Rusland

Meer jammer voor ons de prijzen stijgen (inflatie) als een idioot en de oorloghitsers zijn niet van de lucht. De wereld is er allerminst leuker en veiliger op geworden met deze agenda. En de vraag waar ons dit allemaal gaat brengen moet het antwoord nog opkomen.
Nou in ieder geval naar een maatschappij waar we zonder Russisch gas kunnen. Dat was 20 jaar niet mogelijk en ineens kan het. Hadden we dat maar eerder gedaan. Maargoed beter laat dan nooit. Dat ze lekker economisch nog verder in de shit zakken daar.

Nou in ieder geval naar een maatschappij waar we zonder Russisch gas kunnen. Dat was 20 jaar niet mogelijk en ineens kan het. Hadden we dat maar eerder gedaan. Maargoed beter laat dan nooit. Dat ze lekker economisch nog verder in de shit zakken daar.

Want gas uit Qatar is wel prima. Daar waar moord en brand geschreeuwd werd ivm de volgens het westen dode arbeiders van het wk, was dat bij het gas afnemen ineens geen probleem meer.

Dit artikel bevestigt mijn punt.

Dit staat erin namelijk:

Gezamenlijk oefenden de VS en Rusland grote diplomatieke druk uit op Oekraïne, Belarus en Kazachstan. In december 1994 kregen zij met het Boedapest-memorandum veiligheidsgaranties van Rusland, het Verenigd Koninkrijk en de VS in ruil voor het overdragen van de kernwapens op hun grondgebied aan Rusland.

Kortom, Rusland kreeg de kernwapens, en Oekraïne zou veiligheid worden gegarandeerd. En nu schendt Rusland die afspraak met Oekraïne door een oorlog te beginnen.

Laatst bewerkt:
Want gas uit Qatar is wel prima. Daar waar moord en brand geschreeuwd werd ivm de volgens het westen dode arbeiders van het wk, was dat bij het gas afnemen ineens geen probleem meer.
Nope, daarom is het idee om minder van gas (en overig fossiel) afhankelijk te zijn niet alleen winst vanuit milieuoogpunt.

Daarom hebben we een contract voor 27 jaar afgesloten met qatar…
Met we bedoel je dan wel Shell NL.

Zie een max. staan, geen minimale afnamehoeveelheid. Mocht die er wel zijn dan neemt Shell hier een risico.

En ja, eens dat dit net zo dubieus is.

Is er nog wel 'eerlijk' gas over op de wereld? Daar waar het geen aardbevingen veroorzaakt in een provincie waar ze sowieso wel een muur omheen mogen zetten

Je weet dat Qatar een ander land is dan Rusland toch?

Er zal vast ook een minimumafname zijn. En we zullen het gas ook gewoon nodig hebben.

Ja precies en dat maakt het zo lastig.
Kortom, zsm (wat dat dan ook moge zijn) minder afhankelijk worden. Het gegeven dat we dit jaar wederom méér dagen hebben waarbij alle energie vanuit zon/wind/etc. geleverd worden geeft aan dat we nog steeds stappen zetten.

Wtf heeft Qatar met Rusland te maken? Ik heb het over sancties tegenover Rusland en jij begint over Qatar. Dat is pas vermoeiend, mensen die posts niet lezen. Wat heeft het een in godsnaam met het andere te maken, voordat je hier een act gaat opvoeren alsof ik een kleuter ben. Wtf
Jijbakken is pas vermoeiend.. Jullie worden het niet eens. Vandaag niet, morgen niet, nooit niet

Jijbakken is pas vermoeiend.. Jullie worden het niet eens. Vandaag niet, morgen niet, nooit niet
Als mensen posts niet lezen en gewoon over iets anders beginnen dan zou ik sowieso niet reageren. Qatar heeft geen zak met de sancties te maken. Echt nul

Met we bedoel je dan wel Shell NL.

Zie een max. staan, geen minimale afnamehoeveelheid. Mocht die er wel zijn dan neemt Shell hier een risico.

En ja, eens dat dit net zo dubieus is.

Net zo dubieus?

Een land dat een ander land binnenvalt, en met de gasinkomsten de oorlog financiert.
Dat is toch anders dan Qatar?
Ook een dubieus land, maar toch op n andere manier.
Ik zou zeggen dat Rusland financieren een stuk erger is.

Net zo dubieus?

Een land dat een ander land binnenvalt, en met de gasinkomsten de oorlog financiert.
Dit dus

Net zo dubieus?

Anders dubieus,.

Zsm minderen met gas en olie is t beste.

Terug
Bovenaan Onderaan