PSV - AZ | Woensdag 13 januari | Eindstand 1-3

Status
Je kunt niet meer reageren.
Eens. Tenzij Ginkel binnen een paar weken 90 minuten kan spelen en weer redelijk in de buurt van zijn oude niveau komt. Ik denk overigens dat Fein het ook kan, maar die overtuigt blijkbaar niet genoeg.
Van Ginkel zou inderdaad weleens de ontbrekende schakel kunnen zijn. Maar dat is wel een heel dun draadje, afhankelijk van of hij op een redelijk nivo is, of hij een volledige wedstrijd kan spelen en of hij heel blijft.
 
Eens. Tenzij Ginkel binnen een paar weken 90 minuten kan spelen en weer redelijk in de buurt van zijn oude niveau komt. Ik denk overigens dat Fein het ook kan, maar die overtuigt blijkbaar niet genoeg.
Ik zag een interview van hem na de wedstrijd waarbij die echt compleet buiten adem was, dus denk dat dat nog wel even gaat duren
 
Ik zie het verband niet tussen onze posten?

Ik vond het overigens helemaal niet lamlendig. Wel machteloos. Ik had niet het idee dat ze hun best niet deden. Het ging gewoon niet beter. Dan moet je op de bank spelers hebben, die het tij kunnen keren. Die waren er niet en dan blijf je doormodderen.
Gevalletje 'meedoen is belangrijker dan winnen'? Als het overduidelijk niet loopt of er lamlendig gevoetbald wordt dan wissel je toch? Het is al slecht namelijk. En dan bedoel ik niet die volstrekt zinloze wissels in de 87e minuut. Wat een aanfluiting zeg.
 
Ik zag een interview van hem na de wedstrijd waarbij die echt compleet buiten adem was, dus denk dat dat nog wel even gaat duren
Beetje dikker ook, lijkt het. Maar goed, soms kan je ook door spanning wat hoog in je adem zitten of was hij de eerste die ze opwachtten. Neemt niet weg dat het erop lijkt dat hij nog een lange weg te gaan heeft.
 
Lees net dat Schmidt Rosario top vond gisteren.... We blijven dus doormodderen en ik haak af. Een speler die bij 2 tegendoelpunten mede oorzaak is kan nooit top zijn
 
Lees net dat Schmidt Rosario top vond gisteren.... We blijven dus doormodderen en ik haak af. Een speler die bij 2 tegendoelpunten mede oorzaak is kan nooit top zijn
Dat zei ie niet.
Hij zei dat Rosario 1 vd 4 spelers was die uitstraalde kampioen te willen worden, waar de rest dat niet liet zien.
Kun je t ook mee oneens zijn natuurlijk, maar is toch wat anders dan dat Rosario top gespeeld zou hebben.
 
Lees net dat Schmidt Rosario top vond gisteren.... We blijven dus doormodderen en ik haak af. Een speler die bij 2 tegendoelpunten mede oorzaak is kan nooit top zijn
Het lastige is ook dat we 456 middenvelders hebben. Ook al ben ik van mening dat daarvan teveel niet het PSV-niveau hebben, ze gaan never nooit niet de markt op om een speler te halen die ons direct sterker maakt. Iemand met diepgang en scorend vermogen. Iemand die net geen '10' is, maar wel vaak voor de goal komt. Ginkel kon dat. Gini deed het. Zo'n Vlap die nu bij Anderlecht niet meer speelt zou het ook kunnen. Spelers die de oplossing naar voren zien, in plaats van te vaak voor veilig te kiezen. Spelers die het spel diepte geven en kunnen versnellen. We verliezen teveel de slag op het middenveld. Niet alleen tegen Ajax en AZ. Ook tegen Twente, Heerenveen of PAOK. Middenvelders moeten aanvallers in stelling brengen. Middenvelders moeten bij druk van de tegenstander onder die druk uit kunnen voetballen. Zowel als we aanvallen zijn we te sloom en eenzijdig en zodra er druk komt van de tegenstander hebben we niet de snelheid om onder die druk uit te voetballen. Is gewoon kwaliteit hoor. Of het gebrek eraan.
 
Het lastige is ook dat we 456 middenvelders hebben. Ook al ben ik van mening dat daarvan teveel niet het PSV-niveau hebben, ze gaan never nooit niet de markt op om een speler te halen die ons direct sterker maakt. Iemand met diepgang en scorend vermogen. Iemand die net geen '10' is, maar wel vaak voor de goal komen. Ginkel kon dat. Gini deed het. Zo'n Vlap die nu bij Anderlecht niet meer speelt zou het ook kunnen. Spelers die de oplossing naar voren zien, in plaats van te vaak voor veilig te kiezen. Spelers die het spel diepte geven en kunnen versnellen. We verliezen teveel de slag op het middenveld. Niet alleen tegen Ajax en AZ. Ook tegen Twente, Heerenveen of PAOK. Middenvelders moeten aanvallers in stelling brengen. Middenvelders moeten bij druk van de tegenstander onder die druk uit kunnen voetballen. Zowel als we aanvallen zijn we te sloom en eenzijdig en zodra er druk komt van de tegenstander hebben we niet de snelheid om onder die druk uit te voetballen. Is gewoon kwaliteit hoor. Of het gebrek eraan.

455, Jorrit is weg.
 
Dat zei ie niet.
Hij zei dat Rosario 1 vd 4 spelers was die uitstraalde kampioen te willen worden, waar de rest dat niet liet zien.
Kun je t ook mee oneens zijn natuurlijk, maar is toch wat anders dan dat Rosario top gespeeld zou hebben.
Ik vond Rosario helemaal niet zo beroerd. Ik snap niet hoe hij betrokken kan zijn bij 2 tegendoelpunten. Eerste doelpunt is alleen maar toe te wijzen aan Mvogo. De tweede dekt Max iets te makkelijk en wordt Mvogo verrast. Het derde doelpunt heb ik niet helemaal op het netvlies, maar daar laten Max en Boscagli zich toch te makkelijk voorbij spelen?

Volgens mij is een foutloze wedstrijd spelen erg moeilijk. Als iedereen dat zou doen, zou het 0-0 blijven. Met de wedstrijd van gisteren in gedachten deden de PSV-ers gemiddeld veel fout en te weinig goed. Ik vond Rosario een van de beteren. Redelijk fel (zie gele kaart), vaak teruggesprint en goede onderschepping gedaan, paar goede passes. Bijvoorbeeld Thomas deed 45 minuten mee. Het enige dat ik daarvan nog weet, is dat hij een makkelijke vrije trap mee kreeg.
 
Ik vond Rosario helemaal niet zo beroerd. Ik snap niet hoe hij betrokken kan zijn bij 2 tegendoelpunten. Eerste doelpunt is alleen maar toe te wijzen aan Mvogo. De tweede dekt Max iets te makkelijk en wordt Mvogo verrast. Het derde doelpunt heb ik niet helemaal op het netvlies, maar daar laten Max en Boscagli zich toch te makkelijk voorbij spelen?

Volgens mij is een foutloze wedstrijd spelen erg moeilijk. Als iedereen dat zou doen, zou het 0-0 blijven. Met de wedstrijd van gisteren in gedachten deden de PSV-ers gemiddeld veel fout en te weinig goed. Ik vond Rosario een van de beteren. Redelijk fel (zie gele kaart), vaak teruggesprint en goede onderschepping gedaan, paar goede passes. Bijvoorbeeld Thomas deed 45 minuten mee. Het enige dat ik daarvan nog weet, is dat hij een makkelijke vrije trap mee kreeg.
Het gaat er ook niet om of hij zijn best doet of niet. We gunnen die jongen de wereld. Het gaat erom dat je 2 controleurs neerzet en blijkbaar daarmee denkt het voetballend te gaan winnen.
 
Het gaat er ook niet om of hij zijn best doet of niet. We gunnen die jongen de wereld. Het gaat erom dat je 2 controleurs neerzet en blijkbaar daarmee denkt het voetballend te gaan winnen.
Dat is een tactische discussie en geen discussie over het spel van Rosario. Ik denk dat PSV veel meer tegengoals krijgt als Rosario vervangen wordt door een aanvallende speler én de backs even aanvallend blijven spelen. En dat dat vervolgens ook niet opweegt tegen extra doelpunten voorin. Maar goed, dat is moeilijk te bepalen. Elke wedstrijd 3-2 winnen is mij ook prima. Leuker dan 1-0.
 
Dat is een tactische discussie en geen discussie over het spel van Rosario. Ik denk dat PSV veel meer tegengoals krijgt als Rosario vervangen wordt door een aanvallende speler én de backs even aanvallend blijven spelen. En dat dat vervolgens ook niet opweegt tegen extra doelpunten voorin. Maar goed, dat is moeilijk te bepalen. Elke wedstrijd 3-2 winnen is mij ook prima. Leuker dan 1-0.
En opzich wanneer je Götze en Gakpo voor de controleurs hebben. Die wel een bal kunnen ophalen en direct kunnen versnellen. Scheelt het ook.

Mo is nog echt een talent en daarmee erg wisselvalig. Waardoor hij niet die rol op zich kan pakken die hij over 1/2 jaar misschien wel kan pakken. En Thomas heeft die kwaliteiten niet echt.
 
Ik vond Rosario helemaal niet zo beroerd. Ik snap niet hoe hij betrokken kan zijn bij 2 tegendoelpunten. Eerste doelpunt is alleen maar toe te wijzen aan Mvogo. De tweede dekt Max iets te makkelijk en wordt Mvogo verrast. Het derde doelpunt heb ik niet helemaal op het netvlies, maar daar laten Max en Boscagli zich toch te makkelijk voorbij spelen?

Volgens mij is een foutloze wedstrijd spelen erg moeilijk. Als iedereen dat zou doen, zou het 0-0 blijven. Met de wedstrijd van gisteren in gedachten deden de PSV-ers gemiddeld veel fout en te weinig goed. Ik vond Rosario een van de beteren. Redelijk fel (zie gele kaart), vaak teruggesprint en goede onderschepping gedaan, paar goede passes. Bijvoorbeeld Thomas deed 45 minuten mee. Het enige dat ik daarvan nog weet, is dat hij een makkelijke vrije trap mee kreeg.
Precies, dat Rosario bij alle doelpunten betrokken zou zijn is een Trumpisme, als je het maar vaak genoeg roept, gaan sommigen het geloven. Als Rosario schuldig is aan de tegendoelpunten, is het hele team dat (en dat is natuurlijk ook zo :D). Ik vond, net als Schmidt, Rosario een van de minst slechten.
 
En opzich wanneer je Götze en Gakpo voor de controleurs hebben. Die wel een bal kunnen ophalen en direct kunnen versnellen. Scheelt het ook.

Mo is nog echt een talent en daarmee erg wisselvalig. Waardoor hij niet die rol op zich kan pakken die hij over 1/2 jaar misschien wel kan pakken. En Thomas heeft die kwaliteiten niet echt.
Gakpo is geen middenvelder. Vind ik echt een aanvaller. Gotze voegt altijd wat toe. Houdt het ook altijd simpel.
Mo heeft nog een hele lange weg te gaan. Of incalculeren dat hij wisselvallig is en hem laten staan tot het eruit komt of snel verhuren. Hoe dan ook is het geen speler die je team significant beter maakt op dit moment.
 
Precies, dat Rosario bij alle doelpunten betrokken zou zijn is een Trumpisme, als je het maar vaak genoeg roept, gaan sommigen het geloven. Als Rosario schuldig is aan de tegendoelpunten, is het hele team dat (en dat is natuurlijk ook zo :D). Ik vond, net als Schmidt, Rosario een van de minst slechten.
Dat is ook zeker niet de kern van mijn verhaal. De kern van mijn verhaal is dat er te weinig voetballend vernuft op het middenveld is en ik altijd zou kiezen voor Sangare als controleur. Zodra je meer voetbal krijgt op het middenveld ga je wedstrijden ook domineren en vrij probleemloos over de streep trekken. Dat is ons sinds Groningen uit niet meer gelukt.
 
Ik vond Rosario helemaal niet zo beroerd. Ik snap niet hoe hij betrokken kan zijn bij 2 tegendoelpunten. Eerste doelpunt is alleen maar toe te wijzen aan Mvogo. De tweede dekt Max iets te makkelijk en wordt Mvogo verrast. Het derde doelpunt heb ik niet helemaal op het netvlies, maar daar laten Max en Boscagli zich toch te makkelijk voorbij spelen?

Volgens mij is een foutloze wedstrijd spelen erg moeilijk. Als iedereen dat zou doen, zou het 0-0 blijven. Met de wedstrijd van gisteren in gedachten deden de PSV-ers gemiddeld veel fout en te weinig goed. Ik vond Rosario een van de beteren. Redelijk fel (zie gele kaart), vaak teruggesprint en goede onderschepping gedaan, paar goede passes. Bijvoorbeeld Thomas deed 45 minuten mee. Het enige dat ik daarvan nog weet, is dat hij een makkelijke vrije trap mee kreeg.
Je quote de verkeerde denk ik?
Ik bekritiseerde Rosario iig niet in mn post.

Bij t derde doelpunt stonden beide backs als aanvaller opgesteld, in opdracht van Schmidt. Max deed dus verdedigend in t geheel niet mee bij de 1-3. Rosario nam Stengs over van Boscagli, maar duidelijk niet overtuigend genoeg.
 
Dat is ook zeker niet de kern van mijn verhaal. De kern van mijn verhaal is dat er te weinig voetballend vernuft op het middenveld is en ik altijd zou kiezen voor Sangare als controleur. Zodra je meer voetbal krijgt op het middenveld ga je wedstrijden ook domineren en vrij probleemloos over de streep trekken. Dat is ons sinds Groningen uit niet meer gelukt.
Dat is dus de discussie die jij hebt met Schmidt, zal ik maar zeggen. Hij speelt met 4 verdedigende spelers: Teze, Boscagli, Sangaré en Rosario. De rest moet aanvallen. Hij wil daar geen speler van afhalen.
Je quote de verkeerde denk ik?
Ik bekritiseerde Rosario iig niet in mn post.

Bij t derde doelpunt stonden beide backs als aanvaller opgesteld, in opdracht van Schmidt. Max deed dus verdedigend in t geheel niet mee bij de 1-3. Rosario nam Stengs over van Boscagli, maar duidelijk niet overtuigend genoeg.
Dan heb ik dat (da 3e doelpunt)| niet goed op het netvlies. Ik quote jou om door te gaan op Rosario, juist om aan te sluiten op het feit dat je geen kritiek had.
 
Ik vond Rosario helemaal niet zo beroerd. Ik snap niet hoe hij betrokken kan zijn bij 2 tegendoelpunten. Eerste doelpunt is alleen maar toe te wijzen aan Mvogo. De tweede dekt Max iets te makkelijk en wordt Mvogo verrast. Het derde doelpunt heb ik niet helemaal op het netvlies, maar daar laten Max en Boscagli zich toch te makkelijk voorbij spelen?

Volgens mij is een foutloze wedstrijd spelen erg moeilijk. Als iedereen dat zou doen, zou het 0-0 blijven. Met de wedstrijd van gisteren in gedachten deden de PSV-ers gemiddeld veel fout en te weinig goed. Ik vond Rosario een van de beteren. Redelijk fel (zie gele kaart), vaak teruggesprint en goede onderschepping gedaan, paar goede passes. Bijvoorbeeld Thomas deed 45 minuten mee. Het enige dat ik daarvan nog weet, is dat hij een makkelijke vrije trap mee kreeg.
Rosario is een speler die niet vooruit denkt, maar meer naar links, rechts of naar achteren. Hij is best goed in dat rondspelen op het middenveld, maar dat kan je honderd jaar doen, maar het levert geen resultaat op. Ook gisteren hadden we 67 % balbezit. Dat zegt helemaal niks. Het zegt dat we veel aan de bal waren en daar win je geen wedstrijd mee.
 
Dat is dus de discussie die jij hebt met Schmidt, zal ik maar zeggen. Hij speelt met 4 verdedigende spelers: Teze, Boscagli, Sangaré en Rosario. De rest moet aanvallen. Hij wil daar geen speler van afhalen.
Laat mij het 1 wedstrijd overnemen en ze winnen met 1-6 bij Feyenoord. Einde discussie met Roger. ;)
 
Status
Je kunt niet meer reageren.
Terug
Bovenaan Onderaan