst achterin maar ook goed kan voetballen. hij heeft wel wat weg van Boscagli. Sterk in de duels, een sterke inspeel pas, voetbalt altijd naar voren en kan best aardig koppen.

Kan hij ook op het middenveld spelen? Vraag het voor een Marc.. uhh.. vriend.
 
Als je er in elk land dat jij hierboven noemt 5 goede scouts neerzet, kosten plus onkosten ruw gerekend 2 miljoen per jaar, zou je toch zeggen dat dat makkelijk terug te verdienen moet zijn. Met 20 scouts moet je toch wel 1 speler kunnen vinden die 2 miljoen winst oplevert. Hebben we het nog niet over dat je een echte topper vindt. Maar je moet natuurlijk wel investeren in scouts die kwaliteit kan onderscheiden.

Absoluut!! En als je kijkt naar Ecuador op het WK! Een super talentvol jong team
 
Als je er in elk land dat jij hierboven noemt 5 goede scouts neerzet, kosten plus onkosten ruw gerekend 2 miljoen per jaar, zou je toch zeggen dat dat makkelijk terug te verdienen moet zijn. Met 20 scouts moet je toch wel 1 speler kunnen vinden die 2 miljoen winst oplevert. Hebben we het nog niet over dat je een echte topper vindt. Maar je moet natuurlijk wel investeren in scouts die kwaliteit kan onderscheiden.
Lijkt me weinig die 2 miljoen voor 20 scouts. Maar je verhaal blijft ook staan met 3 of 4 miljoen.
 
Club Brugge en veel andere Belgische clubs maar ook Mitjyland scouten met succes vaak in Afrika. Ik snap echt niet waarom wij daar nooit een talent kunnen ontdekken. Echt onbegrijpelijk.
 
Club Brugge en veel andere Belgische clubs maar ook Mitjyland scouten met succes vaak in Afrika. Ik snap echt niet waarom wij daar nooit een talent kunnen ontdekken. Echt onbegrijpelijk.
Je beantwoordt je eigen vraag al: omdat wij daar niet actief scouten. Het zou goed zijn als we dat wel eens gaan doen. Iedreen zit all-over Zuid-Amerika en in die markt is het tegenwoordig lastig om de grote talenten nog weg te plukken voor de grote clubs er bovenop zitten. Afrika herbergt enorm veel talent, maar je moet wel goed zoeken en er een netwerk opbouwen, omdat de faciliteiten er vaak ruk zijn en jonge spelers dus wat meer onder de radar blijven.

Brugge is sowieso een geweldig bestuurde club die het moneyball principe uitstekend toepast. Hebben ook die Jutgla voor 5m bij Barca B opgepikt en die doet het uitstekend voor ze, ook in de CL. Zo kan het dus ook en heb je een spits die ik maar graag bij PSV had gezien als optie achter/rotatie optie voor Luuk.

Als PSV nog iets met de Gakpo miljoenen wilt doen dat niet met directe transfers te maken heeft: investeer in een betere en inventievere scouting. Dat is een van de terreinen waarop PSV het momenteel het hardst verliest.
 
Laatst bewerkt:
Zat wat te speuren kwam een naam van ca. 15 jaar geleden tegen, gehuurd maar nooit gespeeld. Kortom, het is niets nieuws dat we rommel huren.

Of kent iemand Tijani Belaid nog..
 
Club Brugge en veel andere Belgische clubs maar ook Mitjyland scouten met succes vaak in Afrika. Ik snap echt niet waarom wij daar nooit een talent kunnen ontdekken. Echt onbegrijpelijk.
Ooit van Rabiu ibrahim gehoord. Dat is wel de reden waarom dit soort scouting lastig is
 
Scouting :…..

Jordi Mboula
Alan Velasco
Octavian Popescu
Roony Bardghji
Adamo Nagalo
André Amaro

En probeer Jayden Braaf en Ian Maatsen.

Ardon Jashari is zeker wel een optie, maar wel (weer) een middenvelder
Ken bijna geen van die namen, maar Bardghji ken ik en die lijkt me lastig. Heb z'n naam meerdere keren zien voorbijkomen want er is al veel interesse in hem van andere clubs.
En volgens mij wil Dortmund af van Jayden Braaf vanwege z'n mentaliteit. Als het klopt wat ik zeg, zou ik m'n vingers er niet aan branden.
 
  • Leuk
Reactions: Bas
Scouting :…..

Jordi Mboula
Alan Velasco
Octavian Popescu
Roony Bardghji
Adamo Nagalo
André Amaro

En probeer Jayden Braaf en Ian Maatsen.

Ardon Jashari is zeker wel een optie, maar wel (weer) een middenvelder
Braaf is op huurbasis naar Udinese. Heeft hier altijd wel prima gepresteerd.

zou hier nog aan toe willen voegen:
Fabricio Diaz(Liverpool de montevideo)
Valentin Gomez(Velez Sarsfield)
Julian Aude(lanus)
Calegari(Sao Paulo)
Daniel ruiz Rivera(Milionarios)
Omar Campos(santos Laguna)
Victor Guzman(Monterrey)
Maximiliano Araujo(Toluca)
 
Betaalmuur; synopsis?
Dat heeft NEC ook een tijd gedaan. Met zo n bedrijf samengewerkt, heel leuk hoor gekke buitenlanders uit alle windhoeken van Europa. maar ze konden er allemaal niet veel van. En je vroeg je af hoe slecht moet de jeugd wel niet zijn, als dit soort gasten de voorkeur kregen. En voor je het weet belanden NEC in de KKD. zal bij PSV niet zo lopen maar dit is een voorbeeld hoe het niet moet.
 
Terug
Bovenaan Onderaan