Op het moment van schieten stond Ruiz buitenspel. Dat die bal vervolgens nog een ajacied raakt, doet dan niet meer terzake toch?

Ik kan je uit ervaring ,zonder te liegen, vertellen, dat de interpretatie van deze regel, net zoals die van hinderlijk buitenspel, zeer veel variaties kent.
Waarbij ik best nogmaals mijn verbazing wil blijven uitspreken over het positieve optreden van Bjorn Kuipers.
Zou hij ons niet meer als topclub zien?;)
 
Humor: liever niet.

:D Ach, een klasje met stoute jongetjes. Je mag ook niets meer uitspoken.

En hoe gaan al die voetballers de beslissingen van deze scheidsrechters nu nog serieus nemen? Hadden ze beter binnenskamer kunnen houden. Of uitbuiten en ombuigen tot positieve pr. Zoiets als "wij lopen ook wel eens uit de pas" of "ook bij ons is ruimte voor grappen en grollen".

Wat een stom gedoe weer.
 
Typisch billenmaatjesgedrag van Van Praag... Filmpje van Blatter? Da mag egnie! :eek:
Bah!!
 
Heb van het weekend niet al het voetbal gezien maar zag wel een leipe Ten Rouwelaar die een tegenstander duidelijk bij de keel greep. In de wedstrijd werd dit volgens mij niet gezien en bestraft. Maar ik zie dat de aanklager alleen onderzoek gaat doen naar een gebaar van Finbogasson en Poepon. Heb ik iets gemist of is dit gewoon niet te begrijpen voor de gewone burger.
 
Heb van het weekend niet al het voetbal gezien maar zag wel een leipe Ten Rouwelaar die een tegenstander duidelijk bij de keel greep. In de wedstrijd werd dit volgens mij niet gezien en bestraft. Maar ik zie dat de aanklager alleen onderzoek gaat doen naar een gebaar van Finbogasson en Poepon. Heb ik iets gemist of is dit gewoon niet te begrijpen voor de gewone burger.
Moeten heerenveen en NAC misschien zeer binnenkort tegen Ajaks ?
Dan is daar de reden van de vooronderzoeken...


Hoe zit het met het vooronderzoek naar het mooie spandoek in de Arena ? Is daar nog iets mee gedaan ?
 
Heb van het weekend niet al het voetbal gezien maar zag wel een leipe Ten Rouwelaar die een tegenstander duidelijk bij de keel greep. In de wedstrijd werd dit volgens mij niet gezien en bestraft. Maar ik zie dat de aanklager alleen onderzoek gaat doen naar een gebaar van Finbogasson en Poepon. Heb ik iets gemist of is dit gewoon niet te begrijpen voor de gewone burger.

Moeten heerenveen en NAC misschien zeer binnenkort tegen Ajaks ?
Dan is daar de reden van de vooronderzoeken...


Hoe zit het met het vooronderzoek naar het mooie spandoek in de Arena ? Is daar nog iets mee gedaan ?

Vermoedelijk heeft de aanklager een sabbatical year op moeten nemen, nadat hij overwerkt was geraakt door van Bommel, Strootman, Lens, Pieters, Marcelo en nog wat Eindhovense zaken die zijn assistent Jack vanuit Hilversum steeds op zijn bordje deponeerde?:unsure:
 
Niet om het een of ander,want misschien hadden we de voorsprong toch weer uit handen gegeven, maar er viel me wel iets op in de samenvatting van de NOS.
Toen Narsing bijna van zijn shirt beroofd werd , een geheide penalty die Nijhuis niet gaf, vond de man met microfoon , dat er niet genoeg contact was.
Terwijl hij toch langer vastgehouden werd dan wij deden bij de twee penalties in de Kuip.
En die vond heel Nederland toch volkomen terecht?
Zouden er toch aparte spelregels gelden , zodra een van de clubs PSV heet?:confused:
 
Volgens mij wel terecht, kan me dat moment niet meer zo goed herinneren.

Ik wel. Hij ging bewust op de borst van Ibarra staan. Hij keek zelfs eerst naar de plek waar hij de voet neer zette.

Martins Indi kan een behoorlijke schorsing verwachten. En terecht.
 
KNVB scheldt gele kaart Van Rhijn kwijt

http://www.nu.nl/sport/3691772/knvb-scheldt-gele-kaart-van-rhijn-kwijt.html

Blind die duidelijk de overtreding maakte ontloopt dus een gele kaart en een schorsing tegen FC Groningen.
De echte blinde is scheidsrechter Liesveld. Iedereen zag dat Blind de overtreding maakte. Belachelijk dat dit niet omgezet kan worden naar een gele kaart voor Blind.
Waar hebben we assistent scheidsrechters voor? Laat staan de 4e official. :rolleyes:
 
KNVB scheldt gele kaart Van Rhijn kwijt

http://www.nu.nl/sport/3691772/knvb-scheldt-gele-kaart-van-rhijn-kwijt.html

Blind die duidelijk de overtreding maakte ontloopt dus een gele kaart en een schorsing tegen FC Groningen.
De echte blinde is scheidsrechter Liesveld. Iedereen zag dat Blind de overtreding maakte. Belachelijk dat dit niet omgezet kan worden naar een gele kaart voor Blind.
Waar hebben we assistent scheidsrechters voor? Laat staan de 4e official. :rolleyes:


En we hebben weer een nieuwe methode gevonden om de neuzen te helpen...

Trouwens sinds wanneer kunnen gele kaarten ook al kwijtgescholden worden ?
Dan maar in beroep gaan tegen elke gegeven gele kaart.. Van Bommel heeft er vorig jaar verschillende gehad die kwijtgescholden hadden kunnen worden....
 
En we hebben weer een nieuwe methode gevonden om de neuzen te helpen...

Trouwens sinds wanneer kunnen gele kaarten ook al kwijtgescholden worden ?
Dan maar in beroep gaan tegen elke gegeven gele kaart.. Van Bommel heeft er vorig jaar verschillende gehad die kwijtgescholden hadden kunnen worden....

Die uitzonderingen op die regeltjes zijn natuurlijk ideaal als je achterkamertjespolitiek wil blijven bedrijven.
En dat kan als je ze alleen toepast in gevallen waarin de media geen stampij richting KNVB gaan maken.
Zoals het onderhavige.:(
 
We kunnen hoog en laag springen, maar dit soort kwijtschelding is al vaker toegepast, niet alleen bij Ajacieden. Ook toen werd de kaart niet "doorgegeven" aan de eigenlijke overtreder, als ik me niet vergis.

Neemt natuurlijk niet weg dat het gewoon een fout van Liesveld is en blijft, al kan ik me de situatie niet herinneren.
 
We kunnen hoog en laag springen, maar dit soort kwijtschelding is al vaker toegepast, niet alleen bij Ajacieden. Ook toen werd de kaart niet "doorgegeven" aan de eigenlijke overtreder, als ik me niet vergis.

Neemt natuurlijk niet weg dat het gewoon een fout van Liesveld is en blijft, al kan ik me de situatie niet herinneren.



OK, ik kan me geen van dit soort situaties herinneren... Maar ik neem aan dat moderators een groter geheugen hebben dan mijn 8 bits ;)
 
Google heeft mijn geheugen vergroot:


Pelle heeft het ooit voor elkaar gekregen:
http://www.ad.nl/ad/nl/5619/Feyenoo.../11/25/Gele-kaart-Pelle-kwijtgescholden.dhtml


Hoewel de aanklager betaald voetbal Feyenoord gelijk gaf, kan de kaart niet meer naar Mathijsen worden doorgeschoven. Alleen als Vink op het wedstrijdformulier had vermeld dat hij twee spelers had verwisseld, had de verdediger de gele kaart alsnog achter zijn naam gekregen.


En blijkbaar ooit een speler van Dordrecht:
http://www.rijnmond.nl/sport/02-12-2013/gele-kaart-dordrecht-speler-fortes-kwijtgescholden


Blijf het toch maar weer een vreemde manier van werken vinden, wat weer erg makkelijk te manipuleren is door KNVB en scheidsrechters..
Dan moet je ook gele kaarten die onterecht gegeven zijn kunnen kwijtschelden.
 
Google heeft mijn geheugen vergroot:


Pelle heeft het ooit voor elkaar gekregen:
http://www.ad.nl/ad/nl/5619/Feyenoo.../11/25/Gele-kaart-Pelle-kwijtgescholden.dhtml


Hoewel de aanklager betaald voetbal Feyenoord gelijk gaf, kan de kaart niet meer naar Mathijsen worden doorgeschoven. Alleen als Vink op het wedstrijdformulier had vermeld dat hij twee spelers had verwisseld, had de verdediger de gele kaart alsnog achter zijn naam gekregen.


En blijkbaar ooit een speler van Dordrecht:
http://www.rijnmond.nl/sport/02-12-2013/gele-kaart-dordrecht-speler-fortes-kwijtgescholden


Blijf het toch maar weer een vreemde manier van werken vinden, wat weer erg makkelijk te manipuleren is door KNVB en scheidsrechters..
Dan moet je ook gele kaarten die onterecht gegeven zijn kunnen kwijtschelden.

Zit natuurlijk een verschil in de kaart aan een verkeerde speler geven, of de situatie als zodanig beoordelen. Van Bommel kreeg dan wel onterecht geel, de scheids gaf hem wel aan de juiste persoon. Het is niet zo dat Van Bommel een kaart kreeg omdat Manolev een overtreding maakte.
 
Terug
Bovenaan Onderaan