Blijft t zelfde probleem van eigen interpretatie van de VAR staan.
Stel dat Zahavi een challenge aanvraagt voor die achterlijke actie van Martinez, dan nog zal de VAR daar zeggen dat de noppen niet diep genoeg in zn been staan (want hij maakte blijkbaar onvoldoende een stampende beweging :FP:).
Dan nog zal het zo zijn dat er willekeur is bij handsgevallen.

Het lost niks op.

Welk systeem het ook is, het enige wat helpt zijn veel consistentere en simpelere regels die veel eenduidiger te handhaven zijn.
In de toekomst een AI-VAR. Dan komt er geen menselijke interpretatie meer bij. Overtreding is overtreding, wie hem ook maakt en wat ook de intentie is.
 
Klopt. Het lost alleen achterlijke situaties op zoals bijvoorbeeld de afgekeurde goal van Ajax thuis tegen Real Madrid. Niemand had iets gezien, maar de VAR constateerde 'hinderlijk buitenspel'.

Als niemand er last van had, is het ook niet hinderlijk en zal er geen challenge worden aangevraagd.
Vind ik een lastige. Ik heb de goals zo niet voor ogen. Maar veldspelers kunnen denken dat de speler die 'hinderlijk' staat niet buitenspel staat. Dus ze hebben geen reden om te klagen. Echter, wanneer ze dit wel zouden constateren dan hebben ze reden om te klagen.

Dus dan zit er ook een soort willekeur in.
 
Klopt. Het lost alleen achterlijke situaties op zoals bijvoorbeeld de afgekeurde goal van Ajax thuis tegen Real Madrid. Niemand had iets gezien, maar de VAR constateerde 'hinderlijk buitenspel'.

Als niemand er last van had, is het ook niet hinderlijk en zal er geen challenge worden aangevraagd.
Hoe vond je gisteren die situatie in Dortmund nu? In de krant stond zelfs dat het 2e doelpunt van Haaland werd afgekeurd, omdat er een eerder penaltymoment was. Al had ik het idee dat de scheids/VAR dat doelpunt vanwege een duwfout (overdreven m.i.) wilden afkeuren en daarom teruggingen naar de penalty.
 
Nou. Stop maar met die VAR. Bal bij Heerenveen over de lijn. Telt niet, doelpunt in de tegenaanval voor Willem II.

Overigens ook vreemd dat er in het ene stadion andere camerastandpunten zijn dan in het andere. Dat moet toch gewoon standaard zijn? In principe ontbrak er nu een camerastandpunt. Maar waar is het “voordeel aanvaller” dan gebleven? VAR is continu op zoek naar een reden om een goal af te keuren.
 
Nou. Stop maar met die VAR. Bal bij Heerenveen over de lijn. Telt niet, doelpunt in de tegenaanval voor Willem II.

Overigens ook vreemd dat er in het ene stadion andere camerastandpunten zijn dan in het andere. Dat moet toch gewoon standaard zijn? In principe ontbrak er nu een camerastandpunt. Maar waar is het “voordeel aanvaller” dan gebleven? VAR is continu op zoek naar een reden om een goal af te keuren.
Snap niet dat naast de VAR men niet direct doellijntechnologie heeft doorgevoerd. Ideaal, geen geneuzel, direct signaal bij een goal.

Vraag maar aan Jeroen Zoet :(
 
Snap niet dat naast de VAR men niet direct doellijntechnologie heeft doorgevoerd. Ideaal, geen geneuzel, direct signaal bij een goal.

Vraag maar aan Jeroen Zoet :(
Ja. Zat me ook af te vragen waar dat gebleven is? Aantal jaar geleden was er dus, maar niet goed genoeg of zo?
 
Het ging best aardig met Nijhuis, maar zeker in de 2e helft hoorde ik de commentator een paar keer zeggen: hier had een andere scheids gefloten. Belachelijk. Of er is een regel dat er gefloten moet worden, of niet. Heel vreemd dat Nijhuis zijn eigen regels mag maken en hier door de KNVB ook voor beloond blijft worden.
en 2x de lijnrechter gewoon overrulen, nota bene bij een uitbal.
 
Terug
Bovenaan Onderaan