PSV Nieuws Algemeen

Ondanks de gewonnen wedstrijden heeft De Televaag weer wat nieuws gevonden om te zeuren. Nu er een redelijke kans is dat Berisha naar PSV komt, is men van mening dat teveel aankopen een "Schmidt-stempel" hebben. En dat is niet goed dus oei oei, PSV is slecht bezig. Net zoals Valentijn D. het heel riskant vond dat Dumfries en Malen niet mee deden. Ik heb het stukje waarin Valentijn ruiterlijk toegeeft dat hij er naast zat, dat PSV met groot gemak won en dat PSV dus wél de juiste beslissing heeft gemaakt, even gemist. Maar ik heb dan ook geen abonnement op Amsterdamse huiskrant.
Persoonlijk denk ik dat ze bang zijn dat er nog meer goede aankopen worden gedaan, maar dat terzijde. Ramalho, Van Ginkel en Pröpper lijken me alle 3 echte versterkingen, en dat is natuurlijk niet zo leuk.
Valentijn is azijnpisser van beroep. Journalistiek doet hij er maar bij.
 
Het zou interessant zijn om te kijken hoe vaak de tegenstander scoort na een counter uit een corner.
Wat ik al heel vaak zie is dat binnen 10 seconden na een corner de bal weer aan de overkant is bij de eigen keeper.
En dat 2 man bij de cornervlag gaan staan. Ook zoiets belachelijks.
 
Wat ik al heel vaak zie is dat binnen 10 seconden na een corner de bal weer aan de overkant is bij de eigen keeper.
En dat 2 man bij de cornervlag gaan staan. Ook zoiets belachelijks.
Die twee man snap ik nog wel. Door daar een extra man neer te zetten trek je twee tegenstanders weg uit de verdediging. Als er 1 man staat daar hoeft niemand bij te staan omdat deze geen direct gevaar oplevert. Zet je er een man bij dan kan de speler die de corner neemt ook aan de bal komen en dus moeten er opeens twee verdedigers bijstaan.
Bovendien moeten de verdedigers in het strafschop gebied opletten wat daar gebeurd: gaan ze dribbelen, komt er meteen een voorzet, geven ze een korte pass naar de 16? Doordat hun aandacht daarop gericht moet worden hebben ze minder aandacht voor onze aanvallers die dan weg kunnen lopen van hun man.
 
Die twee man snap ik nog wel. Door daar een extra man neer te zetten trek je twee tegenstanders weg uit de verdediging. Als er 1 man staat daar hoeft niemand bij te staan omdat deze geen direct gevaar oplevert. Zet je er een man bij dan kan de speler die de corner neemt ook aan de bal komen en dus moeten er opeens twee verdedigers bijstaan.
Bovendien moeten de verdedigers in het strafschop gebied opletten wat daar gebeurd: gaan ze dribbelen, komt er meteen een voorzet, geven ze een korte pass naar de 16? Doordat hun aandacht daarop gericht moet worden hebben ze minder aandacht voor onze aanvallers die dan weg kunnen lopen van hun man.
Allemaal leuk en aardig wat je zegt, maar PSV heeft wel het laagste % scoren uit corners.
Ze doen blijkbaar iets niet goed. Nog slechter dan de rest. Geen enkele speler van PSV levert bij corners direct gevaar op.
 
Allemaal leuk en aardig wat je zegt, maar PSV heeft wel het laagste % scoren uit corners.
Ze doen blijkbaar iets niet goed. Nog slechter dan de rest. Geen enkele speler van PSV levert bij corners direct gevaar op.
Daar ben ik het mee eens. Maar jij schrijft dat twee man bij de cornervlag belachelijk is. Daar heb ik een andere visie op. Dat deze tactiek niet goed wordt uitgevoerd, net zoals de directe corners dat is een andere discussie.
 
Vermoed dat deze actie primair vanuit PUMA komt en bij alle clubs loopt. Of je bij die andere clubs een wedstrijdje PSV kan winnen vraag ik mij wel af..

Ja, PSV zal dit shirt niet verzonnen hebben. Er gaan geruchten rond dat Dortmund een dergelijk ontwerp op voorhand heeft afgewezen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan