Ik heb niks gezien. Wat deed Havanaar precies?

Volgens de commentator van de NOS, de man die al vaker gedachten kon lezen van volgens hem kwaadwillende PSV spelers, had Havenaar ditmaal geen andere bedoeling dan de bal te spelen.
Ongelooflijk hoe nu ook deze Jan Roelfs weer, onzin de huiskamer inbrult, afhankelijk van dader en slachtoffer, windhaan op de kerktoren spelend.:braak:
Wat Havenaar deed was Schaars de wedstrijd uitschoppen zonder enige sanctie te krijgen, zoals eerder dit seizoen Park, vorig jaar Willems en Narsing, en veel eerder ooit Romario overkwam.
Net zoals ik subjectief naar duels kijkend wel eens een overtreding teveel zie tegen PSV, of te weinig van PSV:oops:, zo lijkt er iets in de ogen van subjectieve , naar niet haalbare objectiviteit strevende ,scheidsrechtersogen te zitten, waardoor ze "nu en dan" eens een doodschop tegen een PSVer verkeerd inschatten.

Overigens viel mij, net als Williwaw op, dat er wekelijks andere normen gelden op de velden.
Want met deze Nijhuis gisteren haden we in de Kuip geen 6 gele kaarten en twee penalties tegen gehad, denk ik.
Zijn totale leiding was duidelijk ruim voldoende. Ja, je leest het goed.

Enig minpuntje;
Waar hij ooit Lens tweemaal geel gaf in 10 seconden, voor tijdrekken en geen afstand nemen bij een vrije trap, mocht gisteren Vitesse constant tijdrekken, hoefde geen afstand te nemen bij vrije trappen en was het geel ditmaal toch weer voor een PSVer.
Zanka, omdat die wat zei over dat voortdurend ongestraft laten van die zaken.
"je" toch weglaten bij minpuntje?;)
 
Kan iemand uitleggen waarom een scheidsrechter die de blunder begaat om geen rood te trekken na een tweede gele kaart aan dezelfde speler in de wedstrijd RKC-Cambuur , zo stom is om dat na afloop niet te willen toegeven?
En zich zo nogmaals belachelijk te maken door een verhaal dat niet klopt met de camerabeelden af te steken?
Waarom toont Braamhaar wederom zijn gebrek aan ruggegraat?
En er bestaan toch sancties bij de KNVB voor dit "in diskrediet brengen van de voetbalsport"?:confused:
 
Kan iemand uitleggen waarom een scheidsrechter die de blunder begaat om geen rood te trekken na een tweede gele kaart aan dezelfde speler in de wedstrijd RKC-Cambuur , zo stom is om dat na afloop niet te willen toegeven?
En zich zo nogmaals belachelijk te maken door een verhaal dat niet klopt met de camerabeelden af te steken?
Waarom toont Braamhaar wederom zijn gebrek aan ruggegraat?
En er bestaan toch sancties bij de KNVB voor dit "in diskrediet brengen van de voetbalsport"?:confused:

Tirzah.. ik ben het helemaal met je eens. Ik heb samen met mijn schoonvader de samenvattingen bekeken afgelopen zaterdag, en wij begrepen er ook niks van. Eerst lach je nog een beetje, maar vervolgens realiseer je je hoe in- en in triest het is.
 
Tirzah.. ik ben het helemaal met je eens. Ik heb samen met mijn schoonvader de samenvattingen bekeken afgelopen zaterdag, en wij begrepen er ook niks van. Eerst lach je nog een beetje, maar vervolgens realiseer je je hoe in- en in triest het is.

Of zou de aanklager ook een scheidsrechter op basis van TV beelden mogen schorsen? :)
 
Tirzah.. ik ben het helemaal met je eens. Ik heb samen met mijn schoonvader de samenvattingen bekeken afgelopen zaterdag, en wij begrepen er ook niks van. Eerst lach je nog een beetje, maar vervolgens realiseer je je hoe in- en in triest het is.

Inderdaad in- en in triest.
Terwijl het toch zo simpel is.
Omdat iedereen weet hoe moeilijk fluiten is en dat er altijd fouten gemaakt worden bij al die (snel) genomen beslissingen, kun je een fout toch gewoon toegeven.
"Sorry, mensen, ik heb verzuimd rood te trekken. Mijn excuses, ik vind het genant en heel erg vervelend."
Is dat nou zo moeilijk, Eric Braamhaar?

Zo kweek je wel het respect dat Michael van Praag met zijn rare dwangmethodes en respectbandjes niet voor elkaar krijgt.
Zelfs ik schonk Nijhuis vergiffenis, toen hij na afloop de blunder rond Schaars eerlijk toegaf.;)
 
Mooi.
Kuipers fluit as zondag Ajax - PSV.
Als hij echt pro Twente is, wat ik hier vaak las, dan krijgen wij hem dus ernstig mee zondag :cool:
 
Goed nieuws voor de pessimisten onder ons.
De KNVB ziet PSV nog als topclub ,want ze laat Kuipers fluiten in de Arena.
Slecht nieuws voor de optimisten onder ons.
Want het noodzakelijke winnen in de Arena is met deze fluitist niet mogelijk.

Wie hebben wel of niet meer te vrezen van deze favoriet van de UEFA?

Brechet niet die een penalty tegen kreeg na een schwalbe van De Zeeuw.
Engelaar niet die met belachelijk rood in de Kuip verwijderd werd.
Lens niet die op weg naar de 2-0 teruggefloten werd toen Boilesen zijn hamstring verrekte.
Marcelo niet die ongestraft weggeduwd werd door Sigthursson voor die 1-1 scoorde.
Lens ook niet voor een onbestrafte elleboogstoot van Mathijssen.
Marcelo ook niet voor een achteraf verklaring over een zogenaamde elleboog tegen stervende zwaan Hoessen.
Mertens ook niet voor een duidelijke penalty die hij in de Arena niet meekreeg.

Willems wel omdat hij opnieuw drie weken de ziekenboeg ingeschopt kan worden door Siem de Jong, zonder dat er gefloten wordt.
Hiljemark wel omdat hij als vorig jaar in de Kuip net voor de 1-1 gesandwicht kan worden zonder dat er gefloten wordt.
Park wel omdat hij net als in Alkmaar drie maanden de ziekenboeg in moet zonder dat Kuipers ook maar fluit voor die aanslag.

Omdat scheidsrechteren moeilijk is, worden er fouten gemaakt. Dat zal altijd zo blijven.
Maar ZEVEN topwedstrijden niet kunnen winnen onder leiding van streber Bjorn Kuipers , wiens blunders keer op keer in PSV 's nadeel uitvallen, kon wel eens te maken hebben met het gegeven dat een scheidsrechter die Ajax bevoordeelt en/of PSV benadeelt ,zich niet voor de camera's hoeft te verantwoorden en iemand die andersom "presteert", de strontkar van de media (FOX,NOS,Telegraaf) over zich heen krijgt. Hetgeen je carriere sterk kan beinvloeden.

Degene ,die zoals vaker na dit soort verhalen(en statistieken,want 7 is een getal;)) aankomt met flauwiteiten als "calimero" of complotdenken", raad ik aan, om, naast genoemde zeven toppers van PSV tegen AZ, Feijenoord en Ajax , de afgelopen bekerfinale PSV-AZ onder leiding van Bjorn Kuipers nog eens in zijn geheel te bekijken.
Mocht je dan nog overtuigd zijn van de objectiviteit van Bjorn Kuipers, dan gelieve deze post als niet geschreven te beschouwen. Want dan is die aan jou toch niet besteed. (a)
 
Laatst bewerkt:
Complimenten aan Björn Kuipers die wederom bewees bij de 5 internationaal beste scheidsrechters te behoren.
Floot een wedstrijd zoals een wedstrijd moet zijn, met veel strijd en passie. Top!
 
Complimenten aan Björn Kuipers die wederom bewees bij de 5 internationaal beste scheidsrechters te behoren.
Floot een wedstrijd zoals een wedstrijd moet zijn, met veel strijd en passie. Top!

Oh, bijna vergeten ja! Floot zeer onpartijdig en consequent en liet de wedstrijd precies op de goede manier de ruimte.
Een compliment aan zijn adres is meer dan terecht en op zijn plek! (Y)
 
Complimenten aan Björn Kuipers die wederom bewees bij de 5 internationaal beste scheidsrechters te behoren.
Floot een wedstrijd zoals een wedstrijd moet zijn, met veel strijd en passie. Top!

Inderdad, floot prettig. Had aan beide zijden een keer voordeel kunnen geven maar dat zij hem vergeven.
 
Geen rare dingen bij Kuijpers vandaag nee, liet eindelijk de kwaliteiten in de Eredivisie zien die hij ook internationaal laat zien. Had ook niet het idee dat het een hele vervelende wedstrijd was om te fluiten...
 
Geen rare dingen bij Kuijpers vandaag nee, liet eindelijk de kwaliteiten in de Eredivisie zien die hij ook internationaal laat zien. Had ook niet het idee dat het een hele vervelende wedstrijd was om te fluiten...

Tot mijn verbazing floot Kuipers gisteren voor het eerst een topper van PSV ,zonder ons te benadelen.
Het mag gezegd worden.
Maar de andere leden van het "team Kuipers", zijn vaste assisten ,voorheen grensrechters mogen voortaan wel eens kritisch onder de loupe gelegd worden.
Vorig jaar was het een wezenlijke bijdrage aan de titel van Ajax dat ,net voor de beslissende 2-3 de 3-2 niet doorging die Toivonen wilde gaan scoren-het leek niet eens op buitenspel-, gisteren zou de 0-1 van Ruiz afgekeurd zijn bij diens schot voorlangs.Buitenspel terwijl hij de bal van een Ajacied krijgt???
En dat "bij twijfel niet vlaggen", door zijn assisten niet op PSVers van toepassing verklaard is, bleek drie keer op rij bij de invalbeurt van Narsing. Die de laatste twee keer echt niet buitenspel stond.
Dat we de voorzetten daarna toch niet benut zouden hebben, hoort weer in een ander topic.;)
 
T[...]gisteren zou de 0-1 van Ruiz afgekeurd zijn bij diens schot voorlangs.Buitenspel terwijl hij de bal van een Ajacied krijgt???[...]
Op het moment van schieten stond Ruiz buitenspel. Dat die bal vervolgens nog een ajacied raakt, doet dan niet meer terzake toch?
 
Terug
Bovenaan Onderaan