PSV - sc Heerenveen | Zaterdag 17 februari 2018 | Eindstand 2-2

Status
Je kunt niet meer reageren.

Rednas

Administrator
Administrator
[IMG2=JSON]{"data-align":"none","data-size":"full","src":"https:\/\/i.imgur.com\/UG7PoUa.png"}[/IMG2]Onderlinge ontmoetingen
  • PSV ontvangt Heerenveen voor de 26e keer in de Eredivisie. PSV won 16 keer, speelde 5 keer gelijk en verloor 4 keer.
  • Heerenveen is naast Ajax dit seizoen de enige ploeg die won van PSV: op 10 september wonnen de Friezen in eigen huis met 2-0. Arber Zeneli (4') en Reza Ghoochannejhad (6') maakten de vroege doelpunten, Ghoochannejhad (74') miste een penalty.
  • Heerenveen kan voor het eerst beide wedstrijden in een Eredivisie-seizoen winnen van PSV. PSV verloor in de laatste 6 seizoenen van slechts 1 club buiten de traditionele top-3 beide wedstrijden in een seizoen; FC Groningen in 2013/2014.
  • Thuis verloor PSV slechts 1 van de laatste 17 Eredivisie-wedstrijden tegen Heerenveen (W12-D4-L1), de 2-3 nederlaag op 27 februari 2009.
  • In 4 van de laatste 6 thuiswedstrijden van PSV tegen Heerenveen scoorde PSV minimaal 4 keer. In totaal maakten de Eindhovenaren 20 doelpunten in deze 6 wedstrijden, tegenover 8 doelpunten van Heerenveen.
  • Heerenveen scoorde in elk van zijn laatste 16 Eredivisie-duels met PSV sinds de 1-0 nederlaag in Eindhoven op 17 oktober 2009. Van de huidige teams in de Eredivisie kende Heerenveen alleen een langere reeks tegen AZ (22 wedstrijden, 1998-2009).
  • Alleen Ajax had ooit een langere reeks tegen PSV in de Eredivisie: tussen 1965 en 1981 scoorden de Amsterdammers in 32 wedstrijden op rij tegen PSV.
PSV
  • PSV kan voor de 23e keer op rij thuis winnen in de Eredivisie. Daarmee kan de ploeg Ajax evenaren (23 in 2003-2004 en 23 in 1967-1968). De enige nog langere serie thuiszeges staat op naam van het Ajax uit 1971-1973: 35 thuisduels.
  • PSV won zijn laatste 7 Eredivisie-wedstrijden, de langst lopende reeks van alle ploegen (Ajax volgt met 3).
  • PSV verloor op 19 september 2015 voor het laatst een Eredivisie-wedstrijd op een zaterdag (Heracles Almelo - PSV, 1-2) en de club is nu 45 wedstrijden op zaterdag ongeslagen. De Eindhovenaren hebben 1 langere reeks in de Eredivisie, van 1975 tot 1978 bleef PSV 46 Eredivisie-wedstrijden op zaterdag ongeslagen.
  • Tegen Sparta Rotterdam won PSV voor de 10e keer dit seizoen een Eredivisie-wedstrijd met 1 doelpunt verschil. In slechts 2 seizoenen deed de ploeg dat vaker (12 keer in 2005/2006 en 2000/2001). Ajax is recordhouder met 15 zeges met het kleinste verschil in 1976/1977.
  • PSV kan voor de 4e keer in de clubhistorie 21 van zijn eerste 24 wedstrijden van een Eredivisie-seizoen winnen.
  • Luuk de Jong staat op 62 Eredivisie-goals voor PSV, evenveel als Ruud van Nistelrooy. De eerstvolgende op de lijst van PSV-topschutters is Jurrie Koolhof met 69 treffers.
  • Luuk de Jong was direct betrokken bij 5 van de laatste 7 Eredivisie-doelpunten van PSV (3 goals - 2 assists).
  • Sinds zijn 1e Eredivisie-doelpunt van dit seizoen (5 november 2017) maakte Luuk de Jong 2 keer zoveel doelpunten als elke andere speler van PSV (8 goals).
  • De Jong maakte alleen tegen PEC Zwolle, AZ en ADO Den Haag (allemaal 9) meer Eredivisie-doelpunten dan tegen sc Heerenveen (8).
  • Hirving Lozano maakte dit Eredivisie-seizoen namens PSV de meeste doelpunten (13) en gaf ook de meeste assists (6). De laatste speler van PSV die een Eredivisie-seizoen afsloot met zowel de meeste doelpunten als de meeste assists was Dries Mertens in 2012/2013 (16 doelpunten en 17 assists).
  • Marco van Ginkel (4), Nicolas Isimat-Mirin (4), Santiago Arias (4) en Steven Bergwijn (4) staan op scherp.
sc Heerenveen
  • sc Heerenveen bleef in zijn eerste 4 uitduels van dit Eredivisie-seizoen ongeslagen (W3-G1-V0), maar heeft nu al 5 uitduels op rij niet meer gewonnen (W0-G2-V3).
  • Na de nederlaag bij PEC Zwolle (2-3) kan sc Heerenveen voor het eerst sinds april-mei 2017 opeenvolgende uitduels in de Eredivisie verliezen.
  • De Friezen scoorden in elk van hun laatste 12 Eredivisie-duels, de langste reeks sinds mei-november 2016 (15 op rij).
  • sc Heerenveen (nummer 9 bij het ingaan van deze speelronde) hield het minst vaak de nul van alle ploegen in het linkerrijtje (5 keer, waaronder thuis tegen PSV).
  • Zowel Denzel Dumfries, Stijn Schaars, Daniel Høegh als Yuki Kobayashi begonnen dit Eredivisie-seizoen elke wedstrijd in de basis. Bij geen andere ploeg zijn er meer dan 3 verschillende spelers die elke wedstrijd startten.
  • Reza Ghoochannejhad en Henk Veerman en Morten Thorsby zijn dit seizoen topscorers van sc Heerenveen met slechts 4 goals, maar geen ploeg heeft dit seizoen meer verschillende doelpuntenmakers dan de Friezen (13, gelijk met Ajax, PSV en PEC Zwolle).
  • Arber Zeneli was direct betrokken bij 4 van de laatste 6 Eredivisie-doelpunten van sc Heerenveen (1 goal - 3 assists).
  • Zeneli kan voor het eerst in 5 opeenvolgende Eredivisie-wedstrijden minimaal 1 doelpunt maken of minimaal 1 assist geven.
  • Denzel Dumfries (3 goals, 6 assists) is dit Eredivisie-seizoen al bij 9 doelpunten betrokken, minstens 3 meer dan elke andere verdediger in de Eredivisie.
  • Doelman Martin Hansen scoorde op 11 augustus 2015 tegen PSV. Diep in blessuretijd maakte hij met zijn hak de gelijkmaker namens ADO Den Haag (2-2).
  • Stijn Schaars speelde 41 Eredivisie-duels voor PSV (2013 en 2016) en werd 2 keer landskampioen met de Eindhovenaren.
  • Denzel Dumfries (4), Morten Thorsby (4) en Lucas Woudenberg (4) staan op scherp.
 
Laatst bewerkt door een ninja:
Dit is 'm. Dé wedstrijd waarin PSV eindelijk weer eens twee(!!) helften gaat voetballen en waarin men druk zet op de tegenstander. Met flitsende combinaties wordt Heerenveen aan snot gespeeld en het PSV-publiek gaat vervuld van geluk en met tranen in de ogen van ontroering en blijdschap terug naar huis. Een waar doelpuntenfestijn zoals we dat nog kennen uit de eerste periode Hiddink. De eindsprint wordt ingezet en vanaf deze dag presenteert PSV zich als de ware kampioen. Alle twijfel wordt weggenomen. Het lek is boven. PSV raast als een wervelwind door de laatste wedstrijden, alle tegenstand vernietigend en dít is de wedstrijd waar het allemaal begint!!:cheer:


Nee, dat denk ik ook niet....:nocheer:
 
Dit is 'm. Dé wedstrijd waarin PSV eindelijk weer eens twee(!!) helften gaat voetballen en waarin men druk zet op de tegenstander. Met flitsende combinaties wordt Heerenveen aan snot gespeeld en het PSV-publiek gaat vervuld van geluk en met tranen in de ogen van ontroering en blijdschap terug naar huis. Een waar doelpuntenfestijn zoals we dat nog kennen uit de eerste periode Hiddink. De eindsprint wordt ingezet en vanaf deze dag presenteert PSV zich als de ware kampioen. Alle twijfel wordt weggenomen. Het lek is boven. PSV raast als een wervelwind door de laatste wedstrijden, alle tegenstand vernietigend en dít is de wedstrijd waar het allemaal begint!!:cheer:


Nee, dat denk ik ook niet....:nocheer:

Och als het zo gaat is het ook goed. :D ;)

https://www.fcupdate.nl/voetbaluitslagen/257127/eredivisie-psv-sc-heerenveen/
https://www.fcupdate.nl/live-verslag/2209/eredivisie-psv-sc-heerenveen//psv-sc-heerenveen/

89' Van Ginkel is het eindstation bij combinatie in de kleine ruimte en rond goed af! 3-3! :fb:
89' De assist is voor Luuk de Jong.
89' Er is nog tijd voor PSV!
90' Alles of niets wordt er nu geschreeuwd.
90' 4-3! :fb:
90+1' Zo ziet de wereld er voor PSV opeens heel anders uit!
90+1' Maar dit had Heerenveen toch niet mogen weggeven.
90+2' De ploeg moet toch geslepen genoeg zijn om dat niet te doen.
90+2' Zou PSV dit ook nog weg gaan geven?
90+3' PSV knokt zich tot twee keer toe terug van een achterstand en verslaat Heerenveen met 4-3!

Bedankt voor het volgen van dit liveverslag, wat een heerlijke wedstrijd was dit.

Drie punten dus voor de Eindhovenaren!

:dt: :dance:

:p

 
Och als het zo gaat is het ook goed. :D ;)

https://www.fcupdate.nl/voetbaluitslagen/257127/eredivisie-psv-sc-heerenveen/
https://www.fcupdate.nl/live-verslag/2209/eredivisie-psv-sc-heerenveen//psv-sc-heerenveen/

89' Van Ginkel is het eindstation bij combinatie in de kleine ruimte en rond goed af! 3-3! :fb:
89' De assist is voor Luuk de Jong.
89' Er is nog tijd voor PSV!
90' Alles of niets wordt er nu geschreeuwd.
90' 4-3! :fb:
90+1' Zo ziet de wereld er voor PSV opeens heel anders uit!
90+1' Maar dit had Heerenveen toch niet mogen weggeven.
90+2' De ploeg moet toch geslepen genoeg zijn om dat niet te doen.
90+2' Zou PSV dit ook nog weg gaan geven?
90+3' PSV knokt zich tot twee keer toe terug van een achterstand en verslaat Heerenveen met 4-3!

Bedankt voor het volgen van dit liveverslag, wat een heerlijke wedstrijd was dit.

Drie punten dus voor de Eindhovenaren!

:dt: :dance:

:p

:clap: Whahaha!!!:dt:
 
Dit is 'm. Dé wedstrijd waarin PSV eindelijk weer eens twee(!!) helften gaat voetballen en waarin men druk zet op de tegenstander. Met flitsende combinaties wordt Heerenveen aan snot gespeeld en het PSV-publiek gaat vervuld van geluk en met tranen in de ogen van ontroering en blijdschap terug naar huis. Een waar doelpuntenfestijn zoals we dat nog kennen uit de eerste periode Hiddink. De eindsprint wordt ingezet en vanaf deze dag presenteert PSV zich als de ware kampioen. Alle twijfel wordt weggenomen. Het lek is boven. PSV raast als een wervelwind door de laatste wedstrijden, alle tegenstand vernietigend en dít is de wedstrijd waar het allemaal begint!!:cheer:


Nee, dat denk ik ook niet....:nocheer:

Zou wel eens leuk zijn!
 
Dit is 'm. Dé wedstrijd waarin PSV eindelijk weer eens twee(!!) helften gaat voetballen en waarin men druk zet op de tegenstander. Met flitsende combinaties wordt Heerenveen aan snot gespeeld en het PSV-publiek gaat vervuld van geluk en met tranen in de ogen van ontroering en blijdschap terug naar huis. Een waar doelpuntenfestijn zoals we dat nog kennen uit de eerste periode Hiddink. De eindsprint wordt ingezet en vanaf deze dag presenteert PSV zich als de ware kampioen. Alle twijfel wordt weggenomen. Het lek is boven. PSV raast als een wervelwind door de laatste wedstrijden, alle tegenstand vernietigend en dít is de wedstrijd waar het allemaal begint!!:cheer:


Nee, dat denk ik ook niet....:nocheer:

En toen zette je de Xbox weer uit :unsure:
 
Neem aan dat er revanche gevoelens heerst binnen het team. In Friesland kansloos verloren zoals altijd, dus neem aan dat we wel de 3 punten pakken in eigen huis, ( met waarschijnlijk kut voetbal ofcourse )

Misschien ook een cruciale weekje. Zelf winnen en dan wil ik het wel zien of Ajax wint bij PEC, al hebben ze het traditioneel het nooit moelijk daar helaas.
 
Hopelijk is Van Ginkel weer terug en gaat dat dan ten koste van Ramselaar, ergo: hopelijk laat Cocu Mauro staan.
Ik verwacht dat Heerenveen met veel spierballen gaat voetballen en daar heeft PSV het over het algemeen moeilijk mee. Dat wordt dus spannend.
Als PSV weet te winnen van Heerenveen en ook eens in Rotterdam een week later, dan zal de moraal in 020 ook snel zakken en neemt de kans op verder puntverlies door Ajax ook toe.
 
Hopelijk is Van Ginkel weer terug en gaat dat dan ten koste van Ramselaar, ergo: hopelijk laat Cocu Mauro staan.
Ik verwacht dat Heerenveen met veel spierballen gaat voetballen en daar heeft PSV het over het algemeen moeilijk mee. Dat wordt dus spannend.
Als PSV weet te winnen van Heerenveen en ook eens in Rotterdam een week later, dan zal de moraal in 020 ook snel zakken en neemt de kans op verder puntverlies door Ajax ook toe.

Zet die Pereiro anders maar een keer neer. Ik bedoel, het kan niet zo zijn dat die zo uit beeld is geraakt bij Cocu. Ik weet het, het is vaak een slappeling op het veld die zijn momenten uitkiest, maar wel iemand die meer techniek heeft dan Hendrix en Ramselaar bij elkaar en ook iemand met rendement. Op het middenveld heeft die toch al 5 goals en een assist achter zijn naam, meer dan Hendrix en Ramselaar bij elkaar. Wie weet reageert die nu wel op het veld en bewijst die Cocu zijn ongelijk. Totaal ook geen scorendvermogen vanuit het middenveld als je Van Ginkel wegstreept. Van zo Ramselaar mag je ook in tussen ook wel 5-10 goals verwachten, of ben ik nou gek?

Arias

Arias - Schwaab - Isi - Brenet
V. Ginkel - Hendrix - Pereiro
Bergwijn - De Jong - Lozano

Lekker zo spelen. Mauro kan je nog altijd inbrengen als Pereiro weer niet in de wedstrijd zit.
 
Zet die Pereiro anders maar een keer neer. Ik bedoel, het kan niet zo zijn dat die zo uit beeld is geraakt bij Cocu. Ik weet het, het is vaak een slappeling op het veld die zijn momenten uitkiest, maar wel iemand die meer techniek heeft dan Hendrix en Ramselaar bij elkaar en ook iemand met rendement. Op het middenveld heeft die toch al 5 goals en een assist achter zijn naam, meer dan Hendrix en Ramselaar bij elkaar. Wie weet reageert die nu wel op het veld en bewijst die Cocu zijn ongelijk. Totaal ook geen scorendvermogen vanuit het middenveld als je Van Ginkel wegstreept. Van zo Ramselaar mag je ook in tussen ook wel 5-10 goals verwachten, of ben ik nou gek?

Arias

Arias - Schwaab - Isi - Brenet
V. Ginkel - Hendrix - Pereiro
Bergwijn - De Jong - Lozano

Lekker zo spelen. Mauro kan je nog altijd inbrengen als Pereiro weer niet in de wedstrijd zit.

2 x Arias. Zijn zus op doel?
 
Zet die Pereiro anders maar een keer neer. Ik bedoel, het kan niet zo zijn dat die zo uit beeld is geraakt bij Cocu. Ik weet het, het is vaak een slappeling op het veld die zijn momenten uitkiest, maar wel iemand die meer techniek heeft dan Hendrix en Ramselaar bij elkaar en ook iemand met rendement. Op het middenveld heeft die toch al 5 goals en een assist achter zijn naam, meer dan Hendrix en Ramselaar bij elkaar. Wie weet reageert die nu wel op het veld en bewijst die Cocu zijn ongelijk. Totaal ook geen scorendvermogen vanuit het middenveld als je Van Ginkel wegstreept. Van zo Ramselaar mag je ook in tussen ook wel 5-10 goals verwachten, of ben ik nou gek?

Ik zou eigenlijk niet weten waarom dat niet zo zou kunnen zijn. Pereiro heeft in al die tijd dat hij hier is nog geen moment het volste vertrouwen gekregen van Cocu, altijd de eerste die gewisseld of geslachtofferd werd, dus ik vind dit niet zo'n vreemde ontwikkeling eigenlijk. Ga er vanuit dat Cocu hem op de bank heeft gezet om iets van strijdlust of geldingsdrang op te wekken bij Pereiro, maar wie weet vindt hij het wel prima zo of snapt hij de bedoeling van Flipke niet.

Schaars zet PSV iig al lekker op scherp door in de media te roepen dat men bij Heerenveen niet onder de indruk is van PSV. Aan PSV om te zorgen dat ze a.s. zaterdag eens wél onder de indruk raken van PSV.
 
Laatst bewerkt:
Hopelijk is Van Ginkel weer terug en gaat dat dan ten koste van Ramselaar, ergo: hopelijk laat Cocu Mauro staan.
Ik verwacht dat Heerenveen met veel spierballen gaat voetballen en daar heeft PSV het over het algemeen moeilijk mee. Dat wordt dus spannend.
Als PSV weet te winnen van Heerenveen en ook eens in Rotterdam een week later, dan zal de moraal in 020 ook snel zakken en neemt de kans op verder puntverlies door Ajax ook toe.

Als we winnen in Rotterdam, is de competitie wel gespeeld. Dat gaat nog zeer moeilijk worden.
 
Hoeft ook niet. Als er maar punten gepakt worden.

Ik zie nog een kampioenshapslied in de maak. Bij de oudste was het lied "Ist mir egal" nog populair. Een aanpassing:

Keine Back - Is mir egal
Scheissbackenfussball - Is mir egal
Keine Punkte - Ist nicht egal
Ist nicht egal, egal.

usw.
 
Heerenveen is niet te vergelijken met Sparta, Heracles of Excelsior.....Heerenveen is op papier stukken beter dan de genoemde clubs...als PSV al veel moeite heeft met deze clubs, wat moet het dan worden tegen Heerenveen..?? Ik ben echt niet overtuigd en gerustgesteld over de afloop van deze wedstrijd....de enige 2 zaken waaruit ik hoop put, zijn de terugkeer van Van Ginkel in de basis (?) en dat PSV het thuisvoordeel heeft....dat zijn de enige 2 redenen waarom ik PSV het voordeel van de twijfel geef in een goede en gunstige afloop. Ik voorspel daarom een eindstand van 3-2 .....waarbij PSV weer eens niet mag mopperen mbt de factor GELUK...!!
 
Heerenveen is niet te vergelijken met Sparta, Heracles of Excelsior.....Heerenveen is op papier stukken beter dan de genoemde clubs...als PSV al veel moeite heeft met deze clubs, wat moet het dan worden tegen Heerenveen..?? Ik ben echt niet overtuigd en gerustgesteld over de afloop van deze wedstrijd....de enige 2 zaken waaruit ik hoop put, zijn de terugkeer van Van Ginkel in de basis (?) en dat PSV het thuisvoordeel heeft....dat zijn de enige 2 redenen waarom ik PSV het voordeel van de twijfel geef in een goede en gunstige afloop. Ik voorspel daarom een eindstand van 3-2 .....waarbij PSV weer eens niet mag mopperen mbt de factor GELUK...!!

Precies. De statistieken van de recente thuiswedstrijden spreken niet echt in het voordeel van PSV. De winst van PSV zaterdag ligt dan ook echt niet in de lijn der verwachting.
 
Precies. De statistieken van de recente thuiswedstrijden spreken niet echt in het voordeel van PSV. De winst van PSV zaterdag ligt dan ook echt niet in de lijn der verwachting.

:unsure:PSV heeft alle thuiswedstrijden gewonnen. Heerenveen heeft in de laatste 5 uitwedstrijden niet gewonnen en 3 punten gehaald. :re:
 
Status
Je kunt niet meer reageren.
Terug
Bovenaan Onderaan