De Primera Division is ik weet niet hoeveel rijker dan de eredivisie en we gaan nooit kunnen concurreren, maar als Spanje in financiële problemen komt, mogen landen als Nederland wel dokken. Iets te kort door de bocht, maar ik blijf het raar vinden dat landen die het financieel nog wel eens zwaar hebben competities hebben mét duurdere spelers dan de eredivisie. Ergens klopt er dan iets niet. Dus als je het echt helemaal eerlijk wilt doen voor iedereen, moet je eigenlijk het oude Europa Cup-systeem weer hanteren.
Ergens klopt er iets niet, zeg je. Dat is best zacht uitgedrukt.
Er klopt in de voetbalwereld net zo weinig meer als in de "echte" wereld.
Waar het geld zit zit de macht en vice versa. Controle ontbreekt. Corruptie kan dan niet uitblijven.
Maar blijven we eerst bij het duel dat zoveel heeft losgemaakt.
Blijkbaar , als ik hier en elders goed lees, staan we voor l*l, moet de bezem door de hele organisatie en ga zo maar door.
Zoveel hoofden, zoveel zinnen.
Ik denk dat wat we gisteren zagen wel een beetje weergeeft hoe het er (voortaan?) uit gaat zien als PSV Europees speelt.
Het was bar en boos , Gakpo in de spits zoals ik vooraf al aangaf geen goede keuze , nog een amateuristische blunder en het was
over en uit. We hebben het dus volledig aan onszelf te wijten dat we er op deze wijze uitvlogen.
Wat ik niet snap is de vele verwijten aan alles en iedereen. PSV anno 2021 kan niet beter.
Tussen voorjaar 2016 en februari van dit jaar heeft PSV zitten slapen toen het gepiepeld werd in menig opzicht.
In een topsportklimaat kun je niet het braafste jongetje van de klas spelen en dat is ons fataal geworden.
Resultaat is een niet meer in te lopen achterstand op de puissant rijk geworden rivaal.
En nu je het toch over duistere zaakjes hebt die "ergens niet kloppen" in de voetbalwereld.
Ik zal negeren dat er zo te zien een keer of tien een Spanjaard rijp leek te zijn voor opname op de spoedeisende hulp.
Gevolgd door een wonderbaarlijke genezing nadat Zwayer weer met een kaart gezwaaid had.
De dubieuze figuur die gisteren weliswaar geen schuld had aan onze nederlaag, gaf PSVers wel de ene na de andere idiote kaart.
Hij zadelt ons dus wel op met maar liefst drie schorsingen, nadat hij zaterdag al de Duitse competitie manipuleerde.
Toch treedt de DFB niet op tegen deze dubieuze meneer , maar wel met een forse boete voor een gedupeerde speler die er wat van zegt.
Waar hebben we zulke manier van doen toch eerder al eens meegemaakt?
Hoe dan ook, het is duidelijk dat dit soort zaken inmiddels schering en inslag zijn geworden in wat eens King Soccer heette toen voetbal zelf
en clubliefde en niet geld en nog meer geld in deze mooie sport omgingen.
Het is zoals het is, want niemand schijnt zich nog druk te maken over het totale verlies aan ( financial ) fair play en ethiek.
Op naar Qatar en wat PSV betreft; wie zijn verwachtingen op het peil houdt van 2005 en niet drastisch lager gaat zitten zal nog menig trieste avond
beleven zoals gisteren.
Maar o wat is het moeilijk om die realiteit vanuit je hersens in je hart te doen nestelen. Het doet pijn, heel veel pijn.