RC Lens - PSV | Dinsdag 24 oktober | Eindstand 1-1

Nou, ja... Als je hem zo stelt... Ik vind het eigenlijk wel mijn verantwoordelijkheid om iemand aan te spreken die dronken een auto in stapt. Op zn minst vind ik dat ik dan niet weg kan komen met 'dat is zijn keuze, daar heb ik niks mee te maken'. Misschien zijn er andere redenen om iemand niet aan te spreken - hij heeft bijvoorbeeld net de halve bar in elkaar geschopt, en is twee koppen groter dan ik - maar niet dat het zijn eigen zaak is.

Het ging er mij om dat je moeilijk iedereen verantwoordelijk kan maken van de daden van een of meerdere personen. Iemand die boven het desbetreffende vak zat kon moeilijk naar beneden springen om er iets van te gaan zeggen, die mensen kun je dan ook onmogelijk verantwoordelijk houden. Bestraf de kwaden, beloon de goeden. Het is nu: bestraf iedereen, zolang we de kwaden maar niet individueel hoeven aan te pakken.
 
Het ging er mij om dat je moeilijk iedereen verantwoordelijk kan maken van de daden van een of meerdere personen. Iemand die boven het desbetreffende vak zat kon moeilijk naar beneden springen om er iets van te gaan zeggen, die mensen kun je dan ook onmogelijk verantwoordelijk houden. Bestraf de kwaden, beloon de goeden. Het is nu: bestraf iedereen, zolang we de kwaden maar niet individueel hoeven aan te pakken.
Wat een verfrissend geluid was dit geweest als dit werd geuit nav ongeregeldheden volksfeest Marokkanen in Nederland tijdens WK ;P
 
Doel je dan ook op het massaal straffen van alle Marokkanen zodat de relschoppers in ieder geval stoppen? :maniac:
"Bestraf de kwaden, beloon de goeden. Het is nu: bestraf iedereen, zolang we de kwaden maar niet individueel hoeven aan te pakken."

Al vind ik het gedeelte beloon de goeden wel weer wat ver gaan. Al mag de KNVB mij altijd gratis CL tickets sturen voor wedstrijden van PSV omdat ik mij tijdens overwinningen Marokko keurig heb gedragen.
 
Collectieve ban. Iedereen die een kaartje had stadionverbod. Jammer voor degenen die er niet aan mee deden, maar zo krijg je het er misschien wel uit.
Leuk joh, spoor je wel?
Zal jou huisarrest geven.

Zijn genoeg camera's, daarnaast was het heel makkelijk dit vak af te sluiten en vast te houden zodat de goeden gewoon wel naar huis/hotel kunnen.
 
Iedereen met een zwarte jas met muts en/of hoodie gewoon erbuiten houden. Dresscode voor uitwedstrijden lijkt me niet gek. Bij gezichtsbedekking meteen uit het vak/bus en een stadionverbod. Hetzelfde mag overigens ook op Oost 1e ring / Vak T. PSV moet gewoon alle 'fanatieke' supporters kennen met naam en rugnummers. Bij wangedrag neem je levenslang afscheid van elkaar.

Overigens leek gisteren de dresscode te zijn om allemaal in het zwart te gaan, want zonder uitzondering was het uitvak zo gekleurd. Dat moet echt zsm aan banden.
Heb je het over het juiste uitvak?
Ik zat achter het net waar de meer "brave" supporters zaten. Dat gespuis zonder net was allemaal in het zwart met zo'n kutpet of kuthoodie op. Ook dragen ze zonnebrillen bij een avondwedstrijd waar de zon om 18:30 weg is. Die moet je er keihard uit trappen.
Ben deze lui zo zat. Schelden met ziektes, gooien van dingen, rellen.
Achterlijke kindjes!
 
"Bestraf de kwaden, beloon de goeden. Het is nu: bestraf iedereen, zolang we de kwaden maar niet individueel hoeven aan te pakken."

Al vind ik het gedeelte beloon de goeden wel weer wat ver gaan. Al mag de KNVB mij altijd gratis CL tickets sturen voor wedstrijden van PSV omdat ik mij tijdens overwinningen Marokko keurig heb gedragen.
Dat zou wel wat zijn ja. Blijf weg bij het stadion dan krijg je gratis kaartjes voor het stadion! Profit
 

PSV doet onderzoek naar supportersrellen in Lens: 'We schamen ons diep'​


"De laatste wedstrijden gingen goed, zoals het hoort te gaan", zegt de woordvoerder. "We hadden ze gewaarschuwd om zich te gedragen, ook omdat fans al een reis hebben geregeld naar Sevilla. We zeiden: verpest het niet."
In Sevilla speelt PSV eind november de laatste groepswedstrijd in de Champions League. Mocht de UEFA opnieuw besluiten dat PSV een Europees uitduel zonder publiek moet afwerken, zijn de supporters die de reis en het verblijf al hebben geregeld de dupe.

Tsja van je mede"supporters" moet je het hebben. :rolleyes:
 

PSV doet onderzoek naar supportersrellen in Lens: 'We schamen ons diep'​


"De laatste wedstrijden gingen goed, zoals het hoort te gaan", zegt de woordvoerder. "We hadden ze gewaarschuwd om zich te gedragen, ook omdat fans al een reis hebben geregeld naar Sevilla. We zeiden: verpest het niet."
In Sevilla speelt PSV eind november de laatste groepswedstrijd in de Champions League. Mocht de UEFA opnieuw besluiten dat PSV een Europees uitduel zonder publiek moet afwerken, zijn de supporters die de reis en het verblijf al hebben geregeld de dupe.

Tsja van je mede"supporters" moet je het hebben. :rolleyes:
Soms is het jammer dat discriminatie niet mag, anders had je al die capuchonnetjes een stadionverbod gegeven. Dan weet je wel dat het afgelopen is met het gezeik. Maar nee; een hooligan moet eerst de fout in gaan voor ingegrepen kan worden.

Of ze moeten het voor elkaar krijgen om ultra groepen, net als motorgroepen als Hells Angels, gewoon te verbieden. Dan ist ook opgelost.
 
Leuk joh, spoor je wel?
Zal jou huisarrest geven.

Zijn genoeg camera's, daarnaast was het heel makkelijk dit vak af te sluiten en vast te houden zodat de goeden gewoon wel naar huis/hotel kunnen.
Is ook helemaal hetzelfde natuurlijk, huisarrest of iemand verhinderen een voetbalwedstrijd live bij te kunnen wonen :rolleyes:
 
Is ook helemaal hetzelfde natuurlijk, huisarrest of iemand verhinderen een voetbalwedstrijd live bij te kunnen wonen :rolleyes:
Wat ik maar wil zeggen dat mijn oplossing veel minder ernstig is dan hetgeen jij voorstelt.

Ze hadden het gisteravond prima uit kunnen roeien want het volk stond al apart. Gemiste kans wat mij betreft. Het gebeurde al in de rust.

Heb zelf 5,5 uur in de auto gezeten door weer en ellende (botsingen). Ik wil gewoon een leuke awayday in het buitenland.
 
Laatst bewerkt:
Je hebt mensen die als persoonlijkheid hebben dat ze conflicten vermijden. Van die mensen kun je simpelweg niet verwachten dat ze het conflict opzoeken. En iemand ergens op aanspreken is het opzoeken van een conflict.

Ten tweede is het ondemorcratisch om mensen collectief te straffen. Iedereen dient indivudeel te worden berecht.
Ik weet te weinig van het recht, maar ik denk wel dat er mogelijkheden zijn om collectief te straffen. In ieder geval kun je worden bestraft juist omdat je iets niet hebt gedaan ('door nalatigheid').

Het eerste wat je zegt vind ik moreel wel slippery. Ligt aan de situatie, zou ik zeggen - persoonlijkheid kan ook een excuus zijn om verantwoordelijkheid te ontlopen.

Overigens verbaast het me ook weer niks dat Franse politieagenten een stel zwijnen zijn. Volgens mij zeiden Retro en ik dat beide een tijd geleden ook bij de rellen nav de weigering van dat moslimmeisje bij een school, omdat ze een (niet-religieus) kledingstuk droeg.
Maar in zulke situaties zijn de autoriteiten dan volgens vele toch vaak opeens weer betrouwbaar en neutraal.
 
Laatst bewerkt:
Het ging er mij om dat je moeilijk iedereen verantwoordelijk kan maken van de daden van een of meerdere personen. Iemand die boven het desbetreffende vak zat kon moeilijk naar beneden springen om er iets van te gaan zeggen, die mensen kun je dan ook onmogelijk verantwoordelijk houden. Bestraf de kwaden, beloon de goeden. Het is nu: bestraf iedereen, zolang we de kwaden maar niet individueel hoeven aan te pakken.
Wat mij betreft de spijker op zijn kop. Misschien wel een beetje drammen van mij, maar hier nog een voorbeeld. Ik was in 2016 mee naar Atletico, georganiseerde vliegreis. Heb de dag doorgebracht in de stad, ontzettend fijne dag gehad, geweldige sfeer in het stadion. Later werd mij bekend dat er op het plein waar de meeste fans zaten zigeuners vernederend werden behandeld. De wereld sprak er schande van, foei, dat mag niet. Word ik daar dan ook op aangekeken, alleen omdat ik een kaartje had voor dezelfde wedstrijd, terwijl ik geen seconde op dat plein geweest ben? Ik weet het, ik toon geen bewijs, dus iedereen zou mij op mijn woord moeten geloven, maar toch....
 
Ik weet te weinig van het recht, maar ik denk wel dat er mogelijkheden zijn om collectief te straffen.
Ik ben ook geen jurist maar heb 36 jaar VWO en HAVO pubers les gegeven en "mee opgevoed".
In de eerste jaren moest ik nog wel eens straf uitdelen - later was dat gelukkig niet meer nodig omdat o.a. vriendelijkheid, interesse in hen, humor en zelf spot bij die leeftijdscategorie aardig werkte - maar een hele klas tegelijk straffen is nooit bij me opgekomen.

Pak de etter aan die jouw grens echt blijft overschrijden en de rest van de klas is van het ge-etter verlost.
Maar wie durft nog te denken aan een opvoedingsgesticht voor aggressieve randdebielen waar je hen een jaar afknijpt en dan een eenmalige herkansing biedt mits ze inmiddels geslaagd zijn voor hun examen "hoe vertoon ik sociaal gedrag in de maatschappij"?:unsure:
 
Het was weer een memorabele awayday.

Hij begon voor mij alleen om 11.00 toen ik vanuit mijn werk op weg ging naar Lens.
Wat een verschrikkelijke drukte op de weg (blij dat ik een Noorderling ben).
Antwerpen was verwacht en viel relatief mee, uiteraard nog even goedkoop benzine getankt voor 1.66 (zowel heen- als de terugreis).
Vervolgens in Lille bijna een bumperklever tegen mij auto. Achterlijke import Fransoos die zo nodig 90 wil op een 70 weg in de spits.
Niet even later was er eerst 1 kettingbotsing en vervolgens nog geen 3 km later nog eens 5 auto's pff. Uiteindelijk 5,5 uur onderweg.
Daarna gauw inchecken bij een klein hotelletje en richting Lens waar ik gelukkig nog bij het stadion kon parkeren.

Bij het stadion eerst tussen de Fransen maar even een frietje en een stokbrood worst naar binnen gewerkt. Ook nog Marcel Maijer zien oefenen met zijn uitzending haha. Daarna naar het fanplein gauw omwisselen. Halve liter voor 8 euro.... Nou 1 was wel genoeg.
Heel gemoedelijk tussen de Fransen naar het stadion gelopen. Hartstikke leuk.
Fouillering zeer matig al stond er ook politie achter de stewards. Heb wel andere verhalen gehoord.
Waren dus 1.5 uur van te voren binnen. Denk dat 3/4 binnen was toen we het hoorden van de escalatie in het centrum etc.

Over de ongeregeldheden in de rust is genoeg gezegd, zag het gebeuren vanaf boven ook vanuit het niets. Stelletje mongolen.
Over de wedstrijd ben ik tevreden met een punt. Had stiekem nog 1-2 kunnen worden maar 2-1 lag iets meer voor de hand. Had liever dat ze wat minder onder de indruk waren (was prachtige support van Lens).

Uiteindelijk mochten we het vak rond 23.10 al uit. Viel me niet tegen maar vervolgens vanaf de parkeerplaats afkomen was echt een drama. Weet niet wat er allemaal gebeurde, maar heb nagenoeg 45 minuten daar gewacht. Uiteindelijk door smalle straatjes weggeleid worden. Blij dat ik voor een bus ritste want die blokkeerde het hele verkeer in een smalle bocht.
Rond 00:45 eindelijk bij het hotel.

Terugreis was ook weer kommer en kwel door weer en spits en drukte, vreselijk.
Desondanks een leuk tripje en blij dat ik er bij kon zijn (voor het eerst een wedstrijd in Frankrijk).

:PSV:
 

PSV doet onderzoek naar supportersrellen in Lens: 'We schamen ons diep'​


"De laatste wedstrijden gingen goed, zoals het hoort te gaan", zegt de woordvoerder. "We hadden ze gewaarschuwd om zich te gedragen, ook omdat fans al een reis hebben geregeld naar Sevilla. We zeiden: verpest het niet."
In Sevilla speelt PSV eind november de laatste groepswedstrijd in de Champions League. Mocht de UEFA opnieuw besluiten dat PSV een Europees uitduel zonder publiek moet afwerken, zijn de supporters die de reis en het verblijf al hebben geregeld de dupe.

Tsja van je mede"supporters" moet je het hebben. :rolleyes:
Krijgen ze dan wel hun geld terug?
 
Het ging er mij om dat je moeilijk iedereen verantwoordelijk kan maken van de daden van een of meerdere personen. Iemand die boven het desbetreffende vak zat kon moeilijk naar beneden springen om er iets van te gaan zeggen, die mensen kun je dan ook onmogelijk verantwoordelijk houden. Bestraf de kwaden, beloon de goeden. Het is nu: bestraf iedereen, zolang we de kwaden maar niet individueel hoeven aan te pakken.
Probleem is dat de schuldigen zich tussen de onschuldigen verschuilen. Als ze die klootviolen er op een of andere manier tussenuit weten te grijpen, dan heeft een individuele aanpak uiteraard de voorkeur, maar mocht dat niet lukken, dan maar iedereen uitsluiten. Lullig voor de onschuldigen, maar zo door blijven gaan kan ook niet.
 
Terug
Bovenaan Onderaan