Vreemd genoeg was het volgens Van Egmond maar geel voor Martinez. Dan kunnen we best af en toe een beentje pakken van Tagliafico of Tadic. Bizar, werkt onsportiviteit in de hand.

Ook de handsregel met het verschil met aanvallend en verdedigend hands is maar vreemd en in het voordeel van de verdedigende partij.
Schei toch uit met die lamme van Egmond zeg. Als je dit geel vindt dan vraag ik me af waarom PSV 5 gele kaarten heeft gekregen. Waren stuk voor stuk vele malen minder erg dan die smerige overtreding van Martinez. De KNVB en scheidsrechtersbaas maken zich hier echt volstrekt belachelijk net overigens als het verdedigen van het natrappen van Anthony eerder. Ze doen niet eens meer de moeite om hun voorkeur voor Ajax te verbergen :braak: :mad:
 
Klaarblijkelijk moet je voor rood echt doortrappen. Vreemd maar dat is de regel.

Daar mag de VAR dan weer niks mee.
Doortrappen? Dat de voet van het been gescheiden is? Bij een trappende beweging snap ik die, maar niet met het been naar voren en de voet vol op t lichaamsdeel.
 
Doortrappen? Dat de voet van het been gescheiden is? Bij een trappende beweging snap ik die, maar niet met het been naar voren en de voet vol op t lichaamsdeel.
Tja. Er moet kracht bijzitten. Ik vind dit rood, maar echt kracht zat er niet achter.
 
Tja. Er moet kracht bijzitten. Ik vind dit rood, maar echt kracht zat er niet achter.
Tja, bij Lozano versus die knakker van Heerenveen zat er weinig kracht achter (raakte m niet eens dacht ik?) en die ging voor een aantal wedstrijden d'r af.
 
Ik vind dat Kuipers alle wedstrijden Ajax psv moet fluiten. Maar dat gaat niet gebeuren. Of wat er de laatste twee potjes tegen Ajax floot en er aan var zat is compleet debiel, of er is ergens besloten dit expres te doen. Ik weet niet wat er erger is als ik eerlijk ben..
 
Ik vind dat Kuipers alle wedstrijden Ajax psv moet fluiten. Maar dat gaat niet gebeuren. Of wat er de laatste twee potjes tegen Ajax floot en er aan var zat is compleet debiel, of er is ergens besloten dit expres te doen. Ik weet niet wat er erger is als ik eerlijk ben..
Ehm, dat doet hij al .... In Amsterdam dus
In Eindhoven niet.
 
Ja die hebben ze bij de KNVB iedere week. Wat zeg ik, ieder half uur.

Ik denk dat vooral die regel over natrappen wel een van de meest bizarre is. Wie gaat er in hemelsnaam bepalen wanneer een speler doortrapt? :lmao: Het zichzeld moeilijk maken, dat kunnen ze allemaal wel.
Ik vind het ook stom. Maar ik begrijp dat dit een UEFA of FIFA regel is.
Ehm, dat doet hij al .... In Amsterdam dus
In Eindhoven niet.
Alsof er bij Ajax - PSV geen dubieuze momenten waren. Toen vond ik ook dat PSV zich mocht beklagen over de scheids.
 
Ik vind het ook stom. Maar ik begrijp dat dit een UEFA of FIFA regel is.

Alsof er bij Ajax - PSV geen dubieuze momenten waren. Toen vond ik ook dat PSV zich mocht beklagen over de scheids.
Klopt, het is altijd dubieus tegen ze. Het kan nooit eens normaal.
 
Klopt, het is altijd dubieus tegen ze. Het kan nooit eens normaal.
Hmm, dat is wel heel stellig. In de bekerwedstrijd was het goed toch. Dacht ik?

Nu de rookwolken gedaald zijn en de nieuwe stomme regels zijn uitgelegd, blijft er gisteren over:
- PSV-ers kregen veel makkelijker geel dan Ajacieden
- PSV is een penalty onthouden
- er schijnt ook een overtreding gemaakt te zijn door Haller bij de Ajax penalty, maar dat heb ik zelf niet gezien.

Edit: samenvatting gezocht (ga nou eens aan het werk!) en dat laatste valt echt wel mee.
 
Laatst bewerkt:
Hmm, dat is wel heel stellig. In de bekerwedstrijd was het goed toch. Dacht ik?

Nu de rookwolken gedaald zijn en de nieuwe stomme regels zijn uitgelegd, blijft er gisteren over:
- PSV-ers kregen veel makkelijker geel dan Ajacieden
- PSV is een penalty onthouden
- er schijnt ook een overtreding gemaakt te zijn door Haller bij de Ajax penalty, maar dat heb ik zelf niet gezien.
Dat geeft niet, daar hebben we de VAR voor. Toch ???
 
Hmm, dat is wel heel stellig. In de bekerwedstrijd was het goed toch. Dacht ik?

Nu de rookwolken gedaald zijn en de nieuwe stomme regels zijn uitgelegd, blijft er gisteren over:
- PSV-ers kregen veel makkelijker geel dan Ajacieden
- PSV is een penalty onthouden
- er schijnt ook een overtreding gemaakt te zijn door Haller bij de Ajax penalty, maar dat heb ik zelf niet gezien.

Edit: samenvatting gezocht (ga nou eens aan het werk!) en dat laatste valt echt wel mee.

Er zijn altijd momenten daar. Die altijd in het voordeel uitvallen van Ajax. Hoe klein ook.
Maar goed, wij moeten niet zeuren want wij zijn calimero's en het opper Ajax heeft altijd gelijk.

Met al die miljoenen en die KNVB niet eens van ons kunnen winnen.
 
Ik vind het ook stom. Maar ik begrijp dat dit een UEFA of FIFA regel is.

Alsof er bij Ajax - PSV geen dubieuze momenten waren. Toen vond ik ook dat PSV zich mocht beklagen over de scheids.
En toch is Kuipers van heel het zooitje de minst slechte. Ik vind dat wedstrijden met een groot belang in Nederland gewoon moet worden gefloten door hem. Ik zou niet weten wie nog meer trouwens. Het is eigenlijk triest gesteld met het niveau van de scheidsrechters hier. Even los van het feit dat we dus twee keer achter elkaar genaaid zijn. Ik kan me voorstellen dat dat ook in andere wedstrijden het geval is..
 
En toch is Kuipers van heel het zooitje de minst slechte. Ik vind dat wedstrijden met een groot belang in Nederland gewoon moet worden gefloten door hem. Ik zou niet weten wie nog meer trouwens. Het is eigenlijk triest gesteld met het niveau van de scheidsrechters hier. Even los van het feit dat we dus twee keer achter elkaar genaaid zijn. Ik kan me voorstellen dat dat ook in andere wedstrijden het geval is..
Makkelie staat er in Europa tegenwoordig ook erg goed op.
 
Ik heb (elders) toch maar even een overzichtje gepikt. Schiet het maar af als het niet klopt. Dames en heren, Ajax vanaf de winterstop:

ik citeer:
Sinds de winterstop zit het Ajax gewoon mee, volgens mij is het niet heel lastig om dat toe te geven.
- Bekerwedstrijd tegen AZ: goal van Ajax onterecht goedgekeurd, goal van AZ onterecht afgekeurd, duidelijke pingel niet aan AZ gegeven
- Competitiewedstrijd tegen PSV: Na hands van Gravenberch had PSV een pingel moeten krijgen
- Bekerwedstrijd tegen PSV: Tagliafico en Rensch hadden rood moeten hebben, vervolgens had Teze een pingel tegen moeten krijgen
- Competitiewedstrijd tegen Heracles: op basis van de beelden die ik heb gezien lijkt de goal van Ajax me buitenspel, hoewel het niet super duidelijk was. Hier kan ik dus nog wel in meegaan dat ze de goal laten staan.
- Competitiewedstrijd tegen Willem II: duidelijke duw die Haller daar uitdeelt, maar ze laten doorspelen en Ajax scoort.

en aanvullend dus de pot van gisteren daar nog bij. Zeg het maar..
 
Terug
Bovenaan Onderaan