Racisme & Discriminatie

En mensen vinden het raar dat niemand gasten uit Ter apel in hun straat wilt, of waarom rechts steeds meer in trek is in heel Europa, of waarom racisme met de dag meer en meer gegroeid. Ik ben er 1 van, heb met de uur minder en minder sympathie voor de ''architecten/tandartsen en chirurgen'' die naar europa komen en het gelukkig zelf voor zichzelf verneuken ook

Das gek want andersom merk je steeds meer afkeer tegen (extreem) rechts. Laatst nog in Duitsland met een demo waar de boeren protesten qua opkomst een koffie clubje is .

Hysterische tweet trouwens. Maar dat zijn we gewend van de huilende sneeuwvlokjes 🤔
 
En mensen vinden het raar dat niemand gasten uit Ter apel in hun straat wilt, of waarom rechts steeds meer in trek is in heel Europa, of waarom racisme met de dag meer en meer gegroeid. Ik ben er 1 van, heb met de uur minder en minder sympathie voor de ''architecten/tandartsen en chirurgen'' die naar europa komen en het gelukkig zelf voor zichzelf verneuken ook

Oke, dus in Nederland hebben we vrijheid van meningsuiting maar je moet wel verplicht voor het Nederlands elftal juichen. :unsure:
 
En mensen vinden het raar dat niemand gasten uit Ter apel in hun straat wilt, of waarom rechts steeds meer in trek is in heel Europa, of waarom racisme met de dag meer en meer gegroeid. Ik ben er 1 van, heb met de uur minder en minder sympathie voor de ''architecten/tandartsen en chirurgen'' die naar europa komen en het gelukkig zelf voor zichzelf verneuken ook


Grappig, of juist niet, dat jouw hele post, de volledige inhoud, geen ene zak te maken heeft met de video.
Maar dan ook echt helemaal niks. 0,0. Noppes. Nada.
 

Mooi, ondanks dat het niet altijd even netjes ging toch mede verantwoordelijk geweest voor een positieve verandering in de samenleving in de afgelopen jaren. Ik denk dat het landelijk grootst gedragen beeld van Piet nu helemaal prima is.
 
Mooi, ondanks dat het niet altijd even netjes ging toch mede verantwoordelijk geweest voor een positieve verandering in de samenleving in de afgelopen jaren. Ik denk dat het landelijk grootst gedragen beeld van Piet nu helemaal prima is.
En kan het frame dat het deze groep nooit goed genoeg zou zijn ook in de prullebak.
 
Ik vrees dat je de omvang en samenstelling van zijn achterban onderschat.
Een deel van zijn achterban heeft niets met dergelijke opmerkingen, schud het hoofd en doet t af als borrelpraat. Ben ik mij zeker bewust van, daarom dat ik ook over een specifiek onderdeel van zijn achterban spreek.

Kan dat Johan dit doet om ophef te veroorzaken buiten zijn kijkers is sterk aanwezig, meneer wil ophef en aandacht en kunnen roepen dat hij het slachtoffer is van woke oid.
 
Laatst bewerkt:
Voor wie nog betwijfelt dat racisme inmiddels is genormaliseerd in Nederland.

Ah.. ze hebben hun jaarlijkse relletje weer te pakken. Daalden de kijkcijfers?

Racisme is in Nederland genormaliseerd. Al een lange tijd. Alles in het mom van populistisch gebral en we mogen zeggen wat we vinden en denken. Daar hebben we Derksen niet voor nodig om dat te constateren.
 
Voor wie nog betwijfelt dat racisme inmiddels is genormaliseerd in Nederland.


Racisme is in Nederland genormaliseerd. Al een lange tijd. Alles in het mom van populistisch gebral en we mogen zeggen wat we vinden en denken. Daar hebben we Derksen niet voor nodig om dat te constateren.

Nee, Racisme bestaat overal te wereld en is ook overal ter wereld genormaliseerd en maar net welke kleur of religie je hebt of je ermee te maken krijgt. We moeten stoppen met het doen alsof het een Nederlands/Westers probleem is. Pas als er erkend wordt dat racisme in elk land waar dan ook ter wereld bestaat, daarmee ook in elk persoon zit. en we er met iedereen aan gaan werken dan kunnen we een verandering te weeg brengen.
 
Nee, Racisme bestaat overal te wereld en is ook overal ter wereld genormaliseerd en maar net welke kleur of religie je hebt of je ermee te maken krijgt. We moeten stoppen met het doen alsof het een Nederlands/Westers probleem is. Pas als er erkend wordt dat racisme in elk land waar dan ook ter wereld bestaat, daarmee ook in elk persoon zit. en we er met iedereen aan gaan werken dan kunnen we een verandering te weeg brengen.
Mooie drogreden om er nu in NL niets aan te doen.
 
Mooie drogreden om er nu in NL niets aan te doen.

Lees de laatste zin nog eens...

Sommige zaken kun je niet in Nederland veranderen, met een migratiecijfer waarbij 15% uit het buitenland komt en nog eens 12% ouders uit het buitenland heeft. Dus een kwart van de samenleving krijg normen en waarden mee die uit het buitenland komen. Daarom zijn het grootste deel van de zaken niet meer in Nederland op te lossen, en zullen we toch ook al veel meer met dit soort problemen naar Europa en de wereld gaan kijken.
 
Lees de laatste zin nog eens...

Sommige zaken kun je niet in Nederland veranderen, met een migratiecijfer waarbij 15% uit het buitenland komt en nog eens 12% ouders uit het buitenland heeft. Dus een kwart van de samenleving krijg normen en waarden mee die uit het buitenland komen. Daarom zijn het grootste deel van de zaken niet meer in Nederland op te lossen, en zullen we toch ook al veel meer met dit soort problemen naar Europa en de wereld gaan kijken.
Ah, racisme komt door immigratie. Dat klinkt eigenlijk een beetje, ehm, racistisch?
 
Nee, Racisme bestaat overal te wereld en is ook overal ter wereld genormaliseerd en maar net welke kleur of religie je hebt of je ermee te maken krijgt. We moeten stoppen met het doen alsof het een Nederlands/Westers probleem is. Pas als er erkend wordt dat racisme in elk land waar dan ook ter wereld bestaat, daarmee ook in elk persoon zit. en we er met iedereen aan gaan werken dan kunnen we een verandering te weeg brengen.
Ik zeg nergens dat het alleen vanuit de "blanke Nederlander" komt. Ik zeg alleen dat het genormaliseerd is hier en dat het allemaal in het mom is van.. kijk mij alles zeggen wat ik vind en denk. En als we al ergens moeten beginnen om het te verbeteren dan is het vanuit de volksvertegenwoordiging. De dingen die geroepen worden geeft de 'normale' mens de ruimte om ook maar verschrikkelijke dingen te roepen. Denk, Ja21, PVV, FvD, Bij1 enz enz. Allemaal maken ze zich schuldig aan mensen kleineren, discrimineren, in hokjes plaatsen en belachelijke retoriek. Als dat allemaal al genormaliseerd is in de 2de kamer dan volgt de rest wel en de drempel om te discrimineren wordt met elke verkiezing lager gezet.

In mijn persoonlijke ervaringen ben ik nog nooit gediscrimineerd geweest door de "allochtoon". Ik ben wel vaak genoeg in een hokje geplaatst, uitgescholden, uitgedaagd of genegeerd vanwege mijn afkomst door de "echte" Nederlander. Bewust of onbewust. Het heeft mij alleen maar sterker gemaakt overigens. Ik ben mij er wel van bewust dat racisme overal aanwezig is als een etterende stinkwond.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan