Real Sociedad - PSV | Donderdag 9 december | Eindstand: 3-0

Status
Je kunt niet meer reageren.

J.B.

Grootste PSV-kenner 2022
Goed. Zondag NEC uit. Dat is tegenwoordig ook al gewoon geen formaliteit meer en NEC durft best te voetballen, dus gauw de knop om. Weer puntenverlies betekent dat we eigenlijk voor de winter alles al kwijt zijn.
Dan weten we in ieder geval zeker dat Schmidt ontslagen gaat worden...

Weltmeister

Clubicoon
Met als troostprijs een gelijkspel en doorgang in de EL wellicht...
Overigens wel grappig dat eerst de EL als een soort losercompetitie werd gezien en we nu ontzettend graag door wilden gaan. Het enige dat er nodig was, was nog een lagere competitie toevoegen. Misschien kunnen ze er nog 1 toevoegen onder de Conference League?
Die is er al: de nacompetitie. John heeft ons al ingeschreven.

-040-

Bondscoach
Met als troostprijs een gelijkspel en doorgang in de EL wellicht...
Overigens wel grappig dat eerst de EL als een soort losercompetitie werd gezien en we nu ontzettend graag door wilden gaan. Het enige dat er nodig was, was nog een lagere competitie toevoegen. Misschien kunnen ze er nog 1 toevoegen onder de Conference League?
Heeft ook wel te maken met de concentratie van het geld. “Vroeger“ zou Sociedad zo’n clubje zijn met een budget wat nog niet de helft was van PSV, nu is de transferwaarde bijna 250 miljoen hoger. Clubs als Tottenham spelen in de Conference-League… Het is slechts een kwestie van tijd voor de Champions League slechts teams heeft uit de grote landen. En de kampioenschap Noorwegen voorrondes moet speler voor de Conference-League (of is dat al het geval? :unsure: )

Weltmeister

Clubicoon
Heeft ook wel te maken met de concentratie van het geld. “Vroeger“ zou Sociedad zo’n clubje zijn met een budget wat nog niet de helft was van PSV, nu is de transferwaarde bijna 250 miljoen hoger. Clubs als Tottenham spelen in de Conference-League… Het is slechts een kwestie van tijd voor de Champions League slechts teams heeft uit de grote landen. En de kampioenschap Noorwegen voorrondes moet speler voor de Conference-League (of is dat al het geval? :unsure: )
De Primera Division is ik weet niet hoeveel rijker dan de eredivisie en we gaan nooit kunnen concurreren, maar als Spanje in financiële problemen komt, mogen landen als Nederland wel dokken. Iets te kort door de bocht, maar ik blijf het raar vinden dat landen die het financieel nog wel eens zwaar hebben competities hebben mét duurdere spelers dan de eredivisie. Ergens klopt er dan iets niet. Dus als je het echt helemaal eerlijk wilt doen voor iedereen, moet je eigenlijk het oude Europa Cup-systeem weer hanteren.

IPF

Winnaar 'Meeste voetbalkennis' 2020 & 2021
Denk dat de rapen dan wel gaar waren geweest op het forum, als hij zo begon.
Denk het niet. Ik denk dat we zo niet gewend zijn aan enige creativiteit en omzettingen dat ik al stond te juichen dat bijv Gakpo in de spits begon…. Het gaat ook niet om onze reacties maar of een plan werkt en zo niet, of er dan op tijd en op de juiste wijze ingegrepen wordt door de trainer. Deze aspecten missen wel al sinds twee seizoenen en ik hoop niet langer dan dat.

Weltmeister

Clubicoon
Denk het niet. Ik denk dat we zo niet gewend zijn aan enige creativiteit en omzettingen dat ik al stond te juichen dat bijv Gakpo in de spits begon…. Het gaat ook niet om onze reacties maar of een plan werkt en zo niet, of er dan op tijd en op de juiste wijze ingegrepen wordt door de trainer. Deze aspecten missen wel al sinds twee seizoenen en ik hoop niet langer dan dat.
Dit missen we al sinds Hiddink. Cocu had gewoon de beste spelers en een spelersgroep die in balans was. Dat was ook het werk van Brands, hoe erg hij soms ook wordt verguisd.

IPF

Dit missen we al sinds Hiddink. Cocu had gewoon de beste spelers en een spelersgroep die in balans was. Dat was ook het werk van Brands, hoe erg hij soms ook wordt verguisd.
Cocu heeft hier 5 jaar gewerkt volgens mij. 3x kampioen geworden en 1x bijna de kwartfinale CL en op penalty’s tegen Atleti uitgeschakeld. Hij heeft van al die jaren maar 2 jaar een respectabele selectie gehad. Aanvankelijk had hij alleen maar jonge gasten van 17 en 18 die net kwamen kijken. Daarom begon het allemaal goed maar zakte dat na 3 maanden volledig in elkaar. Dat waren veel begrijpelijkere inzinkingen dan wat we nu sinds 2 jaar meemaken. Cocu speelde saai voetbal maar dat vond ie zelf realistisch en dat vond ik eigenlijk ook.
Hij had zeker een plan en maakte een paar spelers tot sleutelfiguren binnen het elftal. Het was heel saai maar er waren duidelijke opdrachten te zien op het veld. Dat zie ik nu allemaal niet. Kijk anders naar het materiaal van Feyenoord: dat is toch op zijn minst vergelijkbaar met ons? Waarom wordt daar wel binnen 3 maanden herkenbaar voetbal gespeeld en weet iedereen wel wat ie moet doen en bij ons niet? Ze spelen zelfs leuk voetbal om naar te kijken. Dat is voor Feyenoord wel erg lang geleden…
Hoezo zijn ze wel allemaal topfit en zitten wij continu met de ellende van die geblesseerde spelers.
Of we nou boven aan hadden gestaan of 6e zouden staan: ik herken niets binnen dit elftal en ik zie geen duidelijke opdrachten en geen echt verzorgd voetbal althans niet structureel met her en der wat inzinking. Het is juist andersom.

Weltmeister

Clubicoon
Cocu heeft hier 5 jaar gewerkt volgens mij. 3x kampioen geworden en 1x bijna de kwartfinale CL en op penalty’s tegen Atleti uitgeschakeld. Hij heeft van al die jaren maar 2 jaar een respectabele selectie gehad. Aanvankelijk had hij alleen maar jonge gasten van 17 en 18 die net kwamen kijken. Daarom begon het allemaal goed maar zakte dat na 3 maanden volledig in elkaar. Dat waren veel begrijpelijkere inzinkingen dan wat we nu sinds 2 jaar meemaken. Cocu speelde saai voetbal maar dat vond ie zelf realistisch en dat vond ik eigenlijk ook.
Hij had zeker een plan en maakte een paar spelers tot sleutelfiguren binnen het elftal. Het was heel saai maar er waren duidelijke opdrachten te zien op het veld. Dat zie ik nu allemaal niet. Kijk anders naar het materiaal van Feyenoord: dat is toch op zijn minst vergelijkbaar met ons? Waarom wordt daar wel binnen 3 maanden herkenbaar voetbal gespeeld en weet iedereen wel wat ie moet doen en bij ons niet? Ze spelen zelfs leuk voetbal om naar te kijken. Dat is voor Feyenoord wel erg lang geleden…
Hoezo zijn ze wel allemaal topfit en zitten wij continu met de ellende van die geblesseerde spelers.
Of we nou boven aan hadden gestaan of 6e zouden staan: ik herken niets binnen dit elftal en ik zie geen duidelijke opdrachten en geen echt verzorgd voetbal althans niet structureel met her en der wat inzinking. Het is juist andersom.
Ik denk dat je de rollen van Brands toen en JDJ nu onderschat. Verder wel eens. Eigenlijk moet je gewoon een goede trainer én een goede TD hebben als topclub.

IPF

Ik denk dat je de rollen van Brands toen en JDJ nu onderschat. Verder wel eens. Eigenlijk moet je gewoon een goede trainer én een goede TD hebben als topclub.
Over JdJ ben ik al sinds 2 jaar uitgepraat. Vanaf het begin erg tegen zijn aanstelling geweest maar ook toen werd hier geroepen dat hij een kans moest krijgen. Vervolgens kreeg hij nog 2x een kans..

-040-

Bondscoach
Over JdJ ben ik al sinds 2 jaar uitgepraat. Vanaf het begin erg tegen zijn aanstelling geweest maar ook toen werd hier geroepen dat hij een kans moest krijgen. Vervolgens kreeg hij nog 2x een kans..
Brands en JdJ zijn 1 pot nat. Beide houden erg van mooi-weer-voetballers. En focussen nogal op voetbalkwaliteiten en veel minder op de teamsamenstelling en een juiste mix van karakters.

J.B.

Grootste PSV-kenner 2022
En hij krijgt nog een kans, want oude jongens krentebrood sfeer in het bestuur=killing voor een commercieel bedrijf..

PvdH

Supporter
Het startplan was niet eens zo gek, imo. Met Gakpo in de spits heb je meer snelheid tegen een ploeg die moet komen. Vanaf het moment dat het 1-0 stond, kregen we niks meer voor elkaar, en dus had er ingegrepen moeten worden.
Gakpo, toch echt wel een van onze beste en meest dreigende spelers kwam de hele 1e helft in het stuk niet voor.
Als dat het plan was dan werkte dat idd uitstekend, maar hopelijk was dat niet de bedoeling.

J.B.

Grootste PSV-kenner 2022
Aha dacht ik al daarom keek ik ook geen persconferentie, meteen verlengen met die man want het plan is goed dus ❤️
Uitstekend plan. Weten we meteen dat we het beetje hoop wat er nog is weg wordt geblazen. Zijn we in ieder geval consequent en weten we dat we helemaal niets meer hoeven te verwachten van dit PSV. Ach, plek 3 is ook mooi..

PvdH

Supporter
Naïef inderdaad. Hoewel die pingel enorm lullig was..
Kijk hem nog maar eens na. Had hij hem niet tegen de hand gekregen dikke kans dat die bal zo de hoek van het doel in vloog. Het feit dat die vent op die positie zo makkelijk kon uithalen, dat was lullig.

J.B.

Grootste PSV-kenner 2022
Kijk hem nog maar eens na. Had hij hem niet tegen de hand gekregen dikke kans dat die bal zo de hoek van het doel in vloog. Het feit dat die vent op die positie zo makkelijk kon uithalen, dat was lullig.
Het is in de lijn van PSV. We geven de meest lullige goals weg. De 2-0 was ook zo`n lullig moment van Guti. Ik kan er eigenlijk niet eens meer boos om worden.

Prometheus040

Basisspeler
Nee hoor. Kunnen we niet betalen.
Niet alleen dat maar het topsport klimaat is klaarblijkelijk al een seizoen of 4 verdwenen. Zolang de organisatie geen consequenties bindt aan niet presteren blijft dit nog wel ff aanhouden. Sterker nog, niks presteren en toch willen verlengen. Omdat het zo goed gaat of? Het rijmt allemaal niet meer sinds er bepaalde personen op bepaalde stoelen zitten.

Blokkie97

Routinier
Ach, en dat heel saai valt ook wel mee. Mensen houden vooral de laatste twee jaar in het hoofd. Eentje daarvan hadden we geen goede selectie maar werden wij kampioen, prima. Dat jaar daar voor hadden wij een selectie die alles al had behaald en geen motivatie had.

Het jaar 14-15 was bijvoorbeeld alles behalve saai! Ja, we werden misschien te snel kampioen😜

• Leuk
Reactions: IPF
Status
Je kunt niet meer reageren.
Bovenaan Onderaan