KNVB uit kritiek op Nijhuis
Eindelijk kritiek op die lul van een Nijhuis vanuit de KNVB. Mooi om te zien dat die een keer op z’n fouten gewezen wordt.
Ik heb het nog even gelezen, maar wat zegt van Egmond nou precies? Hij zou een rode kaart geven omdat het met opzet is, maar vervolgens zegt hij dat er in de regels staat dat er veel kracht aan te pas moet komen..
Echt waar, wat een idiote regel. Hoe moet je dit in hemelsnaam consequent gaan uitvoeren?! Een kind van 5 had aan het begin van het seizoen nog kunnen voorspellen dat dit voor meer onnodige discussies gaat zorgen..
 
Ik heb het nog even gelezen, maar wat zegt van Egmond nou precies? Hij zou een rode kaart geven omdat het met opzet is, maar vervolgens zegt hij dat er in de regels staat dat er veel kracht aan te pas moet komen..
Echt waar, wat een idiote regel. Hoe moet je dit in hemelsnaam consequent gaan uitvoeren?! Een kind van 5 had aan het begin van het seizoen nog kunnen voorspellen dat dit voor meer onnodige discussies gaat zorgen..
Precies. Wat een lulkoek. Wat maakt dit nu anders dan bijv. Martinez tegen Zahavi?
 
Ik heb het nog even gelezen, maar wat zegt van Egmond nou precies? Hij zou een rode kaart geven omdat het met opzet is, maar vervolgens zegt hij dat er in de regels staat dat er veel kracht aan te pas moet komen..
Echt waar, wat een idiote regel. Hoe moet je dit in hemelsnaam consequent gaan uitvoeren?! Een kind van 5 had aan het begin van het seizoen nog kunnen voorspellen dat dit voor meer onnodige discussies gaat zorgen..
KNVB snapt hun eigen regels niet meer.
 
Ik hoop het eigenlijk niet te zien, want dat hoort niet op een voetbalveld.
Zeker maar vond wel dat psv juist stevige overtredingen maakte nadat een feyenoorder een overtreding maakte. Toen moest er aan de handrem getrokken worden. Dat vind ik wel het gevaar van Nijhuis. Door laten spelen prima maar je ziet vaak dat spelers wilde acties gaan doen omdat de grens niet meer duidelijk is.
 
Zeker maar vond wel dat psv juist stevige overtredingen maakte nadat een feyenoorder een overtreding maakte. Toen moest er aan de handrem getrokken worden. Dat vind ik wel het gevaar van Nijhuis. Door laten spelen prima maar je ziet vaak dat spelers wilde acties gaan doen omdat de grens niet meer duidelijk is.
Je ziet het duidelijk bij die sliding van Teze nadat Nijhuis dat voorval met Dumfries gewoon wegwuifde terwijl zijn assistent als een dolle stond te vlaggen. De ergernis straalde eraf bij Teze. Gewoon omdat die lul met vingers van Nijhuis zijn eigen regels maakt. Maar als er dan eigenlijk rood gegeven moet worden geeft hij niet thuis. Net als zijn collega’s en de Pipo’s die die achterlijke regel bedacht hebben van dat ‘met kracht’.
 
Ben wel heel benieuwd wat er gebeurt als een van onze spelers zo'n nutteloze elleboog geeft of ff zonder kracht de noppen op een been zet.
Kijk maar terug naar PSV-AZ vorig jaar en je hebt het antwoord. Dan volgt er een rode kaart. Vooral als je het per ongeluk doet met het risico om iemand te blesseren . Expres op een voet gaan staan is geel, Ook hier geldt als het geen speler van PSV is want dan wordt het rood.
 
Kijk maar terug naar PSV-AZ vorig jaar en je hebt het antwoord. Dan volgt er een rode kaart. Vooral als je het per ongeluk doet met het risico om iemand te blesseren . Expres op een voet gaan staan is geel, Ook hier geldt als het geen speler van PSV is want dan wordt het rood.
Dat moeten we dan gaan zien. Ik vind dat Schmidt ook wel een punt heeft als het gaat om bepaalde beslissingen. Mocht psv om twijfelachtige redenen de komende wedstrijden een makkelijke rode kaart krijgt moet je als coach eigenlijk de spelers naar de kant roepen.. Ik weet niet wat daar de straf voor is.. maar een soort statement. En weglopen in programma's doet het de laatste tijd erg goed..
 
Het enige voordeel van de regel dat er kracht achter moet zitten is dat de spelers meer gaan acteren om het ernstiger te laten lijken. En daar kijken we toch voor? Het theater?
 
Het enige voordeel van de regel dat er kracht achter moet zitten is dat de spelers meer gaan acteren om het ernstiger te laten lijken. En daar kijken we toch voor? Het theater?
Dat was misschien wel het geval met Boscagli gisteren? Het leek allemaal niet zo pijnlijk.
 
Dat was misschien wel het geval met Boscagli gisteren? Het leek allemaal niet zo pijnlijk.
Dat vond ik dus ook. Het probleem is dat als je niks doet dan wordt het niet gezien. Ik denk dat het in dit geval effectiever was geweest als Boscagli "door het lint" was gegaan. Dan moet de scheidsrechter wel actie ondernemen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan