PSV - Excelsior | Dinsdag 14 januari | Eindstand 5-4

Obispo deed niet mee tegen Feyenoord. Ik ben heel erg van het relativeren, maar Obispo laat keer op keer zien dat hij tekortschiet als verdediger, ondanks de kwaliteiten die hij zeker heeft. Gewoon niet goed genoeg voor PSV.
Zeker fysiek heeft Obispo echt wel kwaliteiten, waardoor ik snap dat er vroeger een toptalent in werd gezien. Fysiek sterk, kan een prima tackle of sliding maken en is ook zeker kopsterk. Heeft toch een aantal belangrijke (kop)goals gemaakt op die manier. Echter is hij vooral op mentaal vlak niet op het niveau dat je nastreeft. Hij leest het spelletje niet goed genoeg, anticipeert vaak onvoldoende en maakt verkeerde keuzes (met regelmatig verstrekkende gevolgen). Dat is allemaal wat lastiger te trainen, helaas. Het niveau van verdedigend instinct dat je mag verwachten op dit niveau gaat hij ook niet zomaar aantikken. Wat dat betreft gewoonweg niet goed genoeg. Uiteraard helpen zijn blessures ook niet mee. Te weinig gespeeld en dus te lang/vaak stilgestaan. Ik denk dat als hij naar een Utrecht, Twente of iets dergelijks gaat hij nog best een stabiele carriere op kan bouwen, mits hij fit blijft.

Op basis van deze wedstrijd kunnen we iedereen weggeven. Na Feyenoord was alles rozengeur en.......wie ging ons iets in de weg leggen. Na dit misbaksel is alles en iedereen haast rijp voor de "vuilbak"......
Relativeren ....een goede insteeks ?

Schrödingers elftal. De meeste spelers zijn tegelijkertijd potentiële wereldtop en KKD niveau. Observatie in de vorm van een wedstrijd kijken forceert het niveau 1 van beide kanten op. We kunnen mogelijk een golfkromme Ψ opstellen en de waarschijnlijkheiddichtheid uitrekenen door de absolute waarde van Ψ kwadraat te plotten, en dat staven met herhaalde observaties.

Schrödingers elftal. De meeste spelers zijn tegelijkertijd potentiële wereldtop en KKD niveau. Observatie in de vorm van een wedstrijd kijken forceert het niveau 1 van beide kanten op. We kunnen mogelijk een golfkromme Ψ opstellen en de waarschijnlijkheiddichtheid uitrekenen door de absolute waarde van Ψ kwadraat te plotten, en dat staven met herhaalde observaties.
Of we zegge gewoon waar t op staat he als het goed is zijn we gwn de allerbeste kan niemand ons stoppen als we kut zijn is het super kut simpel toch

;P

Wat een zaadpot. Wat is er aan de hand jongens met ons PSV. Je zo laten kennen tegen een eerste divisie ploeg in eigen huis. Schrikbarend gewoon. Ik zie dit niet snel beter worden en hou mijn hart vast. Mijn tip aan het management: Obispo gratis naar Fc Dordrecht sturen.

En waar is Jeroen Greuter nu met zijn achterlijke vragen. Ik had wel verwacht dat hij de scheids wat vragen zou stellen..Iets in de trend van: "Het feit dat jij hem niet geeft, na alles wat er is gebeurd tussen PSV enerzijds en de knvb anderzijds en heel de media aandacht omtrent de strafschop tegen Az, maakt dat het saillant?" Of een column van Hugo Borst die moord en brand schreeuwt.

Wat een aanfluiting die Lindhout en zijn VAR team. Ik zag ook nog een aanslag op Perisic langskomen. Had makkelijk zwaar geblesseerd kunnen raken. Daar werd even makkelijk overheen gepraat omdat het geel was. Was gewoon een rode kaart.

Op basis van deze wedstrijd kunnen we iedereen weggeven. Na Feyenoord was alles rozengeur en.......wie ging ons iets in de weg leggen. Na dit misbaksel is alles en iedereen haast rijp voor de "vuilbak"......
Dat is ook het frustrerende, vorig seizoen zo veel goede wedstrijden gespeeld en dit seizoen een handvol. En idd als het draait kan echt niemand ze stoppen maar zoals ik het zie ligt het echt aan de instelling. De wedstrijden die goed waren gaven ze echt intensief en hoog druk maar de meeste wedstrijden zie ik dat niet meer terug. Hoeveel wake-up calls hebben ze nodig.

Het was zo slecht, koud en laat (we moesten ook nog terug naar Arnhem) dat ik in de blessuretijd volledig berustte in een nederlaag. Uiteindelijk natuurlijk toch wel blij met de overwinning, maar wat heb ik me zitten te verbijten. Obispo moeten we gewoon weggeven (als iemand 'm wil hebben), die komt zelfs tekort voor de bank. En als dan ook nog de basisspelers niet thuisgeven, kom je zelfs tegen een KKD-ploeg in de problemen. Het was het oude voetbalverhaal: als je niet scherp aan de aftrap staat, kun je dat gedurende de wedstrijd niet meer omdraaien. Het is iets mentaals, iets psychologisch; onderschatting bij de favoriet - ook al is het onbewust - staat aan de basis van de meeste bekerstunts. Excelsior ging er natuurlijk wel vol voor, omdat ze niets te verliezen hadden en ze al snel roken dat er een stunt in zat. Complimenten voor de Kralingers.

Los van Obispo en het algehele gebrek aan scherpte lagen de problemen vooral op de vleugels. Pepi kwam 80 minuten niet in het stuk voor, vooral omdat Baka en Lang weer eens voornamelijk op eigen succes uit waren. Als dan ook de opkomende backs geen fatsoenlijke voorzet in huis hebben, loop je er als spits verloren bij. Dat veranderde 10 minuten voor tijd pas met de komst van Perisic, die behalve voor nieuw elan ook eindelijk voor bruikbare aanvoer naar het centrum zorgde. Prompt scoorde Pepi op zijn aangeven de 2-3. Ook de hier vaak verguisde De Jong liet met zijn tomeloze inzet, kopkracht, gevoel voor positie en doorzettingsvermogen zien hoe belangrijk hij nog altijd is. Zonder hem was die 3-3 bijvoorbeeld nooit meer gevallen.

Dat alles neemt niet weg dat het verontrustend slecht was en ook ik me nu serieus zorgen begin te maken over de tweede seizoenshelft. De hopelijk snelle terugkeer van Dest is een broodnodige pleister achterin, maar ik ben vooral benieuwd of het Bosz lukt de wat uitgebluste dragende spelers (Tillman, Schouten) weer scherp te krijgen. Zo niet, dan komt zelfs de met dit materiaal verplichte landstitel in gevaar.
Eens maar het is okk zo dat je met een Drommel, Obispo, Ledezma, gewoon KKD niveau hebt opgesteld. Dams is een eredivisie speler die zwak is tegen KKD ploegen en Excelsior behoort gewoon in de eredivisie. Prima ploeg die het arrogante van Bosz bijna terecht heeft afgestraft.

Eens maar het is okk zo dat je met een Drommel, Obispo, Ledezma, gewoon KKD niveau hebt opgesteld. Dams is een eredivisie speler die zwak is tegen KKD ploegen en Excelsior behoort gewoon in de eredivisie. Prima ploeg die het arrogante van Bosz bijna terecht heeft afgestraft.
Dat gaat me wat te ver, maar als het al zo is lopen er bij ons nog acht rond die (veel) beter zijn dan de spelers van Excelsior. Zeker thuis moet je daar als PSV dus moeiteloos van winnen.

Misschien is dat hele Excelsior ook niet zo slecht en het blijven bekerwedstrijden. Ik vond het wel een spannend potje eigenlijk en ik merk aan de goegemeente hier dat iedereen een beetje verwend begint te geraken. :lmao:

Je hebt altijd wel matige potten of spelers die niet in vorm zijn, hoort er een beetje bij. Als je de wedstrijden maar wint!

Misschien is dat hele Excelsior ook niet zo slecht en het blijven bekerwedstrijden. Ik vond het wel een spannend potje eigenlijk en ik merk aan de goegemeente hier dat iedereen een beetje verwend begint te geraken. :lmao:

Je hebt altijd wel matige potten of spelers die niet in vorm zijn, hoort er een beetje bij. Als je de wedstrijden maar wint!
Ja, maar tegelijkertijd moet je als clubleiding wel de oorzaken achterhalen van die matige potten, zeker als ze frequenter worden. Ook als je ze met veel mazzel alsnog wint.

Nou, dat geldt al zo’n beetje sinds hij geen basisspeler meer is. Dus niet alleen op basis van gisteren.

Als we de finale halen scheelt het ook nog ff kleine 500,000 euro los van de reclames en inkomsten drank en tickets
Wat mij betreft zijn er ieder jaar 2 mogelijkheden, je wint de beker, of je verliest van een traditionele top3 club. Aangezien Ajax er uit ligt, Feyenoord behapbaar is moeten we gewoon voor de bekerwinst gaan.

Zodra drommel speelt weet je zeker dat je veel tegendoelpunten krijgt. Ik snap niet dat men m speeltijd blijft geven. En ik heb angst voor wat er na t vertrek van Benitez onder de lat komt.. En ten dele ligt t soms niet eens aan hem. Het hele elftal in verdedigende oplettendheid - en met name de verdediging in overtuiging - is altijd prut als Joël keept.

Zodra drommel speelt weet je zeker dat je veel tegendoelpunten krijgt. Ik snap niet dat men m speeltijd blijft geven. En ik heb angst voor wat er na t vertrek van Benitez onder de lat komt.. En ten dele ligt t soms niet eens aan hem. Het hele elftal in verdedigende oplettendheid - en met name de verdediging in overtuiging - is altijd prut als Joël keept.
Was hij die in die keer dat we de beker wonnen niet goed.
Alhoewel ik het begrijp vind ik de tactiek om op zijn Fc Barcelonas de tweede keeper in te zetten niet verkeerd maar Drommel grijpt zijn kans niet.

Hij had nog wel een goede redding vlak na rust toen Ledezma uitgleed en Excelsior een vrije doortocht had.
Dat klopt, maar bij die eerste (of tweede?) goal van Excelsior kwam hij en zat hij ook helemaal mis. Helaas voor Drommel is voetbal een momenten sport, zeker als keeper en heeft hij iedere wedstrijd wel 1 of 2 van die momenten

Terug
Bovenaan Onderaan