PSV - NEC | Zaterdag 16 september | Eindstand: 4-0

Status
Je kunt niet meer reageren.
Mexicanen en Amerikanen zijn natuurlijk aartsrivalen in het voetbal. Veel Mexicanen zullen het er ook moeilijk mee hebben dat de VS het momentum van beste CONCACAF land (midden Amerika) over lijkt te nemen van Mexico. Mexico was jarenlang de grote jongen. Het CONCACAF land dat de meeste spelers aan Europa leverde die tot relatief ver in de (sub)top doordrongen. Een gevaarlijke outsider op WKs.

Het is niet alsof Mexico helemaal stilvalt. Ook met een Alvarez en Gimenez breken er wel weer wat goede spelers door in Europa, maar het lijkt vergeleken met vroeger wat tegen te vallen. Waar Mexico een beetje stilstaat heeft de VS de win nu echt in de zeilen. Er komen steeds grotere spelers naar de MLS, waarbij Messi natuurlijk een soort gigantische kers op de taart van het momentum is. Steeds meer talenten maken succesvol de overstap naar Europa. Een blik op het Amerikaans nationaal elftal en er zitten veel talenten in. Met Tillman en Pepi hebben we er twee in ons team rondlopen. Voetbal begint in Amerika na jaren aan een beetje aanmodderen echt van de grond te komen. Mexico ging redelijk roemloos ten onder op het WK. De VS deed het niet per se geweldig, maar wist in ieder geval te overwinteren.
Hulde voor deze zin:
"een soort gigantische kers op de taart van het momentum"

Echt? Ik zag hem voornamelijk balletjes terugspelen? Grappig hoe we dezelfde wedstrijd anders zien.

Ot: lang was echt spektakel, de Jong nuttig, Ramalho oke, Chucky was belabberd, Bakayoko boven gemiddeld, de rest gemiddeld. Saibari wat ongelukkig maar dat lag ook aan zijn medespelers. Lekkere score.

Edit: Ketchup een leuke aanwinst, een flinke kerel.
Kan aan mij liggen maar laten we die gast gewoon Kotchap noemen.

Ik heb niks gezien gisteren, maar was er een reden gegeven waarom Babadi geen minuten heeft gekregen?

Ik vond Schouten juist slap spelen. Anders gezegd, link spelen. Hij verspeelde de bal (net) niet, maar een paar keer was het op het randje dat de ploeg compleet verkeerd zou staan als hij de bal wel kwijt zou raken.

Volgens mij is dat nou net waar hij goed in is.
Jij noemt het link, hij noemt het kunde.

Dat is inherent aan zijn spel; neemt veel risico met zijn acties. Als ze lukken is het schitterend, als ze mislukken, dan ziet het er niet uit. Ik vind het prima als hij zo a la alles of niets blijft spelen.

Zeker helemaal eens, maar daarom ook een dikke voldoende!
Ik hoop zeer zeker dat hij zo blijft spelen.

Dus dat zal de ene keer een 6 of 7 zijn en de andere wedstrijd een 9 of 9,5

Status
Je kunt niet meer reageren.
Terug
Bovenaan Onderaan