Racisme & Discriminatie

Het is heel simpel, en zwart wit, maar kennelijk snapt men het niet. Men wilt toch dat alles mag, dat iedereen mag zijn of zich voelen wat die wilt? Lievvvv enzo, Mag allemaal, iedereen mag dus alles maar andere dwing je de ander te accepteren ook als de persoon het anders ziet, dus 1 mag vrij zijn en ander dwingt men 🤣

Prachtig dat jullie dat zo vinden en ervaren, mijn systeem werkt gelukkig anders:)

Waarom dwing je mij te denken zoals jij? Waarom probeer je me te cancellen?
 
Hahaha heb je zelf wel door dat je nu zelf aan het janken bent(als ik jouw retoriek en mening zelf gebruik).

0 tranen hier, wel 100% verbazing hoe mensen altijd de racismekaartjes trekken. Hoe 1 kant alles mag doen en denken en de hele wereld alles moet accepteren haha.
 
0 tranen hier, wel 100% verbazing hoe mensen altijd de racismekaartjes trekken. Hoe 1 kant alles mag doen en denken en de hele wereld alles moet accepteren haha.

Echt verbazingwekkend dat ik deze mening van jou moet accepteren. Toch wel leuk discussiëren met rechtse redeneringen.
 
0 tranen hier, wel 100% verbazing hoe mensen altijd de racismekaartjes trekken. Hoe 1 kant alles mag doen en denken en de hele wereld alles moet accepteren haha.

Het heeft er veel van weg dat Derksen hem geen Fries vindt omdat hij zwart is (of hoe je dat tegenwoordig ook moet noemen), maar we kunnen niet in zijn hoofd kijken. Hij zegt zelf dat het niet zo is. De Hoop is -in het televisiefragment- netjes, in pak, spreekt goed ABN. Wat dat betreft niet het stereotype, ruige, snelwegblokkerende Fries. Misschien dacht Derksen op die manier, geen idee. Zolang we dat niet weten kunnen we de opmerkingen niet zomaar wegzetten als racistisch en blijft het bij vermoedens over zijn gedachtegang. Maar dan verwacht ik wel nadere uitleg van Derksen, want ook ik blijf nu vermoeden dat het wel degelijk te maken heeft met huiskleur.
 
Half nederland komt op voor iemand, die iets voelt? Maar alle joden, homos en lesbiennes die dagelijks op straat bespuugd en beledigt worden ( feit ) maakt niemand zich druk om, maar om een Ethiopisch ventje wat zich vandaag fries, morgen Brabander en in juni misschien een Flevolander voelt is shocking news hahaha. Denk en voel wat je wilt, op pedofiel en dierenverkrachter na mag je doen en denken wat je wilt, maar men moet niet janken als mensen het niet met je eens zijn of niet zien of voelen wat jij voelt. Hij mag dus denken en voelen wat hij wilt, en Johan mag ook vinden wat hij wilt.

Weet je hoeveel Ethiopiërs nu pissed zijn en hem uitkosten, dat hij met z'n 100% Ethiopisch hoofd en geboren als zich zo druk maakt dat hij een Fries is, houdt men ook rekening met hun? Of zijn hun nu ook racisten.. :lmao: Al det bullshit van dwang-alles-goed-vinden-want-het-moet moet een x stoppen, ja je hebt de vrijheid om alles te zijn en te vinden, en de rest heeft ook hun vrijheid om jou te beoordelen op wat jij bent of doet. Maar zo werkt het niet, je moet alleen 1 kant zijn en kiezen, ander kant is automatisch fout, racist, ouderwets blablabla
Ik moet misschien minder van deze onzin lezen want dit kost me hersencellen..
Ik wil de mijne toch graag behouden anders ga ik ook ineens zulke dingen posten 🤔
 
Ik moet misschien minder van deze onzin lezen want dit kost me hersencellen..
Ik wil de mijne toch graag behouden anders ga ik ook ineens zulke dingen posten 🤔

Hou je vingers beter stil jij ja, jij doet in elk topic alsof jij het wiel hebt uitgevonden als wijsneus, dus beter stil zijn ja.
 
Het heeft er veel van weg dat Derksen hem geen Fries vindt omdat hij zwart is (of hoe je dat tegenwoordig ook moet noemen), maar we kunnen niet in zijn hoofd kijken. Hij zegt zelf dat het niet zo is. De Hoop is -in het televisiefragment- netjes, in pak, spreekt goed ABN. Wat dat betreft niet het stereotype, ruige, snelwegblokkerende Fries. Misschien dacht Derksen op die manier, geen idee. Zolang we dat niet weten kunnen we de opmerkingen niet zomaar wegzetten als racistisch en blijft het bij vermoedens over zijn gedachtegang. Maar dan verwacht ik wel nadere uitleg van Derksen, want ook ik blijf nu vermoeden dat het wel degelijk te maken heeft met huiskleur.

Kleine voorspelling hoe vanavond zal gaan dan. Klein gedeelte 'het was niet zo slim van mij om dit op deze manier te zeggen'/'dit bedoelde ik niet zo' groot gedeelte 'CANCELCULTUUR'/'al die linkse politici vallen over elkaar heen om er wat over te zeggen'/'hebben ze niets beters t3 doen, bla bla voedselbank bla bla woningen'. Oftewel een tentoonstelling van rechts slachofferschap of zoals onze Derksen fanboy zou zeggen 'janken'.

Edit: en minstens 10 keer het woord woke ergens in verwerkt natuurlijk.
 
Kleine voorspelling hoe vanavond zal gaan dan. Klein gedeelte 'het was niet zo slim van mij om dit op deze manier te zeggen'/'dit bedoelde ik niet zo' groot gedeelte 'CANCELCULTUUR'/'al die linkse politici vallen over elkaar heen om er wat over te zeggen'/'hebben ze niets beters t3 doen, bla bla voedselbank bla bla woningen'. Oftewel een tentoonstelling van rechts slachofferschap of zoals onze Derksen fanboy zou zeggen 'janken'.

En zo zal het gaan ja, heel links NL die het opneemt voor de zielige allochtoonje, die niet begrepen word met wat hij voelt puhpuhh, terwijl zijn hoofd, naam, geboortecertificaat en alles niet aan het Friese plaatje voldoet, maar zijn inzet + wil wel, maar mag je niks van vinden haha. Als hij had gezegd dat hij zich Afrikaans voelt dan had heel rechts lopen janken weer hoe de immigratie en adoptiebeleid gefaald heeft, ik ben blij dat ik met geen van beide kampen zo betrokken ben of zo gevoelig ben voor alle bullshit.


Zet maar een blonde fries hier tussen, die zich Ethiopiër voelt en kijk hoe de omgekeerde wereld daar zou doen en denken, maar dat negeren we ff want wij in europa zijn superior volk die beter weet, alles beter accepteert enzo.. :lmao:
8a48847d05044433c942ccd08a389d09.png




Hoe hij reageert is de enige goede manier, of die zich nou een fries, kameel of whatever voelt, voelen is gratis en mag iedereen doen voor zichzelf. Maar hoe de rest er op duikt om de zielige ''buitenlandertje'' te beschermen is het trieste gedeelte
fa100e10ad52ebbd2d1bbe78facf9e09.png
 
Laatst bewerkt:
  • Facepalm
Reactions: Bas
Het heeft er veel van weg dat Derksen hem geen Fries vindt omdat hij zwart is (of hoe je dat tegenwoordig ook moet noemen), maar we kunnen niet in zijn hoofd kijken. Hij zegt zelf dat het niet zo is. De Hoop is -in het televisiefragment- netjes, in pak, spreekt goed ABN. Wat dat betreft niet het stereotype, ruige, snelwegblokkerende Fries. Misschien dacht Derksen op die manier, geen idee. Zolang we dat niet weten kunnen we de opmerkingen niet zomaar wegzetten als racistisch en blijft het bij vermoedens over zijn gedachtegang. Maar dan verwacht ik wel nadere uitleg van Derksen, want ook ik blijf nu vermoeden dat het wel degelijk te maken heeft met huiskleur.
Wat nog kwalijkwer is is het zeggen dat hij omdat hij in de gen van Johan geen Fries zou zijn zich niet mag uitspreken over de friese taal. Dat is kennelijk alleen voor volbloedfriezen, en niet voor iemand die daar 90% van zijn leven gewoond hewft, de taal spreekt en zich inzet voor de Friezen.
 
  • Leuk
Reactions: Bas
En zo zal het gaan ja, heel links NL die het opneemt voor de zielige allochtoonje, die niet begrepen word met wat hij voelt puhpuhh, terwijl zijn hoofd, naam, geboortecertificaat en alles niet aan het Friese plaatje voldoet, maar zijn inzet + wil wel, maar mag je niks van vinden haha. Als hij had gezegd dat hij zich Afrikaans voelt dan had heel rechts lopen janken weer hoe de immigratie en adoptiebeleid gefaald heeft, ik ben blij dat ik met geen van beide kampen zo betrokken ben of zo gevoelig ben voor alle bullshit.


Zet maar een blonde fries hier tussen, die zich Ethiopiër voelt en kijk hoe de omgekeerde wereld daar zou doen en denken, maar dat negeren we ff want wij in europa zijn superior volk die beter weet, alles beter accepteert enzo.. :lmao:
8a48847d05044433c942ccd08a389d09.png




Hoe hij reageert is de enige goede manier, of die zich nou een fries, kameel of whatever voelt, voelen is gratis en mag iedereen doen voor zichzelf. Maar hoe de rest er op duikt om de zielige ''buitenlandertje'' te beschermen is het trieste gedeelte
fa100e10ad52ebbd2d1bbe78facf9e09.png
Heel links NL. Lul niet joh ik zie ook PVVers zich met walging over de teksten van Johan uitspreken.
 
Heel links NL. Lul niet joh ik zie ook PVVers zich met walging over de teksten van Johan uitspreken.

Heel overgevoelig jank-volk, ongeacht in welk hokje je past :) Verschillen tussen de mensen zijn gewoon een feit, dus discusiminatie is iets wat er al duizenden jaren bestaat en voor altijd zal bestaan. Echte bewezen discriminatie moet je hard aanpakken, meningkjes moet je om lachen. Maar dat snapt 97% van de mensheid niet want racisme is hip, en elk scheet wat er over gaat aanvechten ook 🤩
 
Het gaat helemaal niet om wat ie zich voelt in deze - het is alsof je ipv te luisteren na de boodschap van iemand je op basis van uiterlijk me niet serieus wil nemen en m liever uitzoekt om even op nationale tv belachelijk te maken.

Vergelijkbaar met iemand met een Aziatisch uiterlijk die zich uitspreekt voor meer steun van de gemeente aan de carnavalsvereniging van zijn woonplaats? Dan is het gegeven of ie eruit ziet als brabo toch ook niet echt belangrijk?

Heeft niks met identificeren als te maken. Het heeft te maken met over de rug van anderen racistische grapjes maken om goedkope puntjes te scoren bij t ons-kent-ons volkje.

Maar dat veel mensen het niet normaal vinden dat je mensen op grond van afkomst, geslacht, uiterlijk of geaardheid belachelijk maakt op tv is toch niet zo raar?

Denk niet dat de persoon zichzelf zielig vind of anderen medelijden hebben, meer dat ze Johan n triest figuur vinden dat hij in zijn rol deze verschuivende grenzen van wat moet kunnen en wat ongepast is niet kan of wil volgen.
 
Heel overgevoelig jank-volk, ongeacht in welk hokje je past :) Verschillen tussen de mensen zijn gewoon een feit, dus discusiminatie is iets wat er al duizenden jaren bestaat en voor altijd zal bestaan. Echte bewezen discriminatie moet je hard aanpakken, meningkjes moet je om lachen. Maar dat snapt 97% van de mensheid niet want racisme is hip, en elk scheet wat er over gaat aanvechten ook 🤩
Wanneer is racisme bewezen?
 
Heel overgevoelig jank-volk, ongeacht in welk hokje je past :) Verschillen tussen de mensen zijn gewoon een feit, dus discusiminatie is iets wat er al duizenden jaren bestaat en voor altijd zal bestaan. Echte bewezen discriminatie moet je hard aanpakken, meningkjes moet je om lachen. Maar dat snapt 97% van de mensheid niet want racisme is hip, en elk scheet wat er over gaat aanvechten ook 🤩
Je snapt toch hopelijk wel dat Derksen en de programma makers bewust deze ophef zoeken? Waarom zou je anders dit fragment in je programma laten zien? Het is die grens van fatsoen en het toelaatbare die interessante spanningen geeft en mensen over je programma en uitspraken doet praten? Is de samenleving te “woke” of is Derksen teveel Karen/Tate in zijn positionering? Of geen van beide en is dit allemaal precies wat de makers verwachtten bij t kiezen van dit fragment en is t deels theater en provoceren om de kijkcijfers?
 
Wanneer is racisme bewezen?

Als ik jou als berber afwijs op je sollicitatie, en ik dan op mijn Twitter zet "haha heb z'n kut Marokkaan vandaag ff wat valse hoop gegeven" en dan er over opschep tegen 8 overige collega's op kantoor, hoe ik je uitnodigde puur om je tijd te verspillen en je bij voorbaat al 0% kans had. Dat is bewezen racisme.

Niet als jij na de afwijzing gaat janken dat het racisme was, je afgewezen bent puur op je kleur en geur, zonder te melden dat je half uur te laat kwam, in een trainingspak kwam en helemaal niks wist van de functie waar je voor kwam, maaar dat zegt men niet maar woordje racisme wel 😏 het ligt nooit aan de kandidaat zelf, wel zijn alle andere racisten hihi
 
Heel overgevoelig jank-volk, ongeacht in welk hokje je past :) Verschillen tussen de mensen zijn gewoon een feit, dus discusiminatie is iets wat er al duizenden jaren bestaat en voor altijd zal bestaan.
Als dat de factor is. Kanker bestaat ook al heel erg lang. Waarom zou je er iets aan willen doen. Het is er gewoon. Niet zo zeuren mensen.
Aldus Derksen.. 🤔
 
Als ik jou als berber afwijs op je sollicitatie, en ik dan op mijn Twitter zet "haha heb z'n kut Marokkaan vandaag ff wat valse hoop gegeven" en dan er over opschep tegen 8 overige collega's op kantoor, hoe ik je uitnodigde puur om je tijd te verspillen en je bij voorbaat al 0% kans had. Dat is bewezen racisme.

Niet als jij na de afwijzing gaat janken dat het racisme was, je afgewezen bent puur op je kleur en geur, zonder te melden dat je half uur te laat kwam, in een trainingspak kwam en helemaal niks wist van de functie waar je voor kwam, maaar dat zegt men niet maar woordje racisme wel 😏 het ligt nooit aan de kandidaat zelf, wel zijn alle andere racisten hihi
Hier moest ik echt hard om lachen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan