Rusland

Burgers moedwillig vermoorden is altijd fout. Of het nu israel is of oekraine…
Dat is waar. Maar beide situaties zijn wel anders. Bij het Oekraïne conflict is de schuldige eenduidig aan te duiden. Dat is in Israël natuurlijk erg lastig.
Afwachten en onderzoek doen. Onderbuik zegt mij dat IS en andere terreur groepen minder met Rusland af te rekenen hebben dan met het Westen daarom een onderbuik gevoel dat Kiev niet vrij uit gaat, herinner me ook nog de aanlag op Nord stream waar direct alle westerse vingers naar Moskou wezen en ze heel hoog op het paard gingen zitten. Na journalistiek onderzoek bewijs dat KIev hier achterzit en er is niets meer over van de stoere praat uit het westen.
Onderbuikgevoel. Altijd het beste argument.
 
Ze kunnen het niet bewijzen met de Nord Stream.
Of de waarheid wordt gesproken zullen we waarschijnlijk nooit weten.
En ook al was Kiev daarbij betrokken, dat zegt 0,0 over betrokkenheid bij aanslag Moskou.

Volledig afgaan op onderbuikgevoel is in ieder geval het slechtste wat we kunnen doen.

IS heeft t opgeëist. Dan is t vrij zeker dat het IS was.
Der Zorn Gottes heeft hierboven al heel duidelijk uitgelegd wat mogelijke motivaties van IS geweest zouden kunnen zijn.

Er is vooralsnog geen enkele reden om aan te nemen dat Kiev hier achter zit.
Je hebt het Duitse onderzoek en docu gemist zeker mbt Nord Stream. Past alleen niet in het straatje en dan is de doofpot het middel.
 
Prima afwachten en onderzoek doen niet gelezen zeker. Ik vind het zeer knap dat de meeste weten hoe het zit na nog geen 24 uur, bravo.
Hahaha, wie trekt hier nu conclusies, jij toch zeker. Maar ik taai m af, dit truckje heb je eerder gedaan, ga je gillen dat je iets anders beweerde ipv kloten te hebben en als een vent op te staan voor hetgeen je gezegd hebt. Houdoe onderbuikje.
 
Aldus het onderbuikje 🤔

die doofpot werkt ook echt goed, niemand die ook maar ooit iets heeft gezegd over eventuele betrokkenheid van de Oekraïne.

Er wordt ook gespeculeerd over de betrokkenheid van een pro-Oekraïense groep bij de explosie van Nord Stream. Daar werd over bericht door de Nederlandse openbare omroep NOS, de Duitse Die Zeit en ARD en de Amerikaanse krant The Washington Post.

Kortom, feitenvrij verdachtmakingen rondstrooien terwijl je die met enkele klikken al kan debunken. Maar misschien had ie iets anders gehoord bij 'noch nie dagewesene Neuigkeiten'
 
Ik vond het wel apart dat ISIS juist Moskou aanvalt.
Ik dacht dat ISIS de Amerikaanse capitalisten als vijand nummer 1 zag.

Dan zou je toch Rusland als een potentiele cashcow zien?
The enemy of my enemy is my friend...
"Hee Putin, roggel jij even wapens en geld voor ons, dan houden wij de Amerikanen wel bezig. Kun jij weer lekker verder gaan met kinderen ontvoeren en pizza restaurants platgooien."

Sneu voor de slachtoffers natuurlijk, maar als ik heel eerlijk ben, op dit moment liever daar dan anywhere else...
 
Ik vond het wel apart dat ISIS juist Moskou aanvalt.
Ik dacht dat ISIS de Amerikaanse capitalisten als vijand nummer 1 zag.

Dan zou je toch Rusland als een potentiele cashcow zien?
The enemy of my enemy is my friend...
"Hee Putin, roggel jij even wapens en geld voor ons, dan houden wij de Amerikanen wel bezig. Kun jij weer lekker verder gaan met kinderen ontvoeren en pizza restaurants platgooien."

Sneu voor de slachtoffers natuurlijk, maar als ik heel eerlijk ben, op dit moment liever daar dan anywhere else...
Vijand nummer 1 heeft je vader vermoord, je zusje verminkt, je dorp vernietigd etc en valt gemakkelijk in een ander hokje te schuiven als “hele volk is niks waard/vijandig naar ons”.

Rusland heeft bepaald geen schoon geweten (zelf) en heeft evengoed vaak de tegenstanders van een IS-kalifaat bewapend, gesteund, gestuurd en geholpen. Dus dat er delen van de wereld zijn waar haat naar “de Russen” en radicale islamitische invloeden samen komen is niet zo opmerkelijk.

Overigens, een “maar” hoort niet in de zin waarin je een terreurdaad beschrijft. Niet hier, niet op 7okt, niet op 11-sept, etc. Voeg een punt toe en maak er n nieuwe zin van als je redenen voor empathie voor de daders wil delen, of je eigen frustraties richting land/beleid/geloof/seksuele voorkeur/… van de slachtoffers kwijt moet.

Niet specifiek aan jou overigens. Viel me nu meerdere keren op, zelfs in Posts waar ik enkel goede bedoelingen achter veronderstel.
 
IS heeft beelden vrijgegeven van de aanslag, t gegeven dat ze die hebben lijkt wel enige betrokkenheid aan te geven.
 
Ik vond het wel apart dat ISIS juist Moskou aanvalt.
Ik dacht dat ISIS de Amerikaanse capitalisten als vijand nummer 1 zag.

Dan zou je toch Rusland als een potentiele cashcow zien?
The enemy of my enemy is my friend...
"Hee Putin, roggel jij even wapens en geld voor ons, dan houden wij de Amerikanen wel bezig. Kun jij weer lekker verder gaan met kinderen ontvoeren en pizza restaurants platgooien."

Sneu voor de slachtoffers natuurlijk, maar als ik heel eerlijk ben, op dit moment liever daar dan anywhere else...
ISIS pleegt overal aanslagen, nog meer in Afghanistan en Pakistan etc. Dus Rusland is evengoed een target.
Laat dat kinderen ontvoeren trouwens ook maar aan onze overheid over hoor. Schijnen wij ook heel goed in te zijn. 😉
 
Ik vond het wel apart dat ISIS juist Moskou aanvalt.
Ik dacht dat ISIS de Amerikaanse capitalisten als vijand nummer 1 zag.

Dan zou je toch Rusland als een potentiele cashcow zien?
The enemy of my enemy is my friend...
"Hee Putin, roggel jij even wapens en geld voor ons, dan houden wij de Amerikanen wel bezig. Kun jij weer lekker verder gaan met kinderen ontvoeren en pizza restaurants platgooien."

Sneu voor de slachtoffers natuurlijk, maar als ik heel eerlijk ben, op dit moment liever daar dan anywhere else...

Rusland voert al jaren een smerige oorlog in het Midden-Oosten en de Kaukasus (Tsjetjenië), en hebben daar ook onder extreem islamitische groepen veel vijanden gemaakt. Het is ook niet de eerste aanslag van extremisten in Moskou of Rusland, denk aan de gijzeling in het Doebrovkatheater en de school in Beslan.
Het is werkelijk onzinnig om te denken dat Oekraïne iets met deze aanslag te maken zou hebben. Het dient geen enkel militair doel, in tegendeel: Poetin zal het aangrijpen om grootscheepse mobilisatie af te dwingen.
Het zou eventueel een false flag operatie kunnen zijn, maar vind ik ook zeer onwaarschijnlijk.
Ik denk dat we zien hoe Russische veiligheidsdiensten simpelweg falen, gepreoccupeerd door de oorlog met Oekraïne, en hoe oude vijanden op de Kaukasus profiteren van de wanorde in de Russische staat.
 
Laatst bewerkt:
Ik denk dat we zien hoe Russische veiligheidsdiensten simpelweg falen,

Er word altijd te snel en te makkelijk naar de veiligheidsdiensten gekeken, of ze nou van Rusland, Israel of welk land dan ook waar iets gebeurt. Zij volgen en tappen vast 100den mensen op dit moment, waar ze dus dingen kunnen voorkomen. Maar als wij met z'n 5en hier stiekem onderling iets afspreken, beetje IS er bij betrekken voor hulp en dan uit hun naam iets doen dan heeft niemand iets gezien of gehoord van ons, maar men kijkt en roept meteen veiligheidsdiensten falen, blijft te makkelijk dat :unsure:
 
Rusland voert al jaren een smerige oorlog in het Midden-Oosten en de Kaukasus (Tsjetjenië), en hebben daar ook onder extreem islamitische groepen veel vijanden gemaakt. Het is ook niet de eerste aanslag van extremisten in Moskou of Rusland, denk aan de gijzeling in het Doebrovkatheater en de school in Beslan.
Het is werkelijk onzinnig om te denken dat Oekraïne iets met deze aanslag te maken zou hebben. Het dient geen enkel militair doel, in tegendeel: Poetin zal het aangrijpen om grootscheepse mobilisatie af te dwingen.
Het zou eventueel een red flag operatie kunnen zijn, maar vind ik ook zeer onwaarschijnlijk.
Ik denk dat we zien hoe Russische veiligheidsdiensten simpelweg falen, gepreoccupeerd door de oorlog met Oekraïne, en hoe oude vijanden op de Kaukasus profiteren van de wanorde in de Russische staat.
Ook gewoon in legerkleding bewapend langs de beveiliging komen in de concerthal. Het is niet zo dat de terroristen niet opvielen ofzo..
 
Er word altijd te snel en te makkelijk naar de veiligheidsdiensten gekeken, of ze nou van Rusland, Israel of welk land dan ook waar iets gebeurt. Zij volgen en tappen vast 100den mensen op dit moment, waar ze dus dingen kunnen voorkomen. Maar als wij met z'n 5en hier stiekem onderling iets afspreken, beetje IS er bij betrekken voor hulp en dan uit hun naam iets doen dan heeft niemand iets gezien of gehoord van ons, maar men kijkt en roept meteen veiligheidsdiensten falen, blijft te makkelijk dat :unsure:
De Amerikaanse veiligheidsdiensten waarschuwden dat er een terroristische aanslag in Moskou dreigde. Poetin deed het af als gestook. Er zijn signalen genegeerd. Dus dan kun je wel van falen spreken. Rusland is een uiterst fragiel land geworden.
 
Putin is aan de winnende hand, dus die maakt zich geen zorgen om een tegenslag meer of minder..
Wat ik zo bijzonder vind is dat de clusterbommen weer actief zijn, dat men ze levert aan UE etc, het verboden goed is nu weer legaal verklaard, en zeer effectief als ik het op X zie. Tot het in foute handen komt of in steden gebruikt word met normale burgers
 
Putin is aan de winnende hand, dus die maakt zich geen zorgen om een tegenslag meer of minder..
Wat ik zo bijzonder vind is dat de clusterbommen weer actief zijn, dat men ze levert aan UE etc, het verboden goed is nu weer legaal verklaard, en zeer effectief als ik het op X zie. Tot het in foute handen komt of in steden gebruikt word met normale burgers
Bij mij in de straat zijn net 6 burgers gesneuveld.















Het meisje van thuisbezorgd.nl was van haar fiets gevallen 😂
 
Terug
Bovenaan Onderaan