Real Sociedad - PSV | Donderdag 9 december | Eindstand: 3-0

Status
Je kunt niet meer reageren.
Precies, PSV moet altijd streven naar het hoogst haalbare en dat is nu de 2e plek en doorgaan in de EL. Als je nu opgeeft omdat er in de ECL meer coëfficiënten punten te halen zijn is flauwekul. Met een hogere plek op die ranglijst kun je misschien zelfs in de CL terecht komen. Daar is de kans op een verliespot helemaal groot, dat moeten we niet willen.

M.a.w. PSV moet altijd willen winnen. Zelfs als daardoor je korte termijn positie niet beter wordt. Strategisch verliezen pakt altijd slecht uit.
 
Het is natuurlijk zo dat je als PSV zijnde nooit of te nimmer een wedstrijd expres gaat verliezen. Of je dat nu strategisch noemt of niet.
De kans is er om in elk geval - na de Supercup- een tweede mijlpaal in het seizoen te bereiken. Europese overwintering in de EL.
Pas als het in Sociedad morgen helemaal mis gaat, wat mij persoonlijk zou tegenvallen gezien hun en onze vorm, dan gaan we onze
zegeningen tellen in de Conference League.
Eerder niet.
Maar hoe we ook overwinteren, de 25e landstitel blijft bovenaan op ons verlanglijstje van dit seizoen.
 
De mogelijke tegenstanders zijn niet eens zo heel goed..

FC Porto
Zenit
Villarreal of Atalanta
Sevilla:
3de in de 'Europa League' poule onder Lille en Salzburg
Borussia Dortmund: inconsistent
RB Leipzig:
slechte vorm
Sheriff Tiraspol:
moet te doen zijn, ondanks hun verrassingen
FC Barcelona: bedroevende vorm
 
De mogelijke tegenstanders zijn niet eens zo heel goed..

FC Porto
Zenit
Villarreal of Atalanta
Sevilla:
3de in de 'Europa League' poule onder Lille en Salzburg
Borussia Dortmund: inconsistent
RB Leipzig:
slechte vorm
Sheriff Tiraspol:
moet te doen zijn, ondanks hun verrassingen
FC Barcelona: bedroevende vorm
Ja gelukkig is het geen Willem II uit en Heerenveen uit. ;)
Eerst morgen maar de 2e plaats halen, want anders worden het heel andere mogelijke tegenstanders. :cautious:
 
PLaatsvervangende schaamte als we straks in de Conference League zitten. De wat? Juist ja, de losers-van-de-losers-competitie.
Ondertussen harkt Ajax niet de miljoenen bij mekaar maar bijna de honderden miljoenen.
 
Ik heb zin in deze wedstrijd! Goede tegenstander, publiek, spanning. Echt een finale waar wij met 0-1 voor staan.
 
  • Leuk
Reactions: DrJ
Echt een wedstrijd die volgens mij alle kanten op kan. Ik denk (maar misschien is de wens de vader van de gedachte) 1-2.
 
Ik vrees dat deze uitgangspositie de slechtst mogelijke is voor een trainer als Schmidt. Je ziet hoe het vaak misgaat als we gaan verdedigen. Moeten winnen had ons denk ik meer kans gegeven dan mogen gelijkspelen.
 
  • Leuk
Reactions: IPF
Ik vrees dat deze uitgangspositie de slechtst mogelijke is voor een trainer als Schmidt. Je ziet hoe het vaak misgaat als we gaan verdedigen. Moeten winnen had ons denk ik meer kans gegeven dan mogen gelijkspelen.

Ik mag toch niet hopen dat ie zo gaat spelen. Dat gaat inderdaad fout.
 
Ik vrees dat deze uitgangspositie de slechtst mogelijke is voor een trainer als Schmidt. Je ziet hoe het vaak misgaat als we gaan verdedigen. Moeten winnen had ons denk ik meer kans gegeven dan mogen gelijkspelen.
Aangezien hij tegen eredivisieclubs uit het rechterrijtje vaak al defensief wisselt, ben ik daar ook bang voor.
 
Ik vrees dat deze uitgangspositie de slechtst mogelijke is voor een trainer als Schmidt. Je ziet hoe het vaak misgaat als we gaan verdedigen. Moeten winnen had ons denk ik meer kans gegeven dan mogen gelijkspelen.

De wedstrijd tegen Benfica wees juist uit dat als PSV moet winnen PSV het lastig krijgt. Zo'n Spaanse ploeg gaat dan net als Portugeese heel vies verdedigen met veel overtredingen en veel tijd gerek. Echter moet Sociedad nu wel komen waardoor er ruimte komt voor PSV. En dat gaat ons beter af verwacht ik.
 
De wedstrijd tegen Benfica wees juist uit dat als PSV moet winnen PSV het lastig krijgt. Zo'n Spaanse ploeg gaat dan net als Portugeese heel vies verdedigen met veel overtredingen en veel tijd gerek. Echter moet Sociedad nu wel komen waardoor er ruimte komt voor PSV. En dat gaat ons beter af verwacht ik.
Kijk, dit soort hoopvolle berichten doet me weer goed. ;)
Ik hoop gewoon dat ze in ieder geval mét de intentie spelen te willen winnen. 90 minuten billenknijpen is schadelijk voor je bekkenbodemspieren.
 
Laatst bewerkt:
Status
Je kunt niet meer reageren.
Terug
Bovenaan Onderaan