Racisme & Discriminatie

Heb je het artikel in mijn post gelezen? Het gaat helemaal niet om een agent die denkt boven de wet te staan, wat overigens wel heel makkelijk is en een flauwe manier is om wat ik zeg te ontkrachten, de kern van mijn post klopt dan nog steeds.

Nee het klopt niet want de wet zegt wat anders. Lees het Wikipedia artikel even waarin de wet wordt uitgelegd.

Deze agent is net zo fout als een enkel van de belastingdienst in Nederland die mensen voor duizenden euro's de schuld in heeft gestort. Het gaat mij erom dat het geen dagelijkse kost is maar een uitwas van een agent die een eikel is.

jouw laatste stukje, moet dat nu in het voordeel van Frankrijk spreken? Denk je dat ik daar nu een beetje tevreden mee ben

Op openbare scholen handelt men al zo sinds een jaar of 100 dus ver voordat de moslims er waren, als ze het niet leuk vinden staat het hen vrij om ook een priveschool op te richten net als de katholieken. Iedereen is even gelijk op een openbare school en religie hoort bij de Franse cultuur niet thuis op openbare scholen zodat iedereen er kan komen.


Maar bij wat er ook gebeurd buiten Europa komt Macron, toonbeeld van vrijheid en rechtvaardigheid, geen woorden tekort.

Over Macron kunnen we wel een boek schrijven wat hij fout heeft gedaan of beter welke beloftes hij niet is nagekomen. Hij is niet voor niets afgelopen weekend keihard afgestraft in de lokale verkiezingen, slechts 10%van de stemmen, tegen 30% voor de LR en 20% voor FN.
 
Nee het klopt niet want de wet zegt wat anders. Lees het Wikipedia artikel even waarin de wet wordt uitgelegd
Dus ik moet het wikipedia artikel wat jij geeft lezen en geloven, maar dat artikel wat ik postte klopt niet? Kloppen deze ook niet:


(Onder het kopje by country)

Kom op zeg, mij hou je niet voor de gek..

Iedereen is even gelijk op een openbare school en religie hoort bij de Franse cultuur niet thuis op openbare scholen zodat iedereen er kan komen.
Of in makkelijkere woorden: geen vrijheid van (uiten van) godsdienst. En daar wringt het bij mij, want dat gevoel van superioriteit boven alles buiten Europa is dus dikke quatsch!
 
Dus ik moet het wikipedia artikel wat jij geeft lezen en geloven, maar dat artikel wat ik postte klopt niet? Kloppen deze ook niet:

Dat wikipedia artikel legt de wettekst uit en de wettekst zelf. Daar valt weinig aan te veranderen. Ik geef ook duidelijk aan dat die agent fout zit, maar dat betekent niet dat de wet en de normale uitvoering van de wet fout is.

En wat dichter bij huis voor jouw: https://www.destentor.nl/zwolle/vrouw-in-burqini-uit-zwols-zwembad-gezet~a68f64eb/

De pot verwijt de ketel...

Of in makkelijkere woorden: geen vrijheid van (uiten van) godsdienst. En daar wringt het bij mij, want dat gevoel van superioriteit boven alles buiten Europa is dus dikke quatsch!

Nee, want elke godsdienst wordt over dezelfde kam geschoren, christenen, joden, moslims, hindoes enzovoorts. Veel gelijker dan dit krijg je niet. En elk geloof staat vrij om een priveschool op te richten waarbij je wel godsdienstonderwijs mag geven. Veel gelijker speelveld dan dit valt er niet te maken.

Dit heeft helemaal niets maar dan ook niets met een gevoel van superieuriteit te maken, omdat iedereen exact gelijk is in de openbare school.

PS een priveschool kost mij per maand voor mijn dochter 33 euro, 10 maanden per jaar. Dus het is ook geen extreme investering.
 
Dat wikipedia artikel legt de wettekst uit en de wettekst zelf. Daar valt weinig aan te veranderen. Ik geef ook duidelijk aan dat die agent fout zit, maar dat betekent niet dat de wet en de normale uitvoering van de wet fout is.

En wat dichter bij huis voor jouw: https://www.destentor.nl/zwolle/vrouw-in-burqini-uit-zwols-zwembad-gezet~a68f64eb/

De pot verwijt de ketel...
In dat artikel halen ze steeds gezichtsbedekking erbij. Wat wil je nu zeggen, dat omdat die wet zegt dat boerkas verboden zijn, dat burkinis daardoor alleen maar toegestaan kunnen zijn? Ik volg je niet. Nogmaals, lees de artikelen die ik heb gepost. Er staat letterlijk dat burkinis verboden zijn bij de stranden, dat een burgemeester van Cannes het verboden heeft. Of denk je dat hij dat zegt voor de bühne? Dat hij helemaal geen macht heeft? Leg a.u.b. aan mij uit wat dat artikel bedoelt, want je weet het vast beter. Of beide artikelen van mijn kant liegen, dat kan natuurlijk....

Pot verwijt de ketel? Je denkt dat ik Nederland kies in deze discussie? Heb je de hele discussie wel helemaal gelezen? Het gaat over de westerse manier van neerkijken naar anderen en ophemelen van zichzelf. Ja, Nederland hoort ook bij deze westerse wereld.. wat een lachwekkende reactie van jou, voel je je ineens aangevallen omdat ik Frankrijk met de grond gelijk maak?
Nee, want elke godsdienst wordt over dezelfde kam geschoren, christenen, joden, moslims, hindoes enzovoorts. Veel gelijker dan dit krijg je niet. En elk geloof staat vrij om een priveschool op te richten waarbij je wel godsdienstonderwijs mag geven. Veel gelijker speelveld dan dit valt er niet te maken.
Je leest gewoon niet wat ik schrijf, ik heb het nergens over gelijkheid. Vrijheid wordt beperkt! Als ik iedereen verplicht om zich kaal te scheren, is iedereen gelijk, maar niet vrij. En nu heb je het weer over godsdienstonderwijs, terwijl ik het duidelijk heb over uiting van godsdienst. Ik klaag nergens over dat ze geen koranles geven bij de openbare scholen, maar over het verbieden van het dragen van een hoofddoek, kruis, keppel.

Je springt van de hak op de tak, je leest niet of negeert de dingen die ik post en je begrijpt mn standpunt niet eens. Onnodige en vermoeiende discussie dit..
 
Er staat letterlijk dat burkinis verboden zijn bij de stranden, dat een burgemeester van Cannes het verboden heeft


Het hele verhaal. De wet heeft gelijk gekregen...

Het gaat over de westerse manier van neerkijken naar anderen en ophemelen van zichzelf. Ja, Nederland hoort ook bij deze westerse wereld..

Ik werk genoeg over de hele wereld om veel culturen te kennen en ermee te moeten samen werken. Ik ben meerdere keren neergezet als midden oosten fanboy op dit forum. Maar waar ik niet tegen kan is allerlei onzin uitkramen over een ander land wat niet gebaseerd is op de feiten. En hoe het actueel gaat in bijvoorbeeld Frankrijk.
Hetzelfde heb ik met een discussie over vrouwenrechten in KSA op mijn LinkedIn, ook gebaseerd op een artikel uit 2018 en niet de actuele situatie.

Zelfde als mensen die het Midden Oosten blijven bashen zonder ook maar iemand hier te kennen of er geweest te zijn. Kan ik heel slecht tegen.
 

Het hele verhaal. De wet heeft gelijk gekregen...



Ik werk genoeg over de hele wereld om veel culturen te kennen en ermee te moeten samen werken. Ik ben meerdere keren neergezet als midden oosten fanboy op dit forum. Maar waar ik niet tegen kan is allerlei onzin uitkramen over een ander land wat niet gebaseerd is op de feiten. En hoe het actueel gaat in bijvoorbeeld Frankrijk.
Hetzelfde heb ik met een discussie over vrouwenrechten in KSA op mijn LinkedIn, ook gebaseerd op een artikel uit 2018 en niet de actuele situatie.

Zelfde als mensen die het Midden Oosten blijven bashen zonder ook maar iemand hier te kennen of er geweest te zijn. Kan ik heel slecht tegen.
Nou, het duurde een tijdje, maar ik zie je punt. Excuses, ik had de terugdraaiing van de boete zelf nooit meegekregen, al moest er wel iemand vernederd voor worden voordat het teruggedraaid werd. Toch wil ik het punt dat ik maakte weer terughalen dat een bepaalde groep mensen (waar jij dus niet bij hoort zo te zien), die een land wat een anders is naar beneden willen praten, eigenlijk grotendeels geen idee hebben waar ze over praten/geen recht van spreken hebben.
 
al moest er wel iemand vernederd voor worden voordat het teruggedraaid werd.

Klopt en daarom zei ik ook dat die agent een eikel is, om het nog maar netjes uit te drukken. Ik ben het ook grotendeels met jouw eens dat vrijheid er moet zijn en vooral ook respect voor elkaar.

die een land wat een anders is naar beneden willen praten,

Klopt, ik kom door mijn werk toevallig afgelopen 2 jaar in het Midden Oosten (UAE, Egypte en KSA) en ik moet ook eerlijk bekennen dat dit mijn gedachtes over de Islam echt heeft veranderd. Het geloof is heel anders dan hoe wij er in het westen tegenaan kijken, wat ook logisch is want dat wordt grotendeels gevoed door de hele traditionele Turkse en Marrokaanse stromingen van de Islam.

Zo had ik afgelopen periode dat ik in Nederland was om mijn visum aan te vragen nog ruzie met een kereltje van een jaar of 15, die het normaal vond een vriend van hem te slaan. Toen ik er wat van zij, zei hij letterlijk ' ik ben moslim dus je snapt het niet' . Dus met wat haagse bluf en mijn relatief donkere huidskleur gedaan alsof ik ook moslim was en hem de les gelezen, daar kwamen de vele interessante gesprekken overde islam met vrienden goed van pas. Maar hij draaide pas bij toen ik me erdoorheen blufte.
Daar is waar het fout gaat in Europa, het feit dat de 'moslims' zich gedragen alsof ze alles mogen, kunnen en geweld normaal is. Dit is direct de fout van het verkeerde integrateibeleid en het gebrek van iederen voor andere geloven en mensen.

In het Midden Oosten wordt geen respect hebben voor een ander of een ander geloof zwaar bestraft, en het feit dat je met elkaar allerlei feestdagen kan vieren is alleen maar mooi.

Ondanks dat ik het vaak met haar oneens ben vind ik Kauthar Bouchallikht een super toffe verschijning in de kamer. Het feit dat ze er vol voor gaat ondanks alle stront die ze over zich heen gekregen heeft. Voor mij de vrouw van het jaar!
 
Ondanks dat ik het vaak met haar oneens ben vind ik Kauthar Bouchallikht een super toffe verschijning in de kamer. Het feit dat ze er vol voor gaat ondanks alle stront die ze over zich heen gekregen heeft. Voor mij de vrouw van het jaar!

Die chick die mee stond te dansen toen men Israël vergeleek met nazi-duitsland..
Om dr na abortus en homohuwelijk te steunen, wij blij en moslims die dr halal willen nemen..

Verdient idd een standbeeld uhu :cool:
 
Die chick die mee stond te dansen toen men Israël vergeleek met nazi-duitsland..
Om dr na abortus en homohuwelijk te steunen, wij blij en moslims die dr halal willen nemen..

Ik zeg niet voor niets dat ik het vaak oneens ben met haar. Zolang we een idioot als Baudet in kamer hebben mag een tegengeluid ook. Van beide is het gezien hun meningen jammer dat ze er zitten, maar van beide geldt ook dat ze een geluid uit de samenleving vertegenwoordigen.
 
Zo had ik afgelopen periode dat ik in Nederland was om mijn visum aan te vragen nog ruzie met een kereltje van een jaar of 15, die het normaal vond een vriend van hem te slaan. Toen ik er wat van zij, zei hij letterlijk ' ik ben moslim dus je snapt het niet' . Dus met wat haagse bluf en mijn relatief donkere huidskleur gedaan alsof ik ook moslim was en hem de les gelezen, daar kwamen de vele interessante gesprekken overde islam met vrienden goed van pas. Maar hij draaide pas bij toen ik me erdoorheen blufte.
Daar is waar het fout gaat in Europa, het feit dat de 'moslims' zich gedragen alsof ze alles mogen, kunnen en geweld normaal is. Dit is direct de fout van het verkeerde integrateibeleid en het gebrek van iederen voor andere geloven en mensen.
Ja, dit is een beetje een raar fenomeen, want zulke personen blijven de moslim stempel voor zichzelf gebruiken, maar ze snappen helemaal niks van het geloof. Als je ze een vraag zou stellen over de profeten, of een vers van de koran op te noemen behalve de openingsvers, dan krijg je niks te horen wat duidt op enige kennis.
 
Kom nog op je terug hoor Nep Scout maar de discussie gaat nu wel heel breed plus dat het vaccin mijn eigen idenditeit afgepakt heeft vandaag 😄.
 
Voor zo ver ik weet worden er in Israel niet miljoenen mensen in concentratiekampen afgemaakt.

Er is dan ook heel wat meer te zeggen over de nazi's dan enkel concentratiekampen...
Nog los van t feit dat hij concentratiekampen niet als voorbeeld noemde als raakvlak.
 
Er is dan ook heel wat meer te zeggen over de nazi's dan enkel concentratiekampen...
Nog los van t feit dat hij concentratiekampen niet als voorbeeld noemde als raakvlak.
Dat is er ook, maar het blijft 'n aparte vergelijking. Hitler had ook flinke infrastructuurplannen voor het spoor. Om dan elke overheid die wil investeren in treinen te vergelijken met Nazi-Duitsland. Er is dan 'n raakvlak, maar het blijft 'n beetje apart klinken.
 
Vanaf nu maar nooit meer zeggen dat alleen blanken een monopolie op racisme hebben?

"Ousmane Dembélé maakt technici belachelijk in hotelkamer met Griezmann" https://m.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=390561
Racisme komt in alle richtingen voor. Echter zaken zoals achtergesteld zijn op de arbeidsmarkt, eerder uit de rij gehaald worden bij controles is niet iets waar ieder ras mee te maken heeft.

Btw, ik kan mij niet heugen dat iemand op dit forum ooit beargumenteerd heeft dat dit monopoly er zou zijn?
 
Racisme is net zo normaal als eten poepen en ademen, Dembele bedoelde er 99% niks slechts mee alleen omdat racisme nu trendy is haalt dit de media en is het foei foei foeiiiii. Mensen die ontkennen dat zij niet zo praten of zulke opmerkingen maken zijn de ergste, in privé of openbaar doet er niet aan toe, hun hotelkamergesprek was ook privé.

Kent u haar nog, heldin waar we allemaal om konden lachen, Nederlanders en aziaten, nu zou ze vermoord worden..
ushi-wendy-2-phpgullu5_1.jpeg
 
Terug
Bovenaan Onderaan