PSV - sc Heerenveen | Zaterdag 17 februari 2018 | Eindstand 2-2

Status
Je kunt niet meer reageren.
Je zou ook wel een gruwelijke blinde vlek hebben als de erbarmelijke staat van de selectie en het bijbehorende spel je niet eerder waren opgevallen en ongerust hadden gemaakt.

Nou... Dat heb ik hier wel laten merken, geloof ik. Het is om te huilen zo triest, en dat zeg ik al sinds juli. Vorige week nog ergens geschreven dat dit in mijn ogen de slechtste selectie is in de veertig jaar dat ik bewust PSV volg... Maar ik ga uit van het nu, en dan is een 2-0 met 10 man weggeven op zichzelf niet het meest verontrustend, te meer omdat het het eerste puntverlies is sinds de winterstop. Vond trouwens dat PSV ook met 10 man niet zo heel verkeerd stond - maar ja, met deze verdedigers kan je het neerzetten hoe je wilt, hij kan dan altijd wel twee keer vallen - gewoon door gebrek aan individuele kwaliteit. De erbarmelijke staat van de selectie is natuurlijk wél een probleem. Het zou een enorme stunt zijn als PSV met dit team de titel weet te kapen.
 
Laatst bewerkt:
Nou... Dat heb ik hier wel laten merken, geloof ik. Het is om te huilen zo triest, en dat zeg ik al sinds juli. Vorige week nog ergens geschreven dat dit in mijn ogen de slechtste selectie is in de veertig jaar dat ik bewust PSV volg... Maar ik ga uit van het nu, en dan is een 2-0 met 10 man weggeven op zichzelf niet het meest verontrustend, te meer omdat het het eerste puntverlies is sinds de winterstop. Vond trouwens dat PSV ook met 10 man niet zo heel verkeerd stond - maar ja, met deze verdedigers kan je het neerzetten hoe je wilt, hij kan dan altijd wel twee keer vallen - gewoon door gebrek aan individuele kwaliteit. De erbarmelijke staat van de selectie is natuurlijk wél een probleem. Het zou een enorme stunt zijn als PSV met dit team de titel weet te kapen.

Het was een algemene opmerking op jouw post. Ik wilde daarbij niet impliceren dat jij een 'plaat voor je kop' zou hebben. Niet nóg één, bedoel ik dan natuurlijk. :D
 
Het was een algemene opmerking op jouw post. Ik wilde daarbij niet impliceren dat jij een 'plaat voor je kop' zou hebben. Niet nóg één, bedoel ik dan natuurlijk. :D

:D Ik realiseerde me die optie nét nadat ik mijn bericht had gepost, maar ik was te lui om er nog iets aan te doen.
 


Na 4 wedstrijden stonden PSV en Ajax gelijk op 9 punten. Na 6 wedstrijden stond PSV 5 punten voor en die marge is er na 24 wedstrijden nog steeds. :shifty:
In de wedstrijd tegen ADO verloor Ajax 2 punten en tegen Vitesse 3 punten en die wedstrijden komen er nu aan. ;)

Jammer dat juist Vitesse nu zo bagger speelt. Dat was normaal gesproken een van de weinige wedstrijden van Ajax waar je nog puntverlies kan verwachten. ADO doet het best aardig nu, maar in de Arena zie ik ze toch niet stunten. Konden tegen Feyenoord in de Kuip ook al niet; toch een beetje onder de indruk dan.
 
Jammer dat juist Vitesse nu zo bagger speelt. Dat was normaal gesproken een van de weinige wedstrijden van Ajax waar je nog puntverlies kan verwachten. ADO doet het best aardig nu, maar in de Arena zie ik ze toch niet stunten. Konden tegen Feyenoord in de Kuip ook al niet; toch een beetje onder de indruk dan.

Utrecht was ook ruk voordat ze het tegen Ajax opnamen, twee keer eigenlijk :D
Komende zondag denk ik dat Ajax met 0-1 achter komt en dan uiteindelijk in de twee helft weer met 3-1 wint, valse hoop geven zijn ze goed in.
 
Ik zeg niet zoveel meer op het forum want ben PSV (Cocu) dit seizoen meer dan zat. Maar om alles af te schuiven op de scheidsrechter gaat me te ver. We moeten naar ons zelf kijken en we voetballen niet. Armlastig team dat onverdiend bovenaan staat en ik wil zo ook geen kampioen worden anders is alles weer hosanna en blijft Cocu. Ik denk zelfs dat we derde gaan worden, want we gaan de komende wedstrijden max. 2 punten halen en dan doet AZ ook weer mee. Ik zeg stop eens met anderen (KNVB, scheidsrechters etc.. etc..) de schuld geven. We hebben dit seizoen niet een goede wedstrijd gespeeld en dat ligt aan de spelopvatting en beleving. Gelukkig waar ik wel naar uitkijk is een nieuw forum en dank aan alle bouwers en moderators, jullie zijn wel goed bezig. Ik hoop dat ik op het nieuwe forum positiever kan zijn. Nieuwe seizoen pas ben ik bang! Succes met de omhang van het platform.
 
Ik zeg niet zoveel meer op het forum want ben PSV (Cocu) dit seizoen meer dan zat. Maar om alles af te schuiven op de scheidsrechter gaat me te ver. We moeten naar ons zelf kijken en we voetballen niet. Armlastig team dat onverdiend bovenaan staat en ik wil zo ook geen kampioen worden anders is alles weer hosanna en blijft Cocu. Ik denk zelfs dat we derde gaan worden, want we gaan de komende wedstrijden max. 2 punten halen en dan doet AZ ook weer mee. Ik zeg stop eens met anderen (KNVB, scheidsrechters etc.. etc..) de schuld geven. We hebben dit seizoen niet een goede wedstrijd gespeeld en dat ligt aan de spelopvatting en beleving. Gelukkig waar ik wel naar uitkijk is een nieuw forum en dank aan alle bouwers en moderators, jullie zijn wel goed bezig. Ik hoop dat ik op het nieuwe forum positiever kan zijn. Nieuwe seizoen pas ben ik bang! Succes met de omhang van het platform.

Tja, wat is onverdiend? Onverdiend is als je telkens onterechte penalty's of rode kaarten mee krijgt. Dus ik ben het er niet mee eens dat PSV onverdiend bovenaan staat. Ze hebben wat dat betreft meer min- dan pluspunten gescoord, zo lijkt mij.

Dat het spel niet attractief is en de energie er niet vanaf spat, is wat anders. Dat is voor de supporters (kijkers) niet leuk. Aan het begin van het seizoen was het nog wel redelijk frivool, maar sinds het opstellen van Luuk de Jong is dat compleet weg. Ik ben het dan ook met je eens dat de tijd van Cocu er bij PSV op zit.
 
Ik zeg niet zoveel meer op het forum want ben PSV (Cocu) dit seizoen meer dan zat. Maar om alles af te schuiven op de scheidsrechter gaat me te ver. We moeten naar ons zelf kijken en we voetballen niet. Armlastig team dat onverdiend bovenaan staat en ik wil zo ook geen kampioen worden anders is alles weer hosanna en blijft Cocu. Ik denk zelfs dat we derde gaan worden, want we gaan de komende wedstrijden max. 2 punten halen en dan doet AZ ook weer mee. Ik zeg stop eens met anderen (KNVB, scheidsrechters etc.. etc..) de schuld geven. We hebben dit seizoen niet een goede wedstrijd gespeeld en dat ligt aan de spelopvatting en beleving. Gelukkig waar ik wel naar uitkijk is een nieuw forum en dank aan alle bouwers en moderators, jullie zijn wel goed bezig. Ik hoop dat ik op het nieuwe forum positiever kan zijn. Nieuwe seizoen pas ben ik bang! Succes met de omhang van het platform.

Natuurlijk moet je ook niet alles op de scheidsrechter gooien. Je speelde namelijk weer een barslechte eerste helft tegen Heerenveen, ja ze hadden de bal, ja ze hadden amper kansen, en ja PSV kwam meer in de wedstrijd na een halfuur(!). Dan kom je is een keertje goed op 2-0 en dan moet je gewoon netjes de rust halen. Maar dan geeft Lozano weer de kans om de scheidsrechter hem rood te geven. Aan de andere kant zeg ik, waarom zwaai je zo met je arm naar achteren met een redelijke snelheid? Maar goed, aan de andere kant zie je de volgende dag Huntelaar precies hetzelfde doen, misschien een andere situatie maar toch. En die komt er wel mee weg, sterker nog. Het werd zelfs gezien door Blom, en ik dacht dat de scheidsrechters dit soort dingen eruit willen halen? En wat betreft Lozano, dit was zijn 7e(!) rode kaart in 4 jaar tijd. Dat is simpelweg gigantisch veel voor een vleugelspeler.

Afijn, ook met een 2-0 voorsprong met 10 man in eigen huis, had je hem ook over de streep moeten trekken. Helaas viel de 2-1 vrij vroeg door niet op te letten bij een corner, en de 2-2 was misschien wel het verhaal dat PSV een keer punten zouden morsen want met dit voetbal, ga je niet iedere week blijven winnen. Onmogelijk.

Het worden ook angstige weken. Reken er maar op dat de spelersgroep ook nu gaan bibberen . Kan me niet voorstellen dat je met dit voetbal bij Feyenooit gaat winnen, en thuis tegen Utrecht heb ik ook me twijfels. Kan zomaar zijn dat over 2 weken PSV en Ajax gedeeld koploper zijn, of dat PSV nog maar 2 puntjes voorsprong heeft. Like i said, lekker vanuit gaan dat PSV niet kampioen wordt. Worden we dat wel. Nou leuk, dan mag je God op blote knieeen hard bedanken. Niks voor niks spelen teams ook graag tegen PSV dan tegen Ajax.
 
Status
Je kunt niet meer reageren.
Terug
Bovenaan Onderaan