PSV - AZ | Woensdag 13 januari | Eindstand 1-3

Status
Je kunt niet meer reageren.
Wat Ongezouten zegt. AZ voetbalde tegen zijn natuur in juist helemaal niet. En dat is tegen PSV verstandig. Kijk zelfs maar naar Ajax. Dat had het moeilijker tegen PSV dan AZ.

Ik weet niet waarom Madueke afwezig was, maar Gakpo werd de wedstrijd uitgeschopt zondag. Daar kun je je niet tegen wapenen. Ik denk dat de (niet)fitheid van Götze ingecalculeerd was, maar irritant. De blessures van Romero en Ledezma zijn uit de categorie Gakpo. Kun je toch niks aan doen?
Als je een hele wedstrijd geen enkele kans of zelfs iets wat er op trekt kan creëren probeer dan ten minste iets . Rosario en Sangare brengen opbouwend niks bij wanneer de boel dicht zit . Zet desnoods één van hen of Piroe in de spits om toch een kopbalstrek iemand te hebben ( zot idee misschien maar doe dan tenminste iets i.p.v. alles maar lusteloos te laten aan modderen) Verliezen kan maar zo lamlendig ....Het is trouwens niet de eerste keer dan Dumfries zich terecht kwaad maakt en verwijt dat er geen inzet is .(of zou dit een teken zijn dat er een aantal iets (iemand ) niet meer zien zitten ?
Als je als speler van PSV de ambitie niet hebt of toont om voor de titel te gaan ...........
 
Als je een hele wedstrijd geen enkele kans of zelfs iets wat er op trekt kan creëren probeer dan ten minste iets . Rosario en Sangare brengen opbouwend niks bij wanneer de boel dicht zit . Zet desnoods één van hen of Piroe in de spits om toch een kopbalstrek iemand te hebben ( zot idee misschien maar doe dan tenminste iets i.p.v. alles maar lusteloos te laten aan modderen) Verliezen kan maar zo lamlendig ....Het is trouwens niet de eerste keer dan Dumfries zich terecht kwaad maakt en verwijt dat er geen inzet is .(of zou dit een teken zijn dat er een aantal iets (iemand ) niet meer zien zitten ?
Als je als speler van PSV de ambitie niet hebt of toont om voor de titel te gaan ...........
Ik zie het verband niet tussen onze posten?

Ik vond het overigens helemaal niet lamlendig. Wel machteloos. Ik had niet het idee dat ze hun best niet deden. Het ging gewoon niet beter. Dan moet je op de bank spelers hebben, die het tij kunnen keren. Die waren er niet en dan blijf je doormodderen.
 
Ik snap dat de sfeer bedroevend is na gisteravond, maar overdrijven is ook een vak.

Een slechte wedstrijd met een klote resultaat hoeft niet ons hele seizoen te verzieken.

Met enkele goede spelers terug, kunnen we in januari nog een prima reeks neerzetten. Uit tegen Feijenoord zonder publiek moeten we gewoon kunnen winnen. Heb je die gezien gisteren?


En dan krijgen we Vitesse nog thuis, Ajax nog thuis en Feijenoord nog thuis.
Hoezo het seizoen is voorbij?

Jur1913 zegt het treffend: Thomas en Mauro zijn niet goed genoeg voor PSV. Maar er hebben ook een Bruma en een Lato in de selectie gehad. En Behich....
De toekomst ziet er echt rooskleuriger uit dan menigeen hier stelt.
 
Ik snap dat de sfeer bedroevend is na gisteravond, maar overdrijven is ook een vak.

Een slechte wedstrijd met een klote resultaat hoeft niet ons hele seizoen te verzieken.

Met enkele goede spelers terug, kunnen we in januari nog een prima reeks neerzetten. Uit tegen Feijenoord zonder publiek moeten we gewoon kunnen winnen. Heb je die gezien gisteren?


En dan krijgen we Vitesse nog thuis, Ajax nog thuis en Feijenoord nog thuis.
Hoezo het seizoen is voorbij?

Jur1913 zegt het treffend: Thomas en Mauro zijn niet goed genoeg voor PSV. Maar er hebben ook een Bruma en een Lato in de selectie gehad. En Behich....
De toekomst ziet er echt rooskleuriger uit dan menigeen hier stelt.
De media roept dat AZ weer terug is in de titelrace, die staan 3 punten achter ons. Het is een raar seizoen, kan van alles gebeuren, maar gister geeft weinig aanknopingspunten om positief te zijn. Kijken hoe het zaterdag wordt.
 
Ik snap dat de sfeer bedroevend is na gisteravond, maar overdrijven is ook een vak.

Een slechte wedstrijd met een klote resultaat hoeft niet ons hele seizoen te verzieken.

Met enkele goede spelers terug, kunnen we in januari nog een prima reeks neerzetten. Uit tegen Feijenoord zonder publiek moeten we gewoon kunnen winnen. Heb je die gezien gisteren?


En dan krijgen we Vitesse nog thuis, Ajax nog thuis en Feijenoord nog thuis.
Hoezo het seizoen is voorbij?

Jur1913 zegt het treffend: Thomas en Mauro zijn niet goed genoeg voor PSV. Maar er hebben ook een Bruma en een Lato in de selectie gehad. En Behich....
De toekomst ziet er echt rooskleuriger uit dan menigeen hier stelt.

Ik hou van je positivisme, maar gottegottegod, het is echt niet heel goed dat voetbal. Het gemak waarmee AZ soms lijkt te voetballen, of zelfs Vitesse, is heel ver te zoeken bij PSV.
 
Ik snap dat de sfeer bedroevend is na gisteravond, maar overdrijven is ook een vak.

Een slechte wedstrijd met een klote resultaat hoeft niet ons hele seizoen te verzieken.

Met enkele goede spelers terug, kunnen we in januari nog een prima reeks neerzetten. Uit tegen Feijenoord zonder publiek moeten we gewoon kunnen winnen. Heb je die gezien gisteren?


En dan krijgen we Vitesse nog thuis, Ajax nog thuis en Feijenoord nog thuis.
Hoezo het seizoen is voorbij?

Jur1913 zegt het treffend: Thomas en Mauro zijn niet goed genoeg voor PSV. Maar er hebben ook een Bruma en een Lato in de selectie gehad. En Behich....
De toekomst ziet er echt rooskleuriger uit dan menigeen hier stelt.
Wat is die toekomst? Dit jaar strijden we voor plaats 2-4. In de zomer gaan Dumfries zeker en Malen hoogstwaarschijnlijk weg. En krijgen we Bruma weer terug. Denzel en Malen kunnen we niet kwalitatief gelijkwaardig vervangen
 
Ach, Ajax verloor 2 jaar geleden met 6-2 van Feyenoord en won een paar maanden bijna de Champions League. Het kan snel veranderen in het voetbal.
Toen PSV tegen PAOK verloor was iedereen overtuigd dat het weer "zo'n seizoen" zou worden. Na de winst op Granada waren sommigen aan het dromen over het winnen van de Europa League. Na het gelijkspel tegen Heerenveen was alles weer kut. Maar toen Ajax gelijkspeelde tegen Willem II waren we volgens sommige media titelfavoriet.

Zo snel kan het gaan, we zijn pas halverwege het seizoen
 
Het probleem is denk ik ook dat we allemaal weten dat ze zoveel beter kunnen dan ze laten zien. Maar ja, uiteindelijk gebeurt het gewoon niet.
 
Wat is die toekomst? Dit jaar strijden we voor plaats 2-4. In de zomer gaan Dumfries zeker en Malen hoogstwaarschijnlijk weg. En krijgen we Bruma weer terug. Denzel en Malen kunnen we niet kwalitatief gelijkwaardig vervangen
Ik geloof er heilig in dat we tweede kunnen worden. Ajax acht ik de enige die kampioen kan worden.

Met plek 2 kan je CL deelname afdwingen.

Dan hebben we toch de financiën om vervangers aan te trekken?
En als Gotze nog een extra jaar mee doet, Gakpo gaat nog niet weg, Ihataren ontwikkelt zich verder, madueke doet nog een seizoen nadrukkelijker mee en we komen wat jonge versterkingen, kunnen we toch weer mee doen?


Opportunisme hoort bij voetbal en bij het leven. Maar soms slaat het wat mij betreft door.
 
Toen PSV tegen PAOK verloor was iedereen overtuigd dat het weer "zo'n seizoen" zou worden. Na de winst op Granada waren sommigen aan het dromen over het winnen van de Europa League. Na het gelijkspel tegen Heerenveen was alles weer kut. Maar toen Ajax gelijkspeelde tegen Willem II waren we volgens sommige media titelfavoriet.

Zo snel kan het gaan, we zijn pas halverwege het seizoen
Denk ik ook. Er is nog voldoende winst te behalen. We hebben na Ajax de beste spelers, alleen zij hebben een bredere bank. Daarbij is ons middenveld niet in balans. We zijn niet krachtig genoeg om na een 1-0 of 2-0 een wedstrijd dood te maken (wat hij vaak bij 4-0 wel is, dan is de tegenstander geknakt) en missen op datzelfde middenveld snelheid waardoor je ook tegenstanders die de bus parkeren in hoog tempo toch kapot speelt. Ik denk dat de sleutel (zolang we niet ook in het centrum achterin geen 2 toppers kopen) daar ligt om dominant voetbal te kunnen spelen: tempo en handelingssnelheid.
 
Voetballend doen wij gewoon onder voor een aantal ploegen en dat is een harde constatering gezien de investeringen.
Er lijkt ook totaal geen idee te zijn wanneer ploegen zich rond de 16 gaan nestelen. En gewoon schieten op doel gebeurt al helemaal niet.
En als het al gebeurt dan gaat ie of 20 meter over of lijkt het meer op een terugspeelballetje. Irritante is dat ik dit seizoen ook goede dingen heb gezien zoals de 1e helft tegen Heerenveen.
Toen speelde we echt goed dus het zit er wel in.
 
Het probleem is denk ik ook dat we allemaal weten dat ze zoveel beter kunnen dan ze laten zien. Maar ja, uiteindelijk gebeurt het gewoon niet.
Ook dat heeft uiteindelijk gewoon met kwaliteit te maken en met de juiste spelers bij het juists systeem.
 
Waarom ben ik nog positief:
- Je mist 3 belangrijke spelers (Gakpo, Götze en Madueke). Natuurlijk is Madueke geen basisspelers maar als je twee aanvallers mist dan speelt Madueke vaak basis of had hier zeker een helft ingevallen.
- Je mist ook op een positie andere aanvallende mogelijkheden. Zoals Ledezema (en wellicht Vertessen?). Zeker Ledezema had kans op basissplek en minuten als bovengenoemde geblesseerd zijn. Natuurlijk is hij al langer geblesseerd en moet je er rekening mee houden. Maar het beperkt wel je opties.
- Eigenlijk geven we nauwelijks kansen weg en speelt het meeste voetbal zich af op de helft van de tegenstander. Volgensmij had AZ 4 schoten op doel. Waarvan er dus 3 zijn in gegaan en eigenlijk alleen de laatste een 'echte' kans was. Volgensmij speelde ze verder 1 aanval verkeerd uit.
2 doelpunten (Die eigenlijk de wedstrijd bepaalde) vielen uit een penalty die gewoon een fout was van Mvogo. En het andere doelpunt viel wel heel schitterend uit een corner.

Waarom was ik gefrustreerd:
- Er was totaal geen creativiteit. Bijna elke bal zag je aankomen. Dit maakte het voor AZ wel heel makkelijk te verdedigen. En als je voorspelbare ballen geeft dan kan je het nog lastig maken om dit in een hoog tempo te doen. Maar ook dat was niet aan de orde.
- Mijn vriendin zei het mooi. Wow wat een verschil tegen Ajax. Daar zag je iedereen rennen voor de bal en nu zie je iedereen een beetje sjokken. Beetje overdreven maar ik ben het er wel mee eens. De intensiteit lag wat lager, het vrij lopen/positiespel gebeurde nauwelijks. Als je een bal heeft en niemand loopt goed vrij of maakt een loopactie zodat iemand anders vrij komt dan maak je je hetzelf wel lastig.
- Spitsen moesten ballen ophalen. Als Zahavi één ding niet kan is het buiten de 16 meevoetballen. Hij kan wel een kaats geven. Tegen AZ werd hij gedwongen de ballen te komen te halen en als spelmaker te functioneren. Dat is niet zijn kwaliteit en mislukt dan ook.
- Vrij laat wisselen. De wissels snap ik wel en ja de bank is matig. Toch had ik bij 75 min graag een Piroe/Van ginkel al gezien. Al was het maar om iets te proberen/forceren.
 
Status
Je kunt niet meer reageren.
Terug
Bovenaan Onderaan