Racisme & Discriminatie

Heb zaterdag al genoeg beelden gezien, kortzichtigheid aan beide zijden. Wil bij geen van 2 horen.

Enige ludieke wat ik heb gezien was ergens in Friesland waar ze een draaiorgel voor het protestvak neermikten, daar kon ik dan nog wel om grinniken.

"Kick out draaiorgels", dat zou ik dan weer wel van harte ondersteunen.
 
"Kick out draaiorgels", dat zou ik dan weer wel van harte ondersteunen.

Op de brandstapel die dingen. Net als accordions van "straatmuziekanten". Heb vier jaar boven n winkelstraat gewoont tegenover n hotspot van die krengen. Geen genade mogelijk. Trauma's.
 
Alles goed en wel, maar de afgelopen dagen hebben “de voorstanders van de zwarte Piet” iig laten zien wel degelijk racistisch te zijn. Hun gedrag kon niet rekenen op veel sympathie daar waar de tegenstanders van de ZP zich vrijwel keurig hebben gedragen maar werden bekogeld met eieren en kregen racistische woorden over zich heen. Hilarisch dat die mensen het hardste roepen dat ze “nooit hebben geweten dat de ZP racistisch zou zijn”.... Nee dat heb je idd niet geweten maar wel hoe je moet discrimineren en hoe racisme pijn kan doen. Dat doen ze “voor hun kinderen”... Ja idd doe dat voor je kinderen opdat ze jouw goede voorbeeld gaan volgen... Deze mensen wens ik de groep Marokkaanse tuig die Johan Derksen het leven zuur maakte in Gouda!
 
Ik zet dat filmpje aan en ben na 5 seconden op het punt dat ik het niet meer aan kan zien. Ik besluit het filmpje wat vooruit te spoelen en stuit dan op een mevrouw wiens gedrag de haren in mijn nek net zo goed overeind doet staan. En dat is dan Nederland... Je schaamt je toch kapot. Naar volk.

De groepen te zien in de video is maar een een klein deel van de bevolking. Jammer dat er aandacht wordt geschonken aan deze bullshit. Zoveel verschillende groepen worden gedupeerd door een stel extreme sukkels en onze heerlijke selectieve media.
 
Je stelt dat je niets met geloof hebt en ze zelfs slecht vindt (als ik het goed gelezen hebt)
Correct

vervolgens stel je dat Sinterklaas voor jou geen religieus feest is en acceptabel omdat 1: Oorspronkelijk een Germaanse God ...etc
Neen. Voor mij is er geen link meer tussen Sinterklaas en religie. Sinterklaas leest uit zijn grote boek, niet de bijbel.
Sinterklaas is een kinderfeest met zijn eigen regels en gebruiken die volledig los staan van religie.

Dat het een Germaanse achtergrond is een verduidelijking van de origines van Sinterklaas: dat er meerdere origines zijn dan de Christelijke en daarom niet alleen een Christelijk feest hoeft te zijn.

De hele Christelijke religie is een samenvoegsel van oude heidense/ Germaanse/ Griekse geloven, tradities en gebruiken. Als je dit als "positief" argument gebruikt voor Sinterklaas zou dit ook voor religie moeten gelden.
Ik gebruik dit niet als "Positief" argument maar als een verklaring. Dat iets van zichzelf een Germaanse, Christelijke of Moslim achtergrond of invloeden heeft is niet hetzelfde als wat het NU is of waar het NU voor staat.

Sinterklaas heeft heel veel Katholieke invloeden, maar het is voor mij geen religieus feest.

Alles goed en wel, maar de afgelopen dagen hebben “de voorstanders van de zwarte Piet” iig laten zien wel degelijk racistisch te zijn.
Ik heb het racisme niet kunnen zien/horen. Wel Fascistische trekjes (geweld gebruiken) maar dat is toch echt wat anders.
 
Ik heb het racisme niet kunnen zien/horen. Wel Fascistische trekjes (geweld gebruiken) maar dat is toch echt wat anders.
Volgens de media werd er met bananen gegooid en waren er oerwoudgeluiden te horen. Best wel een beetje racistisch toch?
 
  • Leuk
Reactions: IPF
Volgens de media werd er met bananen gegooid en waren er oerwoudgeluiden te horen. Best wel een beetje racistisch toch?
Indien dat zo is, dan is dat zeker racistisch. Heb dat echter niet gezien of gelezen. En dan nog is het de vraag of het 1 persoon was die dat deed of de meerderheid. We willen heel graag zo snel mogelijk racisme roepen en als het over racisme gaat heel graag een hele groep zo afschilderen als een kleine groep zo omschreven kan worden.
 
Indien dat zo is, dan is dat zeker racistisch. Heb dat echter niet gezien of gelezen. En dan nog is het de vraag of het 1 persoon was die dat deed of de meerderheid. We willen heel graag zo snel mogelijk racisme roepen en als het over racisme gaat heel graag een hele groep zo afschilderen als een kleine groep zo omschreven kan worden.

Kijk anders het filmpje even.
 
Dat van die bananen (en "racistische uitingen") las ik vandaag in de Volkskrant, over die oerwoudgeluiden heb ik elders gelezen, al weet ik niet meer waar. Of het nu klopt of niet, het is natuurlijk niet iets wat je niet verwacht van hooligans.
 
In Rotterdam vielen hoolies vanuit een auto een groep demonstranten op de Erasmusbrug aan, en riepen 'zwarte aap', 'kankerzwarte' etc. Was een journalist van Algemeen Dagblad bij, die erover twitterde.
 
Overigens straft onze prominente medesupporter liever de slachtoffers.

Wat ik lees is niet dat hij de slachtoffers wil straffen. Hij wil dat er geen mensen gaan protesteren op een kinderfeest of op tijden/ plaatsen dat kinderen er de dupe van zijn. En dat lijkt me niet verkeerd. Afgelopen weekend waren de "Hooligans" met grote meerderheid de grootste van de twee kwaden, maar vergeet niet dat de andere partij op een kinderfeest staat te protesteren.
 
Wat ik lees is niet dat hij de slachtoffers wil straffen. Hij wil dat er geen mensen gaan protesteren op een kinderfeest of op tijden/ plaatsen dat kinderen er de dupe van zijn. En dat lijkt me niet verkeerd. Afgelopen weekend waren de "Hooligans" met grote meerderheid de grootste van de twee kwaden, maar vergeet niet dat de andere partij op een kinderfeest staat te protesteren.
Die mensen hadden gewoon netjes een vergunning aangevraagd om te mogen demonstreren en hebben die ook gekregen van de gemeente. Het waren vreedzame protesten, dus zonder het wangedrag van die voetbalnazi's was er niets gebeurd. Dat het uit de hand is gelopen, is volledig op hun conto te schrijven. Als je vervolgens aan het demonstratierecht gaat tornen, straf je inderdaad de slachtoffers.
 
In Rotterdam vielen hoolies vanuit een auto een groep demonstranten op de Erasmusbrug aan, en riepen 'zwarte aap', 'kankerzwarte' etc. Was een journalist van Algemeen Dagblad bij, die erover twitterde.
Het zal misschien aan mij liggen, maar ik zie dat niet als racistisch. Mensen zijn kwaad en zoeken dan iets, waarmee je de tegenpartij het hardste raakt. Als het een demonstratie van clowns was geweest, hadden ze kankerclowns geroepen. Dit is puur schelden.

Verder wil ik er helemaal niet achter staan en zullen deze mensen uiteindelijk wel racistische trekjes vertonen, want dat lijkt wellicht toch wel de grootste reden om een antibetoging bij te wonen.
 
Het zal misschien aan mij liggen, maar ik zie dat niet als racistisch. Mensen zijn kwaad en zoeken dan iets, waarmee je de tegenpartij het hardste raakt. Als het een demonstratie van clowns was geweest, hadden ze kankerclowns geroepen. Dit is puur schelden.

Verder wil ik er helemaal niet achter staan en zullen deze mensen uiteindelijk wel racistische trekjes vertonen, want dat lijkt wellicht toch wel de grootste reden om een antibetoging bij te wonen.


Daar heb je wel een punt. Er zitten inderdaad ook een hoop relnichten bij die ieder onderwerp aangrijpen om te schreeuwen. Laat onverlet dat dit hele Sinterklaasgedoe volledig uit de hand escaleert.
 
Daar heb je wel een punt. Er zitten inderdaad ook een hoop relnichten bij die ieder onderwerp aangrijpen om te schreeuwen. Laat onverlet dat dit hele Sinterklaasgedoe volledig uit de hand escaleert.
Eens. En mijn gevoel is ook dat het demonstreren en provoceren dicht bij elkaar liggen. Dat er vervolgens een paar lui met genetische defecten op af komen is dan ook weer te verwachten. Net zoals dat er tussen miljoenen mensen een aantal rondlopen die racistische denkbeelden hebben.
 
Terug
Bovenaan Onderaan