Rode Ster Belgrado - PSV | Dinsdag 21 januari | Eindstand 2-3

Ik vind het wel des PSV's om van Rode Ster te verliezen; dat ze afgebluft worden op inzet/felheid en dat ze bang worden/onder de indruk zijn van de ambiance in dat stadion.
Er zit toch dusdanig veel ervaring in de selectie dat je mag verwachten dat bang zijn voor een lastige uitwedstrijd er ondertussen wel uit is. Het is niet zo dat dit elftal nog geen lastige Europese uitwedstrijden heeft gespeeld natuurlijk

Er zit toch dusdanig veel ervaring in de selectie dat je mag verwachten dat bang zijn voor een lastige uitwedstrijd er ondertussen wel uit is. Het is niet zo dat dit elftal nog geen lastige Europese uitwedstrijden heeft gespeeld natuurlijk
Ja, wij mogen dat verwachten, maar ik zie dat gegeven toch telkens weer opdoemen, met name in CL uitwedstrijden. We mogen ook verwachten dat ze inmiddels wel weten dat ze te allen tijde volle bak moeten gaan en dus van meet af aan erop klappen (dus ook in ED wedstrijden en de beker), maar ze komen toch telkens weer slap voor de dag om het daarna vaak nog te herstellen, maar dat is nu al te vaak verkeerd afgelopen, zoals tegen o.a. Heerenveen, Brest, en Ajax en dus zelfs bijna tegen Excelsior.

Ja, wij mogen dat verwachten, maar ik zie dat gegeven toch telkens weer opdoemen, met name in CL uitwedstrijden. We mogen ook verwachten dat ze inmiddels wel weten dat ze te allen tijde volle bak moeten gaan en dus van meet af aan erop klappen, maar ze komen toch telkens weer slap voor de dag om het daarna te herstellen, tenzij de tegenstander daar te goed en ervaren voor is en het dus niet lukt...
Ik denk dat dat meer een gebrek aan scherpte is dan angst eerlijk gezegd

Tegen Dortmund waren ze duidelijk onder de indruk van de ambiance.
Mij leek dat een gebrek aan scherpte. Vergelijkbaar met hier de potten tegen Ajax,Heerenveen en Az. Overigens heeft Dortmund ook wel iets meer kwaliteit. Psv moet altijd (en helemaal in de Cl) 90 minuten 100 procent scherp zijn tegen dat soort clubs. Het thuisvoordeel van de tegenstander is uiteraard ook van invloed, maar dat mag voor de focus geen excuus zijn vind ik.

Mij leek dat een gebrek aan scherpte. Vergelijkbaar met hier de potten tegen Ajax,Heerenveen en Az. Overigens heeft Dortmund ook wel iets meer kwaliteit. Psv moet altijd (en helemaal in de Cl) 90 minuten 100 procent scherp zijn tegen dat soort clubs. Het thuisvoordeel van de tegenstander is uiteraard ook van invloed, maar dat mag voor de focus geen excuus zijn vind ik.
Als je niet 100% scherp bent in dit soort wedstrijden kun je beter je voetbalschoenen aan de wilgen hangen, want dan is profvoetballer niks voor jou.

Daar geloof ik echt niet in. Tegen een Excelsior in de beker, dat kan. Maar een wedstrijd in de Champions League of een topwedstrijd in de competitie? Nah.

Zonder Tillman kan wel lastig zijn, want die heeft wel de meeste kwaliteiten (als hij in vorm is..).

Nu lekker met Schouten, Veerman en Saibari spelen. Til brengen als er iets geforceerd moet worden. Perisic gaat weer gemist worden, hopen dat Lang en Baka het op hun heupen krijgen. Mauro gewoon linksback.

Maar eerst nog ff die andere pot spelen morgen.

Het PSV van nu is mentaal niet sterk, gedisciplineerd en hongerig genoeg om dit soort potten - die je op basis van kwaliteit zou moeten winnen - winnend over de streep te trekken. Ik denk 3-1.

Het PSV van nu is mentaal niet sterk, gedisciplineerd en hongerig genoeg om dit soort potten - die je op basis van kwaliteit zou moeten winnen - winnend over de streep te trekken. Ik denk 3-1.
Vroege achterstand, periode van druk van PSV, 2-0 uit de counter. Een late aansluitingstreffer, maar snel daarna toch de 3-1. Zoiets. Winst acht ik zelf ook nagenoeg uitgesloten momenteel.

Terug
Bovenaan Onderaan