Kan mij nog toneel van een NAC-er in de 1e minuut herinneren aantal jaar terug.... Toen loonde het wel, of kwam dat door de tegenstander...

Ik vind het nooit zo fijn om net te doen alsof we als PSV bewust benadeeld worden. Ik denk namelijk dat we vaak tegen de kleintjes ook de scheids mee hebben. Ik denk vooral wel dat alle videobeelden en in dit geval het falen van de VAR ervoor zorgen dat niet alleen de acties van spelers, maar ook die van de scheidsrechters onder een vergrootglas komen te liggen. Makkelie heeft zondag vooral aangetoond niet genoeg persoonlijkheid te hebben om PSV-Ajax te kunnen fluiten. Als zowel hij als Nijhuis - je kunt het namelijk tijdens een wedstrijd best een keer mis hebben - na zondag hadden aangegeven dat ze deze situatie verkeerd beoordeeld hadden, was het wat mij betreft ook klaar geweest. Ze doen er alleen een schepje bovenop en prevaleren het toneel van Luuk boven de overtreding van Onana. Dan ben je gewoon geen vent.
 
Laatst bewerkt:
Ik vind het nooit zo fijn om net te doen alsof we als PSV bewust benadeeld worden. Ik denk namelijk dat we vaak tegen de kleintjes ook de scheids mee hebben. Ik denk vooral wel dat alle videobeelden en in dit geval het falen van de VAR ervoor zorgen dat niet alleen de acties van spelers, maar ook die van de scheidsrechters onder een vergrootglas komen te liggen. Makkelie heeft zondag vooral aangetoond niet genoeg persoonlijkheid te hebben om PSV-Ajax te kunnen fluiten. Als zowel hij als Nijhuis - je kunt het namelijk tijdens een wedstrijd best een keer mis hebben - na zondag hadden aangegeven dat ze deze situatie verkeerd beoordeeld hadden, was het wat mij betreft ook klaar geweest. Ze doen er alleen een schepje bovenop en prevaleren het toneel van Luuk boven de overtreding van Onana. Dan ben je gewoon geen vent.
Geloof ook niet dat er bewust tegen PSV gefloten wordt, d'r zijn echter wel een aantal scheidsen happig om tegen de grote clubs te fluiten om zo te laten zien dat ze over kloten beschikken. De reactie van Makkelie is a. bijzonder laat en b. bijzonder sneu.
 
KNVB roept 'eigenwijze' Nijhuis en VAR op het matje: "Dit gaan we zeker bespreken"

link

"Dit gaan we zeker bespreken", kondigt scheidsrechtersbaas Dick van Egmond aan in gesprek met De Telegraaf. De oud-arbiter benadrukt echter dat er sprake is van een gedeelde verantwoordelijkheid tussen Nijhuis en Manschot. "De VAR (Manschot) heeft niet duidelijk genoeg aangegeven dat de beslissing fout was en de scheidsrechter heeft ondanks de twijfel bij de VAR geen aanleiding gezien om naar het beeldscherm te gaan."

:unsure: En dan? Krijgen Nijhuis en Manschot billenkoek? Krijgen ze voorlopig alleen nog wedstrijden in de Eerste Divisie? :confused:
 
https://m.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=338373

Wat een verschrikkelijke engnek die Makkelie
Ik lees dit nu pas. Dus beetje late reactie. Maar echt bizar dat slachtoffer om theater word bestraft eigenlijk. Misschien was het teveel theater. Maar weet ook zeker dat als De Jong bleef staan er ook geen kaart kwam voor Onana. Dan zag Makkelie het waarschijnlijk niet eens en de VAR zal dat ook niet terugspoelen. Ik zag het op TV namelijk ook niet meteen. Lijkt meer dat Makkelie het zo zegt om zijn eigen overdreven gedrag goed te praten.
 
Ik lees dit nu pas. Dus beetje late reactie. Maar echt bizar dat slachtoffer om theater word bestraft eigenlijk. Misschien was het teveel theater. Maar weet ook zeker dat als De Jong bleef staan er ook geen kaart kwam voor Onana. Dan zag Makkelie het waarschijnlijk niet eens en de VAR zal dat ook niet terugspoelen. Ik zag het op TV namelijk ook niet meteen. Lijkt meer dat Makkelie het zo zegt om zijn eigen overdreven gedrag goed te praten.

Makkelie was heel eventjes geen scheidsrechter, maar fan.
 
Blijft de vraag staan wat er gisteren tegen VVV had moet gebeuren en niet werd gedaan: geel geven aan degene die de pingel veroorzaakte.

Even recapituleren:
-Overtreding binnen de 16 gemaakt.
- Spel gaat verder en Viergever schiet uiteindelijk de bal uit.
-Dikke blessurebehandeling.
-De maker van de overtreding, met al eerder geel op zak, wordt gewisseld tijdens de blessurebehandeling.
-Scheids bekijkt VAR en geeft pingel.
-Maar geen geel.

Wat is de regel nu? Alles wat ná de overtreding is gedaan wordt nietig verklaard? Dus rood en geen invaller?
 
Blijft de vraag staan wat er gisteren tegen VVV had moet gebeuren en niet werd gedaan: geel geven aan degene die de pingel veroorzaakte.

Even recapituleren:
-Overtreding binnen de 16 gemaakt.
- Spel gaat verder en Viergever schiet uiteindelijk de bal uit.
-Dikke blessurebehandeling.
-De maker van de overtreding, met al eerder geel op zak, wordt gewisseld tijdens de blessurebehandeling.
-Scheids bekijkt VAR en geeft pingel.
-Maar geen geel.

Wat is de regel nu? Alles wat ná de overtreding is gedaan wordt nietig verklaard? Dus rood en geen invaller?

Het zal wel meegespeeld hebben dat de wedstrijd erop zat.
 
Blijft de vraag staan wat er gisteren tegen VVV had moet gebeuren en niet werd gedaan: geel geven aan degene die de pingel veroorzaakte.

Even recapituleren:
-Overtreding binnen de 16 gemaakt.
- Spel gaat verder en Viergever schiet uiteindelijk de bal uit.
-Dikke blessurebehandeling.
-De maker van de overtreding, met al eerder geel op zak, wordt gewisseld tijdens de blessurebehandeling.
-Scheids bekijkt VAR en geeft pingel.
-Maar geen geel.

Wat is de regel nu? Alles wat ná de overtreding is gedaan wordt nietig verklaard? Dus rood en geen invaller?
Ben benieuwd of de regels überhaupt voorzien in zo'n geval als gister.
 
Waarschijnlijk hebben de scheidsrechters en de KNVB in Zeist afgesproken dat er door iedereen in Nederland iedere week over de VAR geluld moet worden. Ze doen er alles aan om dit te faciliteren. :maniac: :FP: :braak:
 
Ach, in de 2e minuuy kreeg Dumfries al drie tikken op de enkel waarna Emmen de vrije trap mee kreeg. Dan weet je gewoon dat t weer zo'n avond waarin je maar moet hopen dat je het zelf weet te rooien..
 
Waarschijnlijk hebben de scheidsrechters en de KNVB in Zeist afgesproken dat er door iedereen in Nederland iedere week over de VAR geluld moet worden. Ze doen er alles aan om dit te faciliteren. :maniac::FP::braak:
Het lijkt wel alsof de KNVB heeft besloten om alleen de heel duidelijke overtredingen te bestraffen via de VAR. Althans, in de eerste wedstrijden werd er veel teruggekeken en alsnog bestraft. Ook situaties die lastig te zien waren. Het lijkt erop dat de KNVB (na de rode kaart van van Persie?) heeft besloten minder "diep" te gaan in het bekijken van beelden. Voorheen had ik het idee dat beelden vanuit 10 verschillende camera hoeken bekeken werden. Nu lijkt het erop dat men een paar seconden kijkt en alleen iets doet als er duidelijk iets te zien is.

Helaas ontstaat daar dan weer willekeur uit en ga ik weer twijfelen aan het nut van de VAR. Het mooie van de VAR is dat je de beslissing kunt aantonen. Een overtreding blijft een overtreding of die nu goed zichtbaar is of niet.
 
Ik keek zojuist de samenvatting van PSV - Emmen. Maak ik uit de beelden op dat de VAR de overtreding op Bergwijn geen penalty vond? Bizar!

Trouwens die scheids bij Heracles - Groningen werd ook aardig door de VAR gecorrigeerd. Ik vond het trouwens schandalig dat hij die eerste penalty niet zag. Veel beter kon hij niet opgesteld staan. Die 2e penalty was vroeger nooit gecorrigeerd voor dat onzichtbare handsballetje. Ik begin toch langzaam een beetje een hekel aan die VAR te krijgen.
 
Er zijn wat Vitessenaren en Ajacieden die de rode kaart van gisteren betwisten, maar over patiënten moet je geen grapjes maken.

Wat ik écht schokkend vind, is dat de overtredingen van NAC niet met rood bestraft werden. Er is toch werkelijk niets te interpreteren aan de overtreding van Kali?!
De VAR bekijkt het in de herhaling en grijpt niet in? Wat is dat voor normvervaging?
Wie zitten er achter de VAR: mensen van IS of Al-Qaida, Volkert van der G.?
VAR: Very Aggressive Referees?
 
Er zijn wat Vitessenaren en Ajacieden die de rode kaart van gisteren betwisten, maar over patiënten moet je geen grapjes maken.

Wat ik écht schokkend vind, is dat de overtredingen van NAC niet met rood bestraft werden. Er is toch werkelijk niets te interpreteren aan de overtreding van Kali?!
De VAR bekijkt het in de herhaling en grijpt niet in? Wat is dat voor normvervaging?
Wie zitten er achter de VAR: mensen van IS of Al-Qaida, Volkert van der G.?
VAR: Very Aggressive Referees?
De rode kaart van Vitesse was op het randje. Kon Lozano vrij door op de goal of niet? Het hing erom, dus de kaart is te billijken.

Ik zag inderdaad die overtreding van Kali voorbij komen. Dat leek mij ook een schoolvoorbeeld van gevaarlijk inkomen en dus rood.
 
Het was een overduidelijk rode kaart gisteren. Lozano werd gewoon neergemaaid. Doekhi had alleen oog voor de man en die moest neer.
Lozano kon anders gewoon doorlopen en zou alleen voor de keeper komen. Ze kunnen zeggen wat ze willen dan is het zwaaien met het zakdoekie naar Doekhi en krijgen de Vitessenaren en Ajacieden ook geen doekie voor het bloeden. :D :p
 
Situatie Lozano was gewoon terecht rood. Heb de beelden van bij NAC alleen op n telefoon gezien, zal straks eens op de laptop kijken. Maar leek mij toch echt rood. Kwam vele malen lomper in dan Lozano vorig seizoen tegen Heerenveen...
 
De rode kaart van Vitesse was op het randje. Kon Lozano vrij door op de goal of niet? Het hing erom, dus de kaart is te billijken.

Ik zag inderdaad die overtreding van Kali voorbij komen. Dat leek mij ook een schoolvoorbeeld van gevaarlijk inkomen en dus rood.

Die van Kali leek mij ook rood ja.
 
Wederom klaag ik maar eens op het moment dat de einduitslag daar geen aanleiding toe geeft, wederom om het verwijt van opportunisme te vermijden, maar:
1) Lozano geen penalty ?!?!
2) De Ligt geen rood ?!?!

HOE DAN?!?!

Tot voor kort kon de KNVB zijn verschuilen achter inschattingsfouten, nu hebben we dat uitgesloten met de VAR. Het pijnlijke daarvan is, dat je inmiddels serieus de onafhankelijkheid van de KNHB ter discussie moet stellen.

Ome Michiel zal wel weer flink gefêteerd worden komende Kerst...
 
Wederom klaag ik maar eens op het moment dat de einduitslag daar geen aanleiding toe geeft, wederom om het verwijt van opportunisme te vermijden, maar:
1) Lozano geen penalty ?!?!
2) De Ligt geen rood ?!?!

HOE DAN?!?!

Tot voor kort kon de KNVB zijn verschuilen achter inschattingsfouten, nu hebben we dat uitgesloten met de VAR. Het pijnlijke daarvan is, dat je inmiddels serieus de onafhankelijkheid van de KNHB ter discussie moet stellen.

Ome Michiel zal wel weer flink gefêteerd worden komende Kerst...
Ik verdebk het scheidsrechterscorps niet van voorkeur. Wel van complete incompetentie.
 
Terug
Bovenaan Onderaan