https://www.fcupdate.nl/voetbalnieu...aarom-var-niet-ingreep-bij-heracles-doelpunt/

Bij topduels zijn dus meer camera's aanwezig. Tot zover de gelijkheid van de VAR...
Wat een gelul van Nijhuis. Fox kon ook een prima lijntje trekken in de studio. Als ze even in paint investeren, dan komen ze er wel.
Als ik het goed begrijp, komt de functie van aanklager betaald voetbal te vervallen, omdat de VAR overal aanwezig is, en alles heeft waargenomen.
Precies. Zijn we in ieder geval van dat gezeik af.
 
De aanklager eist de tuchtcommissie berecht. ;)
Neemt niet weg dat hij er heel goed mee wegkomt.

Ik zou het fijner vinden als de argumentatie van de commissie openbaar werd gemaakt (wellicht wordt dat, maar ben ik ben te lui om te zoeken). Dan kan je ook beter oordelen of de beslissing terecht is (tov andere overtredingen)
 
Ik vond Nijhuis en die van Groningen wel goed fluiten. Ook de VAR vond ik positief voor de dag komen (overtreding Beugelsdijk had wel opnieuw gekeken mogen worden).
 
Ik vond Nijhuis en die van Groningen wel goed fluiten. Ook de VAR vond ik positief voor de dag komen (overtreding Beugelsdijk had wel opnieuw gekeken mogen worden).
Tja, die Beugelsdijk was gewoon lomp en te laat. Onhandig, geel, maar geen rood. Vond ik.
 
Tja, die Beugelsdijk was gewoon lomp en te laat. Onhandig, geel, maar geen rood. Vond ik.

Het had rood kunnen zijn en hij maakte meerdere overtredingen die geel hadden moeten zijn waardoor hij zeker door 2x geel al met rood het veld zou moeten verlaten. Hij is overigens nu al geschorst voor de volgende wedstrijd.
 
Het was gisteren weer treurig. De laatste penalty voor PSV was natuurlijk kul, zoals ook de eerste pingel van Ajax helemaal nergens op sloeg.
Het meest treurige van de VAR vind ik vooral de situaties die na het zien van beelden beoordeeld worden zoals ze beoordeeld worden. Vroeger kon men zich verschuilen achter het feit dat ze het niet (goed) gezien hadden, nu blijkt dat er een chronisch probleem is met (de uniformiteit van) de oordeelsvorming.

Wel goed gebruik van technisch: doelpunt van Liverpool (Vorm haalde de bal achter de lijn vandaan), die zou n andere tijden zeer waarschijnlijk niet gezien zijn.
 
Het was gisteren weer treurig. De laatste penalty voor PSV was natuurlijk kul, zoals ook de eerste pingel van Ajax helemaal nergens op sloeg.
Het meest treurige van de VAR vind ik vooral de situaties die na het zien van beelden beoordeeld worden zoals ze beoordeeld worden. Vroeger kon men zich verschuilen achter het feit dat ze het niet (goed) gezien hadden, nu blijkt dat er een chronisch probleem is met (de uniformiteit van) de oordeelsvorming.

Wel goed gebruik van technisch: doelpunt van Liverpool (Vorm haalde de bal achter de lijn vandaan), die zou n andere tijden zeer waarschijnlijk niet gezien zijn.

Ik vond met mijn gekleurde bril op de penalty voor PSV duidelijker dan die voor Ajax. Bij Ajax vond ik echt niets aan de hand. Bij PSV kan je alleen aanvoeren dat er geen goal uit gekomen zou zijn en had wat mij betreft een vrije trap/ waarschuwing ook kunnen voldoen (niet dat dit mag)..

Direct rood voor Beugelsdijk vond ik niet, twee keer geel voor minimaal 1 speler van ADO had wel gekund.
 
Het was gisteren weer treurig. De laatste penalty voor PSV was natuurlijk kul, zoals ook de eerste pingel van Ajax helemaal nergens op sloeg.
Het meest treurige van de VAR vind ik vooral de situaties die na het zien van beelden beoordeeld worden zoals ze beoordeeld worden. Vroeger kon men zich verschuilen achter het feit dat ze het niet (goed) gezien hadden, nu blijkt dat er een chronisch probleem is met (de uniformiteit van) de oordeelsvorming.

Wel goed gebruik van technisch: doelpunt van Liverpool (Vorm haalde de bal achter de lijn vandaan), die zou n andere tijden zeer waarschijnlijk niet gezien zijn.
Met als kanttekening dat bij de wedstrijd van Liverpool een duidelijke penalty voor Tottenham over het hoofd werd gezien.. ;)
 
Met als kanttekening dat bij de wedstrijd van Liverpool een duidelijke penalty voor Tottenham over het hoofd werd gezien.. ;)
Dat is waar, maar ik zag hem ook pas in de herhaling en dan ook nog maar vanuit één bepaalde hoek.

Tottenham was slecht hè? Jammer dat we ze pas eind oktober treffen, want in deze vorm maken we nog wel kans.
 
Terug
Bovenaan Onderaan