Om nog even terug te komen op PSV - Ajax en Onana.... met Nijhuis en Makkelie. Wat is een nut van een VAR als die overruled wordt door de scheids terwijl die het niet goed ziet?
 
Om nog even terug te komen op PSV - Ajax en Onana.... met Nijhuis en Makkelie. Wat is een nut van een VAR als die overruled wordt door de scheids terwijl die het niet goed ziet?
Geen idee. Vind het ook vreemd dat Zeist helemaal niets heeft gezegd over het incident. Was van mij part met n statement gekomen dat de scheids fout zat maar dat er niks aan gedaan kan worden omdat het al dubbel 'beoordeeld' is. Maar je hoort helemaal niks vanuit de bossen behalve een sereen geruis van de boombladeren.

Overigens heb ik van het weekend ook zat goede VAR momenten gezien, dus t is wat mij betreft geen reden om t af te schaffen.
 
Geen idee. Vind het ook vreemd dat Zeist helemaal niets heeft gezegd over het incident. Was van mij part met n statement gekomen dat de scheids fout zat maar dat er niks aan gedaan kan worden omdat het al dubbel 'beoordeeld' is. Maar je hoort helemaal niks vanuit de bossen behalve een sereen geruis van de boombladeren.

Overigens heb ik van het weekend ook zat goede VAR momenten gezien, dus t is wat mij betreft geen reden om t af te schaffen.
Maar je krijgt alsnog een vorm van willekeur en dat was juist de reden voor het gebruik van de VAR. Uniformiteit en eerlijkheid.
 
Maar je krijgt alsnog een vorm van willekeur en dat was juist de reden voor het gebruik van de VAR. Uniformiteit en eerlijkheid.
Het is voor mijn gevoel minder willekeurig geworden. Met enkele negatieve uitschieters. Maar vorig seizoen waren er weekenden waarin in iedere wedstrijd meerdere grote blunders waren, dat zie ik nu minder.
 
Het is voor mijn gevoel minder willekeurig geworden. Met enkele negatieve uitschieters. Maar vorig seizoen waren er weekenden waarin in iedere wedstrijd meerdere grote blunders waren, dat zie ik nu minder.
Dus feitelijk neem je genoegen omdat het minder slecht is. Dat kan natuurlijk.
 
Politieagent toch? Dat is fijn dat zo iemand onder stress kalm blijft.
Wordt je van links door iemand aangereden staat er zo'n agent boven je te schreeuwen en steekt zijn vinger bijna in je oog.
Omdat je niet snel genoeg opstaat.
 
Wordt je van links door iemand aangereden staat er zo'n agent boven je te schreeuwen en steekt zijn vinger bijna in je oog.
Omdat je niet snel genoeg opstaat.
Tsja, als de politie staakt, ergo stopt met werken, dan is het pijnlijke dat niemand dat verschil merkt. Dus als de politie staakt, dan rijden ze 50 km/u op de snelweg van Groningen naar Maastricht, of leggen ze een cordon rondom treinstations of verprutsen ze voetbalwedstrijden...
 
Om nog even terug te komen op PSV - Ajax en Onana.... met Nijhuis en Makkelie. Wat is een nut van een VAR als die overruled wordt door de scheids terwijl die het niet goed ziet?

Vond het wel ludiek en paradoxaal. De persoon die tijdens het WK excelleerde als VAR, heeft hem afgelopen wedstrijd verkracht.
 
https://www.voetbalprimeur.nl/nieuw...e-jong-hij-zei-komt-te-veel-theater-bij-.html

Oliedomme een-twee tussen deze scheidsrechters. Ondermijnen hun eigen gezag met deze prietpraat.

Het is een ‘tikje met de elleboog’, waarmee ze in ene zelfs een bewuste elleboog graderen. Het land was te klein met de elleboog van Lozano -die niet raak was én in het heetst van de strijd gebeurde tijdens een duel om de bal- vorig jaar, want een elleboog is ten slotte een elleboog; raak of niet.
Vanaf heden dus blijkbaar niet meer.

Daarnaast wordt dit artikeltje lachwekkend als je de beelden ernaast legt. Je ziet een overspannen reactie van Makkelie tov LdJ. Bestaat niet dat beide scheidsrechters hier enigermate rustig over gecommuniceerd én beheerst over geoordeeld hebben tijdens dit voorval.

Ze zaten allebei waarschijnlijk veel te hoog in hun emotie en proberen hun vertroebelde blik, nu met een laag adrenalinegehalte, goed te praten.
 
Laatst bewerkt:
Ze zaten allebei waarschijnlijk veel te hoog in hun emotie en proberen hun vertroebelde blik, nu met een laag adrenalinegehalte, goed te praten.

Dat is een aanname, maar goed praten is het wel.

Er wordt alleen gekeken naar de reactie op de overtreding en niet naar de overtreding zelf. Als de overtreding zelf beoordeeld wordt, wat de taak is van de VAR als de scheids faalt, had de Jong nooit geel gekregen. Dan kun je daarna nog discussiëren over de overtreding door Onana zwaar genoeg is voor een kaart voor Onana en een strafschop.

Het is een belangrijke wedstrijd tussen de nrs 1 en 2. Het feit dat je in zo'n belangrijke wedstrijd geen gebruik maakt van de VAR geeft voor mij dan weer het idee, dat het systeem de prullenbak in kan.

(Hmmm.. ik geloof dat ik eerder een soortgelijk bericht heb gepost.. het zal mij hoog zitten denk ik).
 
Laatst bewerkt:
Merkwaardig. Kan niet de bedoeling van de VAR zijn dat ze het toneel van de Jong gebruiken om de daadwerkelijke overtreding te bagatelliseren.
Kan mij nog toneel van een NAC-er in de 1e minuut herinneren aantal jaar terug.... Toen loonde het wel, of kwam dat door de tegenstander...
 
Dat is een aanname, maar goed praten is het wel.

Er wordt alleen gekeken naar de reactie op de overtreding en niet naar de overtreding zelf. Als de overtreding zelf beoordeeld wordt, wat de taak is van de VAR als de scheids faalt, had de Jong nooit geel gekregen. Dan kun je daarna nog discussiëren over de overtreding door Onana zwaar genoeg is voor een kaart voor Onana en een strafschop.

Het is een belangrijke wedstrijd tussen de nrs 1 en 2. Het feit dat je in zo'n belangrijke wedstrijd geen gebruik maakt van de VAR geeft voor mij dan weer het idee, dat het systeem de prullenbak in kan.

(Hmmm.. ik geloof dat ik eerder een soortgelijk bericht heb gepost.. het zal mij hoog zitten denk ik).

Dan zal ik nog een bericht herhalen:
Luuk de Jong had inderdaad gewoon even krom moeten gaan staan naar adem happend. Dan was het opgevallen dat Onana iets gedaan had en had in alle rust overleg tussen Makkelie en Nijhuis plaats kunnen vinden. Nu kreeg het blijven liggen op de grond door Luuk de Jong de overhand.

Scheidsrechter en VAR hebben gefaald. Luuk de Jong had het handiger aan kunnen pakken. Krom staan, naar adem happen en desnoods op de hurken gaan zitten en een verzorger het veld in laten komen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan