Rusland

De wereld wordt met de dag lelijker en gevaarlijker. De oorlog gaat steeds verder in de escalatie ik lees berichten dat Oekraïne iets met de aanslag te maken heeft. Mocht dit waar zijn dan kunnen de stoelriemen vast in Kiev. De Russen zijn dan in staat om een speciale bom te lanceren om het regime op de knieën te dwingen
Waarom zou IS dit in Moskou doen ik zie geen enkele logica en ben bevreesd. Tijd voor een leider die de vrede terug kan brengen ipv bommen en granaten.
Tja, zelfs al zouden het de Oekraïners zijn. Die kun je het niet echt kwalijk nemen, als je ziet wat Rusland daar uitvreet.
 
Tja, zelfs al zouden het de Oekraïners zijn. Die kun je het niet echt kwalijk nemen, als je ziet wat Rusland daar uitvreet.
Inderdaad. Die zeg 60 doden en dat ene gebouw zijn niet eens een afronding van de doden en schade die Rusland op hun geweten heeft.
 
Twitter is nu wel extra vermakelijk, ISIS = IEDEREEN NU, Obama, Mossad, Duitsland, Pepsi, KIA, een van jullie hier vast en zeker ook :sneeze:
 
De wereld wordt met de dag lelijker en gevaarlijker. De oorlog gaat steeds verder in de escalatie ik lees berichten dat Oekraïne iets met de aanslag te maken heeft. Mocht dit waar zijn dan kunnen de stoelriemen vast in Kiev. De Russen zijn dan in staat om een speciale bom te lanceren om het regime op de knieën te dwingen
Waarom zou IS dit in Moskou doen ik zie geen enkele logica en ben bevreesd. Tijd voor een leider die de vrede terug kan brengen ipv bommen en granaten.

Oh wisten ze ook de locatie en tijdstip en wie. Bullshit verhaal over waarschuwingen alle medeleven is nu gericht om Rusland te kalmeren en hopen op de escalatie.

Dus dat is een bullshit verhaal.
Maar als jij leest over dat Kiev erbij betrokken is, dan vind je dat wel heel aannemelijk?
 
De wereld wordt met de dag lelijker en gevaarlijker. De oorlog gaat steeds verder in de escalatie ik lees berichten dat Oekraïne iets met de aanslag te maken heeft. Mocht dit waar zijn dan kunnen de stoelriemen vast in Kiev. De Russen zijn dan in staat om een speciale bom te lanceren om het regime op de knieën te dwingen
Waarom zou IS dit in Moskou doen ik zie geen enkele logica en ben bevreesd. Tijd voor een leider die de vrede terug kan brengen ipv bommen en granaten.
Er is geen enkele reden om te veronderstellen dat Oekraïne hierachter zit. Behalve dat dit een laffe terreurdaad is gericht tegen burgers en geen enkel militaire doel dient, heeft Oekraïne hier niets bij te winnen. Sterker nog, het is juist in het nadeel van dat land om Poetin een aanleiding te geven om een totale mobilisatie af te kondigen. Het tekort aan mankracht in het Russische leger is al twee jaar een belangrijke factor in het verloop van de oorlog en een totale Russische mobilisatie zou een groot verschil kunnen maken. Het ligt voor de hand dat Russische propaganda met de beschuldigende vinger naar Kiev gaat wijzen, ook als dat onterecht is.

De aanslag is opgeëist door IS-K en dat zou niet onlogisch zijn. Van die organisatie gaat de laatste jaren een steeds grotere dreiging uit en ook Rusland staat op de lijst met vijanden vanwege Russische banden met de Taliban, de aartsvijand van IS-K. Ook zitten er tussen de leden veteranen van de burgeroorlog in Syrië afkomstig uit Centraal Azië - net als de vermeende terroristen gisteren - en die zijn de Russische steun voor Assad en de genadeloze bombardementen niet vergeten. In 2022 werd IS-K al gelinkt aan een bomaanslag op de Russische ambassade in Kaboel. En eerder deze maand werd er door de Russische geheime dienst nog een terreuraanslag van deze groep op een synagoge in Moskou voorkomen.
 
Laatst bewerkt:
Dus dat is een bullshit verhaal.
Maar als jij leest over dat Kiev erbij betrokken is, dan vind je dat wel heel aannemelijk?
Afwachten en onderzoek doen. Onderbuik zegt mij dat IS en andere terreur groepen minder met Rusland af te rekenen hebben dan met het Westen daarom een onderbuik gevoel dat Kiev niet vrij uit gaat, herinner me ook nog de aanlag op Nord stream waar direct alle westerse vingers naar Moskou wezen en ze heel hoog op het paard gingen zitten. Na journalistiek onderzoek bewijs dat KIev hier achterzit en er is niets meer over van de stoere praat uit het westen.
 
Afwachten en onderzoek doen. Onderbuik zegt mij dat IS en andere terreur groepen minder met Rusland af te rekenen hebben dan met het Westen daarom een onderbuik gevoel dat Kiev niet vrij uit gaat, herinner me ook nog de aanlag op Nord stream waar direct alle westerse vingers naar Moskou wezen en ze heel hoog op het paard gingen zitten. Na journalistiek onderzoek bewijs dat KIev hier achterzit en er is niets meer over van de stoere praat uit het westen.

Ze kunnen het niet bewijzen met de Nord Stream.
Of de waarheid wordt gesproken zullen we waarschijnlijk nooit weten.
En ook al was Kiev daarbij betrokken, dat zegt 0,0 over betrokkenheid bij aanslag Moskou.

Volledig afgaan op onderbuikgevoel is in ieder geval het slechtste wat we kunnen doen.

IS heeft t opgeëist. Dan is t vrij zeker dat het IS was.
Der Zorn Gottes heeft hierboven al heel duidelijk uitgelegd wat mogelijke motivaties van IS geweest zouden kunnen zijn.

Er is vooralsnog geen enkele reden om aan te nemen dat Kiev hier achter zit.
 
Afwachten en onderzoek doen. Onderbuik zegt mij dat IS en andere terreur groepen minder met Rusland af te rekenen hebben dan met het Westen daarom een onderbuik gevoel dat Kiev niet vrij uit gaat, herinner me ook nog de aanlag op Nord stream waar direct alle westerse vingers naar Moskou wezen en ze heel hoog op het paard gingen zitten. Na journalistiek onderzoek bewijs dat KIev hier achterzit en er is niets meer over van de stoere praat uit het westen.
Tja, daar is de welbekende onderbuik weer, nog meer dingen die je onderbuik zegt? Iets over de vorm van de aarde of maanlandingen?
 
Terug
Bovenaan Onderaan