Sam Lammers (A)

Waarom is iedereen zo verdrietig? Missen we nou echt een topspits wanneer Sam effin' Lammers vertrekt?
Die jongen gaat toch nooit het niveau van de Nederlandse subtop overstijgen? Ik hoop dat 'ie morgen al op het vliegveld staat. Met die blosjes op z'n wangetjes. Toedeloe!:bye::drool:


Mijn issue is niet dat Lammers onvervangbaar is, maar dat PSV zodoende te weinig echte spitsen heeft voor het twee-spitsen systeem van Schmidt. Ik zie Madueke meer als vleugelaanvaller dan spits en hoewel het echt wel een (groot) talent is, vind ik het moeilijk te zeggen of ie klaar is voor een basisplaats. Gakpo en Bruma zijn ook geen spitsen. Er is dan wel geld voor versterkingen, maar het blijft wrang. Romero heeft zo'n beetje de hele voorbereiding gemist en reken ik dus ook niet echt op.
 
Tja dat dachten we ook bij gosens, de roon en hateboer. Als atalanta een speler uit Nederland weg haalt. Valt het op de ene of andere manier op zn plek daar. Hoop dat jdj gewoon 12 miljoen eruit trekt met een mooi doorverkooppercentage en dat Lammers, de pannen van het dak speelt.

Dat lijkt me een beter scenario. Ik twijfel of Lammers echt onomstreden basisspeler bij PSV zou gaan worden. PSV heeft echter geen tweede Lammers. De rest van de spitsen moet het vooral lopend doen, ze kunnen er niet "al staan". Je ziet gisteren nog bij het Nederlands elftal dat je echt een andere spits nodig hebt als het niet loopt.

Lammers onmisbaar? Misschien niet, maar belangrijkere vraag is of hij op dit moment wel vervangbaar is. Competitie en Europese voorrondes staan voor de deur.
 
In deze selectie heeft Lammers unieke kwaliteiten. Goede techniek, tweebenig, en in staat om vanuit stand iets te doen. Ik hoop (nog steeds) dat hij een heel jaar de kans krijgt in de basis, want ik denk dat hij dat makkelijk redt. Als hij inderdaad op deze manier weggaat, is dat jammer en teleurstellend. Hopelijk dan wel een doorverkooppercentage, want ik denk dat deze jongen lachend voor meer weggaat dan 10 miljoen in de toekomst.
 
Ik krijg een steeds grotere afkeer van het profvoetbal. Alles, werkelijk alles draait om geld en er is nul loyaliteit. Moet ik werkelijk fan zijn van patsers zoals Memphis Depay, middelmatige tienermiljonairs zoals Bergwijn of a-loyale wannabe's als Sam Lammers? Mijn liefde voor PSV is groot en stamt nog uit de glorietijd van Willy van der Kuylen en Jan van Beveren. Maar het PSV van nu (en elke andere prof-voetbalclub)? Omhooggevallen vedettes zonder enig maatschappelijk besef en met maar één ambitie: hun bankrekening.

Ik snap je frustratie, maar zo is het niet bij alle voetballers: klik. Er zijn sociale voetballers en er zijn ratten. Een beetje zoals de maatschappij.
 
Als ik het goed begrijp heeft PSV hem contractverlenging aangeboden toen hij langdurig geblesseerd was en hebben Lammers en zaakwaarnemer daarna de boel eindeloos gerekt om nu met Atalanta op de proppen te komen. Dat is niet netjes van ze en helaas passend bij voetbal in 2020: Ieder voor zich en God voor ons allen.

Ik ben het wel met Stofzuiger eens: Hoe moet ik nog sympathie voor die jongens opbrengen ?
 
Romero heeft zo'n beetje de hele voorbereiding gemist en reken ik dus ook niet echt op.
Wie....?

In deze selectie heeft Lammers unieke kwaliteiten. Goede techniek, tweebenig, en in staat om vanuit stand iets te doen.
Ik heb dat dus helemaal niet bij Lammers. Ik kan me echt niet één bijzondere actie herinneren. Hij komt op mij over als een misdienaar die per ongeluk de kleedkamer is binnengelopen.
 
Als ik het goed begrijp heeft PSV hem contractverlenging aangeboden toen hij langdurig geblesseerd was en hebben Lammers en zaakwaarnemer daarna de boel eindeloos gerekt om nu met Atalanta op de proppen te komen. Dat is niet netjes van ze en helaas passend bij voetbal in 2020: Ieder voor zich en God voor ons allen.

Ik ben het wel met Stofzuiger eens: Hoe moet ik nog sympathie voor die jongens opbrengen ?
Nouja eigenlijk vind ik de meeste best netjes gaan. Neem bijvoorbeeld Zoet. Jarenlang zijn best gedaan voor PSV. Nu komt hij op het tweede plan en spreekt met PSV af dat hij voor een goede prijs mag vertrekken. Ik vind dat Zoet zich relatief netjes heeft gedragen.

Ook bijvoorbeeld een Luuk de Jong was erg open over zijn wens nog 1 keer te vlammen in het buitenland en heeft zich keurig naar zijn werkgever gedragen. Maura schijnt ook al een aanbieding te hebben afgewezen terwijl het echt de vraag is of die jongen veel minuten gaat maken. Om eerlijk te zijn heb ik maar bij weinig spelers nare gevoelens over hun transfers. Ten slotte is PSV gewoon geen europese top en ook geen super rijke club. Dus begrijpelijk dat spelers uiteindelijk of hoger op willen spelen of een dik salaris willen krijgen. Uitzonderingen zijn natuurlijk Bakkali en Labyad die vrij naar vertrokken. Ook Lammers lijkt er zo eentje te worden. Waarbij je het toch echt niet verwachtte van die jongen. Had dan ballen gehad tijdens je blessure om te zeggen dat je nog niet bij wilde tekenen.
 
Ik ben even de keuken in gegaan...
good-riddance.jpg
 
In plaats van gezellig op de video te gaan had ome Frank beter even op hem in kunnen praten.

Pas 23 en dan al de rest van je leven als rat te boek moeten staan. Niet fijn.
 
Wie....?


Ik heb dat dus helemaal niet bij Lammers. Ik kan me echt niet één bijzondere actie herinneren. Hij komt op mij over als een misdienaar die per ongeluk de kleedkamer is binnengelopen.

Voor mij is het vooral dat hij wel de potentie en het talent leek te hebben, maar dat hij vervolgens nooit echt verdere groeit heeft laten zien. Deed het aardig bij Heerenveen, maar ook niet meer dan dat. Dus of het er dan ooit uit komt...
 
Voor mij is het vooral dat hij wel de potentie en het talent leek te hebben, maar dat hij vervolgens nooit echt verdere groeit heeft laten zien. Deed het aardig bij Heerenveen, maar ook niet meer dan dat. Dus of het er dan ooit uit komt...
Ik denk het niet...
Wat mij betreft gaat 'ie meteen op het vliegtuig voor 12 miljoen. Mocht hij niet verkocht worden dan mag hij zijn contract uitdienen bij JPSV.
Ik heb vrede met beide opties, ik hoef 'm niet in het eerste te zien. Dat vond ik voorheen op basis van zijn kwaliteiten ook al, maar nu zit er ook een walging bij. Dikke doei!
 
Ik ben even de keuken in gegaan...
good-riddance.jpg
Ik heb niet alle nieuwsberichten gelezen hoor maar ik zie dat veel mensen het als een naaistreek ervaren dat hij op weg is naar Atalanta.
Waar wringt de schoen, is het omdat hij hier heeft mogen herstellen van een zware blessure, niet bijtekent en vlak voor aanvang van de Eredivisie misschien bij Atalanta gaat voetballen?
Ik vind het geen schoonheidsprijs waard maar als hij bij een andere club voor zijn kansen wil gaan dan staat het hem vrij en lijkt het vooral een fout van JdJ.
Het is al zo vaak gebeurd dat spelers met een 1 jarig contract de club verlieten voor een mager bedrag, waarom laat je het dan nog tot die teleurstelling komen? Of Lammers moet echt een hele starre houding hebben aangenomen en voet bij stuk hebben gehouden.

Als dit gerucht waar is snap ik ook echt niets van Lammers keuze. Hij is een goed talent, dat liet hij al zien bij Jong PSV, hij ontwikkeld zich bij Heerenveen met goals en vorig seizoen kwam hij terug van een hele zware blessure en speelde hij maar een paar potjes.
PSV speelt nu met twee spitsen, er is geen Luuk de Jong, Locadia of Malen voor hem in de pikorde als enige spits, dus de kans is groot dat Lammers zich eindelijk kan gaan bewijzen. Waarom wil je dan in hemels naam de belangrijke PSV stap overslaan en inruilen voor een onzekere positie bij een club die 2x achter elkaar 3e is geworden in de Serie A? Is het het geld?
 
Ik denk het niet...
Wat mij betreft gaat 'ie meteen op het vliegtuig voor 12 miljoen. Mocht hij niet verkocht worden dan mag hij zijn contract uitdienen bij JPSV.
Ik heb vrede met beide opties, ik hoef 'm niet in het eerste te zien. Dat vond ik voorheen op basis van zijn kwaliteiten ook al, maar nu zit er ook een walging bij. Dikke doei!

:unsure: Waarom met het vliegtuig? :confused: Te voet of desnoods per fiets. :mad:
 
Hij is 23. Ben je dan nog steeds een talent? In Nederland moet je dan zo ongeveer het elftal al kunnen dragen.
 
Hij is 23. Ben je dan nog steeds een talent? In Nederland moet je dan zo ongeveer het elftal al kunnen dragen.
Laat ik het zo stellen, hij is nog steeds een speler met potentie.
Ik denk dat hij met het vertrouwen dit seizoen had kunnen uitgroeien tot een spits die er in de Eredivisie genoeg in schiet. De kans om te groeien bij Atalanta is een stuk kleiner
 
Laat ik het zo stellen, hij is nog steeds een speler met potentie.
Mwoah, dat zie ik dus niet. Ik heb het ook nooit gezien in zijn spel. Misschien begrijp ik dat type spits gewoon niet, dat kan natuurlijk ook, maar ik zie echt niets wat ik niet kan zou kunnen zien bij elke willekeurige spits in de subtop. Ik moet steeds denken aan Marcus Berg, wanneer ik Sam Lammers zie. Prima voor Groningen, maar bij PSV echt niet goed genoeg.
 
Zou het erg zonde vinden voor PSV. Ik ben in elk geval altijd gecharmeerd geweest van Lammers en vind hem nogal underrated. Ondanks zijn lengte een prachtige techniek, motoriek/wendbaarheid en snelheid. Bij Heerenveen liet hij ook nog eens zien over een uitstekend overzicht te beschikken Dat is best bijzonder. Tel daarbij op zijn tweebenigheid en je hebt in potentie een unieke spits. Kan alleen niet inschatten wat voor mentaliteit hij heeft, aangezien er toch een reden moet zijn waarom je - ondanks al die bijzondere kwaliteiten voor een spits - op je 23ste nog steeds niet onomstreden bent. Maar goed, wellicht is dat ook een ongelukkige samenloop van omstandigheden geweest (concurrentie/blessures).

Ik zie in NL (of zelfs Oranje!) in elk geval geen andere spits rondlopen die zo compleet is, dus ik hoop dat het er de komende jaren nog echt uit gaat komen bij hem.

Het enige positieve hieraan is waarschijnlijk dat we met z’n allen weer even stil kunnen staan bij het feit dat ook de zogenaamde brave Hendrikjes zoals Lammers niet vies zijn van dit soort praktijken wanneer het ze uitkomt. Vaak doet men alsof dit uitsluitend gebeurt bij “bepaalde types” (lees: Marokkanen/Surinamers). Ook in dit geval - mocht het daadwerkelijk zo ver komen - weet ik zeker dat de reacties niet zo heftig en buitenproportioneel zullen zijn als destijds bij een Labyad, Bakkali en Kluivertje.
 
Als ik het goed begrijp heeft PSV hem contractverlenging aangeboden toen hij langdurig geblesseerd was en hebben Lammers en zaakwaarnemer daarna de boel eindeloos gerekt om nu met Atalanta op de proppen te komen. Dat is niet netjes van ze en helaas passend bij voetbal in 2020: Ieder voor zich en God voor ons allen.

Ik ben het wel met Stofzuiger eens: Hoe moet ik nog sympathie voor die jongens opbrengen ?
Waarom zijn er altijd zoveel spelers die “PSV aan het lijntje houden”? Het overkomt ons wel veel te vaak... Brands heeft de trend neergezet dat je met aaien en paaien ver komt in de onderhandelingen. Dat is deels wel zo en dat moet je ook blijven doen in sommige gevallen. Maar who the f...is Sam Lammers om zo ook met hem om te gaan? Tijdens zijn blessure hem een contract aanbieden en dan maar wachten tot hij herstelt en in de voorbereiding ook nog doodleuk mee doet zonder dat ie heeft bijgetekend? Wat een amateurisme en naïeviteit...
 
Zou het erg zonde vinden voor PSV. Ik ben in elk geval altijd gecharmeerd geweest van Lammers en vind hem nogal underrated. Ondanks zijn lengte een prachtige techniek, motoriek/wendbaarheid en snelheid. Bij Heerenveen liet hij ook nog eens zien over een uitstekend overzicht te beschikken Dat is best bijzonder. Tel daarbij op zijn tweebenigheid en je hebt in potentie een unieke spits. Kan alleen niet inschatten wat voor mentaliteit hij heeft, aangezien er toch een reden moet zijn waarom je - ondanks al die bijzondere kwaliteiten voor een spits - op je 23ste nog steeds niet onomstreden bent. Maar goed, wellicht is dat ook een ongelukkige samenloop van omstandigheden geweest (concurrentie/blessures).

Ik zie in NL (of zelfs Oranje!) in elk geval geen andere spits rondlopen die zo compleet is, dus ik hoop dat het er de komende jaren nog echt uit gaat komen bij hem.

Het enige positieve hieraan is waarschijnlijk dat we met z’n allen weer even stil kunnen staan bij het feit dat ook de zogenaamde brave Hendrikjes zoals Lammers niet vies zijn van dit soort praktijken wanneer het ze uitkomt. Vaak doet men alsof dit uitsluitend gebeurt bij “bepaalde types” (lees: Marokkanen/Surinamers). Ook in dit geval - mocht het daadwerkelijk zo ver komen - weet ik zeker dat de reacties niet zo heftig en buitenproportioneel zullen zijn als destijds bij een Labyad, Bakkali en Kluivertje.

Hij werd natuurlijk in eerste instantie verhuurd omdat hij Luuk de Jong voor zich had die onomstreden was en hij aan spelen toe moest gaan komen. Vervolgens had hij vorig seizoen te maken met Malen als geduchte concurrent, maar sowieso al gewoon een heel seizoen moeten spelen. En toen kwam meteen die blessure.
 
Terug
Bovenaan Onderaan