PSV Nieuws Algemeen

Lastig, lastig. De persoon zelf kan ik niet heel erg mee zitten, wie zijn billen brandt zogezegd.

Maar wat als de studie van een broer of zus hierdoor in t gedrang komt doordat er minder geld is? Sowieso iets waar ouders kinderen/tieners wel eens wat bewuster van mogen maken, als jij een strafblad krijgt heeft dat ook invloed op baan mogelijkheden van andere familieleden.

Hier weten ze het, maar dat is nog geen garantie die ik over 7 jaar nog grip heb op de oudste.
Dan maak je er een persoonlijke lening van, net zoals bij de stufi.
 
Leg beslag op spullen. Als ze het niet kunnen betalen, kort je ze op hun inkomsten of laat je ze het bij elkaar werken. Precies zoals ik er jaren over gedaan heb om mijn studieschuld terug te betalen. Het lijkt mij ook geen hogere wiskunde om als politie, justitie en overheden een glashelder protocol te hanteren in geval van rellen, het belagen van hulpverleners en schade. Waarschijnlijk bestaat het ook al. Stuur dit naar ieder gezin met opgroeiende kinderen. Niet alleen voor nu, ook voor als er even geen vuurwerk mag, supporters zich misdragen of een demonstratie uit de hand loopt. De vrijheid van meningsuiting stopt te allen tijde bij geweld en vernieling.
Ik ben ook voor straffen en je billen branden etc. Maar feit is ook dat pubers en jongeren niet verder vooruit kijken dan nu. Ze kunnen zich nu zo in de nesten werken. Daar hebben ze geen seconde over nagedacht. Ik heb geen idee hoe hoog de schulden zijn, maar misschien worden het wel tonnen? Dan ben je voor je leven wel getekend na een impulsieve jeugdige beslissing. Vaak zijn dat mensen met wie de samenleving later dus weer problemen krijgt, omdat zij toch hun geld ergens vandaan willen halen. Dit is niet goed te praten, maar wel een realiteit. Wat nu precies de oplossing is, weet ik ook niet. Want zomaar laten gaan is natuurlijk geen optie.

@Mods: ik tik nu in 2 verschillende topics over hetzelfde onderwerp. En misschien dat het in beide onderwerpen niet thuis hoort. Zeker niet in deze. Is het te verplaatsen naar een passend topic?
 
  • Leuk
Reactions: IPF
Ik ben ook voor straffen en je billen branden etc. Maar feit is ook dat pubers en jongeren niet verder vooruit kijken dan nu. Ze kunnen zich nu zo in de nesten werken. Daar hebben ze geen seconde over nagedacht. Ik heb geen idee hoe hoog de schulden zijn, maar misschien worden het wel tonnen? Dan ben je voor je leven wel getekend na een impulsieve jeugdige beslissing. Vaak zijn dat mensen met wie de samenleving later dus weer problemen krijgt, omdat zij toch hun geld ergens vandaan willen halen. Dit is niet goed te praten, maar wel een realiteit. Wat nu precies de oplossing is, weet ik ook niet. Want zomaar laten gaan is natuurlijk geen optie.

@Mods: ik tik nu in 2 verschillende topics over hetzelfde onderwerp. En misschien dat het in beide onderwerpen niet thuis hoort. Zeker niet in deze. Is het te verplaatsen naar een passend topic?
Dus iedereen die rookt, zuipt, drugsverslaafd is of op een andere manier ongezond leeft is niet verantwoordelijk voor zijn eigen lijf en de gevolgen ervan? Iedereen die niet genoeg zijn best doet op school is niet verantwoordelijk voor zijn eigen falen? Iedereen die iets van een ander sloopt is niet verantwoordelijk voor de schade? Iemand die aan kinderen begint is maar tot op bepaalde hoogte verantwoordelijk? Of je 100% verantwoordelijk bent, weet ik niet. Er zijn veel meer nuances. Maar als gevolg van bepaalde keuzes verhoog je wel het risico op ongezondheid, falen en het feit dat er dingen misgaan in de opvoeding. Als een kind op school tot de orde wordt geroepen, gaat in steeds meer gevallen de ouder verhaal halen ipv het kind nog eens de volle laag te geven. Zie je meteen waar het misgaat. En waar het vandaan komt. Maar inderdaad, je kunt de pech hebben dat jouw kind net diegene is die met z’n kortzichtige en onderontwikkelde pubercortex meeloopt met de verkeerde groep.
 
Dus iedereen die rookt, zuipt, drugsverslaafd is of op een andere manier ongezond leeft is niet verantwoordelijk voor zijn eigen lijf en de gevolgen ervan? Iedereen die niet genoeg zijn best doet op school is niet verantwoordelijk voor zijn eigen falen? Iedereen die iets van een ander sloopt is niet verantwoordelijk voor de schade? Iemand die aan kinderen begint is maar tot op bepaalde hoogte verantwoordelijk? Of je 100% verantwoordelijk bent, weet ik niet. Er zijn veel meer nuances. Maar als gevolg van bepaalde keuzes verhoog je wel het risico op ongezondheid, falen en het feit dat er dingen misgaan in de opvoeding. Als een kind op school tot de orde wordt geroepen, gaat in steeds meer gevallen de ouder verhaal halen ipv het kind nog eens de volle laag te geven. Zie je meteen waar het misgaat. En waar het vandaan komt. Maar inderdaad, je kunt de pech hebben dat jouw kind net diegene is die met z’n kortzichtige en onderontwikkelde pubercortex meeloopt met de verkeerde groep.
Ik heb het toch helemaal niet over verantwoordelijkheid? Sterker nog, impliciet geef ik aan dat mensen verantwoordelijk zijn. Of ze die verantwoordelijkheden aan kunnen? Soms wel, vaak niet. Van dat laatste geef jij voldoende voorbeelden.
 
Ik hoop trouwens dat ik natuurlijk mijn verantwoordelijkheden als ouder wel aan kan. De mannen zijn 12 en 16 en het lijkt erop dat ze heel goed weten wat goed is en wat niet. Maar ik vind opvoeden echt niet eenvoudig en hoop dat het allemaal goed komt.
 
Ik ben ook voor straffen en je billen branden etc. Maar feit is ook dat pubers en jongeren niet verder vooruit kijken dan nu. Ze kunnen zich nu zo in de nesten werken. Daar hebben ze geen seconde over nagedacht. Ik heb geen idee hoe hoog de schulden zijn, maar misschien worden het wel tonnen? Dan ben je voor je leven wel getekend na een impulsieve jeugdige beslissing. Vaak zijn dat mensen met wie de samenleving later dus weer problemen krijgt, omdat zij toch hun geld ergens vandaan willen halen. Dit is niet goed te praten, maar wel een realiteit. Wat nu precies de oplossing is, weet ik ook niet. Want zomaar laten gaan is natuurlijk geen optie.

@Mods: ik tik nu in 2 verschillende topics over hetzelfde onderwerp. En misschien dat het in beide onderwerpen niet thuis hoort. Zeker niet in deze. Is het te verplaatsen naar een passend topic?

Maar ook a loopt het in de tonnen, nu zijn de slachtoffers de lul door een impulsieve jeugdige beslissing en betalen zij het. Ik vind ook dat je ouders kan aanspreken op het feit dat je kind tijdens de avondklok niet thuis is,
In veruit de meeste gevallen weet je als ouders zijnde ook wel of je kind aan het leren is voor de toets week of dat je kind de rellen die wij ook op TV zien wel interessant vindt. Er worden kinderen van tussen de 11 en de 14 gepakt, daar ben jij als ouders zijnde echt voor verantwoordelijk.


Hulde voor deze ouders.
 
Laatst bewerkt:
Woedende ouders... hebben vast een hartgrondig FOEI laten horen alvorens m weer los te laten.
Maar dan vind ik xeker dat de ouders verwijtbaar zijn, moet je later niet zeiken als je een rekening van je kind krijgt omdat hij een meeloper was.
Je weet dat hij er aan mee doet moet je hem maar binnen houden.
 
Maar ook a loopt het in de tonnen, nu zijn de slachtoffers de lul door een impulsieve jeugdige beslissing en betalen zij het. Ik vind ook dat je ouders kan aanspreken op het feit dat je kind tijdens de avondklok niet thuis is,
In veruit de meeste gevallen weet je als ouders zijnde ook wel of je kind aan het leren is voor de toets week of dat je kind de rellen die wij ook op TV zien wel interessant vindt. Er worden kinderen van tussen de 11 en de 14 gepakt, daar ben jij als ouders zijnde echt voor verantwoordelijk.


Hulde voor deze ouders.
Dit is een heel specifiek voorbeeld. Ik had het wat breder getrokken. Avondklok is wat makkelijker te controleren inderdaad.
 
Kennelijk is het tegenwoordig nieuws als je een 10-jarige binnen hengelt


Welkom Graziano
 
Kennelijk is het tegenwoordig nieuws als je een 10-jarige binnen hengelt


Welkom Graziano
Graziano Hazes, dan staat er wel druk op je als je zo heet
 
Een paar maanden geleden was er nieuws dat Thijs Slegers leukemie (ALL) had. Is er een update over zijn situatie?
 
Heb de Podcast net geluisterd, zeker een aanrader. Bjorn is een held.
Een paar maanden geleden was er nieuws dat Thijs Slegers leukemie (ALL) had. Is er een update over zijn situatie?
Hij vertelt er over in de podcast. Binnenkort (<4 weken) een stamcel transplantatie, die hebben ze helaas niet kunnen voorkomen met chemo therapie. Ze hebben wel een 10/10 match gevonden, wat op zich een prestatie is. Kansen zijn goed, maar Thijs is voorlopig nog niet uit de zorgen. Naar omstandigheden gaat het echter goed, hij werkt zo af en toe nog als de bloedwaardes het toelaten en komt ook wel op de Herdgang.
 
Terug
Bovenaan Onderaan