sc Heerenveen - PSV | Zaterdag 16 februari | Eindstand 2-2

Status
Je kunt niet meer reageren.
Er verändert voor mij niks, maar als hij iets goeds doet ben ik de eerste die het zegt:

Weergaloze goal van Malen. Nog steeds boos om drie maanden vol zaadpotten, maar dit was echt een geweldige actie en afronding.

Verder mag ik hopen dat we a la Ajax gewoon conclusies trekken na een schandalige reeks van onze "keeper". Oprotten en nooit meer terugkomen.
 
Volgende week Lozano maar eens op de bank. Gakpo erin. Als het "Blok" weer het spel vertraagt, gelijk 1 van de 2 eruit en Ihattaren erin.
Yep! Mee eens. Voor de winterstop was het idd #Lozano80m. Laten wij niet de fout maken dat we spelers een basisplaats geven omdat ze een bepaalde transfer waarde vertegenwoordigen. Maar gewoon de spelers opstellen die samen het beste team vertegenwoordigen, en Lozano is op dit moment te veel met zichzelf bezig.
 
Yep! Mee eens. Voor de winterstop was het idd #Lozano80m. Laten wij niet de fout maken dat we spelers een basisplaats geven omdat ze een bepaalde transfer waarde vertegenwoordigen. Maar gewoon de spelers opstellen die samen het beste team vertegenwoordigen, en Lozano is op dit moment te veel met zichzelf bezig.

Ik kan me ook niet aan de indruk onttrekken dat het falen van Guti / niet spelen van Guti; Lozano niet bepaald veel goed heeft gedaan.
 
Het zal eerder liggen aan hoe Feyenoord voor de dag komt dan hoe PSV voetbalt, ben ik bang.

Laten we hopen van niet zeg. Wel is het zo dat Feyenooit iets anders de wedstrijd in gaat. Logisch ook? Voor hun is Ajax thuis voor de beker, de wedstrijd van het jaar. Niemand wilt geblesseerd raken, of een rode kaart pakken. Dat is nou eenmaal zo, want de winnaar van die pot, gaat ook de finale winnen denk ik. Maar dat betekent niet dat je automatisch de 3 punten krijgt van Feyenooit volgende week. Helemaal niet als je zo bagger speelt.

Het is echt te hopen dat we een andere PSV zien dan de afgelopen twee uitwedstrijden.
 
Elke prutsclub weet ondertussen dat je tegen PSV punt of punten kan pakken, waarom zou feyenoord dan angstig moeten zijn of een lucky dag moeten hebben? Men troost zich hier echt met sprookjes gewoon.

Dit PSV is gewoon losse pruts zand, ze kunnen makkelijk met 5-0 winnen van feyenoord maar net zo makkelijk met 2-5 verliezen :/ ajaks gaat morgen makkelijk met 5-0 winnen en na volgend weekend is de stand helemaal droevig
 
1x 2-1, en 3x 2-2 in de laatste uitwedstrijden. Wat heeft MvB zich hier vandaag gruwelijk voor paal gezet zeg, zo na z'n uitspraak dat ie PSV beter vond spelen dan voor de winterstop. Hoe kun je in Godsnaam zo aan deze wedstrijd beginnen? Onbegrijpelijk. En die wissel Pereiro; was ie gek geworden of zo? Dat was letterlijk de enige speler die nog een beetje gevaar stichtte, en hem dan als beloning ook nog direct na het doelpunt wisselen, terwijl droeftoeters als Hendrix maar mogen blijven staan. Het lag echt weer volledig aan PSV dat het heeft lopen ploeteren; niks de schuld geven aan de scheids oid; het was gewoon dramatisch. Die eerste tegengoal is misschien wel de slechtste goal die ik PSV ooit tegen heb zien krijgen, en dat zeg ik in de wetenschap dat er heel wat dramatische keepers onder de lat hebben gestaan bij PSV. Kan er nu nog niet over uit hoe Zoet die bal niet kon hebben.
 
Een zwak begin en een dramatische eerste helft van Zoet, Viergever en Lozano als hoofdrolspelers zorgt ervoor dat je 2-0 achterstaat. De wissel van Pereiro zorgt ervoor dat je kansloos was om nog te winnen.
 
Vorige week gaf ik nog de complimenten hoe we ons terugknokte naar 2-2 tegen Utrecht, en ik had er nog alle geloof in dat we die 2-3 ook zouden maken. Niet gelukt, dus was ik redelijk blij met een punt, met het idee dat PSV er iets van heeft geleerd dat je de volgende wedstrijd niet weer zo slap kan beginnen.

Maar een week later en vandaag? Ook al pak je nu weer punt in de 94e minuut na een 2-0 achterstand? Nee sorry. Nu ben ik echt flink teleurgesteld in PSV. Echt ongelooflijk zeg. WEER begin je zo ontzettend slap en kut aan de wedstrijd. Nu wil die kut teksten niet horen van: ja, lekkere comeback, gewonnen punt, blabla. Nee.

Sloeg weer helemaal nergens op vandaag. Met als dieptepunt toch wel die Lozano. Reteslecht weer. Domste wissel van het weekend komt ook weer op de naam van Van Bommel. Hoe haal je het in je hoofd om Pereiro eruit te halen, vlak nadat die de aansluitingstreffe maakt? Ook de enige speler die uit een standaardsituatie's gevaarlijk kan zijn met zijn goede linker. Nee, Markje wou weer interessant doen met Ihattaran. Leuk hoor de jeugd, maar je moet zo een wedstrijd ook aanvoelen. Ihattaran vond ik ook niet goed invallen, maar goed. Je praat nu nog over een 17 jarige.

Verder ga je op deze manier, heel veel punten verliezen. In 2019 nog geen uitwedstrijden gewonnen, triest. En tegen Feyenooit volgende week, weet ik het niet zo hoor. Ook al moeten ze tegen Ajax paar dagen later voor de beker.

Ihattaren en Guti mogen van mij volgende week wel een keer beginnen in plaats van Rosario en Hendrix. Dat duo brengt al maanden niks extra’s en voegt aanvallend 0,0 toe
 
Van Lozano is vrij weinig over dan een derdehands Robben, zou hij weten dat het handig is als je eerste je man passeert voor je schiet? De wissel van Pereiro sloeg nergens op, Mo is nog niet klaar om PSV in zo'n wedstrijd naar de overwinning te slepen. Ondanks dat Pereiro niet geweldig was had Mark hem altijd moeten laten staan. Enorm lopen ergeren deze wedstrijd, gelukkig scoort Malen nog een fraaie goal zodat we in ieder geval een gat van 4 punten houden. Hopelijk wint Ajax morgen zodat de spelers ook echt de noodzaak van winnen beginnen te voelen, volgende week moet het echt beter.
 
1x 2-1, en 3x 2-2 in de laatste uitwedstrijden. Wat heeft MvB zich hier vandaag gruwelijk voor paal gezet zeg, zo na z'n uitspraak dat ie PSV beter vond spelen dan voor de winterstop. Hoe kun je in Godsnaam zo aan deze wedstrijd beginnen? Onbegrijpelijk. En die wissel Pereiro; was ie gek geworden of zo? Dat was letterlijk de enige speler die nog een beetje gevaar stichtte, en hem dan als beloning ook nog direct na het doelpunt wisselen, terwijl droeftoeters als Hendrix maar mogen blijven staan. Het lag echt weer volledig aan PSV dat het heeft lopen ploeteren; niks de schuld geven aan de scheids oid; het was gewoon dramatisch. Die eerste tegengoal is misschien wel de slechtste goal die ik PSV ooit tegen heb zien krijgen, en dat zeg ik in de wetenschap dat er heel wat dramatische keepers onder de lat hebben gestaan bij PSV. Kan er nu nog niet over uit hoe Zoet die bal niet kon hebben.
Ik zat aan de kant waar alle goals vielen, ik zat net. Zag t schot en dacht “ Aah trainingsballetje” totdat ik ineens juichende hveeners om me heen had. Verbijsterend hoe Zoet keept momenteel.
 
Ik lees veel over Hendrix wisselen, maar over Rosario hoor ik veel minder. Ik vind Rosario een kleurloze speler, die alleen rond de middencirkel opereert. Heeft weinig risico in zijn spel en een goede pass zie ik heb zelden geven. Het is meer van tik je hier tikje daar. Het is ook geen middenvelder die zal scoren, daarom had ik Rosario gewisseld en niet Pereiro, die nog wel een prima afstandsschot kan hebben. Goede vrije trap en goal overigens.
 
De waarde van Lozano is sinds de winterstop zeker met 10-15 miljoen gekelderd .....hij laat aanvallend echt niks zien en was de afgelopen wedstrijden alleen maar met zichzelf bezig en aan het zeiken en janken.....je mag als PSV in je handen wrijven als je in de zomer nog 30 miljoen euro voor Lozano krijgt....
 
Ik lees veel over Hendrix wisselen, maar over Rosario hoor ik veel minder. Ik vind Rosario een kleurloze speler, die alleen rond de middencirkel opereert. Heeft weinig risico in zijn spel en een goede pass zie ik heb zelden geven. Het is meer van tik je hier tikje daar. Het is ook geen middenvelder die zal scoren, daarom had ik Rosario gewisseld en niet Pereiro, die nog wel een prima afstandsschot kan hebben. Goede vrije trap en goal overigens.

Rosario kan nog groeien, bij Hendrix weet je dat ie al aan het pieken is, vandaar waarschijnlijk. Maar het systeem mag wel eens op de schop, en dan vooral het 2 controleurs gedeelte.
 
Status
Je kunt niet meer reageren.
Terug
Bovenaan Onderaan