Real Sociedad - PSV | Donderdag 9 december | Eindstand: 3-0

Status
Je kunt niet meer reageren.

Spitske

Ballenjongen
Precies, PSV moet altijd streven naar het hoogst haalbare en dat is nu de 2e plek en doorgaan in de EL. Als je nu opgeeft omdat er in de ECL meer coëfficiënten punten te halen zijn is flauwekul. Met een hogere plek op die ranglijst kun je misschien zelfs in de CL terecht komen. Daar is de kans op een verliespot helemaal groot, dat moeten we niet willen.

M.a.w. PSV moet altijd willen winnen. Zelfs als daardoor je korte termijn positie niet beter wordt. Strategisch verliezen pakt altijd slecht uit.

Antenor

Grootste PSV-kenner 1e Editie
Het is natuurlijk zo dat je als PSV zijnde nooit of te nimmer een wedstrijd expres gaat verliezen. Of je dat nu strategisch noemt of niet.
De kans is er om in elk geval - na de Supercup- een tweede mijlpaal in het seizoen te bereiken. Europese overwintering in de EL.
Pas als het in Sociedad morgen helemaal mis gaat, wat mij persoonlijk zou tegenvallen gezien hun en onze vorm, dan gaan we onze
zegeningen tellen in de Conference League.
Eerder niet.
Maar hoe we ook overwinteren, de 25e landstitel blijft bovenaan op ons verlanglijstje van dit seizoen.

Nep Scout

Aanvoerder
De mogelijke tegenstanders zijn niet eens zo heel goed..

FC Porto
Zenit
Villarreal of Atalanta
Sevilla:
3de in de 'Europa League' poule onder Lille en Salzburg
Borussia Dortmund: inconsistent
RB Leipzig:
slechte vorm
Sheriff Tiraspol:
moet te doen zijn, ondanks hun verrassingen
FC Barcelona: bedroevende vorm

Kruspe

Administrator
Administrator
Nou goed...

Leipzig, Porto, Dortmund, FC Sheriff, Barcelona, Atlanta/Villarreal, Sevilla of Zenit Sint Petersburg.

Als we doorgaan morgen gaat het iig loodzwaar worden.

Kruspe

Administrator
Administrator

FC Porto
Zenit
Villarreal of Atalanta
Sevilla:
RB Leipzig:
slechte vorm
Sheriff Tiraspol:
Hahaha we posten tegelijkertijd hetzelfde, maar de verdeling optimisme/pessimisme is niet evenredig verdeeld.

Penalty

Internationale Legende

FC Porto
Zenit
Villarreal of Atalanta
Sevilla:
RB Leipzig:
slechte vorm
Sheriff Tiraspol:
Ja gelukkig is het geen Willem II uit en Heerenveen uit. ;)
Eerst morgen maar de 2e plaats halen, want anders worden het heel andere mogelijke tegenstanders. :cautious:

Ongezouten

Bondscoach
Ik maak me minder druk om de aanval dan om Joel "schiet maar tussen de palen dan is het raak" Drommel. Met Gakpo, Doan/Götze/Madueke in vorm met Sangaré daarachter zou de aanval niet het zorgenkindje moeten zijn.
Ook met Gakpo en Madueke zijn er nog steeds veel te veel kansen nodig om eens tot scoren te komen. Götze lijkt niet meer te durven schieten of aanvallen. Je ziet hem nauwelijks meer in de zestien. Als ie eens een schietkans krijgt zie je hem twijfelen en is de kans verkeken. Bovendien is dat 'in vorm' ook niet onbelangrijk. Als Sangaré weer zo'n matige wedstrijd op de mat legt als de afgelopen wedstrijd gaat het heel moeilijk worden. Het zou dus niet zo moeten zijn, maar de praktijk wijst tot dusver anders uit.

Luc de Jong

International
Ik maak me minder druk om de aanval dan om Joel "schiet maar tussen de palen dan is het raak" Drommel. Met Gakpo, Doan/Götze/Madueke in vorm met Sangaré daarachter zou de aanval niet het zorgenkindje moeten zijn.
Ik zag dat die kappertje heeft gepakt, morgen gaat die shinen.

Royhaarsteeg

Supporter
Ik heb zin in deze wedstrijd! Goede tegenstander, publiek, spanning. Echt een finale waar wij met 0-1 voor staan.

• Leuk
Reactions: DrJ

korfbaljack

Winnaar "Comeback van het jaar" 2021
Echt een wedstrijd die volgens mij alle kanten op kan. Ik denk (maar misschien is de wens de vader van de gedachte) 1-2.

Weltmeister

Clubicoon
Ik vrees dat deze uitgangspositie de slechtst mogelijke is voor een trainer als Schmidt. Je ziet hoe het vaak misgaat als we gaan verdedigen. Moeten winnen had ons denk ik meer kans gegeven dan mogen gelijkspelen.

• Leuk
Reactions: IPF

DrJ

Routinier
Ik vrees dat deze uitgangspositie de slechtst mogelijke is voor een trainer als Schmidt. Je ziet hoe het vaak misgaat als we gaan verdedigen. Moeten winnen had ons denk ik meer kans gegeven dan mogen gelijkspelen.

Ik mag toch niet hopen dat ie zo gaat spelen. Dat gaat inderdaad fout.

Mikasa

Internationale Legende
Aangezien hij tegen eredivisieclubs uit het rechterrijtje vaak al defensief wisselt, ben ik daar ook bang voor.

Status
Je kunt niet meer reageren.
Bovenaan Onderaan