PSV - sc Heerenveen | Zaterdag 17 februari 2018 | Eindstand 2-2

Status
Je kunt niet meer reageren.
Heerenveen, kunnen niet eens thuis winnen van Roda, laat staan dat ze dat wel gaan doen bij PSV die al 22 wedstrijden ongeslagen zijn in eigen huis?

Ja, het is een goed voetballende ploeg met aardige spelers zoals Schaars, Dumfries, Odegaard en van die Zeneli ben ik ook wel gescharmeerd van. We verloren natuurlijk kansloos in Friesland, dus ik mag aannemen dat er revanche gevoelens heerst binnen het team zoals ik al eerder zei hier. Van onderschatting mag dus geen sprake zijn die er wel waren tegen Excelsior en Sparta naar mijn gevoel.

3 punten, weer een klap uitdelen aan Ajax en dan zien of ze de volgende dag bij PEC winnen.
 
Heerenveen is niet te vergelijken met Sparta, Heracles of Excelsior.....Heerenveen is op papier stukken beter dan de genoemde clubs...als PSV al veel moeite heeft met deze clubs, wat moet het dan worden tegen Heerenveen..?? Ik ben echt niet overtuigd en gerustgesteld over de afloop van deze wedstrijd....de enige 2 zaken waaruit ik hoop put, zijn de terugkeer van Van Ginkel in de basis (?) en dat PSV het thuisvoordeel heeft....dat zijn de enige 2 redenen waarom ik PSV het voordeel van de twijfel geef in een goede en gunstige afloop. Ik voorspel daarom een eindstand van 3-2 .....waarbij PSV weer eens niet mag mopperen mbt de factor GELUK...!!

Heracles staat 4 puntjes achter op Heerenveen. Op papier zijn die helemaal niet zoveel sterker, bovendien, oud grapje weliswaar, we spelen niet op papier maar op gras.
Tegen Heracles wonnen we beide wedstrijden. Tegen VVV, dat één plaatsje achter Heerenveen staat, wonnen we ook 2 keer, met ruime cijfers zelfs. Tegen PEC en Vitesse, die beide bóven Heerenveen staan, wonnen we ook 2 keer.

Sinds de winterstop heeft Heerenveen 2 keer gewonnen, tegen de nummer laatst en de nummer een na laatst. Tegen de nummer twee na laatst speelden ze gelijk en van 2 subtoppers verloren ze.

Met andere woorden:

- Als PSV en Heerenveen spelen zoals je op papier (stand van de ranglijst) mag verwachten, dan wint PSV
- Als PSV en Heerenveen spelen zoals je op basis van de afgelopen wedstrijden mag verwachten, dan wint PSV

Ik begrijp dus niet zo goed waar dit pessimisme vandaan komt.

En die factor geluk...ik lees het vaker. Maar volgens mij heeft PSV helemaal niet zoveel geluk. Wat PSV wél heeft, is geen pech. Als je in wedstrijden 20 keer schiet, en daarvan 10 keer op doel, is het dan geluk dat de 10e er wél in gaat of heb je bij de eerdere 9 schoten op doel pech gehad dat ze er níet in gingen? PSV is dit seizoen, op Groningen uit na, gevrijwaard gebleven van pech. Dat vinden we kennelijk opvallend genoeg om het geluk te noemen.

 
Heracles staat 4 puntjes achter op Heerenveen. Op papier zijn die helemaal niet zoveel sterker, bovendien, oud grapje weliswaar, we spelen niet op papier maar op gras.
Tegen Heracles wonnen we beide wedstrijden. Tegen VVV, dat één plaatsje achter Heerenveen staat, wonnen we ook 2 keer, met ruime cijfers zelfs. Tegen PEC en Vitesse, die beide bóven Heerenveen staan, wonnen we ook 2 keer.

Sinds de winterstop heeft Heerenveen 2 keer gewonnen, tegen de nummer laatst en de nummer een na laatst. Tegen de nummer twee na laatst speelden ze gelijk en van 2 subtoppers verloren ze.

Met andere woorden:

- Als PSV en Heerenveen spelen zoals je op papier (stand van de ranglijst) mag verwachten, dan wint PSV
- Als PSV en Heerenveen spelen zoals je op basis van de afgelopen wedstrijden mag verwachten, dan wint PSV

Ik begrijp dus niet zo goed waar dit pessimisme vandaan komt.

En die factor geluk...ik lees het vaker. Maar volgens mij heeft PSV helemaal niet zoveel geluk. Wat PSV wél heeft, is geen pech. Als je in wedstrijden 20 keer schiet, en daarvan 10 keer op doel, is het dan geluk dat de 10e er wél in gaat of heb je bij de eerdere 9 schoten op doel pech gehad dat ze er níet in gingen? PSV is dit seizoen, op Groningen uit na, gevrijwaard gebleven van pech. Dat vinden we kennelijk opvallend genoeg om het geluk te noemen.

Mooie analyse, helemaal mee eens.
 
Heracles staat 4 puntjes achter op Heerenveen. Op papier zijn die helemaal niet zoveel sterker, bovendien, oud grapje weliswaar, we spelen niet op papier maar op gras.
Tegen Heracles wonnen we beide wedstrijden. Tegen VVV, dat één plaatsje achter Heerenveen staat, wonnen we ook 2 keer, met ruime cijfers zelfs. Tegen PEC en Vitesse, die beide bóven Heerenveen staan, wonnen we ook 2 keer.

Sinds de winterstop heeft Heerenveen 2 keer gewonnen, tegen de nummer laatst en de nummer een na laatst. Tegen de nummer twee na laatst speelden ze gelijk en van 2 subtoppers verloren ze.

Met andere woorden:

- Als PSV en Heerenveen spelen zoals je op papier (stand van de ranglijst) mag verwachten, dan wint PSV
- Als PSV en Heerenveen spelen zoals je op basis van de afgelopen wedstrijden mag verwachten, dan wint PSV

Ik begrijp dus niet zo goed waar dit pessimisme vandaan komt.

En die factor geluk...ik lees het vaker. Maar volgens mij heeft PSV helemaal niet zoveel geluk. Wat PSV wél heeft, is geen pech. Als je in wedstrijden 20 keer schiet, en daarvan 10 keer op doel, is het dan geluk dat de 10e er wél in gaat of heb je bij de eerdere 9 schoten op doel pech gehad dat ze er níet in gingen? PSV is dit seizoen, op Groningen uit na, gevrijwaard gebleven van pech. Dat vinden we kennelijk opvallend genoeg om het geluk te noemen.

Eens. Al wil ik ook even de kwaliteit van de schoten benoemen. Als de schoten weliswaar tussen de palen, maar verder van bedroevend niveau zijn (zoals de kopballen van De Jong), is het niet zo zeer pech als onkunde.
 
Eens. Al wil ik ook even de kwaliteit van de schoten benoemen. Als de schoten weliswaar tussen de palen, maar verder van bedroevend niveau zijn (zoals de kopballen van De Jong), is het niet zo zeer pech als onkunde.

En dat voor iemand die de hele dag niets anders hoeft te doen dan daar op trainen...
 
Marco van Ginkel zal waarschijnlijk zaterdag niet kunnen spelen tegen Heerenveen.
 
Zorgwekkend, zonder Van Ginkel mis je scorendvermogen vanuit het middenveld. Ramselaar en Hendrix gaan er samen echt geen 5 goals maken, en Mauro JR is een heel andere type speler dan Van Ginkel.
 
Als we winnen in Rotterdam, is de competitie wel gespeeld. Dat gaat nog zeer moeilijk worden.

Zeker, PSV heeft het altijd moeilijk in Rotterdam, maar er mag zo langzamerhand wel eens wat eergevoel mogen zijn. PSV heeft best een lastig programma nog, veel moeilijker dan Ajax, je kunt beter direct alle hoop bij de tegenstander wegspelen.
Overigens zou PSV ook vanuit datzelfde eergevoel thuis Ajax wel eens flink bij de kl*ten moeten nemen. Het zou me wel wat waard zijn om Ajax in een onderling duel eens overtuigend te beroven van alle titelaspiraties.
 
Zorgwekkend, zonder Van Ginkel mis je scorendvermogen vanuit het middenveld. Ramselaar en Hendrix gaan er samen echt geen 5 goals maken, en Mauro JR is een heel andere type speler dan Van Ginkel.

Rosario dan maar? Vanuit het veldspel niet direct veel meer scorend vermogen, maar iets meer vermogen en bij dode spelmomenten wil hij nog wel eens een goal meepakken.
 
Neem aan dat er revanche gevoelens heerst binnen het team. In Friesland kansloos verloren zoals altijd, dus neem aan dat we wel de 3 punten pakken in eigen huis, ( met waarschijnlijk kut voetbal ofcourse )

Misschien ook een cruciale weekje. Zelf winnen en dan wil ik het wel zien of Ajax wint bij PEC, al hebben ze het traditioneel het nooit moelijk daar helaas.

Dit wilde ik dus posten. Stuur mij een factuurtje per pm. Belandt wel gegarandeerd bij incassobureau. Zie Bacchus dus wel verschijnen :D
 
Zorgwekkend, zonder Van Ginkel mis je scorendvermogen vanuit het middenveld.

Met name vanwege de blessuregeschiedenis van v.Ginkel. Kan zomaar eens einde seizoen zijn dadelijk. Excelsior en Sparta waren dan nog de wedstrijden waar je in principe zijn afwezigheid nog wel kon lijden, maar deze wedstrijd had ik hem er toch graag bij gezien.

 
Zeker, PSV heeft het altijd moeilijk in Rotterdam, maar er mag zo langzamerhand wel eens wat eergevoel mogen zijn. PSV heeft best een lastig programma nog, veel moeilijker dan Ajax, je kunt beter direct alle hoop bij de tegenstander wegspelen.
Overigens zou PSV ook vanuit datzelfde eergevoel thuis Ajax wel eens flink bij de kl*ten moeten nemen. Het zou me wel wat waard zijn om Ajax in een onderling duel eens overtuigend te beroven van alle titelaspiraties.

Volgens mij heeft PSV nog maar 3 echt moeilijke wedstrijden: Fey uit, AZ uit en Ajax thuis. En 7 punten voorsprong, dus thuis winnen van ajax volstaat ;)

Ajax speelt nog tegen PEC uit, Vitesse uit, PSV uit. Ik denk dus dat PSV een makkelijker programma heeft. Ik ga ervan uit dat alle thuiswedstrijden winst opleveren, dan blijven er nog over voor PSV uit: WII, ADO en Roda, die moeten we toch gewoon winnen. Daartegen heeft ajax dan nog uitwedstrijden tegen Groningen, Sparta en Excelsior, en heeft een potentieel lastige thuiswedstrijd tegen AZ. En dan bedoel ik makkelijker in de zin van de 7 punten die we moeten verdedigen tegenover de 7 die ajax in moet halen.

Vandaar, als we in Rotterdam winnen, denk ik dat we kampioen zijn.

Of we in Rotterdam gaan winnen, ik denk helaas van niet. Dit PSV is mentaal niet sterk genoeg om dat te doen en heeft veel en veel te veel kansen nodig om tot scoren te komen.

Ik hoop dat ik ongelijk heb :psv2:
 
Volgens mij heeft PSV nog maar 3 echt moeilijke wedstrijden: Fey uit, AZ uit en Ajax thuis. En 7 punten voorsprong, dus thuis winnen van ajax volstaat ;)

Ajax speelt nog tegen PEC uit, Vitesse uit, PSV uit. Ik denk dus dat PSV een makkelijker programma heeft. Ik ga ervan uit dat alle thuiswedstrijden winst opleveren, dan blijven er nog over voor PSV uit: WII, ADO en Roda, die moeten we toch gewoon winnen. Daartegen heeft ajax dan nog uitwedstrijden tegen Groningen, Sparta en Excelsior, en heeft een potentieel lastige thuiswedstrijd tegen AZ. En dan bedoel ik makkelijker in de zin van de 7 punten die we moeten verdedigen tegenover de 7 die ajax in moet halen.

Vandaar, als we in Rotterdam winnen, denk ik dat we kampioen zijn.

Of we in Rotterdam gaan winnen, ik denk helaas van niet. Dit PSV is mentaal niet sterk genoeg om dat te doen en heeft veel en veel te veel kansen nodig om tot scoren te komen.

Ik hoop dat ik ongelijk heb :psv2:

Met jou scenario volstaat gelijkspel tegen ajax, winnen de competitie dan met 1 puntverschil... Zou volledig in lijn zijn met de rest van het seizoen
 
Het stond net op Soccernews : van de laatste 10 wedstrijden tegen Heerenveen ( zowel uit als thuis) heeft PSV er slechts 2 in winst weten om te zetten. Dus die euforische stemming hier op het Forum deel ik zelf niet, maar deze wordt ook niet onderschreven door de keiharde feiten uit het recente verleden: Heerenveen blijkt echt een Angstgegner te zijn voor PSV en aangezien Cocu er patent op heeft om Angsthazen-voetbal te laten spelen, voorzie ik toch puntenverlies aanstaande zaterdag. Van Ginkel moeten wij zeer waarschijnlijk moeten missen en dan weet ik zeker dat het middenveld de aanvoer naar de spitsen erg moeizaam zal kunnen verzorgen...nogmaals, ik hoop dat ik het echt mis heb en dat ik het verkeerd zie en inschat, maar ik maak me wel zorgen gezien het spelbeeld van de wedstrijden na de winterstop....:unsure:
 
Status
Je kunt niet meer reageren.
Terug
Bovenaan Onderaan