PSV - sc Heerenveen | Zaterdag 17 februari 2018 | Eindstand 2-2

Status
Je kunt niet meer reageren.
En dan? Men dronk een glas, men deed een plas en alles bleef zoals het was... Nee, het is goed zo, laat ons de titel maar door de vingers glippen, mits die kluivenduikers dan opdonderen.

Het ergste is, er zal niks veranderen al glipt de kampioenschap.
Men gaat huilie huilie doen en leuke beloftes maken maar veel zal er toch niet van komen. Mits Cocu niet zelf kapt blijft die nog 15 jaar trainer, prutsers achter zullen ook niet snel vervangen worden.

Tegen feyenoord ga je 100% verliezen, tegen een ajaks wat kansen ruikt en ongetwijfeld close is qua punten gaan we het ook niet redden omdat zij zich wel kunnen focussen en motiveren voor iets. -6 punten garantie heb je al, rest omheen is ook maar de vraag hoe en wat. Ik snap niet waar men hier zo hoopvol over is, kansen dat we het verneuken zijn nog steeds aardig aanwezig.




 
Het ergste is, er zal niks veranderen al glipt de kampioenschap.
Men gaat huilie huilie doen en leuke beloftes maken maar veel zal er toch niet van komen. Mits Cocu niet zelf kapt blijft die nog 15 jaar trainer, prutsers achter zullen ook niet snel vervangen worden.

Tegen feyenoord ga je 100% verliezen, tegen een ajaks wat kansen ruikt en ongetwijfeld close is qua punten gaan we het ook niet redden omdat zij zich wel kunnen focussen en motiveren voor iets. -6 punten garantie heb je al, rest omheen is ook maar de vraag hoe en wat. Ik snap niet waar men hier zo hoopvol over is, kansen dat we het verneuken zijn nog steeds aardig aanwezig.

Ajax kan zich wel focussen? Hoe kom je dan op 8 punten achterstand of straks 5?
 
Alles goed en wel, scheids Hitler... KNVB is voor Feyenoord of voor Ajax etc. Maar: als je thuis speelt en je hebt 35% balbezit dan ben je gewoon een laffe ploeg. Dat is PSV al een heel seizoen maar nu heb je een keer pech en heb je te maken met een slechte scheidsrechter die aan beide kanten slecht floot, gewoon incapabel. En dan heb je ook nog een coach die twee aanvallers er uit haalt en zoals zo vaak verdedigend wisselt. Dit had niets met 10 man te maken, dat is namelijk routinewerk voor Cocu..... En Lozano had geel verdiend. Een domme actie van hem en niet de eerste keer. Onnodig en stom. Dat moet ie maar afleren.
Kortom niet alleen afgeven op een slechte scheidsrechter maar kijk naar het totale plaatje. Het ging op deze manier weken lang goed maar nu even niet. En helaas is diegene die altijd iets kon forceren en de 92e-minuut mentaliteit introduceerde bij psv, net verkocht.

35% balbezit boeit niet. Balbezit, who gives a f*ck? Da's zo Nederlands bekeken. Alsof balbezit een indicatie is van lef. Heb genoeg wedstrijden op balbezit gezien waarbij er alleen maar gebreid werd zonder resultaat. Misschien is dat juist wel laf, want je kunt ook de bal in de ploeg willen houden omdat je bang bent voor wat de tegenstander kan doen als zij de bal hebben.

Nee, er was letterlijk geen vuiltje aan de lucht tot die overdreven rode kaart kwam. 2-0 voor na een slaapverwekkende vertoning; het was slechts de wedstrijd uitspelen. Met 11 man was het geen 2-2 geworden, laf spel of niet. Zo simpel is het gewoon.

Het wegvallen van Lozano veranderde alles; met het laffe spel en 11 man stond PSV zonder enige moeite met 2-0 voor en er was totaal geen reden om te denken dat dit wedstrijdbeeld zou gaan kantelen. Het was zeker dom van Lozano, en een overtreding en een gele kaart, maar rood was overdreven, en laten we niet vergeten dat Lozano dat deed omdat hij opzichtig werd vastgehouden, wat ook een overtreding is waar gewoon voor gefloten moet worden. Maar zowel de grens als de scheids zagen rood-rood-rood, en niet dat het shirtje van Lozano bijna van zijn lijf werd getrokken.
 
doemdenken_813-001.jpg

Doemdenken is een door Van Kooten en De Bie bedacht neologisme. Aan het einde van de jaren 70 van de 20e eeuw hadden veel Nederlanders een nogal fatalistische visie op de toekomst.

:shifty:
 
Ajax kan zich wel focussen? Hoe kom je dan op 8 punten achterstand of straks 5?

Omdat ajaks altijd kut begint en en daar punten verspeelt, maar in de loop van de tijd steeds sterker word. Als ze kans maken op kampioenschap in de wedstrijd tegen ons dan gaan ze met alle gemak van de wereld van ons winnen. Onze +8 is gebaseerd op ongeveer 12 punten die we cadeau hebben gekregen, wie roept dat wij goed zijn omdat wij 8 voor staan moet echt ff zijn fanbril afzetten of langs Hansie anders morgen.

En 8 word gewoon 5, vandaag gaan ze ook wel winnen anyway.
 
Ajax kan zich wel focussen? Hoe kom je dan op 8 punten achterstand of straks 5?

Omdat die zich wél voor belangrijke wedstrijden kunnen opladen. Daarom hadden we de vorige ook niks te vertellen in eigen huis, toen ajaks de laatste strohalm greep ten koste van een laf en slap (het lijkt wel gewoonte!?) PSV.
 
Omdat ajaks altijd kut begint en en daar punten verspeelt, maar in de loop van de tijd steeds sterker word. Als ze kans maken op kampioenschap in de wedstrijd tegen ons dan gaan ze met alle gemak van de wereld van ons winnen. Onze +8 is gebaseerd op ongeveer 12 punten die we cadeau hebben gekregen, wie roept dat wij goed zijn omdat wij 8 voor staan moet echt ff zijn fanbril afzetten of langs Hansie anders morgen.

En 8 word gewoon 5, vandaag gaan ze ook wel winnen anyway.

Maak je niet zo druk. De laatste wedstrijd van het seizoen is Excelsior - Ajax. :D ;)
Remember De Graafschap - Ajax. :dance::nehneh:
 
Omdat die zich wél voor belangrijke wedstrijden kunnen opladen. Daarom hadden we de vorige ook niks te vertellen in eigen huis, toen ajaks de laatste strohalm greep ten koste van een laf en slap (het lijkt wel gewoonte!?) PSV.

eh, de vorige psv-ajax was 1-0. Denk dat je een jaar eerder bedoelt :)
 
Laatst bewerkt:
Omdat die zich wél voor belangrijke wedstrijden kunnen opladen. Daarom hadden we de vorige ook niks te vertellen in eigen huis, toen ajaks de laatste strohalm greep ten koste van een laf en slap (het lijkt wel gewoonte!?) PSV.

De belangrijkste wedstrijd van het seizoen hebben ze verzaakt en gingen ze ten onder. :lol::tom:
 
eh, de vorige psv-ajax was 1-0. Denk dat je een jaar eerder bedoeld :)

Die bedoelde ik inderdaad. Toen was het 'erop of eronder' en werd het -uiteraard voor PSV- eronder.
Ajaks kan zich tegen PSV altijd goed opladen. PSV is het bange jongetje van de klas, ajaks het branieschoppertje.
Ik heb persoonlijk meer met winnaarsmentaliteit dan met slap en defensief geneuzel.
 
Maak je niet zo druk. De laatste wedstrijd van het seizoen is Excelsior - Ajax. :D ;)
Remember De Graafschap - Ajax. :dance::nehneh:

Vorig jaar werd het met het "we are back!" team 1-1. Je weet wel, dat grote ajaks dat zich altijd kan opladen. En die soms helemaal geen discutabele penalty's nodig hebben om tot winst te komen.
 
Mijn voorspelling voor de komende weken/ maanden : in februari verliezen we een groot deel van de voorsprong op Ajax, Ajax nadert ons op de hielen, in maart wordt het een nek aan nek race, waarbij het verschil minimaal is en in april geven we het kampioenschap definitief weg wanneer we op 7 april tegen AZ spelen en een week later tegen Ajax....Ajax speelt echt matig, maar PSV speelt nauwelijks beter dan Ajax....Ajax zal de langste adem hebben, want op belangrijke posities hebben zij een dubbele bezetting die kwalitatief van ongeveer hetzelfde niveau zijn, terwijl dat bij PSV zeker in de verdediging absoluut niet het geval is. Het ontbreken van deze dubbele bezetting en een inspiratieloze en laffe coach zullen ons uiteindelijk het kampioenschap kosten ..
 
Nou, helaas kon PEC niks voor ons doen.

Al met al, een kut weekend. Volgende week kan het gat zomaar 2 punten zijn.

Idd,Die wedstrijd in de Kuip kunnen we beter schriftelijk afdoen want dat zijn gewoon 3 punten voor Feyenoord.Hopelijk komt Malen erin voor Lozano want reken maar die gasten zullen er alles aan doen om onze Mexicaan angst in te boezemen middels smerige overtredingen.
 
Mijn voorspelling voor de komende weken/ maanden : in februari verliezen we een groot deel van de voorsprong op Ajax, Ajax nadert ons op de hielen, in maart wordt het een nek aan nek race, waarbij het verschil minimaal is en in april geven we het kampioenschap definitief weg wanneer we op 7 april tegen AZ spelen en een week later tegen Ajax....Ajax speelt echt matig, maar PSV speelt nauwelijks beter dan Ajax....Ajax zal de langste adem hebben, want op belangrijke posities hebben zij een dubbele bezetting die kwalitatief van ongeveer hetzelfde niveau zijn, terwijl dat bij PSV zeker in de verdediging absoluut niet het geval is. Het ontbreken van deze dubbele bezetting en een inspiratieloze en laffe coach zullen ons uiteindelijk het kampioenschap kosten ..

Als PSV fan in hart en nieren sinds 1980 doet het pijn om te zeggen maar ik ben het volledig met je eens.
Ajax speelt ook niet groots, zoals geen enkele ploeg in de eredivisie maar hebben inderdaad wel de meeste posities dubbel bezet met gelijkwaardige spelers.
Ik blijf het Marcel Brands verwijten dat hij niks nada noppes aan versterkingen heeft weten te halen voor de achterhoede want die is gewoon tragisch slecht.
Zelfs met de rode kaart van Lozano moet je thuis een 2-0 voorsprong tegen een stel import Friezen kunnen vasthouden.
Vaak speel je zelfs makkelijker met 10 man maar toen Heerenveen de 2-1 maakte wist ik alweer genoeg.

Ook dienen we een nieuwe coach te vinden,eentje die wel met lef en gogme durft te spelen.
Cocu zal altijd respect blijven behouden bij mij voor wat hij vooral als voetballer voor PSV en ook oranje heeft betekend maar als coach bakt hij er helemaal niks van.
PSV speelt saai en voorspelbaar afbraakvoetbal.

Ik woon en werk in Ierland en veel van mijn collega's kennen PSV vooral van spelers als Nilis, Ronaldo, Romario, Gullit, Koeman, Van Nistelrooij etc etc en vragen zich af waarom er nu zo'n matig blubber elftal staat.

Waar we vroeger konden genieten van aanvallend en soms oogstrelend voetbal, zo is dat al wat jaartjes verdwenen.

Ik mis die tijden.

Zelfs een Bjorn van der Doelen die het moest hebben van zijn onvoorstelbare werklust ipv talent! Zulke kuitenbijters missen we ook in dit elftal.

Ik ben idd ook bang dat Ajax dit jaar de langste adem zal hebben, al is het maar omdat we in de zware wedstrijden dit jaar meestal het onderspit moesten delven.
 
Laatst bewerkt:
Status
Je kunt niet meer reageren.
Terug
Bovenaan Onderaan