PSV TV, Filmpjes & Andere Beeldfragmenten

Antenor

Grootste PSV-kenner 1e Editie
Kaarten van 60 gulden. Hoop geld in die tijd.
Jongensrang tegen Wolves 4 gulden. Twintig jaar daarvoor 40 cent. Faktor 10.
Overigens wel mooi die plaat van PSV-Wolverhampton Wanderers, Black Mamba.
Ik ben o.a. dankzij dat soort mooie platen in de jaren 50 verliefd geworden op PSV.
Die hingen bij de slager in de buurt van school in de etalage.
Alleen stonden er toen namen op als PSV- de Volewijckers. Thans niet meer zo bekend, denk ik. ;)

Laatst bewerkt:

Antenor

Zeker wel.

In ieder geval bij mij, aangezien ik vroeger praktisch naast De Volewijckers woonde en er regelmatig tegen heb gevoetbald. :grin:
Dat is leuk. Wat ik me meen te herinneren - ze speelden voor het laatst Eredivisie begin jaren 60 dacht ik - is dat hun bijnaam Mosveld babies was. Klopt dat?
Ik praat over de tijd voor ze naar de Buiksloterbanne verhuisden.
Was het geen groene verticale baan op een wit shirt?
Een ding weet ik nog wel zeker; PSV won altijd met ruime cijfers van hen. :)

Kruspe

Administrator
Administrator
Dat is leuk. Wat ik me meen te herinneren - ze speelden voor het laatst Eredivisie begin jaren 60 dacht ik - is dat hun bijnaam Mosveld babies was. Klopt dat?
Ik praat over de tijd voor ze naar de Buiksloterbanne verhuisden.
Was het geen groene verticale baan op een wit shirt?
Een ding weet ik nog wel zeker; PSV won altijd met ruime cijfers van hen. :)
Ze spelen, op amateurbasis, nog steeds in de Buiksloterbanne, met de groene verticale baan op het witte shirt! ;)

De glorydagen waren echter op Sportpark Mosveld, maar dat moest wijken voor een autoweg. De Mosveldbabies. Goede generatie die dramatisch tot z'n einde kwam met de dood van hun coach in de spelersbus.

Antenor

Ze spelen, op amateurbasis, nog steeds in de Buiksloterbanne, met de groene verticale baan op het witte shirt! ;)

De glorydagen waren echter op Sportpark Mosveld, maar dat moest wijken voor een autoweg. De Mosveldbabies. Goede generatie die dramatisch tot z'n einde kwam met de dood van hun coach in de spelersbus.
Het eerste wist ik, dat trieste verhaal van hun coach ken ik niet.
Volewijckers is de enige Amsterdamse club waar ik destijds niet voor een uitwedstrijd ben heen geweest. Helaas ook niet toen we via 0-3 en 3-3 met 3-6 wonnen in de seizoensstart van 1961/62.
Met 5 overwinningen op rij waarin PSV 27 - zegge zeven en twintig - keer scoorde. Those were the days. ;)

Bij Ajax in de Meer, DWS en DWS/A en Blauw Wit en later FC Amsterdam in het Olympisch Stadion heb ik menig uitwedstrijd bezocht.
In de jonge jaren waarin ik zowat alle Eredivisie stadions van ons land leerde kennen. Met vaak een fijne, soms een eindeloos durende lange terugreis in de supportersbus.Balend om een nederlaag.

Met welke club speelde jij tegen de Volewijckers?

Vedette

Eid al Fitr-expert
Het eerste wist ik, dat trieste verhaal van hun coach ken ik niet.
Volewijckers is de enige Amsterdamse club waar ik destijds niet voor een uitwedstrijd ben heen geweest. Helaas ook niet toen we via 0-3 en 3-3 met 3-6 wonnen in de seizoensstart van 1961/62.
Met 5 overwinningen op rij waarin PSV 27 - zegge zeven en twintig - keer scoorde. Those were the days. ;)

Bij Ajax in de Meer, DWS en DWS/A en Blauw Wit en later FC Amsterdam in het Olympisch Stadion heb ik menig uitwedstrijd bezocht.
In de jonge jaren waarin ik zowat alle Eredivisie stadions van ons land leerde kennen. Met vaak een fijne, soms een eindeloos durende lange terugreis in de supportersbus.Balend om een nederlaag.

Met welke club speelde jij tegen de Volewijckers?

Man, hoe onthoud je het allemaal. :maniac:

Antenor de Almanak.

Antenor

Man, hoe onthoud je het allemaal. :maniac:

Antenor de Almanak.
Dat vind ik geen prestatie, maar wel is het leuk. Of het nuttig is is een andere vraag. ;)

Merkwaardig vind ik zelf wel dat ik hier van alles aan uitslagen, standen, gebeurtenissen, wedstrijdverloop en aardige anecdotes dit forum op zou kunnen slingeren als het gaat om het PSV in de jaren 50, 60, 70 en 80. Maar van het laatste decennium moet je me niet teveel details vragen. (Dit mag Der Jaufe zich niet meer herinneren als hij eventueel een tweede PSV kennisquiz maakt in december).

Ook merkwaardig aan mijn geheugen vind ik dat het fotografisch is als ik doelpunten uit die tijd van Coen Dillen, Fons van Wissen, Pierre Kerkhoffs, maar ook van Ralf Edstrom of ons aller Willy zou moeten beschrijven, maar dat ik het antwoord schuldig blijf als mijn vrouw vraagt of een collega een bril of baard draagt of als ze me iets vraagt over de meubels in een huis waar ik op bezoek ben geweest.
Dan sta ik met de mond vol tanden.

Wat ik als 75 jarige inmiddels wel weet is dat het korte termijn geheugen het eerst minder wordt en vooral namen snel verdwijnen. Terwijl ik op school destijds bekend stond als de leraar die binnen twee weken alle 250 leerlingen bij naam kon aanspreken.
Het kan verkeren.

Leuk dus, zolang het nog kan hier wat - nutteloze - feitjes van vroeger langs te laten komen voor die een of twee lezers die nog niet zo ver zijn dat ze denken dat alles van voór het jaar 2000 tot de prehistorie behoort. :)

Der Jaufe

Internationale Legende
Dat vind ik geen prestatie, maar wel is het leuk. Of het nuttig is is een andere vraag. ;)

(Dit mag Der Jaufe zich niet meer herinneren als hij eventueel een tweede PSV kennisquiz maakt in december).
:devilish: :devilish: de vraag was vorig jaar al gekomen of t allemaal wat actueler kon en aangezien afgelopen jaar de 'uitslagen-editie' was gaat eind dit jaar toch over een ander onderwerp waarbij je misschien minder parate kennis hebt ;)

Bovenaan Onderaan