RC Lens - PSV | Dinsdag 24 oktober | Eindstand 1-1

Serieus? Jij wilt een vriend van mij, die net gepensioneerd is en al bijna 30 jaar naar praktisch iedere wedstrijd, thuis en uit, gaat maar een stadionverbod in de maag splitsen omdat een stelletje eikels zich niet kan gedragen? Dat vind ik ronduit belachelijk. Op die manier ga je dus nooit het probleem oplossen, want die relschoppers gaan dan op een andere manier herrie schoppen. Daar hoef je, zoals je zelf kunt zien, echt geen kaartje voor te hebben.
Ja, dat wil ik, zoals sotalex al begrijpt; dit is de enige manier om een sociale controle in gang te zetten.
 
Maar Tillman ook niet. Stond naast LdJ.
En als de verdediging ook nog eens naar achteren loopt dan krijg je het Rosario-Hendrikseffect, oftewel een bermudadriehoek.

De vraag is of Schouten en Veerman daar wat aan kunnen doen. Als ze leiders zijn wel. Maar dan is Veerman zo goed dat hij weg is naar, weet ik veel, de top in Spanje.
Ja, klopt - maar dat is toch wat Veerman wil? Hij moet zichzelf als doel stellen om aan het einde van dit jaar een mooie transfer te pakken, met de titel en een Europese overwintering op zak. En niet naar een Engelse middenmotor, maar naar een mooie club in de Europese subtop.
 
Ja, dat wil ik, zoals sotalex al begrijpt; dit is de enige manier om een sociale controle in gang te zetten.
Alsof die sociale controle werkt. Ik ga zo'n doorgesnoven Henk echt niet aanspreken op zijn wangedrag wanneer zo iemand zich extreem agressief gedraagt. En ik ben vast niet de enige die er zo over denkt. Liever een stadionverbod dan problemen met zo'n criminele groep
 
Alsof die sociale controle werkt. Ik ga zo'n doorgesnoven Henk echt niet aanspreken op zijn wangedrag wanneer zo iemand zich extreem agressief gedraagt. En ik ben vast niet de enige die er zo over denkt. Liever een stadionverbod dan problemen met zo'n criminele groep
Dan is het probleem wel nog steeds opgelost :sneaky:
 
Hoe gaat die regel in hemelsnaam voor sociale controle zorgen :ROFL:

Stel je toch eens voor dat 500 man in een café hun rijbewijs moet inleveren omdat 1 caféganger het nodig vond om met zijn dronken harses in de auto te stappen en iemand kapot te rijden. Want iedereen die aanwezig was, had hem tegen kunnen houden. Ja, dat gaat echt werken. Kunnen we straks weer gezellig onze wedstrijden afwerken in een leeg stadion.

Misschien moeten we eens kijken naar hoe we individueel mensen kunnen straffen in plaats van continu maar te kijken naar regels die iedereen straffen. Het werkt voor geen klote namelijk.
 
Ja, dat wil ik, zoals sotalex al begrijpt; dit is de enige manier om een sociale controle in gang te zetten.
Sociale controle? Dus een 65-plusser moet maar tegenover een agressieve jongen van 20-25 jaar gaan staan en hem tegenhouden? In welke wereld zie jij dat goed gaan? Ik zie dan veel meer in de oplossing van Okido!, maar dan moet er natuurlijk wel actief op worden gehandhaafd.
 
Iedereen met een zwarte jas met muts en/of hoodie gewoon erbuiten houden. Dresscode voor uitwedstrijden lijkt me niet gek. Bij gezichtsbedekking meteen uit het vak/bus en een stadionverbod. Hetzelfde mag overigens ook op Oost 1e ring / Vak T. PSV moet gewoon alle 'fanatieke' supporters kennen met naam en rugnummers. Bij wangedrag neem je levenslang afscheid van elkaar.

Overigens leek gisteren de dresscode te zijn om allemaal in het zwart te gaan, want zonder uitzondering was het uitvak zo gekleurd. Dat moet echt zsm aan banden.
 
Iedereen met een zwarte jas met muts en/of hoodie gewoon erbuiten houden. Dresscode voor uitwedstrijden lijkt me niet gek. Bij gezichtsbedekking meteen uit het vak/bus en een stadionverbod. Hetzelfde mag overigens ook op Oost 1e ring / Vak T. PSV moet gewoon alle 'fanatieke' supporters kennen met naam en rugnummers. Bij wangedrag neem je levenslang afscheid van elkaar.

Overigens leek gisteren de dresscode te zijn om allemaal in het zwart te gaan, want zonder uitzondering was het uitvak zo gekleurd. Dat moet echt zsm aan banden.

Mag ik misschien jouw knal rode winterjas lenen dan? ;)
 
Ja, dat wil ik, zoals sotalex al begrijpt; dit is de enige manier om een sociale controle in gang te zetten.
Dit is GEEN voetbalprobleem dus collectieve straffen zijn absurd en leiden tot niets.
Lui die dergelijke rotzooi trappen, in de nieuwsjaarsnacht tegen ambulance personeel , tijdens corona in de Eindhovense binnenstad, op de Coolsingel tijdens een kampioensfeestje of tijdens buitenlandse trips van Ajax, Feijenoord of PSV, moet je stuk voor stuk , dus individueel aanpakken.
Een jaartje opvoedingsgesticht lijkt echt de enige oplossing.
Maar ja, dit is Nederland, waar na decennia wegkijken en gedogen, handhaving en controle zijn verdwenen.
Laat staan dat er nog gestraft wordt in Horkenland.;)
Ik heb helemaal niets kunnen zien van de wedstrijd jammer genoeg. Heel de avond op de eerste hulp gezeten in Tilburg (niet voor mezelf).

Zoals ik het begrijp was de 1-1 wel een terechte uitslag? Waren ze gelijkwaardig aan Lens? Wie sprong er positief uit of viel door de mand?
De uitslag was terecht. De commentaren na afloop wat minder.
Een voorbeeld op RTL;
Wesley Sneijder geeft, om zijn woorden voor het duel te kunnen staven, Ramalho de schuld van de tegengoal.
Theo Jansen is tenminste nog in staat te constateren dat er op dat moment 4 Fransen en slechts 3 PSVers in onze 16 lopen.
Tot zover de deskundigheid van tv "analisten".

Mijn gratis gegeven analyse luidt;
In de CL gaat alles net iets sneller en intensiever dan in de Eredivisie.
Dus prima prestatie van PSV tegen een tegenstander die te weinig kaarten kreeg voor hun "fysieke" optreden.

Ook hier wordt te hard geoordeeld over een PSV dat in de topklasse van Europa toch haar tweede goede wedstrijd speelt en nog steeds minstens derde kan worden.
Nu op naar zondag, wanneer we persé wel drie punten moeten zien te halen voor de hoofdprijs van dit seizoen.
Forza PSV.
 
Die zoek je zelf maar, deze comment zou trouwens alleen ergens op slaan als het in de zomer niet hetzelfde is maar ons uitvak is heel het jaar zwart gekleurd. Alleen als PSV er heel specifiek om smeekt trekken ze een keer iets rood-wits aan.
BFTS was zelfs hun eigen sjaals uit aan het delen aan alle uitsupporters. Doe dan een PSV sjaaltje en een rood shirt ofzo in plaats van dat wannabe stoere gedrag. Ontzettend ergerlijk
 
Die zoek je zelf maar, deze comment zou trouwens alleen ergens op slaan als het in de zomer niet hetzelfde is maar ons uitvak is heel het jaar zwart gekleurd. Alleen als PSV er heel specifiek om smeekt trekken ze een keer iets rood-wits aan.
Dit ja, en bij de fruischaal zag het door de oproep er ook mooi uit.
 
  • Leuk
Reactions: Bas
Dit is GEEN voetbalprobleem dus collectieve straffen zijn absurd en leiden tot niets.
Lui die dergelijke rotzooi trappen, in de nieuwsjaarsnacht tegen ambulance personeel , tijdens corona in de Eindhovense binnenstad, op de Coolsingel tijdens een kampioensfeestje of tijdens buitenlandse trips van Ajax, Feijenoord of PSV, moet je stuk voor stuk , dus individueel aanpakken.
Een jaartje opvoedingsgesticht lijkt echt de enige oplossing.
Maar ja, dit is Nederland, waar na decennia wegkijken en gedogen, handhaving en controle zijn verdwenen.
Laat staan dat er nog gestraft wordt in Horkenland.;)
Je geeft het probleem al aan: wie gaat die opvoeding doen in Zachtehandland? Door de collectieve straf creëer je iig een probleem voor meerdere partijen totdat de maat voor de partijen die telkens de dupe worden van die achterlijke agressieve mongolen vol is. Meer dan slechts sociale controle, creëer je een situatie waarbij supporters van dezelfde club tegenover elkaar komen te staan. Zelfs de meest hersenloze zwarte capuchon debielen moeten zich dan toch realiseren dat ze hun club totaal niet helpen met hun achterlijk gedrag? Probleem hiermee is dat het niks oplost als die doorgesnoven mafklappers eigenlijk niks met de club hebben maar puur uit zijn op vernieling en knokpartijen, dus misschien is de oplossing van Tradgard wel de beste: verplichte dresscode: iedereen van de harde kern moet het gezicht te allen tijde zichtbaar hebben, identificatie bij binnenkomst, fouilleren, volop camera's met gezichtsherkenning op de harde kern tribune, uit en thuis. Bedek je je gezicht alsnog, camera's terugspoelen en eruitpikken. Draconische Chinese maatregelen, maar ze verdienen het.
 
DE overheid moet hier kordaat optreden en de problemen aanpakken en vooral oplossen.
Er wordt veel vergaderd gezegd en geschreven doch niks concreet gedaan. De daders opsporen is een , ze streng straffen is blijkbaar iets heel anders .
 
Hoe gaat die regel in hemelsnaam voor sociale controle zorgen :ROFL:

Stel je toch eens voor dat 500 man in een café hun rijbewijs moet inleveren omdat 1 caféganger het nodig vond om met zijn dronken harses in de auto te stappen en iemand kapot te rijden. Want iedereen die aanwezig was, had hem tegen kunnen houden. Ja, dat gaat echt werken. Kunnen we straks weer gezellig onze wedstrijden afwerken in een leeg stadion.

Misschien moeten we eens kijken naar hoe we individueel mensen kunnen straffen in plaats van continu maar te kijken naar regels die iedereen straffen. Het werkt voor geen klote namelijk.

Nou, ja... Als je hem zo stelt... Ik vind het eigenlijk wel mijn verantwoordelijkheid om iemand aan te spreken die dronken een auto in stapt. Op zn minst vind ik dat ik dan niet weg kan komen met 'dat is zijn keuze, daar heb ik niks mee te maken'. Misschien zijn er andere redenen om iemand niet aan te spreken - hij heeft bijvoorbeeld net de halve bar in elkaar geschopt, en is twee koppen groter dan ik - maar niet dat het zijn eigen zaak is.
 
Nou, ja... Als je hem zo stelt... Ik vind het eigenlijk wel mijn verantwoordelijkheid om iemand aan te spreken die dronken een auto in stapt. Op zn minst vind ik dat ik dan niet weg kan komen met 'dat is zijn keuze, daar heb ik niks mee te maken'. Misschien zijn er andere redenen om iemand niet aan te spreken - hij heeft bijvoorbeeld net de halve bar in elkaar geschopt, en is twee koppen groter dan ik - maar niet dat het zijn eigen zaak is.
Je hebt mensen die als persoonlijkheid hebben dat ze conflicten vermijden. Van die mensen kun je simpelweg niet verwachten dat ze het conflict opzoeken. En iemand ergens op aanspreken is het opzoeken van een conflict.

Ten tweede is het ondemorcratisch om mensen collectief te straffen. Iedereen dient indivudeel te worden berecht.
 
Terug
Bovenaan Onderaan