PSV - sc Heerenveen | Zaterdag 17 februari 2018 | Eindstand 2-2

Status
Je kunt niet meer reageren.
Het stond net op Soccernews : van de laatste 10 wedstrijden tegen Heerenveen ( zowel uit als thuis) heeft PSV er slechts 2 in winst weten om te zetten. Dus die euforische stemming hier op het Forum deel ik zelf niet, maar deze wordt ook niet onderschreven door de keiharde feiten uit het recente verleden: Heerenveen blijkt echt een Angstgegner te zijn voor PSV en aangezien Cocu er patent op heeft om Angsthazen-voetbal te laten spelen, voorzie ik toch puntenverlies aanstaande zaterdag. Van Ginkel moeten wij zeer waarschijnlijk moeten missen en dan weet ik zeker dat het middenveld de aanvoer naar de spitsen erg moeizaam zal kunnen verzorgen...nogmaals, ik hoop dat ik het echt mis heb en dat ik het verkeerd zie en inschat, maar ik maak me wel zorgen gezien het spelbeeld van de wedstrijden na de winterstop....:unsure:

We maken ons elke wedstrijd zorgen en toch heeft PSV alle thuiswedstrijden gewonnen en is koploper met 7 punten voorsprong op Ajax.
Hoe groot zullen de zorgen zijn van de concurrenten in de Mickey Mouse competitie? ;)
 
Het stond net op Soccernews : van de laatste 10 wedstrijden tegen Heerenveen ( zowel uit als thuis) heeft PSV er slechts 2 in winst weten om te zetten. Dus die euforische stemming hier op het Forum deel ik zelf niet, maar deze wordt ook niet onderschreven door de keiharde feiten uit het recente verleden: Heerenveen blijkt echt een Angstgegner te zijn voor PSV en aangezien Cocu er patent op heeft om Angsthazen-voetbal te laten spelen, voorzie ik toch puntenverlies aanstaande zaterdag. Van Ginkel moeten wij zeer waarschijnlijk moeten missen en dan weet ik zeker dat het middenveld de aanvoer naar de spitsen erg moeizaam zal kunnen verzorgen...nogmaals, ik hoop dat ik het echt mis heb en dat ik het verkeerd zie en inschat, maar ik maak me wel zorgen gezien het spelbeeld van de wedstrijden na de winterstop....:unsure:

Je kunt dat altijd zo draaien als je wil. Dit zijn ook "keiharde" feiten
  • Van de laatste 1 wedstrijden tegen Heerenveen verloren we ze allemaal.
  • De laatste keer dat Heerenveen in Eindhoven won was in seizoen 2008-2009
Allemaal leuke verhalen over maar 2 overwinningen in de laatste 10 duels, maar wij spelen geen 10 duels. We spelen er maar 1, en die is aanstaande zaterdag. Thuis. En PSV heeft thuis best een goede score tegen Heerenveen. Het merendeel van de wedstrijden gewonnen, en vrijwel nooit verloren. Als we pech hebben spelen we gelijk, maar PSV heeft dit seizoen geen pech (is ook een statistiek)

Dat soort verhalen zijn hetzelfde als toen een maand of 2 geleden werd geroepen "in de laatste 7 jaar was de winterkampioen 3 keer niet de uiteindelijke kampioen". Ja ammehoela, dus 4 keer wel. En in de 20 jaar ervoor was de winterkampioen ook steevast de uiteindelijke kampioen.

Stijn Schaars vertelde een paar dagen geleden dat ze niet zo onder de indruk waren van PSV, en dat PSV hetzelfde speelde als Roda JC. Dat is al bijna een garantie voor een overwinning. Ploegen zijn nooit onder de indruk, behalve als ze na 90 minuten op het scorebord kijken.

Kortom, geen reden tot paniek. Heerenveen heeft niets om vertrouwen uit te putten, behalve een nietszeggende statistiek over prestaties tussen totaal andere elftallen.
 
Volgens mij heeft PSV nog maar 3 echt moeilijke wedstrijden: Fey uit, AZ uit en Ajax thuis. En 7 punten voorsprong, dus thuis winnen van ajax volstaat ;)

Ajax speelt nog tegen PEC uit, Vitesse uit, PSV uit. Ik denk dus dat PSV een makkelijker programma heeft. Ik ga ervan uit dat alle thuiswedstrijden winst opleveren, dan blijven er nog over voor PSV uit: WII, ADO en Roda, die moeten we toch gewoon winnen. Daartegen heeft ajax dan nog uitwedstrijden tegen Groningen, Sparta en Excelsior, en heeft een potentieel lastige thuiswedstrijd tegen AZ. En dan bedoel ik makkelijker in de zin van de 7 punten die we moeten verdedigen tegenover de 7 die ajax in moet halen.

Vandaar, als we in Rotterdam winnen, denk ik dat we kampioen zijn.

Of we in Rotterdam gaan winnen, ik denk helaas van niet. Dit PSV is mentaal niet sterk genoeg om dat te doen en heeft veel en veel te veel kansen nodig om tot scoren te komen.

Ik hoop dat ik ongelijk heb :psv2:

PSV heeft Feyenoord en AZ uit en Heerenveen en Ajax thuis. Dat zijn lastige wedstrijden.
Ajax heeft Vitesse en PSV uit en AZ thuis. Groningen en PEC draaien totaal niet op het moment, dus ik verwacht daar geen schade.

En Heerenveen is voor PSV altijd moeilijk, maar voor Ajax eigenlijk nooit. Zeg maar hetzelfde als PSV met Utrecht heeft.

Maar je hebt gelijk: winnen van Ajax zou voldoende moeten zijn. Echter: PSV moet dan wel de komende weken goed doorkomen, want sta je nog maar 2 punten voor tegen die tijd, dan sta je binnen bereik en kan het alle kanten op. De resultaten thuis tegen Ajax zijn niet bepaald positief te noemen. De wedstrijd tegen Ajax is eigenlijk net even te ver weg nog.
 
PSV heeft Feyenoord en AZ uit en Heerenveen en Ajax thuis. Dat zijn lastige wedstrijden.
Ajax heeft Vitesse en PSV uit en AZ thuis. Groningen en PEC draaien totaal niet op het moment, dus ik verwacht daar geen schade.

En Heerenveen is voor PSV altijd moeilijk, maar voor Ajax eigenlijk nooit. Zeg maar hetzelfde als PSV met Utrecht heeft.

Maar je hebt gelijk: winnen van Ajax zou voldoende moeten zijn. Echter: PSV moet dan wel de komende weken goed doorkomen, want sta je nog maar 2 punten voor tegen die tijd, dan sta je binnen bereik en kan het alle kanten op. De resultaten thuis tegen Ajax zijn niet bepaald positief te noemen. De wedstrijd tegen Ajax is eigenlijk net even te ver weg nog.

:unsure:Alle wedstrijden zijn lastige wedstrijden. :re: In de Mickey Mouse competitie kan iedereen van iedereen winnen. :shifty:
 
Je zou zeggen vroeger waren dit standaard winst punten. Maar ook vroeger morste men wel eens punten. Niet onderschatten en er vol in klappen en dan zou een 4-0 weer een keer leuk zijn. :edit:
Hangt ook af van de vorm van aanvallers als een De Jong of Lozano.
 
Laatst bewerkt:
He he, eindelijk beginnen de realisten ook te reageren.....mijn punt van kritiek is namelijk dat je vaak geen pijl kan trekken op de speelwijze van PSV dit seizoen. Zelfs tegen clubs uit het rechterrijtje gaat het vaak genoeg erg stroef en winnen we regelmatig met hangen en wurgen, veel stress en soms een flinke dosis geluk. Ik geloof pas in het kampioenschap als de voorsprong uitgebouwd wordt naar 10 punten of meer (dus als Ajax weer eens een keer of vaker punten verspeelt !) of wanneer PSV bij de laatste 5 wedstrijden van het seizoen nog steeds minimaal 7 punten voorstaat op Ajax. Tot die tijd houd ik dus nog serieus rekening met de kans dat PSV het kampioenschap knullig verspeelt.. !!
 
He he, eindelijk beginnen de realisten ook te reageren.....mijn punt van kritiek is namelijk dat je vaak geen pijl kan trekken op de speelwijze van PSV dit seizoen. Zelfs tegen clubs uit het rechterrijtje gaat het vaak genoeg erg stroef en winnen we regelmatig met hangen en wurgen, veel stress en soms een flinke dosis geluk. Ik geloof pas in het kampioenschap als de voorsprong uitgebouwd wordt naar 10 punten of meer (dus als Ajax weer eens een keer of vaker punten verspeelt !) of wanneer PSV bij de laatste 5 wedstrijden van het seizoen nog steeds minimaal 7 punten voorstaat op Ajax. Tot die tijd houd ik dus nog serieus rekening met de kans dat PSV het kampioenschap knullig verspeelt.. !!

Het is verstandig om er rekening mee te houden dat het nog mis kan gaan. Er zijn nog genoeg wedstrijden te spelen, en iedereen kan nog van iedereen verliezen enzo. Maar, gezien het verloop van dit seizoen, mag je toch ook wel enig vertrouwen hebben in een goede afloop. Ik geeft toe, het spel is vaak belabberd, en het heeft tot nu toe allemaal niet tegen gezeten, maar we winnen dit seizoen alle wedstrijden die we moeten winnen. Je kan dat toch niet allemaal op de factor geluk afschuiven. We scoren (veel en veel te weinig) door individuele klasse en hebben dan de kwaliteit om de overwinning over de streep te trekken. Niet echt aantrekkelijk allemaal, maar uiterst effectief.

En, zoals ik al eerder heb uiteengezet, het is waarschijnlijk het beste wat PSV in huis heeft. Met dit team is het gewoon onmogelijk om attractief aanvallend voetbal te spelen. Hopelijk kijkt Brands ook mee en praat hij met Cocu en gaat hij in de zomer eindelijk de vervanging voor Moreno, Guardado en Willems halen, en haalt hij ook indien het nodig is een adequate vervanging voor Arias en Van Ginkel, mogen deze vertrekken. maar daar heb ik, net als velen, een hard hoofd in.
 
Blijkbaar is Cocu dik tevreden over Ramselaar, vult zijn nieuwe positie goed in en weet ik veel allemaal. Samenwerking met Hendrix wordt iedere wedstrijd beter, oh echt? Dan ziet Cocu dingen die ik absoluut niet zie.

Ramselaar: laatste 13 wedstrijden in de basis, 1 goal en 1 assist. Dat zijn geen cijfers om trots op te zijn als je vaak bij het doel komt. In dat geval, heb ik echt wel medelijde met Pereiro. Je wordt zo makkelijk gepasseerd, maar dan zie je een Ramselaar die iedere wedstrijd niks nuttigs doet dan alleen maar wild over zich heen rennen.

Oh en morgen? Wordt een typische PSV wedstrijd. Heerenveen doet leuk mee, krijgt misschien 1 grote kans, PSV komt op voorsprong en dan wordt het weer overleven, billenknijper wedstrijd voor de 500ste keer.
 
Laatst bewerkt:
Je zou zeggen vroeger waren dit standaard winst punten. Maar ook vroeger morste men wel eens punten. Niet onderschatten en er vol in klappen en dan zou een 4-0 weer een keer leuk zijn. :edit:
Hangt ook af van de vorm van aanvallers als een De Jong of Lozano.

We morsen dit seizoen minder punten dan (bijna) elk seizoen vroeger.
 
He he, eindelijk beginnen de realisten ook te reageren.....mijn punt van kritiek is namelijk dat je vaak geen pijl kan trekken op de speelwijze van PSV dit seizoen. Zelfs tegen clubs uit het rechterrijtje gaat het vaak genoeg erg stroef en winnen we regelmatig met hangen en wurgen, veel stress en soms een flinke dosis geluk. Ik geloof pas in het kampioenschap als de voorsprong uitgebouwd wordt naar 10 punten of meer (dus als Ajax weer eens een keer of vaker punten verspeelt !) of wanneer PSV bij de laatste 5 wedstrijden van het seizoen nog steeds minimaal 7 punten voorstaat op Ajax. Tot die tijd houd ik dus nog serieus rekening met de kans dat PSV het kampioenschap knullig verspeelt.. !!

De vraag was niet of PSV kampioen gaat worden. De vraag was ook niet of PSV stroef gaat spelen of soepel. De vraag was of PSV zaterdag, thuis tegen Heerenveen, punten verspeelt. En gezien alle resultaten, dit seizoen/dit seizoen sinds de winterstop/van PSV thuis of overall/van Heerenveen, overall of uit, zie ik helemaal niet in waarom het realistisch is om uit te gaan van puntverlies.
 
De vraag was niet of PSV kampioen gaat worden. De vraag was ook niet of PSV stroef gaat spelen of soepel. De vraag was of PSV zaterdag, thuis tegen Heerenveen, punten verspeelt. En gezien alle resultaten, dit seizoen/dit seizoen sinds de winterstop/van PSV thuis of overall/van Heerenveen, overall of uit, zie ik helemaal niet in waarom het realistisch is om uit te gaan van puntverlies.

Dat klopt, bij clubs als Sparta en Roda JC kun je uit gaan van puntenverlies, dat is dan ook realistisch. Bij PSV kun je uitgaan van geen puntverlies (behalve tegen Ajax of Feyenoord). Dat is realistisch.
Maar het is niet zo dat het resultaat altijd hetzelfde is wat vooraf realistisch leek. Bij PSV dit seizoen gebeurde dat echter alleen bij Heerenveen uit, FC Groningen uit en Osjiek uit en thuis.
 
Dat klopt, bij clubs als Sparta en Roda JC kun je uit gaan van puntenverlies, dat is dan ook realistisch. Bij PSV kun je uitgaan van geen puntverlies (behalve tegen Ajax of Feyenoord). Dat is realistisch.
Maar het is niet zo dat het resultaat altijd hetzelfde is wat vooraf realistisch leek. Bij PSV dit seizoen gebeurde dat echter alleen bij Heerenveen uit, FC Groningen uit en Osjiek uit en thuis.

Voor een winstpartij in de competitie, uit tegen Heerenveen moet je terug gaan tot 2011. Puntverlies, en zelfs een verliespartij is daar realistisch. En het beeld bij Groningen uit is iets positiever, maar ook daar is puntverlies niet uitzonderlijk. Alleen de wedstrijden tegen Osijek gaven een resultaat waar je echt niet van uit mag gaan.
 
Geen meestervondst, zou toch best wel eens de beslissende factor kunnen zijn in dit kampioenschap
 
Altijd wel grappig om te melden, Heerenveen heeft na die winstpartij op PSV geen deuk in een pakje boter meer getrapt dit seizoen.
Ik geloof in de weken erna verloren ze een x aantal maal op rij. Niks meer dan een grijze middenmoter dit seizoen.
Typisch zo'n ploeg die tegen PSV wel het beste in hen zelf naar boven haalt.
Beetje een angstgegner vind ik en ik ben er dan ook niet gerust op.
 
Laatst bewerkt:
Altijd wel grappig om te melden, Heerenveen heeft na die winstpartij op PSV geen deuk in een pakje boter meer getrapt dit seizoen.
Ik geloof in de weken erna verloren ze een x aantal maal op rij. Niks meer dan een grijze middenmoter dit seizoen.
Typisch zo'n ploeg die tegen PSV wel het beste in hen zelf naar boven haalt.
Beetje een angstgegner vind ik en ik ben er dan ook niet gerust op.

Hmmm, meer clubs draaiend dit seizoen lekker en kregen een tik door het verlies tegen PSV, kijk naar Feyenoord, Vitesse, PEC en Utrecht. Draaiden allemaal lekker voor de 1e wedstrijd tegen ons, verloren en daarna ging t bij t gros minder.

Maar deel je angst voor vanavond wel.
 
Heerenveen is zeker wel een angstgegner voor PSV....en met Schaars als ex-PSV'er hebben ze iemand in huis die de meeste keukengeheimen van Cocu kent (slechts een handvol eenvoudige recepten hoor !) en dus zijn coach van voldoende informatie zal voorzien om met een gedegen strijdplan ten tonele te verschijnen....trouwens, ik zou Brands wel willen vragen om zijn ogen te richten op Dumfries als mogelijke versterking van de defensie voor volgend seizoen....
 
Heerenveen is zeker wel een angstgegner voor PSV....en met Schaars als ex-PSV'er hebben ze iemand in huis die de meeste keukengeheimen van Cocu kent (slechts een handvol eenvoudige recepten hoor !) en dus zijn coach van voldoende informatie zal voorzien om met een gedegen strijdplan ten tonele te verschijnen....trouwens, ik zou Brands wel willen vragen om zijn ogen te richten op Dumfries als mogelijke versterking van de defensie voor volgend seizoen....

Dumfries had je moeten halen toen hij bij Sparta zat, net als van Drongelen. Nu zijn ze allebei veel te duur. Heerenveen verkoopt hem natuurlijk liever voor 6-7 miljoen aan de nummer 15 in de PL dan aan PSV. En gelijk hebben ze. Nu kan PSV bijv. proberen die van Drongelen te huren voor volgend seizoen met een optie tot koop. Hij speelt namelijk niet bij HSV.
 
Heerenveen is zeker wel een angstgegner voor PSV....en met Schaars als ex-PSV'er hebben ze iemand in huis die de meeste keukengeheimen van Cocu kent (slechts een handvol eenvoudige recepten hoor !) en dus zijn coach van voldoende informatie zal voorzien om met een gedegen strijdplan ten tonele te verschijnen....trouwens, ik zou Brands wel willen vragen om zijn ogen te richten op Dumfries als mogelijke versterking van de defensie voor volgend seizoen....

Mee eens. En om een of andere reden snoepen ze ons vaak punten af, wat ze bij ajax maar heel zelden doen. Ik verwacht geen verdedigende taktiek van H'veen, hopelijk kunnen we daar eens een keer goed van profiteren.
 
Status
Je kunt niet meer reageren.
Terug
Bovenaan Onderaan