Rusland

Als mensen posts niet lezen en gewoon over iets anders beginnen dan zou ik sowieso niet reageren. Qatar heeft geen zak met de sancties te maken. Echt nul

Ik denk dat de reactie voortkomt uit je melding dat je blij bent dat we niet meer afhankelijk van Russisch gas zijn, Teamspirit is niet blij dat we nu afhankelijk zijn van Qatar. Dat is de link tussen de posts.

Ik sta er vooral (nog steeds) van te kijken hoe snel een gesprek kan ontsporen hier. :ROFL:

Pff, ok, nog steeds ff wachten met vingerwijzen als ik dit zo lees.

Niet voor niets dat ze in Den Haag ook terughoudend zijn in het reageren en eerst eea onderzoeken af wil wachten. Rusland zet al tijden vol in op desinformatie

Om Lenin en Stalin maar aan te halen: "doveryay, no proveryay" ofwel Trust but verify

Niet voor niets dat ze in Den Haag ook terughoudend zijn in het reageren en eerst eea onderzoeken af wil wachten. Rusland zet al tijden vol in op desinformatie

Om Lenin en Stalin maar aan te halen: "doveryay, no proveryay" ofwel Trust but verify
In Den Haag heeft de eerste partij al kamervragen ingediend of we niet moeten stoppen met steun aan de Oekraïne, dat terughoudende is daar niet overal aanwezig.

In Den Haag heeft de eerste partij al kamervragen ingediend of we niet moeten stoppen met steun aan de Oekraïne, dat terughoudende is daar niet overal aanwezig.
Kwam vooral uit de bekende hoek die 'twijfels'

Reactie op die Kamervragen was dat ze de onderzoeken af wilde wachten

Kan jij überhaupt grafieken lezen?

De aanslag heeft slechts een korte hickup in een dalende trend gegeven, stellen dat de we ons door aanslag blauw hebben betaald is gewoon gelul. Kan je een zijpaadje oplopen over of het helemaal niet heeft gedaan maar je oorspronkelijke stellingname slaat gewoon nergens op.
Even zonder hier echt de diepte in te gaan omdat ik niet in deze materie zit is deze conclusie instinctief wat te makkelijk. Een grafiek over een jaar met een product wat zeer seizoens afhankelijk is zegt niet alles lijkt me? Het zou me niet verbazen dat de prijs elk jaar rond de wintermaanden stijgt en wellicht in de periode na de piek sterker zakt.

Is wel een artikel van ruim een jaar oud.
Mijn Duits is wat roestig, maar is mogelijk dat de in dit artikel genoemde informatie inmiddels is achterhaald.

Even zonder hier echt de diepte in te gaan omdat ik niet in deze materie zit is deze conclusie instinctief wat te makkelijk. Een grafiek over een jaar met een product wat zeer seizoens afhankelijk is zegt niet alles lijkt me? Het zou me niet verbazen dat de prijs elk jaar rond de wintermaanden stijgt en wellicht in de periode na de piek sterker zakt.
Maar obv de grafiek kan je wel stellen dat de aanslag nagenoeg geen effect had op de prijs. En al helemaal niet voor de prijspiek zorgde zoals gesteld werd.

Is wel een artikel van ruim een jaar oud.
Mijn Duits is wat roestig, maar is mogelijk dat de in dit artikel genoemde informatie inmiddels is achterhaald.
Kan zijn, verdachte was toen een Oekraïner, is nog steeds een Oekraïner. Is een arrestatiebevel voor uitgegaan. Vooralsnog weten we de volgende zaken, obv berichtgeving. Oorspronkelijke idee werd ondersteund door Zelensky. Operatie is stopgezet maar op eigen houtje doorgegaan. Welke motieven daar aan ten grondslag liggen weten we niet, verhaal wat ik post geeft vooral aan dat motieven divers kunnen zijn en het wel doorzetten uit een andere hoek kan komen.

Maar obv de grafiek kan je wel stellen dat de aanslag nagenoeg geen effect had op de prijs. En al helemaal niet voor de prijspiek zorgde zoals gesteld werd.
Ik denk dus niet dat je dit kan stellen. Je ziet n.a.v. de aanslag een piek aan het einde van wat waarschijnlijk een koudere periode is geweest. Waar je misschien dus een sterke daling van de prijs kunt verwachten omdat er minder vraag zal zijn. Die daling is er niet, na de piek zie je zelfs dat deze hoger uitkomt dan voor de aanslag wat misschien een van de duurdere maanden is. Dat de echte klap pas komt wanneer er druk komt op de vraag/ aanbod is best mogelijk zonder achtergrond informatie of meerdere jarige grafiek.

Zoals ik in het eerdere bericht al zei; ik heb me hierin niet verdiept dus bovenstaande aannames zijn wellicht verkeerd maar niet onlogisch denk ik. Zonder verdere context is de grafiek voor mij niet een bewijs. En dus ook geen reden/ niet nodig om aan iemand te vragen of hij geen grafiek kan lezen.

Ik denk dus niet dat je dit kan stellen. Je ziet n.a.v. de aanslag een piek aan het einde van wat waarschijnlijk een koudere periode is geweest. Waar je misschien dus een sterke daling van de prijs kunt verwachten omdat er minder vraag zal zijn. Die daling is er niet, na de piek zie je zelfs dat deze hoger uitkomt dan voor de aanslag wat misschien een van de duurdere maanden is. Dat de echte klap pas komt wanneer er druk komt op de vraag/ aanbod is best mogelijk zonder achtergrond informatie of meerdere jarige grafiek.

Zoals ik in het eerdere bericht al zei; ik heb me hierin niet verdiept dus bovenstaande aannames zijn wellicht verkeerd maar niet onlogisch denk ik. Zonder verdere context is de grafiek voor mij niet een bewijs. En dus ook geen reden/ niet nodig om aan iemand te vragen of hij geen grafiek kan lezen.
De stellingname was dat de gasprijs zo hoog was ten gevolge van de aanslag op de pijpleiding. Gezien het gegeven dat de piek in de gasprijs niet na de aanslag optreed kan die stelling gewoon de bak in. Kan je seizoensinvloed bijhalen, kan je van alles bijhalen. Maar de piek in de gasprijs was vóór de aanslag.

Zou overigens ook bijzonder zijn dat een gasleiding die nog niet in gebruik is een groot effect zou hebben op de gaslevering en daarmee de prijs.

Ondertussen trekken de Russen zich terug uit een deel van Oekraine. Ze gaan ook niet snel meer terugkomen, want ze blazen de bruggen achter zich op. Mooi. Weg met dat schorem.

Terug
Bovenaan Onderaan