PSV - sc Heerenveen | Zaterdag 17 februari 2018 | Eindstand 2-2

Status
Je kunt niet meer reageren.
Omdat die zich wél voor belangrijke wedstrijden kunnen opladen. Daarom hadden we de vorige ook niks te vertellen in eigen huis, toen ajaks de laatste strohalm greep ten koste van een laf en slap (het lijkt wel gewoonte!?) PSV.

Of wij laf spelen valt over te discussieren. Maar de constatering van Qmire dat Ajax wel de focus had is niet juist.
Die focus hadden ze bijvoorbeeld 2x tegen Utrecht of in de EL niet. Dat zijn even goed belangrijke wedstrijden.

 
Laatst bewerkt:
Als PSV fan in hart en nieren sinds 1980 doet het pijn om te zeggen maar ik ben het volledig met je eens.
Ajax speelt ook niet groots, zoals geen enkele ploeg in de eredivisie maar hebben inderdaad wel de meeste posities dubbel bezet met gelijkwaardige spelers.
Ik blijf het Marcel Brands verwijten dat hij niks nada noppes aan versterkingen heeft weten te halen voor de achterhoede want die is gewoon tragisch slecht.
Zelfs met de rode kaart van Lozano moet je thuis een 2-0 voorsprong tegen een stel import Friezen kunnen vasthouden.
Vaak speel je zelfs makkelijker met 10 man maar toen Heerenveen de 2-1 maakte wist ik alweer genoeg.

Ook dienen we een nieuwe coach te vinden,eentje die wel met lef en gogme durft te spelen.
Cocu zal altijd respect blijven behouden bij mij voor wat hij vooral als voetballer voor PSV en ook oranje heeft betekend maar als coach bakt hij er helemaal niks van.
PSV speelt saai en voorspelbaar afbraakvoetbal.

Ik woon en werk in Ierland en veel van mijn collega's kennen PSV vooral van spelers als Nilis, Ronaldo, Romario, Gullit, Koeman, Van Nistelrooij etc etc en vragen zich af waarom er nu zo'n matig blubber elftal staat.

Waar we vroeger konden genieten van aanvallend en soms oogstrelend voetbal, zo is dat al wat jaartjes verdwenen.

Ik mis die tijden.

Zelfs een Bjorn van der Doelen die het moest hebben van zijn onvoorstelbare werklust ipv talent! Zulke kuitenbijters missen we ook in dit elftal.

Ik ben idd ook bang dat Ajax dit jaar de langste adem zal hebben, al is het maar omdat we in de zware wedstrijden dit jaar meestal het onderspit moesten delven.

Tja, die namen zie je in de hele eredivisie niet meer. Leer er maar mee leven.
 
Met Cocu als trainer haalde PSV in de laatste 10 competitiewedstrijden van elk seizoen meer punten dan Ajax.

PSV staat nu 5 punten voor op Ajax.
SeizoenPSVTrainerAjaxTrainer
2016-201724Cocu23Bosz
2015-201625Cocu24De Boer
2014-201524Cocu21De Boer
2013-201421Cocu20De Boer
2012-201319Advocaat28De Boer
2011-201221Rutten30De Boer
2010-201116Rutten25De Boer
2009-201016Rutten30Jol
Het komt wel goed met het kampioenschap. :psv2:pSV wordt kampioen 2017-2018. (Y)
 
Was het nog iemand opgevallen dat PSV in de 10 minuten na de 2-2 nog gewoon iets van 10 kansen kreeg, en in de 35 minuten daarvoor niet 1?

Dat is dan toch gewoon zwaar falen hoor...



 
Mijn voorspelling voor de komende weken/ maanden : in februari verliezen we een groot deel van de voorsprong op Ajax, Ajax nadert ons op de hielen, in maart wordt het een nek aan nek race, waarbij het verschil minimaal is en in april geven we het kampioenschap definitief weg wanneer we op 7 april tegen AZ spelen en een week later tegen Ajax....Ajax speelt echt matig, maar PSV speelt nauwelijks beter dan Ajax....Ajax zal de langste adem hebben, want op belangrijke posities hebben zij een dubbele bezetting die kwalitatief van ongeveer hetzelfde niveau zijn, terwijl dat bij PSV zeker in de verdediging absoluut niet het geval is. Het ontbreken van deze dubbele bezetting en een inspiratieloze en laffe coach zullen ons uiteindelijk het kampioenschap kosten ..

Op je opmerkingen over Cocu na - die dit seizoen volgens mij uitstekend werk levert, maar goed... - zou dit een denkbaar scenario kunnen zijn. Toch ben ik niet door deze specifieke wedstrijd nu zo ongerust geworden. De dubbele bezetting - dat is wél een enorm probleem.
 
[...]Toch ben ik niet door deze specifieke wedstrijd nu zo ongerust geworden. [...]
Je zou ook wel een gruwelijke blinde vlek hebben als de erbarmelijke staat van de selectie en het bijbehorende spel je niet eerder waren opgevallen en ongerust hadden gemaakt.
 
Je zou ook wel een gruwelijke blinde vlek hebben als de erbarmelijke staat van de selectie en het bijbehorende spel je niet eerder waren opgevallen en ongerust hadden gemaakt.


geen-paniek1.png?w=912.png

Na 4 wedstrijden stonden PSV en Ajax gelijk op 9 punten. Na 6 wedstrijden stond PSV 5 punten voor en die marge is er na 24 wedstrijden nog steeds. :shifty:
In de wedstrijd tegen ADO verloor Ajax 2 punten en tegen Vitesse 3 punten en die wedstrijden komen er nu aan. ;)
 
Ajax speelt toch ook niet zo geweldig en zou nog 8 punten in moeten halen om kampioen te worden. Ajax laat ook punten liggen en PSV zal ook niet alle wedstrijden winnen.
De marge die PSV heeft zal genoeg zijn. :shifty:

Ajax speelt niet geweldig , maar wel makkelijker dan PSV. Het ziet er aanvallender uit. Bij PSV wordt het steeds minder, dus een dalende lijn bij PSV zit er nu wel in. Wie bij PSV kan het verschil maken ? Ik zie niemand die daarin een voortrekkersrol speelt. Het is echt armoede op dit moment en dat geldt niet alleen voor een enkele speler, maar voor het hele team.
 
Ajax speelt niet geweldig , maar wel makkelijker dan PSV. Het ziet er aanvallender uit. Bij PSV wordt het steeds minder, dus een dalende lijn bij PSV zit er nu wel in. Wie bij PSV kan het verschil maken ? Ik zie niemand die daarin een voortrekkersrol speelt. Het is echt armoede op dit moment en dat geldt niet alleen voor een enkele speler, maar voor het hele team.

PSV speelt het hele seizoen al hetzelfde en heeft 5 punten meer dan Ajax. ;) Ajax speelt wisselvallig

Na de winterstop

PSV 6-16 13-4
Ajax 6-16 12-4

:fb: :shifty:
 
Was het nog iemand opgevallen dat PSV in de 10 minuten na de 2-2 nog gewoon iets van 10 kansen kreeg, en in de 35 minuten daarvoor niet 1?

Dat is dan toch gewoon zwaar falen hoor...

Nogmaals : Aanvallen is de beste verdediging. Bij een 2-0 stand is het geen zaak om die een helft lang te verdedigen. Dat lukt je niet. 45 minuten is te lang om alles op je af te krijgen. Dan valt er altijd wel een of meerdere ballen goed, of een strafschop, of een vrije trap, of een corner. Daar moet je rekening mee houden als je alleen maar verdedigt. Ga dan a.u.b. counteren met snelle jongens voorin en probeer dan de 3-0 te maken. Dan is je tegenstander volledig K.O.
 
Nogmaals : Aanvallen is de beste verdediging. Bij een 2-0 stand is het geen zaak om die een helft lang te verdedigen. Dat lukt je niet. 45 minuten is te lang om alles op je af te krijgen. Dan valt er altijd wel een of meerdere ballen goed, of een strafschop, of een vrije trap, of een corner. Daar moet je rekening mee houden als je alleen maar verdedigt. Ga dan a.u.b. counteren met snelle jongens voorin en probeer dan de 3-0 te maken. Dan is je tegenstander volledig K.O.

En als het niet lukt om de 3e goal te maken zoveel mogelijk de bal in de ploeg te houden en niet zoals heel vaak gebeurde de bal in de voeten van de tegenstander spelen.
Achteruit lopen is de ellende over je afroepen.
 
IPF op 23 november 2014 zei:
Wat mij betreft gaat het niet zo zeer op DIT puntverlies maar om die uitwedstrijden waar wij in periodes afgetroefd worden en wij daar geen antwoord op hebben of als het kwartje echt goed valt je met mazzel in de 90e minuut de winnende maakt. Mij baart het meer zorgen dat het strijdplan te eenzijdig is, namelijk countervoetbal willen spelen. Dit terwijl we spelers hebben als Guardado, Gini, Maher, Memphis en de Jong. Allemaal ook geschikt voor een andere taktiek, namelijk het spel zelf willen maken en de tegenstander vroeg op een ruime voorsprong zetten. Psv speelt tot de 1-0 altijd bizar goed maar daarna is het inzakken en afwachten.

Er verandert gewoon nooit iets onder Cocu...
 
:unsure:Niet helemaal waar. :re:
Ooit lag er een vrouw (echtgenote) onder Cocu en tegenwoordig een vriendin. :D ;)

Kortom, zijn (ex) is wijs genoeg om hem te dumpen, nu moet PSV het ook doen na dit seizoen.
Alle geluk en meevallers die hij hier heeft gehad gaat die nooit meer hebben ergens anders, dus de afgelopen jaren worden zijn beste jaren, alle overige clubs na PSV gaat die geen pepernoot van bakken. Laat staan lang overleven, alle fanboys hier geven hem 1000 kansen, bij overige clubs gaat die er na enkele zaadwedstrijden weer uit.

Zo ziet de toekomst voor PSV en Cocu er somber uit, blijft die dan verpest die heel het voetbal/PSV, gaat die weg dan gooit die zijn eigen ramen in en gaat voor altijd falen... wat is wijsheid :)
 
Op je opmerkingen over Cocu na - die dit seizoen volgens mij uitstekend werk levert, maar goed... - zou dit een denkbaar scenario kunnen zijn. Toch ben ik niet door deze specifieke wedstrijd nu zo ongerust geworden. De dubbele bezetting - dat is wél een enorm probleem.

Er is zelfs een positie die zelfs geen enkele bezetting heeft. Dat baart pas zorgen. :D
 
Was het nog iemand opgevallen dat PSV in de 10 minuten na de 2-2 nog gewoon iets van 10 kansen kreeg, en in de 35 minuten daarvoor niet 1?

Dat is dan toch gewoon zwaar falen hoor...

Dat is de opgedragen tactiek van Cocu die de ziekelijke neiging heeft om bij een minimale voorsprong de wedstrijd 'over de streep te trekken' met verdedigende wissels en zelfs als de Jong de laatste 10-15' geen stap meer kan zetten hem laat staan :FP:
 
Status
Je kunt niet meer reageren.
Terug
Bovenaan Onderaan