Racisme & Discriminatie

Over racisme gesproken:

De Utrechtse afdeling van BIJ1 heeft een opvallende reden voor het verlengen van een bestuursvacature. Er zouden volgens de partij te veel witte sollicitanten zijn, waardoor de vacature nu is verlengd.

"We zijn heel blij met alle ontvangen sollicitaties! Helaas is de meerderheid van de sollicitanten wit", legt BIJ1 in een Instagram-post uit. "En zonder representatie geen bestuur. Daarom hebben we de deadline verlengd en nodigen we vooral mensen van kleur uit om te solliciteren"
Enn screenshot van de post werd breed gedeeld op internet, maar ik kan er nu bijna niets meer over vinden, op deze pagina na.

Ik heb niets in mij waardoor ik me boven een ander zou durven stellen. Ongeacht afkomst, kleur of voorkeuren.
Maar door dergelijke berichten merk ik dat mijn beeld vertroebelt en dat wil ik niet. Ik krijg gewoon afkeer van dergelijk volk.

wit.jpg

"We nodigen vooral mensen van kleur uit te solliciteren."

Met z'n allen tegen de witte mensen, zo voelt dat voor mij. Ik kan daar echt helemaal niks (positiefs) mee.
 
Laatst bewerkt:
En toen haakte ik af :bye:

Haha blijft leuk, geloof me maar ook jij bent een racist, hoe graag je het ontkent of zelf niet beseft 😘 ( in sommige andermans ogen dan hè )

Ik zal je mijn afgelopen 3 uur ff opbiechten van hedendaagse racisme, ik word gebeld met ' hej kut Kroaat gaan we naar Mac vandaag?' zo'n vuurrood Ginger figuur snijdt me af in een trekker terwijl ik voorrang had, dus ik zeg tegen me collega naast me fucking gingers kunnen niet rijden pff

Blikje cola was 'gejat' uit onze kantine koelkaet van een planner, dus die zegt de berggeit uit Marokko daar heeft hem vast in zijn rugtas weet ik zeker (Brahim).

Zo zie je, we ( en jij ) zijn allemaal racisten :) In mijn ogen zijn de bovenste voorbeelden 0% racisme, iets met geven nemen en niet janken, maar velen hier zullen weer moord en brand schreeuwen want zo praat je niet blabla.

Helaas zijn er teveel figuren die kicken op geven, willen alles zelf roepen en vinden maar ojee als het balletje teruggekaatst word dan is het huiliehuilie, zielig en racisme 😂
 
Haha blijft leuk, geloof me maar ook jij bent een racist, hoe graag je het ontkent of zelf niet beseft 😘 ( in sommige andermans ogen dan hè )

Ik zal je mijn afgelopen 3 uur ff opbiechten van hedendaagse racisme, ik word gebeld met ' hej kut Kroaat gaan we naar Mac vandaag?' zo'n vuurrood Ginger figuur snijdt me af in een trekker terwijl ik voorrang had, dus ik zeg tegen me collega naast me fucking gingers kunnen niet rijden pff

Blikje cola was 'gejat' uit onze kantine koelkaet van een planner, dus die zegt de berggeit uit Marokko daar heeft hem vast in zijn rugtas weet ik zeker (Brahim).

Zo zie je, we ( en jij ) zijn allemaal racisten :) In mijn ogen zijn de bovenste voorbeelden 0% racisme, iets met geven nemen en niet janken, maar velen hier zullen weer moord en brand schreeuwen want zo praat je niet blabla.

Helaas zijn er teveel figuren die kicken op geven, willen alles zelf roepen en vinden maar ojee als het balletje teruggekaatst word dan is het huiliehuilie, zielig en racisme 😂

1. Dus iedereen is racist, maar alles wat je zegt is 0% racisme, dus niemand is het?

2. Jouw definitie van racisme klopt niet zo te zien.

de racist​

zelfst.naamw. (m.)
Uitspraak: [rɑˈsɪst]
Verbuigingen: racist|en (meerv.)

de racist|e​

zelfst.naamw. (v.)
Uitspraak: [rɑˈsɪst|ə]
Verbuigingen: raciste|s, raciste|n (meerv.)

iemand die vindt dat het ene menselijk ras superieur is aan het andere

-------

Verreweg de meeste mensen vinden dat niet. En ik zeker niet. Dus die conclusie van je dat iedereen racist is en dat het net zo normaal is als eten en ademen, mag je lekker voor jezelf houden.

3. Vooroordelen hebben de meeste mensen wel in meer of mindere mate. Dat is biologisch geprogrammeerd. Dat blijft absoluut niet beperkt tot ras. Maar kan bijv. ook slaan op een motorrijder met woest uiterlijk, een student met een polokraagje en een amerikaan met een zuiderlijk accent. Dat is dan een potentiële vroege voorloper van discriminatie ipv racisme.
Maar een verstandig mens is zich bewust van zijn/haar eigen voordoordelen, en probeert daar tegenin t gaan en er rationeel mee om te gaan.

Dus.
Wil je je conclusie herzien, of blij je erbij dat iedereen, incl ik, een racist is?
 
Wil je je conclusie herzien, of blij je erbij dat iedereen, incl ik, een racist is?

U technische analyse klopt helemaal, maar je vergeet dat in praktijk zoveel randzaken geschaard worden onder racisme. Technisch en feitelijk gesproken heb jij gelijk, in praktijk anno 2021 is mijn versie de betere. Racisme en discriminatie is gewoon hip

1 verkeerde zin of woord maakt je al racist of dat je de boel los discrimineert. Dus het gaat hard. Daarom zijn wij en jij het ook :)
 
Laatst bewerkt:
Haha blijft leuk, geloof me maar ook jij bent een racist, hoe graag je het ontkent of zelf niet beseft 😘 ( in sommige andermans ogen dan hè )

Ik zal je mijn afgelopen 3 uur ff opbiechten van hedendaagse racisme, ik word gebeld met ' hej kut Kroaat gaan we naar Mac vandaag?' zo'n vuurrood Ginger figuur snijdt me af in een trekker terwijl ik voorrang had, dus ik zeg tegen me collega naast me fucking gingers kunnen niet rijden pff

Blikje cola was 'gejat' uit onze kantine koelkaet van een planner, dus die zegt de berggeit uit Marokko daar heeft hem vast in zijn rugtas weet ik zeker (Brahim).

Zo zie je, we ( en jij ) zijn allemaal racisten :) In mijn ogen zijn de bovenste voorbeelden 0% racisme, iets met geven nemen en niet janken, maar velen hier zullen weer moord en brand schreeuwen want zo praat je niet blabla.

Helaas zijn er teveel figuren die kicken op geven, willen alles zelf roepen en vinden maar ojee als het balletje teruggekaatst word dan is het huiliehuilie, zielig en racisme 😂
Dus omdat jouw omgeving racistische opmerkingen/grappen maakt is ELPSV en de rest van de wereld ook racistisch, vind het een bijzondere conclusie om eerlijk te zijn..
 
Dus omdat jouw omgeving racistische opmerkingen/grappen maakt is ELPSV en de rest van de wereld ook racistisch, vind het een bijzondere conclusie om eerlijk te zijn..

Heel de wereld maakt zulke opmerkingen, 99% is humor sarcasme grote bek of puur slap gelul, totaal onschuldig en geen discriminatie of racisme. alleen hier op het forum zijn er enkele engelen die zich daar totaal niet in herkennen.
 
Haha blijft leuk, geloof me maar ook jij bent een racist, hoe graag je het ontkent of zelf niet beseft 😘 ( in sommige andermans ogen dan hè )

Ik zal je mijn afgelopen 3 uur ff opbiechten van hedendaagse racisme, ik word gebeld met ' hej kut Kroaat gaan we naar Mac vandaag?' zo'n vuurrood Ginger figuur snijdt me af in een trekker terwijl ik voorrang had, dus ik zeg tegen me collega naast me fucking gingers kunnen niet rijden pff

Blikje cola was 'gejat' uit onze kantine koelkaet van een planner, dus die zegt de berggeit uit Marokko daar heeft hem vast in zijn rugtas weet ik zeker (Brahim).

Zo zie je, we ( en jij ) zijn allemaal racisten :) In mijn ogen zijn de bovenste voorbeelden 0% racisme, iets met geven nemen en niet janken, maar velen hier zullen weer moord en brand schreeuwen want zo praat je niet blabla.

Helaas zijn er teveel figuren die kicken op geven, willen alles zelf roepen en vinden maar ojee als het balletje teruggekaatst word dan is het huiliehuilie, zielig en racisme 😂
Dit kan je toch niet vergelijken met wetten maken om bepaalde bevolkingsgroepen uit te sluiten of te beperken?
 
Dit kan je toch niet vergelijken met wetten maken om bepaalde bevolkingsgroepen uit te sluiten of te beperken?

Mijn verhaal was algemeen, wat de Hongaren doen is hun 'kinderen beschermen' tegen homoseksualiteit, alle info er over of verleidingen er voor. Tot hun 18de willen ze alles wat met dat te maken heeft dus verbieden op scholen enz. Vanaf je 18de ben je vrij te zijn wat je wilt alleen in een katholiek land als dat zal je leven er ook niet super zijn als gay natuurlijk. Zij zien het als wij beschermen de kinderen, europa ziet het als bevolkingsgroep uitsluiten.

Dit hadden ze zoveeeeeeeel tactischer kunnen doen en het zelfde bereiken, alleen kozen ze voor de directe aanpak van wet aanmaken, goedkeuren en oorlog..
 
Mijn verhaal was algemeen, wat de Hongaren doen is hun 'kinderen beschermen' tegen homoseksualiteit, alle info er over of verleidingen er voor. Tot hun 18de willen ze alles wat met dat te maken heeft dus verbieden op scholen enz. Vanaf je 18de ben je vrij te zijn wat je wilt alleen in een katholiek land als dat zal je leven er ook niet super zijn als gay natuurlijk. Zij zien het als wij beschermen de kinderen, europa ziet het als bevolkingsgroep uitsluiten.

Dit hadden ze zoveeeeeeeel tactischer kunnen doen en het zelfde bereiken, alleen kozen ze voor de directe aanpak van wet aanmaken, goedkeuren en oorlog..
Want als je nog geen 18 bent, kun je natuurlijk nog geen homo zijn. Dit kun je echt niet rechtpraten.
 
Want als je nog geen 18 bent, kun je natuurlijk nog geen homo zijn. Dit kun je echt niet rechtpraten.

Daar gaat het niet om, tot je 18de kunnen ze volop regeltjes maken om je dingen te leren of af te leren via het schoolsysteem. Kids van 5 internetten al dus kunnen alles zelf ook opzoeken, maar een regering heeft stukke minder grip op de 18+ mensen dan op de jeugd, en ze denken natuurlijk hoe eerder je begint hoe kleiner de kans op homo's dat ze komen, het worden of blijven.Dus moet je beginnen bij het schoolsysteem met het ongewenst te verklaren.
 
Daar gaat het niet om, tot je 18de kunnen ze volop regeltjes maken om je dingen te leren of af te leren via het schoolsysteem. Kids van 5 internetten al dus kunnen alles zelf ook opzoeken, maar een regering heeft stukke minder grip op de 18+ mensen dan op de jeugd, en ze denken natuurlijk hoe eerder je begint hoe kleiner de kans op homo's dat ze komen, het worden of blijven.Dus moet je beginnen bij het schoolsysteem met het ongewenst te verklaren.
Jij denkt dat mensen homo worden in hun jeugd, serieus, meen je dit?
 
Jij denkt dat mensen homo worden in hun jeugd, serieus, meen je dit?

Er is geen jij denkt, ik probeer hun gedachte te snappen. Ik denk dat zij denken dat hoe eerder je het gay probleem aanpakt, negeert of ontkent hoe kleiner de kans dat het op latere leeftijd nog aanwezig is.
 
Er is geen jij denkt, ik probeer hun gedachte te snappen. Ik denk dat zij denken dat hoe eerder je het gay probleem aanpakt, negeert of ontkent hoe kleiner de kans dat het op latere leeftijd nog aanwezig is.
Dat snap ik ook wel; dat zij dat denken. Dat dit kortzichtig en discriminerend is, blijft staan. Als je dit als land niet erkent, heb je in de EU niks te zoeken.
 
Er is geen jij denkt, ik probeer hun gedachte te snappen. Ik denk dat zij denken dat hoe eerder je het gay probleem aanpakt, negeert of ontkent hoe kleiner de kans dat het op latere leeftijd nog aanwezig is.
Uit eerdere opmerkingen van jou begreep ik er wel uit dat je je wel kan vinden als een regering dit doet. Dat het in ieder geval hun goed recht is.
 
Uit eerdere opmerkingen van jou begreep ik er wel uit dat je je wel kan vinden als een regering dit doet. Dat het in ieder geval hun goed recht is.

Dat is mijn mening nog steeds, alleen hadden ze dit anders moeten aanpakken. Maak een persbericht met wij zijn een katholiek land, wij hebben moeite met dit onwerwerp en willen hier iets aan doen want we kunnen er moeilijk mee leven. Dan was het half uur in de Europese nieuws geweest en kwartier later zou men het vergeten en konden zijn rustig hun ding doen of plannen maken er tegen.

Deze directe en makkelijke aanpak is lekker easy en snel, maar krijg je wel alle shit over je heen. Dat zij geen homo's willen vind ik echt prima, als ik homo was zou ik er totaal geen moeite mee hebben, maar weet ik wel waar ik niet heen op vakantie moet. Dat het leven voor de niet hetero mensen zelf daar kut is snap ik ook, maar daar kan de buitenwereld weinig aan doen als hun eigen regering en vast een meerderheid van de mensen zo over denkt.
 
Dat is mijn mening nog steeds, alleen hadden ze dit anders moeten aanpakken. Maak een persbericht met wij zijn een katholiek land, wij hebben moeite met dit onwerwerp en willen hier iets aan doen want we kunnen er moeilijk mee leven. Dan was het half uur in de Europese nieuws geweest en kwartier later zou men het vergeten en konden zijn rustig hun ding doen of plannen maken er tegen.

Deze directe en makkelijke aanpak is lekker easy en snel, maar krijg je wel alle shit over je heen. Dat zij geen homo's willen vind ik echt prima, als ik homo was zou ik er totaal geen moeite mee hebben, maar weet ik wel waar ik niet heen op vakantie moet. Dat het leven voor de niet hetero mensen zelf daar kut is snap ik ook, maar daar kan de buitenwereld weinig aan doen als hun eigen regering en vast een meerderheid van de mensen zo over denkt.
En dat laatste is niet waar, want er is ook nog de universele verklaring van de mens.
 
Ik heb jou en Weltmeister al een zooi likes gegeven. Weinig aan toe te voegen.

In de post hierboven dacht ik toch ff op het slot te reageren. Die ministeriële verantwoording vind ik echt vreemd. Eigenlijk moet daarvoor hetzelfde gebeuren als in het licht van deze discussie. Erkenning. Maar geen schuld.
om ff t Oranje-topic niet verder te vervuilen overgehaald ;)

Het instellen van 1 juli als officiële feestdag zou volgens mij (gevoelsmatig) heel veel betekenen in het erkennen van de situatie. Voeg die dag toe, of zet m in in plaats van Hemelvaart of 2e pinkster of paasdag als de vakbonden moeilijk doen.
 
om ff t Oranje-topic niet verder te vervuilen overgehaald ;)

Het instellen van 1 juli als officiële feestdag zou volgens mij (gevoelsmatig) heel veel betekenen in het erkennen van de situatie. Voeg die dag toe, of zet m in in plaats van Hemelvaart of 2e pinkster of paasdag als de vakbonden moeilijk doen.
Of vraag aan iedereen van onder de 18 wat zij daarvan zouden vinden. Het is iets dat niet meteen traditie is, maar moet groeien. Ik denk dat je zoiets dus doen met het oog op de toekomst en dus uitkomt bij de jeugd. Ik denk dat ik wel weet wat ze zullen zeggen.. ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan