PSV - Excelsior | Dinsdag 14 januari | Eindstand 5-4

Als je beelden van vorig seizoen terugkijkt deed Dest heel veel aanvallend werk waardoor Baka ruimte kreeg zijn trucje te doen (naar binnen dribbelen en met links schieten). Nu Dest niet speelt vallen de beperkingen van Baka ineens op.
Dest wordt echt enorm gemist. Ik heb mijn post inmiddels wat verder toegelicht.

Dat snap ik niet helemaal.
Ik post nooit tijdens een wedstrijd en heb dat ook ditmaal niet gedaan dacht ik?
Ik lees wel alle posts de dag erna door.
Of is mijn korte termijn geheugen nu aan het haperen door al die raar dysfunctionerende media? :)

Nee, pas na de groepsfase, dus in februari, zijn spelers als Perisic speelgerechtigd voor de CL. Helaas in dit geval.
Ik heb het even teruggelezen en ik zag dat Jackal06 de koppeling tussen Monty Python en het scheidsrechterscorps gemaakt heeft. Aan hem alle eer.

Zonder Dams zijn we ook wel vleugellam. Zowel Lang als Bakayoko krijgen niks voor elkaar, en geven nauwelijks een voorzet, waardoor de spits er voor Jan met de korte achternaam in staat. Lang begint nu een soort van tweede Baka te worden door ook telkens naar binnen te trekken, maar dan met een grote boog die bijna de middellijn aantikt, dan pingelt hij zich een weg de drukte in rondom de zestien van de tegenstander en legt hij riskant af, wat dan vaak tot gevaarlijke uitbraken van de tegenstander leidt. Ze komen allebei geen lantaarnpaal meer voorbij. Waarde van beide spelers begint zo ook wel te verdampen. Noa waant zich een absulute ster, maar lijkt meer met randzaken bezig te zijn dan op het veld aan te tonen dat hij dat ook echt is. Ik bedoel, als je nog geen KKD verdediging kapot kan spelen en je zit als vijfentwintiger nog in de Eredivisie, wordt het misschien tijd voor een realitycheck...

Bosz' tactiek wordt doorzien wanneer de vleugelaanvallers niet renderen en de backs van PSV onder druk worden gezet: dat zijn momenteel ook de zwakste schakels. Karsdorp is wat de meesten wel verwacht hadden, niks, en Dams heeft af en toe een leuke wedstrijd maar komt nog veel tekort. Komt nog bij dat zowel Boscagli als Obispo niet voldoen achterin, en dat Schouten het vaderschap denk ik wel flink voelt, want die was tegen Excelsior echt heel traag in de reactie, waardoor hij regelmatig afgetroefd werd; terwijl dat vorig seizoen nou net zijn kracht was, rustig onder de druk uitspelen door goed te anticiperen en vooruit te kijken, denken en spelen.
De wedstrijd tegen Feyenoord niet gezien.....plots is alles blijkbaar bagger...

We zijn bijna dood, lees ik wel.
Ik ben vooralsnog minder pessimistisch. Niet dat we niet minder zijn dan vorig jaar. Het moet van wat verder komen. Kampioen blijven is altijd nóg moeilijker dan kampioen worden. Gelukkig is de concurrentie ook wisselvallig. Dit zou het moment zijn voor Ajax om toe te slaan. Toch hebben die het ook net niet. Ik denk dat we weer extra impulsen krijgen zodra Dest terug is. Die missen we meer dan we denken. Niet alleen tactisch, ook gewoon qua drive. Je hebt een paar van die gasten nodig. We hebben nu teveel flegmatieke spelers. Als alles goed valt, ziet het er prachtig uit. Maar als het even niet wil, heb je soms iets anders nodig. Opportunisme. Gif.

Ik ben vooralsnog minder pessimistisch. Niet dat we niet minder zijn dan vorig jaar. Het moet van wat verder komen. Kampioen blijven is altijd nóg moeilijker dan kampioen worden. Gelukkig is de concurrentie ook wisselvallig. Dit zou het moment zijn voor Ajax om toe te slaan. Toch hebben die het ook net niet. Ik denk dat we weer extra impulsen krijgen zodra Dest terug is. Die missen we meer dan we denken. Niet alleen tactisch, ook gewoon qua drive. Je hebt een paar van die gasten nodig. We hebben nu teveel flegmatieke spelers. Als alles goed valt, ziet het er prachtig uit. Maar als het even niet wil, heb je soms iets anders nodig. Opportunisme. Gif.

Precies de reden waarom Mauro momenteel gewoon linksback moet zijn

Ik denk dat het meer angst is voor een langere dip, vooral met de belangrijke wedstrijd tegen rode ster op het programma. Door het gemis van aanvallende backs is Bosz in het begin van dit seizoen ook anders gaan spelen. Meer vanuit het middenveld met 2 aanvallende middenvelders, het lijkt erop dat we nu weer een beetje terug aan het gaan zijn naar een meer controlerend middenveld. Daar moet de selectie weer aan wennen en we hebben ook mindere backs dan vorig jaar, zonder Dest. Al doet Mauro het naar behoren maar men onderschat Teze ook nog wel eens, Baka bleek daar een goed duo mee te vormen.

Excelsior heeft teveel energie in de bekerwedstrijd gelegd, zodat ze vanavond 1-0 verloren hebben van Cambuur.

De gemiste Penalty van Luuk de Jong was cruciaal. I.p.v. 1-2 voor staat PSV kort daarna met 2-1 achter.
Hoe slecht dat PSV ook speelde, deze wedstrijd had PSV gewoon kunnen winnen. Een mentaal coach hebben ze blijkbaar nodig, want weer te slap aan de wedstrijd begonnen.

Dest komt veel te laat

De gemiste Penalty van Luuk de Jong was cruciaal. I.p.v. 1-2 voor staat PSV kort daarna met 2-1 achter.
Hoe slecht dat PSV ook speelde, deze wedstrijd had PSV gewoon kunnen winnen. Een mentaal coach hebben ze blijkbaar nodig, want weer te slap aan de wedstrijd begonnen.
Goed punt.

Terug
Bovenaan Onderaan