Dit missen we al sinds Hiddink. Cocu had gewoon de beste spelers en een spelersgroep die in balans was. Dat was ook het werk van Brands, hoe erg hij soms ook wordt verguisd.
Cocu heeft hier 5 jaar gewerkt volgens mij. 3x kampioen geworden en 1x bijna de kwartfinale CL en op penalty’s tegen Atleti uitgeschakeld. Hij heeft van al die jaren maar 2 jaar een respectabele selectie gehad. Aanvankelijk had hij alleen maar jonge gasten van 17 en 18 die net kwamen kijken. Daarom begon het allemaal goed maar zakte dat na 3 maanden volledig in elkaar. Dat waren veel begrijpelijkere inzinkingen dan wat we nu sinds 2 jaar meemaken. Cocu speelde saai voetbal maar dat vond ie zelf realistisch en dat vond ik eigenlijk ook.
Hij had zeker een plan en maakte een paar spelers tot sleutelfiguren binnen het elftal. Het was heel saai maar er waren duidelijke opdrachten te zien op het veld. Dat zie ik nu allemaal niet. Kijk anders naar het materiaal van Feyenoord: dat is toch op zijn minst vergelijkbaar met ons? Waarom wordt daar wel binnen 3 maanden herkenbaar voetbal gespeeld en weet iedereen wel wat ie moet doen en bij ons niet? Ze spelen zelfs leuk voetbal om naar te kijken. Dat is voor Feyenoord wel erg lang geleden…
Hoezo zijn ze wel allemaal topfit en zitten wij continu met de ellende van die geblesseerde spelers.
Of we nou boven aan hadden gestaan of 6e zouden staan: ik herken niets binnen dit elftal en ik zie geen duidelijke opdrachten en geen echt verzorgd voetbal althans niet structureel met her en der wat inzinking. Het is juist andersom.