PSV - Excelsior | Dinsdag 14 januari | Eindstand 5-4

Wat mij betreft zijn er ieder jaar 2 mogelijkheden, je wint de beker, of je verliest van een traditionele top3 club. Aangezien Ajax er uit ligt, Feyenoord behapbaar is moeten we gewoon voor de bekerwinst gaan.
Ach AZ, Utrecht of Twente uit kun je ook makkelijk verliezen, en daar kan ik ook best vrede mee hebben. Het is tenslotte de beer

Ach AZ, Utrecht of Twente uit kun je ook makkelijk verliezen, en daar kan ik ook best vrede mee hebben. Het is tenslotte de beker
Ik ageer tegen het woord makkelijk ;) Maar goed, laat ik m dan bijstellen, alleen tegen een top 5 club kan/mag je er uit vliegen. Tegen andere tegenstanders is het gewoon schandalig.

Wat een zaadpot. Wat is er aan de hand jongens met ons PSV. Je zo laten kennen tegen een eerste divisie ploeg in eigen huis. Schrikbarend gewoon. Ik zie dit niet snel beter worden en hou mijn hart vast. Mijn tip aan het management: Obispo gratis naar Fc Dordrecht sturen.

En waar is Jeroen Greuter nu met zijn achterlijke vragen. Ik had wel verwacht dat hij de scheids wat vragen zou stellen..Iets in de trend van: "Het feit dat jij hem niet geeft, na alles wat er is gebeurd tussen PSV enerzijds en de knvb anderzijds en heel de media aandacht omtrent de strafschop tegen Az, maakt dat het saillant?" Of een column van Hugo Borst die moord en brand schreeuwt.

Wat een aanfluiting die Lindhout en zijn VAR team. Ik zag ook nog een aanslag op Perisic langskomen. Had makkelijk zwaar geblesseerd kunnen raken. Daar werd even makkelijk overheen gepraat omdat het geel was. Was gewoon een rode kaart.
Allereerst een compliment aan Der Jaufe die zo treffend omschreef waar we naar hebben zitten kijken. "The ministry of silly whistles." verwijzend naar Monty Python.

Dan over jouw alinea 1; Inderdaad weinig vertrouwenwekkend hoe PSV bezig is. Alsof spelers het niet meer kunnen opbrengen om elke wedstrijd tot het gaatje te gaan.
Alleen Luuk straalt wel steeds uit wat nodig is om kampioen te worden. ELK duel 100 procent focus en inzet gedurende ruim 90 minuten.
Zonder die instelling gaat het , ook al door het kwetsbare Bosz systeem, waarschijnlijk nog fout aflopen .

Alinea 2; Je slaat de spijker op de kop. Triest, heel triest die media.
Zelfs een serieuze krant als Trouw kopte maandag dat PSV blij moest zijn met Makkelie zonder de dubieuze vrije trap voor 1-2 te vermelden.
Nu zwijgen al die subjectieve "kenners" in medialand in alle talen.

Alinea 3; inderdaad waren we bijna , net als vorig jaar in de Kuip door een KNVB lid uitgeschakeld.
Bij eerlijke arbitrage was de ruststand 2-0 geweest - doelpunten van Bakayoko en Luuk uit een strafschop - en dan was dit gewoon een gemakkelijke overwinning geworden.
Wat Lindhout en de VAR bezielde komen we uiteraard niet aan de weet gezien de opvattingen in Zeist over communicatie.

Laten we maar blij zijn met de goede afloop.
Knap om na 1-3 toch tegen 13 tegenstanders nog te winnen en gelukkig dat de beste speler in onze selectie, Perisic de onbeschofte aanslag overleefd heeft.
Wat zullen we hem missen in Belgrado.

Bij eerlijke arbitrage was de ruststand 2-0 geweest - doelpunten van Bakayoko en Luuk uit een strafschop - en dan was dit gewoon een gemakkelijke overwinning geworden.
Bij een eerlijke arbitrage was het 2e moment niet geweest omdat het wedstrijdverloop anders was geworden. Had het alsnog 0-0 kunnen zijn doordat we de pingel misten, 3-0 omdat we daarna nog 2x keihard toesloegen of 1-1 omdat we zoals zo vaak na de goal ff minder in de concentratie zaten.

Stellen dat het met eerlijke arbitrage 2-0 was geweest is voorbij gaan op hoe een andere beslissing ook al het nakomende zal beïnvloeden. Overigens niet altijd ten goede zoals te lezen is in het Bommelverhaal 'het overdoen' van Marten Toonder.

Dat was ik niet, dat was Ex Libris, maar had de grap graag zelf gemaakt
Mijn excuses aan Ex Libris zijn op zijn plaats. Sorry derhalve, ik heb ditmaal kennelijk te vlug alle pagina's teruggelezen. Een tijdrovend, maar leerzaam karwei.
Geweldige grap om er Monty Python's Flying Circus bij te halen want het optreden van genoemde heren uit Zeist was lachwekkend. Edoch minder van kwaliteit dan de Britse humor.

Ik geloof best dat jij zo'n grap ook had kunnen verzinnen ;) , maar ondanks je verwijzing naar Marten Toonder denk ik toch dat bij fatsoenlijke arbitrage wij op voorsprong in plaats van op achterstand waren gekomen en dus "gewoon"" gewonnen hadden.

Mijn excuses aan Ex Libris zijn op zijn plaats. Sorry derhalve, ik heb ditmaal kennelijk te vlug alle pagina's teruggelezen. Een tijdrovend, maar leerzaam karwei.
Geweldige grap om er Monty Python's Flying Circus bij te halen want het optreden van genoemde heren uit Zeist was lachwekkend. Edoch minder van kwaliteit dan de Britse humor.

Ik geloof best dat jij zo'n grap ook had kunnen verzinnen ;) , maar ondanks je verwijzing naar Marten Toonder denk ik toch dat bij fatsoenlijke arbitrage wij op voorsprong in plaats van op achterstand waren gekomen en dus "gewoon"" gewonnen hadden.
Jij zelf kwam met de verwijzing naar Monty Python in combinatie met de scheidsrechters. 🙂 Dus jij zorgde ervoor dat ik m kon inkoppen.

Laten we maar blij zijn met de goede afloop.
Knap om na 1-3 toch tegen 13 tegenstanders nog te winnen en gelukkig dat de beste speler in onze selectie, Perisic de onbeschofte aanslag overleefd heeft.
Wat zullen we hem missen in Belgrado.
Is het niet zo dat sinds 2 Januari nieuwe spelers aan de CL selectie toegevoegd gevoegd kunnen worden?

Vanaf nu nooit meer Dams dan? Compleet vleugellam zodra hij speelt. Lang speelt daardoor ook niet heel veel beter omdat Dams constant verkeerd staat.

En ook nog een contractverlenging gekregen, ik zie het niet en ga het denk ik ook nooit zien. Net als bij Obispo.
Zonder Dams zijn we ook wel vleugellam. Zowel Lang als Bakayoko krijgen niks voor elkaar, en geven nauwelijks een voorzet, waardoor de spits er voor Jan met de korte achternaam in staat. Lang begint nu een soort van tweede Baka te worden door ook telkens naar binnen te trekken, maar dan met een grote boog die bijna de middellijn aantikt, dan pingelt hij zich een weg de drukte in rondom de zestien van de tegenstander en legt hij riskant af, wat dan vaak tot gevaarlijke uitbraken van de tegenstander leidt. Ze komen allebei geen lantaarnpaal meer voorbij. Waarde van beide spelers begint zo ook wel te verdampen. Noa waant zich een absulute ster, maar lijkt meer met randzaken bezig te zijn dan op het veld aan te tonen dat hij dat ook echt is. Ik bedoel, als je nog geen KKD verdediging kapot kan spelen en je zit als vijfentwintiger nog in de Eredivisie, wordt het misschien tijd voor een realitycheck...

Bosz' tactiek wordt doorzien wanneer de vleugelaanvallers niet renderen en de backs van PSV onder druk worden gezet: dat zijn momenteel ook de zwakste schakels. Karsdorp is wat de meesten wel verwacht hadden, niks, en Dams heeft af en toe een leuke wedstrijd maar komt nog veel tekort. Komt nog bij dat zowel Boscagli als Obispo niet voldoen achterin, en dat Schouten het vaderschap denk ik wel flink voelt, want die was tegen Excelsior echt heel traag in de reactie, waardoor hij regelmatig afgetroefd werd; terwijl dat vorig seizoen nou net zijn kracht was, rustig onder de druk uitspelen door goed te anticiperen en vooruit te kijken, denken en spelen.

Laatst bewerkt:
Jij zelf kwam met de verwijzing naar Monty Python in combinatie met de scheidsrechters. 🙂 Dus jij zorgde ervoor dat ik m kon inkoppen.
Dat snap ik niet helemaal.
Ik post nooit tijdens een wedstrijd en heb dat ook ditmaal niet gedaan dacht ik?
Ik lees wel alle posts de dag erna door.
Of is mijn korte termijn geheugen nu aan het haperen door al die raar dysfunctionerende media? :)

Is het niet zo dat sinds 2 Januari nieuwe spelers aan de CL selectie toegevoegd gevoegd kunnen worden?
Nee, pas na de groepsfase, dus in februari, zijn spelers als Perisic speelgerechtigd voor de CL. Helaas in dit geval.

Zonder Dams zijn we ook wel vleugellam. Zowel Lang als Bakayoko krijgen niks voor elkaar, en geven nauwelijks een voorzet, waardoor de spits er voor Jan met de korte achternaam in staat. Lang begint nu een soort van tweede Baka te worden door ook telkens naar binnen te trekken, maar dan met een grote boog die bijna de middellijn aantikt, dan pingelt hij zich een weg de drukte in rondom de zestien van de tegenstander en legt hij riskant af, wat dan vaak tot gevaarlijke uitbraken van de tegenstander leidt. Ze komen allebei geen lantaarnpaal meer voorbij. Waarde van beide spelers begint zo ook wel te verdampen. Noa waant zich een absulute ster, maar lijkt meer met randzaken bezig te zijn dan op het veld aan te tonen dat hij dat ook echt is. Ik bedoel, als je nog geen KKD verdediging kapot kan schieten en je zit als vijfentwintiger nog in de Eredivisie, wordt het misschien tijd voor een realitycheck...
Als je beelden van vorig seizoen terugkijkt deed Dest heel veel aanvallend werk waardoor Baka ruimte kreeg zijn trucje te doen (naar binnen dribbelen en met links schieten). Nu Dest niet speelt vallen de beperkingen van Baka ineens op.

Terug
Bovenaan Onderaan